معرفی و دانلود کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار

عکس جلد کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار

منا گمار در کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار به تعریف مفهوم توسعه‌ی پایدار به عنوان یک برنامه‌ی پیشرفت اجتماعی توجه نشان داده و ابعاد مختلف موضوع را در حوزه‌ی مدیریت و سیاست‌گذاری شهرها بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار

امروزه برخی ویژگی‌های جوامع شهری به بروز ناپایداری در وضعیت انسان و محیط‌زیست منجر شده و معضلات گوناگونی چون برهم خوردن تعادل محیط طبیعی و عدم پویایی و سرزندگی محیط‌های شهری را به وجود آورده است.

منا گمار در کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار ضمن تبیین شاخص‌های توسعه‌ی پایدار و اصول و مبانی آن به برشمردن آسیب‌های ناپایداری توسعه پرداخته و راهکارهایی را جهت افزایش کیفیت زندگی در شهرها ارائه نموده.

این کتاب دارای پنج فصل است که در آن موضوعاتی چون مفهوم شهر، توسعه، پایداری، زیست‌پذیری و سرزندگی مطرح شده و در پایان اثر شاخص‌ها و متغیرهای پیرامون هر موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار به‌تازگی از سوی انتشارات شهرسازی منتشر شده و علاقه‌مندان به موضوع شهرسازی می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و پژوهشگران فعال در رشته‌های مهندسی عمران، شهرسازی و جغرافیا و همچنین علوم زیستی و محیط‌زیست می‌توانند از مطالب کتاب حاضر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار می‌خوانیم

بنا به تعریفی که سازمان حفاظت محیط زیست در همایش شهر سبز ارائه داده، شهر سبز، شهری است که مردم در آن نسبت به محیط‌زیست خود احساس مسئولیت نموده و در مشارکت با نهادهای مدنی و سازمان‌های دولتی، محیطی سالم و آرام و پرنشاط با حداقل استانداردهای زیست‌محیطی به وجود می‌آورند. در این شهر سرانه‌ی فضای سبز، آلودگی‌های دیداری و شنیداری در سطح قابل قبول، و سرانه تولید زباله کمترین است و بهترین شکل بازیافت مواد به همراه جداسازی آن از مبدا وجود دارد. همچنین مصرف انرژی و مواد در آن بهینه و نزدیک به استانداردهای جهانی است. درواقع یک شهر سبز یک شهر زنده و با هویت است، شهری است که تکمیل‌کننده‌ی بقای زندگی است و همچنین هدف از شهر سبز، برنامه‌ریزی انسانی و شهری است. این شهر ابعادی نو جهت مسیر آینده تمدن را فراهم می‌نماید. محیط‌زیست انسانی، مفهوم جامعی است از مجموع تاثیرات عوامل بیرونی و روابط متقابل آن‌ها که تعادل بیولوژیک را سبب می‌شوند.

بنابراین چگونگی روابط انسان‌ها با محیط، نحوه‌ی برقراری ارتباط و تاثیرپذیری خصوصیات اکوسیستم‌ها در کیفیت احساسی و روانی انسان‌ها تاثیر مهم و غیرقابل انکار دارد. توجه به مقوله فضای سبز شهری، زمانی مهم‌تر جلوه می‌کند که بدانیم این کاربری شهری به طور مستقیم با پایداری شهری مرتبط است. بعد نوین پایداری شهری در شهرهای ناهمگن و ناپایدار امروزی؛ پایداری اجتماعی است که با نقش پارک در بالا بردن مشارکت‌پذیری شهروندان ارتباط متقابل دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفهوم شهر
فصل 2: مفهوم توسعه و پایداری
فصل 3: زیست‌پذیری
فصل 4: سرزندگی شهری
فصل 5: فضای سبز شهری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-622-94483-2-8
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار

برای دریافت کتاب شهر زیست پذیر، شهر پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.