معرفی و دانلود کتاب شهر فراموشی

عکس جلد کتاب شهر فراموشی
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شهر فراموشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شهر فراموشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شهر فراموشی

نویسنده‌ی آمریکاییِ محبوب نوجوانان، کوری آن هایدو درکتاب شهر فراموشی، داستان دختری نوجوان و تغییرات بزرگ زندگی‌اش را روایت می‌کند. خانواده‌ی الودی، قرار است به شهر جدیدی نقل‌مکان کنند: شهری با قوانین عجیب! در این شهر همه چیز شبیه‌به‌هم ساخته شده و خبری از وسایل جدید نیست. الودی که با خواهر دوقلویش نائومی تفاوت‌های فراوانی دارد، حالا قرار است از پس این شرایط جدید بربیاید. کتاب حاضر جوایز متعددی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

دربار‌ه‌ی کتاب شهر فراموشی

کوری آن هایدو (Corey Ann Haydu) نویسنده‌ی داستان شهر فراموشی (Eventown) از زندگی دختری نوجوان با تغییرات بزرگ و عجیب‌اش می‌گوید.

دنیای الودی، دختر داستان شهر فراموشی، این‌روزها حسابی به‌ هم ریخته است. او در کنار پدر، مادر و خواهر دوقلویش نائومی که همچون زمین و آسمان با هم تفاوت دارند،‌ زندگی می‌کند.

خانواده‌ی الودی منتظر شروع تغییرات جدیدی هستند. مادر یک کار تازه در شهر دیگری پیدا کرده و حالا خانواده به یک شروع دوباره نیاز دارد. شاید الودی فکر می‌کرد نقل‌مکان به جای جدید اوضاع را برایش بهتر کند؛ اما همه‌چیز به این سادگی پیش نرفت.

شهر جدید جای واقعاً عجیبی‌ست. در این شهر خبری از اینترنت، تلویزیون یا تلفن نیست و همه‌ی خانه‌ها یک‌جور ساخته شده‌اند. با گشتن در شهر، الودی می‌فهمد ماجرا از این هم پیچیده‌تر است. مغازه‌های بستنی‌فروشی این شهر تنها سه طعم بستنی دارند و در کلاس‌های موسیقی فقط یک آهنگ نواخته می‌شود. همه‌چیز در این شهر تکراری است، زندگی در این شهر یکنواخت چگونه است؟ الودی چطور از پس این شرایط جدید برمی‌آید؟ برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود با داستان جذاب شهر فراموشی همراه باشید.

گفتنی‌ست داستان شهر فراموشی در سال 2019 در بازار جهانی منتشر شد. این کتاب در سال 1398 با ترجمه‌ی زهرا غفاری توسط نشر پرتقال در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته‌ است.

جوایز و افتخارات کتاب شهر فراموشی

  • منتخب مجله نقد ادبی Kirkus
  • بهترین کتاب‌ نوجوان Bookpage در سال 2019
  • منتخب انجمن صنفی کتابخانه‌ی جوان (Junior Library Guild)
  • منتخب بهترین کتاب از مجله‌ی ادبی کتاب‌خانه‌ی مدرسه (A School Library Journal)
  • منتخب فهرست مستقل کتاب‌هایی که کودکان باید بخوانند. (Kids’ Indie Next Pick List)
  • نامزد جایزه ادگار برای بهترین نوجوان در سال 2020 (Edgar Award Nominee for Best Juvenile)
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب شهر فراموشی

  • یک رمان تفکر برانگیز... با قهرمانی به‌یادماندنی و شجاع (Publishers Weekly)
  • داستانی شگفت‌انگیز و مبتکرانه درباره کودک بودن در دنیایی مرموز و پرتناقض. اثری عمیقاً رضایت بخش. (ربکا استید، نویسنده‌ی برنده‌ی مدال نیوبری)
  • خوانندگان با شخصیت الودی شجاع و نامتعارف هم‌ذات‌پنداری می‌کنند؛ مخاطب هم فردیت شخصیت داستان را تأیید و هم تنهایی آن را احساس می‌کند... (Booklist)

کتاب شهر فراموشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شهر فراموشی، به نوجوانان اهل کنجکاوی پیشنهاد می‌شود؛ این کتاب، داستانی آموزنده برای گذر از چالش‌ها و تلاش برای شادی‌ست.

با کوری آن هایدو بیشتر آشنا شویم

کوری آن‌ هایدو، نویسنده‌ی جوان آمریکایی و متولد 1983، بیشتر برای خلق داستان‌های محبوب نوجوانان شناخته می‌شود. آثار این نویسنده از منتخبان ماهانه‌ی آمازون و منتخب انجمن صنفی کتابخانه‌ی جوان است. کوری آن هایدو همچنین به عنوان عضو افتخاری هیأت علمی دانشگاه هنرهای زیبای ورمونت فعالیت می‌کند.

او در سال 2020 برای رمان شهر فراموشی نامزد جایزه‌ی ادگار شد. کوری آن هایدو اکنون در کنار همسر و فرزندش در بروکلین زندگی می‌کند

در بخشی از کتاب شهر فراموشی می‌خوانیم

بِس پاتریکسون چند خانه آن‌طرف‌تر از ما زندگی می‌کند. حالا او همراه فلورا آلوارز و جنی هوروویتس که مضطرب و دمغ است، آمده از ما خداحافظی کند. احتمالاً همه‌شان شب را در خانه‌ی بِس گذرانده‌اند. قیافه‌شان شبیه دوست‌هایی است که شب پیش هم می‌خوابند... همه‌شان ناخن‌هایشان را لاک یکرنگ زده‌اند و چشم‌هایشان خواب‌آلود است و کلی شوخی دارند که فقط خودشان معنایشان را می‌فهمند.

آن‌ها به ترتیب می‌ایستند و بغلمان می‌کنند و یک کارت به ما می‌دهند که همه‌شان امضایش کرده‌اند. جنی امضایش را با یک قلب کشیده و امضای فلورا از مال بقیه بزرگ‌تر است؛ انگار اگر این کار را نمی‌کرد، ممکن بود او را فراموش کنیم. بِس هم بر‌ایمان نوشته که چقدر دلش بر‌ایمان تنگ می‌شود. پنج‌نفری جلوی خانه می‌ایستیم و درباره‌ی چیزهایی حرف می‌زنیم که به‌محض رفتنمان از این شهر دیگر بر‌ایمان اهمیت نخواهند داشت. مثل امتحان ریاضی هفته‌ی پیش، کفش‌های قشنگ جنی، اینکه دیشب و شب قبل از آن شام چه خوردیم. احساس می‌کنم انگار با اینکه ماشینمان هنوز جلوی در است، از همین حالا از پیششان رفته‌ایم و زندگی جداگانه‌ای از آن‌ها داریم.

باران نم‌نم شروع به باریدن می‌کند. تنها کسی که چتر دارد بِس است و همه زیر چترش جمع می‌شویم؛ غیر از نائومی. درست است که این کار او همیشه مامان را عصبانی می‌کند، اما نائومی عاشق ایستادن زیر باران است. در روزهای بارانی وقتی به خانه بر می‌گردد که مثل موش آب‌کشیده شده، موهایش به‌هم‌ریخته است و آب از آن‌ها می‌چکد و لبخند گشادی هم روی صورتش دارد.

فهرست مطالب کتاب

1: شروع تازه
2: تنها چیز قشنگ سیاره‌ی ژوپیتر
3: روز اسباب‌کشی
4: نائومی محبوب من
5: شهر گل‌های رز و تپه‌ها
6: خیلی زیاد
7: دوستی در نگاه اول
8: راه طولانی
9: جایی که قبلاً زندگی می‌کردیم
10: یک‌جور شجاعت
11: آبی‌ای که می‌خواهد بنفش باشد
12: مزه‌ی سبز
13: اتاق‌های شیشه‌ای
14: برعکس نگرانی
15: غم مارشمالوهای چسبناک
16: انگشت‌های کشیده، پرش‌های بلند
17: خوشامدگویی!
18: یک حال عالی
19: برق طلایی
20: طوفانی کوچک و شیرین
21: لاله‌های خجالتی
22: سرود ایون‌تاون
23: کتاب پوچ
24: کک‌ومک‌های محو
25: قلب احمق من
26: فقط سه‌تا
27: حمله‌ی قاصدک‌ها
28: دوقلو بودن
29: کمی طعم شوری
30: پیچک‌ها
31: طوفان و رعدوبرق
32: چترهای دست‌ساز
33: آسمان هم گریه می‌کند
34: شکوفه‌به‌شکوفه
35: راهروی دل‌شکستگی‌های سابق
36: نصفش پرتقال، نصفش کره‌ی بادام‌زمینی
37: بعضی وقت‌ها جرقه‌ای کافی است
38: چیزی که لورنس یادش رفت
39: بقیه‌ی قصه‌ها
40: دوقلوها از بیرون
41: یک ابر خیلی شیرین
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شهر فراموشی
نویسنده
مترجمزهرا غفاری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-462-726-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شهر فراموشی

دلارام مهدوی
۱۴۰۲/۹/۳۰
کتاب زیبایی بود بعضی وقت‌های از رفتار الودی و بعضی وقت‌ها از رفتار نائومی یا بعضی وقت‌ها از رفتار همشون بدون دلیل و یا با دلیل عصبانی یا ناراحت میشدم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شهر فراموشی

برای دریافت کتاب شهر فراموشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.