معرفی و دانلود کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی

عکس جلد کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی

کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی نوشته‌ی فیلیز کاللیوگلو، به بررسی تجربیات دانشجویانی می‌پردازد که در طول دوره‌ی درسی خود از فیسبوک به ‌عنوان سیستم مدیریت یادگیری استفاده کرده‌اند.

فیلیز کاللیوگلو (Filiz Kalelioglu) در کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی (Using facebook as a learning management system)، دانشجویان 18 ساله‌ی شرکت کننده در دوره‌ی اجباری آموزش از راه دور را مورد مطالعه قرار می‌دهد. این دوره توسط گروه آموزش کامپیوتر و فناوری آموزشی در دانشگاه ترکیه اجرا شده است.

بعد از چهارده هفته و تکمیل یک دوره‌ی درسی بر مبنای فیس‌بوک، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا به نه سؤال تشریحی پاسخ دهند. نتایج تحلیل محتوای پاسخ‌ها نشان می‌دهد که استفاده از فیس‌بوک نکات مثبت و منفی در سیستم مدیریت یادگیری دارد. بسیاری از دانشجویان از اینکه در تجربه‌ی یادگیری خود از فیس‌بوک استفاده کردند خشنود بودند. برخی دانشجویان نظر خوبی نسبت به بعضی موقعیت‌ها و خصوصیات داشتند در حالی‌ که دیگر دانشجویان این خصوصیات و موقعیت‌ها را مشکل‌زا می‌دانستند.

آن‌ها همچنین از به اشتراک گذاشتن مطالب درسی، پیام‌رسانی‌های سریع، امکان ارسال فایل‌های درسی و بحث‌های پیش آمده و دریافت سریع اطلاعیه‌ها بسیار خرسند بودند. تعدادی از دانشجویان در مورد اشتراک‌گذاری به روش ارسال فایل‌های از قبل تهیه شده، نظر منفی داشتند.

با این وجود نظرشان در مورد ارتباط هم‌زمان و یا غیر هم‌زمان مثبت بود. خصوصاً دانشجویان در مورد برقراری ارتباط از طریق فیس‌بوک و درگیر شدن در بحث‌ها بسیار رضایت داشتند و تقریباً نیمی از دانشجویان نظر مثبت در مورد مفید بودن فیس‌بوک در بحث آموزشی داشتند. وقتی که این نظرات مثبت مورد بررسی قرار گرفت، دانشجویان به این نتیجه رسیدند که از فیس‌بوک می‌توان به ‌عنوان یک سیستم مدیریت یادگیری استفاده کرد چرا که دارای خصوصیات بسیار مشابهی می‌باشند.

در بخشی از کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی می‌خوانیم:

هفت دانشجو دریافت پاسخ فوری از معلم را بسیار مفید دانستند، شش نفر این ارتباط را ارتباطی مؤثر، خوب، موفق و متفاوت دانستند، دو نفر اشاره کردند که فیس‌بوک برقراری ارتباط را ساده کرده است، دو نفر گفتند که از طریق مباحث آنلاین مطالبی را یاد گرفته‌اند و دو نفر نیز گفتند که فرصت بررسی مباحث را در گروه پیدا کردند. یک نفر نیز گفت که به طور مداوم بررسی می‌کند تا از مباحث ناهم‌زمان آگاه شود.

نظرات دانشجویان در مورد ارتباط هم‌زمان و ناهم‌زمان به این صورت بود:

«از نظر برقراری ارتباط، فیس‌بوک مفید بود. توانایی پاسخ فوری معلم به من خیلی کمک کرد. به نظر من مباحث روی صفحه فیس‌بوک، مباحث سازنده‌ای هستند.»

«همه دنبال کننده‌ فیس‌بوک هستند به همین دلیل خیلی سریع می‌توانیم به پاسخ سؤال‌هایمان برسیم. دنبال کردن فیس‌بوک ساده است.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فیس‌بوک به عنوان سیستم مدیریت یادگیری
مطالعات پیشین درباره فیس‌بوک
روش
نتایج
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی
نویسنده
مترجمپویان فغانی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-622-6598-17-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی

حمید عباس نژاد
۱۳۹۹/۱۲/۱۱
این کتاب خوب است ولی باید امار بیشتری مورد بررسی قرار داده میشد ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی

برای دریافت کتاب شبکه اجتماعی فیسبوک در آموزش دانشگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.