معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی

عکس جلد کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی

سعید شاهمرادی در کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی، به مسائلی همچون ایجاد رایانه‌ها و مدل‌هایی با بیشترین شباهت به مغز انسان و تکنیک‌های مختلف هوش مصنوعی می‌پردازد. تصور کنید حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار دارید؛ اما نه توانایی استفاده از آن‌ها را دارید و نه توانایی طبقه‌بندی آن‌ها را. این دقیقاً موضوعی است که ذهن تمام اندیشمندان جهان را به خود مشغول کرده است. چاره چیست؟ بهره‌گیری از هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی. منظور از هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی (artificial intelligence) در واقع محلی است برای تلاقی خیل عظیمی از علوم مختلف، دانش‌ها، فنون جدید و قدیم. هدف هوش مصنوعی طراحی و ساخت ماشینی است که بتواند به‌طور منطقی فکر و عمل کند. از هوش مصنوعی در مواردی اینچنین استفاده می‌شود: طراحی نرم‌افزارهای هوشمند، طراحی بازی‌های هوشمند، طراحی ربات‌های هوشمند و... در کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی بیشتر در این باره بخوانید.

کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان علوم کامپیوتر و علوم اعصاب مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی می‌خوانیم

در مجموع اعمال حیاتی نورون‌ها را سلول‌هایی به نام گلیا انجام‌ می‌دهند و نیز این سلول‌ها نورون‌ها را احاطه‌ می‌کنند، به گونه‌ای که در جایشان ثابت بمانند. اما نورون‌ها به تنهایی عهده دار نقش اصلی خود‌ می‌باشند. نحوه‌ی انتقال یک پیام عصبی در طول یک نورون و از یک نورون به نورون دیگر: جهت حرکت در پیام‌های عصبی یک طرفه است. از دندریت به بدنه سلول و سپس به آکسون. دندریت‌ها به عنوان مناطق دریافت سیگنال‌های الکتریکی، شبکه‌های تشکیل‌یافته از فیبر‌های سلولی هستند. دندریت‌ها سیگنال‌های الکتریکی را به هسته سلول منتقل‌ می‌کنند، یعنی دندریت‌ها علائمی را از سایر اعصاب دریافت کرده و آن‌ها را با هم ترکیب‌ می‌کنند. اگر این علامت ورودی مرکب به اندازه کافی قوی باشد و به آستانه تحریک نورون برسد، نورون یک علامت خروجی را در طول آکسونی که به دندریت سایر اعصاب متصل است ارسال‌ می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مولف
فصل اول: شبکه‌های عصبی مصنوعی
فصل دوم: ویژگی‌ها و کاربرد‌های شبکه‌های عصبی مصنوعی
فصل سوم: انواع شبکه‌های عصبی مصنوعی
فصل چهارم: یادگیری در شبکه‌های عصبی مصنوعی
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
فصل هفتم: هوش
فصل هشتم: هوش مصنوعی
فصل نهم: هوش مصنوعی و هوش انسانی
فصل دهم: فرضیه و استدلال
فهرست منایع
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارات
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-6027-82-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی

حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۳
یه کتاب خیلی خوب. مقدمه‌ای برای بحث ماشین لرنینگ و شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی است. البته برای یادگیری تخصصی کتاب‌های بیشتری نیاز دارید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی

برای دریافت کتاب شبکه‌های عصبی و هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.