معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید

کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید، بر جدیت دانشگاه­‌های جهان در استفاده از شبکه­‌های اجتماعی و بکارگیری آن‌ها توسط اساتید و دانشجویان تاکید دارد و حاصل مجموعه­‌ای از مقالات معتبر چاپ شده در پایگاه‌‌های معتبر نشریات علمی و نمایه شده در مجلات بین‌المللی است.

این نشریات علمی و مجلات بین‌المللی حاوی تجربیات و یافته­‌های پژوهشی قابل توجهی درباره شبکه­‌های اجتماعی و بهره­‌گیری از آن‌ها در دانشگاه­‌ها و مراکز آموزشی بوده‌ و در قالب مجموعه مقالات ترجمه شده حاضر تهیه و جمع‌آوری گردیده است.

در فرهنگ و اقتصاد امروز، که افراد در هر لحظه از زمان به اطلاعات دسترسی دارند، جهت حضور در جامعه، سواد رسانه‌ای-اطلاعاتی امری ضروری به نظر می‌رسد. اما شهروندان نیاز به مهارت‌هایی دارند و خواندن و نوشتن در فضاهای دیجیتالی و اطلاعاتی ممکن است نیاز به کاربرد پیچیده‌تری از مهارت‌ها داشته باشد.

دیگر همانند قدیم، محیط‌های آموزشی بستگی به محیط‌هایی مانند مدرسه ندارد. یادگیری در هر زمان و مکانی اتفاق می‌افتد و بهره‌وری در محل کار بستگی به سواد رسانه‌ای-اطلاعاتی دارد. با این حال، بیشتر موسسات رسمی آموزش و پرورش و موسسات عالی نقش اساسی بر دانش، نگرش و رفتار دانش‌آموزان و دانشجویان دارد.

شایان ذکر است با پیشرفت تکنولوژی‌های آموزشی در فضای مجازی و بهره‌گیری مخاطبان از آن، فکر استفاده از این رسانه اجتماعی در امر آموزش، انقلابی نوین در نظام آموزش و پرورش ایجاد خواهد نمود. زیرا افزایش دانش و علمِ اساتید و دانشجویان در بستر فضای مجازی، موجب افزایش مهارت‌هایی همچون شناخت و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، توانایی به کارگیری تکنولوژی، مهارت‌های ارتباطاتی، قابلیت به کارگیری اطلاعات، توانایی تبدیل اطلاعات به دانش می‌شود.

آنچه مسلم است، در زمینه به‌ کارگیری شبکه­‌های اجتماعی در دانشگاه‌­ها، تاکنون اقدامات اندکی صورت گرفته است. در صورتی‌ که می­‌توان با ورود به عرصه شیوه‌­های آموزشی جدید، از قابلیت­‌های یادگیری و آموزش مبتنی بر رسانه‌­ها در جهت افزایش یادگیری مشارکتی در دانشگا­ه‌­ها بهره­‌گیری کرد.

مهم‌ترین مسئله در یادگیری مبتنی بر شبکه‌­های اجتماعی، تشکیل اجتماعات و گروه‌هایی است که افرادی که در برخی ویژگی‌ها با یکدیگر مشابه و در برخی دیگر متفاوت هستند، با برقراری ارتباط با یکدیگر، در جهت تعمیق یادگیری مفهومی خاص، بهبود دانش و پاسخ به نیازهای یادگیری تلاش می‌کنند. اعضای گروه‌های یادگیری، هم از نظر دانش و مهارت‌های یادگیری و هم در زمینه برقراری تعامل و مهارت‌های اجتماعی در جریان یادگیری رشد می‌یابند.

کتاب حاضر سعی بر آن دارد با گردآوری مجموعه مقالات دانشگاهی و پژوهش‌هایی که انجام شده است، شکاف بین دیدگاه یادگیری دنیای ارتباطات و واقعیت آموزش امروز و روش سنتی را پُر کند و روش‌ها و ابتکارات پژوهشی را در آماده‌سازی جوانان برای نیازهای اساسی در آینده فناوری نشان ‌دهد.

در بخشی از کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید می‌خوانیم:

در طول چند سال گذشته، جهان شاهد رشد وسیع فناوری‌های وب از طریق رایانه تا برنامه‌های مبتنی بر تلفن همراه بوده است. نسل جدیدی از رسانه‌های اجتماعی که عموماً به عنوان وب 2 شناخته می‌شوند، در دنیای اطلاعات ما، تبدیل به یک موضوع اصلی شده‌اند. بر اساس دیدگاه اُرایلی (2003)، "شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان «بستری» شناخته شده است که تمام دستگاه‌های متصل را پوشش می‌دهد؛ برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی آن‌هایی هستند که از مزایای ساخته شده در آن بستر بهره می‌برند: ارائه نرم‌افزار به عنوان یک سرویس به‌ روز شده، استفاده بهتری را برای کاربران دارد و اطلاعات را از منابع مختلف با هم ترکیب می‌کند، ازجمله کاربران فردی که خودشان اطلاعات و خدمات را در قالبی تهیه می‌کنند و به دیگران اجازه ترکیب را می‌دهند و همچنین شبکه‌ای از «معماری مشارکتی» را به وجود می‌آورد که فراتر از وب 1 است و تجارب یک کاربر غنی را ارائه می‌کند".

فهرست مطالب کتاب


پیشگفتار
فصل اول: تعیین دلایل استفاده دانشجویان از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزانه
هیوسین بیکِن
دکترمریم حق شناس
چکیده
مقدمه
هدف تحقیق
نتایج و بحث
نتیجه‌گیری
فصل دوم: استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین  در بین دانشجویان دانشگاه
مقدمه
پیشینه تحقیق
تحقیقات مرتبط
روش‌شناسی
نتایج و بحث‌ها
استفاده از رسانه‌های اجتماعی در بین پاسخ‌دهندگان
استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین جهت یادگیری
نتیجه‌گیری
تحقیقات آینده
فصل سوم: استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در آموزش و پرورش
مقدمه
تحقیقات مرتبط
هدف کتاب
روش تحقیق
برنامه کاربردی
بحث و نتیجه‌گیری
نتیجه‌گیری و پژوهش‌های آینده
فصل چهارم: مطالعه در خصوص استفاده ازرسانه‌های اجتماعی در موسسات آموزش عالی بلغارستان
چکیده
مقدمه
رسانه‌های اجتماعی و نقش آن‌ها در آموزش
درک دانشجویان از رسانه‌های اجتماعی-بر اساس تحقیق تجربی بر گروهی از دانشجویان اقتصادِ وارنا
سیستم‌های مدیریت یادگیری و یکپارچه‌سازی آن‌ها و ابزارهای رسانه‌های اجتماعی در موسسات  آموزش عالی بلغارستان
نتیجه‌گیری
فصل پنجم: تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اشتراک گذاری دانش و اطلاعات برای دانشجویان در طرح آزاد آموزش از راه دور
مقدمه
بسترهای شبکه اجتماعی
بررسی مطالعات مرتبط
مواد و روش‌ها
نتایج و تحلیل
نمایش گرافیکی
بحث و بررسی یافته‌ها
نتیجه‌گیری و مطالعات بیشتر
فصل ششم: استفاده علمی از شبکه‌های اجتماعی  در بین دانشجویان
مقدمه
مواد و روش‌ها
نتایج
استفاده‌ دانشگاهی از شبکه‌های اجتماعی
بحث و نتیجه‌گیری
فصل هفتم: کاربرد شبکه‌های اجتماعی توسط دانشجویان کارشناسی در دو دانشگاه آفریقا
چکیده
مقدمه
بیان مساله
اهداف پژوهش
مروری بر پژوهش پیشین
نتایج و بحث درباره یافته‌ها
روش شناسی
بحث
نتیجه‌گیری
پیشنهادات
فصل هشتم
یکپارچه سازی سیستم‌های مدیریت یادگیری و شبکه‌های اجتماعی
چکیده
مقدمه
سیستم‌های مدیریت یادگیری
شبکه‌های اجتماعی
الزامات منحصر به فرد آموزش از راه دور
مسیرهای یکپارچه سازی ممکن: سیستم های مدیریت یادگیری و شبکه‌های اجتماعی
پاداش و تنبیه
نتایج
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید
مترجممریم حق شناس، هانیه عظیم زادگان، بیتا قلندرزهی، پوپک حاجی سید جواد، لیلا رسولی، نیلوفر شیعتی ثابت، مهدیه سادات خضرایی خوش روزی، هلی عزیزی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-6598-28-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید

برای دریافت کتاب شبکه‌های اجتماعی و دانشگاه‌های عصر جدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.