معرفی و دانلود کتاب صوتی بهار خاموش

عکس جلد کتاب صوتی بهار خاموش
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بهار خاموش

راشل کارسون با کتاب صوتی بهار خاموش که نخستین بار در سال 1962 به انتشار رسید، جهانی را از خواب غفلت و بی‌توجهی به تغییرات زیست‌محیطی بیدار کرد. او در این اثر مشهور و پرفروش از اثرات مخرب آلاینده‌های مصنوع بشر بر طبیعت سخن گفته است. گفتنی‌ست که بهار خاموش یکی از نامزدهای دریافت جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا نیز بوده است.

درباره کتاب صوتی بهار خاموش:

در تاریخ تمدن کتاب‌های انگشت‌شماری توانسته‌اند مسیر جهان را تغییر دهند. با صرف نظر از کتاب‌های مقدس، تنها به چند اثر این‌چنینی می‌توان اشاره کرد: منشأ انواع از داروین، سرمایه از کارل مارکس، تعبیر رؤیا از زیگموند فروید و سرانجام، آزادی حیوانات از پیتر سینگر. اما در این میان برخی کتاب بهار خاموش (Silent Spring) از راشل کارسون را نیز به این فهرست می‌افزایند.

اثر دوران‌ساز مذکور در سال 1962 به انتشار رسید و بلافاصله، مثل بمبی در فضای فرهنگی و اجتماعی غرب منفجر شد. ترکش‌های این انفجار در ابتدا دامنگیر شرکت‌های صنعتی بزرگ و البته، مالکین زمین‌های کشاورزی وسیع گشت. اما طولی نکشید که خود مؤلف اثر، یعنی خانم کارسون نیز، متوجهِ عواقبی ناشی از انتشار اثرش شد.

توضیح آنکه او در این کتاب به بررسی پیامدهای استفاده از آلاینده‌های مصنوع، خصوصاً آفت‌کُش‌های شیمیایی پرداخت و اینگونه، بسیاری از فعالین حوزه‌های غذایی و صنعتی را به مشارکت در نابودی محیط زیست متهم کرد. در مقابل، آن دسته از افراد و گروه‌هایی که انگشت اتهام راشل کارسون را به سوی خود می‌دیدند، شروع به حمله به او و کتابش کردند و در این میان از تخریب شخصیت کارسون نیز ابایی نداشتند. این تلاش‌ها اما خللی در محبوبیت روزافزون کتاب بهار خاموش ایجاد نکرد. راشل کارسون آغازگر حمله بود، اما پس از او و اثر دگرگون‌کننده‌اش، صدها نفر چون او پیدا شده و صدها کتاب و مقاله در تأیید نظریات و مستندات علمی او به رشته‌ی تحریر درآمدند.

کتاب بهار خاموش اگرچه محتوایی علمی دارد، به سبب آکندگی از روح تغییرخواهانه‌ای که راشل کارسون در آن دمیده و همچنین، به دلیل زبان غیرتخصصی‌اش، کتابی همه‌فهم و همه‌خوان است. اکنون کتابراه مفتخر است که نسختین نسخه‌ی صوتی ترجمه‌ی فارسی کتاب بهار خاموش را که به همت استودیو نوار تولید گشته، خدمت شما تقدیم کند. به این امید که بدان گوش سپارید و مطالبش را آموزنده بیابید.

افتخارات کتاب صوتی بهار خاموش:

- از پرفروش‌ترین آثار تاریخ نشر
- فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا در بخش غیرداستانی
- از برجسته‌ترین آثار قرن اخیر به انتخاب نیویورک تایمز
- یکی از برترین کتاب‌های علمی تمام دوران‌ها به انتخاب مجله‌ی دیسکاور

در نکوداشت کتاب صوتی بهار خاموش:

- اثری با طنینی بین‌المللی. (Peter Matthiessen)

کتاب صوتی بهار خاموش مناسب چه کسانی است؟

موضوع کتاب بهار خاموش خطرات زیست‌محیطی‌ای است که تمام ساکنان زمین را تهدید می‌کنند. پس پیداست که مخاطب نویسنده عموم افراد بوده‌اند.

با راشل کارسون بیشتر آشنا شویم:

راشل کارسون (Rachel Carson) متولد سال 1907، دانشمند و فعال محیط زیستِ اهل آمریکا بود. عمده‌ی شهرت وی مرهون کتاب «بهار خاموش: گفتاری درباره‌ی آلاینده‌های ساخته‌ی دست بشر که حیات روی زمین را تهدید به نابودی می‌کنند» است که در سطور پیشین به معرفی آن پرداختیم. او در این اثر شجاعانه علیه زیاده‌خواهی صاحبان ثروت و صنعت به پا خاست و خطرات فعالیت‌های غالباً مخرب ایشان در کارخانه‌های بزرگ را گوشزد کرد. کارسون در آوریل 1964 از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی بهار خاموش می‌شنویم:

اکنون برای نخستین بار در تاریخ، هر انسان، از مرحله‌ی جنینی تا زمان مرگ، اجباراً با مواد شیمیایی خطرناک در تماس است. در کمتر از بیست سالی که از مصرف این مواد می‌گذرد، حشره‌کش‌ها به اندازه‌ای در سراسر دنیای جاندار و بی‌جان پخش شده‌اند که در واقع در همه جا یافت می‌شوند. تا آنجا که در اکثر رودخانه‌های مهم و حتی در جریانات نامرئی زیرزمینی نیز دیده شده‌اند. بقایای آنها در خاکی که سال‌ها پیش بدان اضافه شده است باقی می‌ماند.

دامنه‌ی نفوذ این مواد به داخل بدن ماهی‌ها، پرندگان، خزندگان، و جانوران اهلی و وحشی سراسر جهان به اندازه‌ای است که برای محققان جانورشناسی، غیرممکن است بتوانند موجودی را عاری از آن بیابند. این مواد در بدن ماهی‌ها، کوهستان‌ها، کرم خاکی و همچنین در جنین انسان یافت شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
فصل اول: داستانی برای فردا
22 دقیقه
فصل دوم: جبر بقا
59 دقیقه
فصل سوم: اکسيرهای مرگ
36 دقیقه
فصل چهارم: آب‌های سطحی و دریاهای زیرزمینی
26 دقیقه
فصل پنجم: قلمروهای خاک
43 دقیقه
فصل ششم: پوشش سبز زمین
9 دقیقه
فصل هفتم: تخریب بی مورد
43 دقیقه
فصل هشتم: دیگر هیچ پرنده‌ای نمی‌خواند
19 دقیقه
فصل نهم: رودخانه‌های مرگ
19 دقیقه
فصل دهم: با چشم بسته از آسمان
22 دقیقه
فصل یازدهم: فراتر از تخیل بورژیا
14 دقیقه
فصل دوازدهم: بهای انسانی
12 دقیقه
فصل سیزدهم: از روزنه‌ای تنگ
27 دقیقه
فصل چهاردهم: یکی از چهار
11 دقیقه
فصل پانزدهم: ضدحمله طبیعت
8 دقیقه
فصل شانزدهم: غرش سقوط بهمن
22 دقیقه
فصل هفدهم: جاده‌ای دیگر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بهار خاموش
نویسنده
مترجمعبدالحسین وهاب زاده، امین علیزاده، علیرضا کوچکی
راویمهدی خلیلی
ناشر چاپی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه صوتی
۲۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بهار خاموش

سوگند صالحی
۱۴۰۱/۸/۳
عاالی خیلی ممنون که این کتاب فوق العاده را بصورت صوتی درسایت قرار دادید، گویش و صداها عالیست و بنظر من همه باید حداقل یکبار این کتاب رابشنوند تا تجدید نظری در رفتارمان با محیط زیست داشته باشیم.
زینب زمانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
با اینکه ٦٠ سال پیش نوشته شده حاوی اطلاعات خوبی در مورد برخورد ما با طبیعت داشت که برای من جدید بود و متعجب و متاثر شدم.
رامین خورشیدی زنگبار
۱۴۰۳/۱/۳
بسیار عالی و متناسب با عصر پشرفت و لزوم حفاظت محیط زیست
amir riazi
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
به عمق فاجعه زیست محیطی میبرد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بهار خاموش

برای دریافت کتاب صوتی بهار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.