معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول: با رویکرد بالا به پایین

عکس جلد کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول: با رویکرد بالا به پایین
قیمت:
۱۹۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول: با رویکرد بالا به پایین

با کمک راهنمایی‌های جامع جیمز اف. کراس و کیت دبلیو. راس در کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول، تمامی مفاهیم و نکات مرتبط با حوزه‌ی شبکه‌های کامپیوتری و انواع لایه‌های آن‌ها را خواهید شناخت. همچنین با پروتکل‌هایی که مخصوص هر یک از لایه‌های هستند آشنا خواهید شد. اثر حاضر منبعی آموزشی و بی‌نظیر برای دانشجویان و فعالان حوزه‌ی علوم کامپیوتر خواهد بود.

درباره‌ی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول

امروزه با رشد روزافزون کامپیوترهای خانگی، همچنین رایانه‌هایی که دیگر پای ثابت تمامی مشاغل و شرکت‌ها شده‌اند، نیاز به شبکه‌های کامپیوتری، یعنی اتصال دو یا چند سیستم به یکدیگر به منظور ردوبدل کردن اطلاعات و داده‌های میان آن‌ها، ضرورت پیدا کرده است. بر این اساس، در بسیاری از سازمان‌های گسترده و شرکت‌های توسعه‌یافته با یک جایگاه شغلی به نام «مهندس شبکه» روبه‌روییم که وظیفه‌ی راه‌اندازی و کنترل شبکه‌های کامپیوتری چنین سازمان‌هایی را به عهده دارد. از آن‌جایی که تمامی دانشجویان گرایش‌های علوم کامپیوتر و افرادی که به‌ اشکال گوناگون با شبکه‌ها و کاربرد آن‌ها سروکار دارند، لازم است در مورد ماهیت و کارآیی شبکه‌های کامپیوتری اطلاعاتی هرچند اندک داشته باشند، تألیف آثار آموزشی در این حوزه ضرورت دارد. برای آشناسازی افراد با چیستی و چگونگی شبکه‌ها، تاکنون کتاب‌های فراوانی به چاپ رسیده‌اند. یک نمونه‌ی موفق از این قبیل آثار، کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول (Computer networking) است که جیمز اف. کراس (Jimes F. Kurose) و کیت دبلیو. راس (Keith W. Ross) نگارش آن را بر عهده داشته‌اند. عملکرد شبکه‌ها، لایه‌های آن‌ها و مختصات هر یک از لایه‌ها، موضوعات اصلی اثر حاضر به شمار می‌روند.

اگرچه کتاب‌های بسیاری با موضوع شبکه و آموزش آن‌ها تدوین شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند، اما اثر پیش‌رو ویژگی‌های به‌خصوصی دارد که آن را از سایر کتاب‌های این حوزه متمایز می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها، رویکرد خاصی است که مؤلفان در چینش مطالب آن اتخاذ کرده‌اند. رویکرد بالا به پایین، یا به عبارت دیگر، آموزش لایه‌های کاربردی و سپس تشریح لایه‌های فیزیکی، در این کتاب موجب شده تا درک و دریافت مطالب برای مخاطبان راحت‌تر باشد. از آن‌جایی که نویسندگان، سال‌ها به‌عنوان مدرس فعالیت داشته‌اند، این رویکرد را در کلاس‌های خود نیز به کار گرفته و نتایج مثبت آن را نیز آزموده‌اند. ویژگی دوم کتاب به تمرکز آن بر کاربرد اینترنت در رابطه با شبکه‌های کامپیوتری برمی‌گردد. به همین سبب، بخش عمده‌ای از مطالب کتاب را معماری و پروتکل‌های اینترنت در ارتباط با شبکه‌های کامپیوتری تشکیل می‌دهند.

توجه داشته باشید که امروزه استفاده از شبکه‌های کامپیوتری آن‌چنان شدت گرفته و صورت‌های متنوعی به خود گرفته که شناخت اصول اساسی آن‌ها برای طبقه‌بندی‌ شبکه‌ها ضرورت پیدا کرده. به همین منظور، جیمز اف. کراس و کیت دبلیو. راس اصول مشابه شبکه‌ها را بررسی کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند.

کتابی که پیش رو دارید، نخستین مجلد از دوگانه‌ای است که مجلد دوم آن نیز به چاپ رسیده. برای این‌که کلیه‌ی آموزه‌های این کتاب‌ها را دریافت کرده و هیچ‌یک از نکات آن‌ها را از دست ندهید، پیشنهاد می‌کنیم جلد دوم آن را نیز تهیه کنید. عین‌الله جعفرنژاد قمی ترجمه‌ی این اثر را به انجام رسانده و نشر علوم رایانه، آن را چاپ و منتشر کرده است.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر و مهندسی برق، همچنین مهندسان شبکه‌های کامپیوتری، مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند.

با جیمز اف. کراس و کیت دبلیو. راس بیشتر آشنا شویم

جیمز اف. کراس از مؤلفان و اساتید سرشناس علوم کامپیوتر در دانشگاه ماساچوست به شمار می‌رود که در حال حاضر، در سمت دستیار مدیر در بنیاد ملی علوم کشور آمریکا، مشغول به فعالیت است. ریاست بخش علوم و مهندسی کامپیوتر و اطلاعات همین بنیاد، از دیگر وظایف اجرایی وی محسوب می‌شود. نگاهی اجمالی به کارنامه‌ی علمی دکتر کراس، شماری از جوایز معتبر وی را به ما نشان می‌دهد که از مراکزی مانند دانشگاه ماساچوست، دانشگاه ملی فناوری و انجمن مراکز تحصیلات تکمیلی شمال شرقی دریافت کرده است. کسب مدال آموزشی IEEE Taylor Booth نیز از دیگر افتخارات او برشمرده می‌شود. جیمز اف. کراس مدرک دکتری خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده و در حوزه‌های متنوعی از جمله: اندازه‌گیری شبکه، پروتکل‌ها و معماری شبکه، ارزیابی عملکرد، ارتباطات چندرسانه‌ای و شبکه‌های حسگر دست به تألیف و پژوهش زده است.

کیت دبلیو. راس نیز نویسنده و استاد رشته‌ی مهندسی و علوم کامپیوتر است. همچنین سال‌ها در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه پلی‌تکنیک فعالیت داشته. او که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تافتز آغاز کرده بود، برای ادامه‌ی تحصیل قدم به دانشگاه کلمبیا نهاد و مدرک دکترای خود را از این دانشگاه دریافت کرد. از حوزه‌های مطالعاتی و پژوهشی دکتر راس می‌توان به موضوعاتی مانند سنجش در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، مدل‌سازی تصادفی، شبکه‌های توزیع محتوا و... اشاره کرد. اخذ جایزه‌ی Infocom در سال 2009 تنها یک مورد از افتخارات این نویسنده محسوب می‌شود. کیت دبلیو. راس از اعضای هیئت‌تحریریه‌ی نشریات معتبری چون IEEE/ACM Transactions on Networking، ACM SIGCOMM، ACM ConNext و... برشمرده می‌شود.

در بخشی از کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول: با رویکرد بالا به پایین می‌خوانیم

اینترنت امروزی به راستی عظیم‌ترین سیستم مهندسی شده توسط انسان است. این سیستم شامل صدها میلیون کامپیوتر متصل به هم، پیوندهای ارتباطی، و سوییچ‌ها است، به طوری که میلیاردها کاربر از طریق لپتاپ‌ها، تبلت‌ها، و تلفن‌های هوشمند، و دست‌های از دستگاه‌های جدید متصل به اینترنت، مثل حسگرها، دوربین‌های وب، کنسول‌های بازی، فریم‌های تصویر، و حتی ماشینهای لباسشویی، به این شبکه‌ی عظیم متصل می‌شوند. با توجه به این گستردگی اینترنت و تنوع کاربردها و اجزای آن، آیا امیدی هست که بتوان چگونگی عملکرد آن را درک کرد؟ آیا ساختارها و اصول راهنما وجود دارند که مبانی درک چنین سیستم عظیم و پیچیدهای را فراهم کنند؟ و اگر چنین است، آیا این ساختارها و اصول راهنما، برای یادگیری این شبکه جالب و سرگرم‌کننده هستند؟ خوشبختانه پاسخ تمام این پرسشها "آری" است. در واقع، هدف ما در این کتاب معرفی جدیدی از این حوزه‌ی پویای شبکه‌های کامپیوتری از طریق ارائه‌ی اصول و مفاهیم عملی مورد نیاز جهت درک نه تنها شبکه‌های امروزی، بلکه شبکه‌های فردا نیز هست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت
فصل دوم: لایه‌ی کاربرد
فصل سوم: لایه‌ی انتقال
فصل چهارم: لایه‌ی شبکه
فصل پنجم: لایه‌ی پیوند: پیوندها، شبکه‌های دستیابی، و شبکه‌های محلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول: با رویکرد بالا به پایین
نویسنده،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات537
زبانفارسی
شابک978-600-205-072-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول

Youna
۱۴۰۳/۲/۲
به نظرم کتاب خیلی خوب هست و همه چیز رو از پایه شروع میکنه به توضیح دادن ولی ترجمه معمولی است
محسن کاظمی فر
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب سطحش خیلی پایینه کاربردی نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول

برای دریافت کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.