معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم: با رویکرد بالا به پایین

عکس جلد کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم: با رویکرد بالا به پایین
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم: با رویکرد بالا به پایین

مطالعه‌ی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم، نوشته‌ی جیمز اف. کراس و کیت دبلیو. راس، ماهیت شبکه‌های کامپیوتری، انواع لایه‌های آن و پروتکل‌های خاص هر لایه را به شما آموزش خواهد داد. با وجود این راهنمای جامع و گام‌به‌گام، مخاطبان حوزه‌ی علوم کامپیوتر، در زمینه‌ی آشنایی با شبکه‌های کامپیوتری به هیچ منبع دیگری نیاز نخواهند داشت.

درباره‌ی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم

شبکه‌‌ی کامپیوتری به این معناست که دو یا چند سیستم کامپیوتری با اتصال به یکدیگر، امکان انتقال اطلاعات و جابه‌جایی داده‌ها را داشته باشند. امروزه با گسترش کاربرد رایانه‌ها در مشاغل گوناگون، برقراری ارتباط میان آن‌ها ضروری است. ازاین‌رو، مهندسان شبکه عضو ثابت شرکت‌ها و مؤسساتی هستند که به سبب تعدد سیستم‌های کامپیوتری، نیاز به اتصال و شبکه شدن دارند. آشنایی با این حوزه برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل در گرایش‌های علوم کامپیوتری هستند بسیار اهمیت دارد. به همین جهت، تاکنون کتاب‌های بسیاری برای آموزش شبکه‌های کامپیوتری وارد بازار کتاب شده‌اند که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها همین اثری است که پیش رو دارید. کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم (Computer networking)، به قلم جیمز اف. کراس (Jimes F. Kurose) و کیت دبلیو. راس (Keith W. Ross) اطلاعات لازم را در زمینه‌ی شبکه‌های کامپیوتری، لایه‌هایی که در ذیل آن‌ها قرار می‌گیرند و مشخصات هر یک از لایه‌ها به دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و متخصصان این حوزه، خواهد آموخت.

در سطور بالا اشاره شد که در حال حاضر کتاب‌های فراوانی برای آموزش شبکه‌های کامپیوتری تألیف شده‌اند. بااین‌وجود، کتاب حاضر از برخی جهات، با سایر آثار این حوزه تفاوت‌هایی اساسی دارد. نخست این‌که رویکردی که این کتاب اتخاذ کرده، مسیری از بالا به پایین، یعنی از لایه‌های کاربردی به لایه‌های فیزیکی دارد. چنین روشی کارآیی خود را در کلاس‌های درسی نیز ثابت کرده و آموختن آن برای مخاطبان نیز آسان‌تر خواهد بود. مشخصه‌ی دیگر، تمرکز مطالب این اثر بر اینترنت و کاربرد آن در زمینه‌ی شبکه است. معماری و پروتکل‌های اینترنت در رابطه با لایه‌های شبکه از مباحث اصلی این کتاب هستند.

از سوی دیگر، به سبب گسترش و توسعه‌ی شبکه‌های کامپیوتری، جیمز اف. کراس و کیت دبلیو. راس، با استخراج اصول مشترک میان آن‌ها و آموزش این اصول به مخاطبان کوشیده‌اند تا ساختار کلی یک شبکه و شالوده‌ی آن را به خوانندگان نشان دهند.

توجه داشته باشید اثر پیش‌رو مجلد دوم از دوگانه‌ای است که نخستین جلد آن نیز پیشتر به چاپ رسیده. برای درک و دریافت بهتر مطالب، لازم است ابتدا جلد نخست آن را تهیه و مطالعه کنید، سپس به سراغ آموزش‌های این جلد بروید. عین‌الله جعفرنژاد قمی برگردان این اثر کاربردی را به عهده داشته و نشر علوم رایانه، چاپ و انتشار آن را عهده‌دار بوده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به‌عنوان دانشجو در حال تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر یا مهندسی برق هستید، یا این‌که شغل مهندسی شبکه را برگزیده‌اید، مطالعه‌ی راهنمایی‌های کتاب حاضر می‌تواند برایتان بسیار سودمند باشد.

با جیمز اف. کراس و کیت دبلیو. راس بیشتر آشنا شویم

جیمز اف. کراس نویسنده و از اساتید برجسته‌ی علوم کامپیوتر در دانشگاه ماساچوست است که هم‌اکنون به‌عنوان دستیار مدیر در بنیاد ملی علوم ایالات متحده‌ی آمریکا، به فعالیت می‌پردازد. او همچنین ریاست بخش علوم و مهندسی کامپیوتر و اطلاعات را در این بنیاد به عهده دارد. دکتر کراس تاکنون جوایز متعددی را از دانشگاه ملی فناوری، دانشگاه ماساچوست و انجمن مراکز تحصیلات تکمیلی شمال شرقی دریافت نموده، همچنین مدال آموزشی IEEE Taylor Booth را از آن خود کرده است. او که مدرک دکترای خود را از دانشگاه کلمبیا اخذ کرده، سال‌ها در زمینه‌ی موضوعاتی چون پروتکل‌ها و معماری شبکه، اندازه‌گیری شبکه، ارتباطات چندرسانه‌ای، ارزیابی عملکرد و شبکه‌های حسگر فعالیت و مطالعه داشته است.

کیت دبلیو. راس نیز، علاوه‌بر نویسندگی، در بخش مهندسی و علوم کامپیوتر به آموزش و تدریس می‌پردازد. پیش از این نیز سابقه‌ی تدریس در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه پلی‌تکنیک را داشته. تحصیل در دانشگاه تافتز و سپس ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه کلمبیا، کارنامه‌ی تحصیلی وی را می‌سازند. دکتر راس سال‌ها در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی، سنجش در اینترنت، شبکه‌های توزیع محتوا و مدل‌سازی تصادفی به پژوهش و تألیف پرداخته. دریافت جایزه‌ی Infocom در سال 2009 از افتخارات وی در دنیای علم محسوب می‌شود. او همچنین در نشریاتی معتبری چون IEEE/ACM Transactions on Networking، ACM SIGCOMM، ACM ConNext و... به‌عنوان یکی از اعضای هیأت تحریریه، حضور برجسته‌ای دارد.

در بخشی از کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم: با رویکرد بالا به پایین می‌خوانیم

در حال حاضر افراد در تمام نقاط دنیا از اینترنت برای تماشای فیلم‌ها، و شوهای تلویزیونی دلخواه خود استفاده می‌کنند. شرکت‌های توزیع فیلم و تلویزیون اینترنتی مثل Netflix و Hulu در شمال آمریکا و Youkuو Kankan در چین اسامی معروفی هستند. اما افراد تنها ویدیوهای اینترنتی را تماشا نمی‌کنند، بلکه از سایت‌هایی مثل YouTubeبرای آپلود و توزیع محتوای تولیدی خود استفاده می‌کنند، به تولید ویدیوی اینترنتی می‌پردازند، و ویدیوهای اینترنتی را مصرف می‌کنند. علاوه‌براین، نرم‌افزارهای تحت شبکه مثل، Google Talk ،Skype و QQ (که در چین بسیار مشهور است)، نه تنها به افراد اجازه می‌دهند تماس‌های تلفنی اینترنتی برقرار نمایند، بلکه امکان ارسال تصاویر با آن تماس‌ها و کنفرانس چند نفره نیز وجود دارد. در حقیقت، به خوبی می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در انتهای دهه‌ی حاضر، تقریباً کل توزیع ویدیو و مکالمه‌های صوتی به صورت انتها به انتها و از طریق اینترنت انجام خواهد شد که غالباً از طریق شبکه‌های دستیابی WiFi و 4G به دستگاه‌های بی‌سیم متصل به اینترنت منتقل می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل ششم: شبکه‌های سیار و بیسیم
فصل هفتم: شبکه‌ی چند رسانه‌ای
فصل هشتم: امنیت در شبکه‌های کامپیوتری
فصل نهم: مدیریت شبکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم: با رویکرد بالا به پایین
نویسنده،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات281
زبانفارسی
شابک978-600-205-073-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم

برای دریافت کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.