معرفی و دانلود کتاب هر روح، یک ستاره

عکس جلد کتاب هر روح، یک ستاره
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر روح، یک ستاره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر روح، یک ستاره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر روح، یک ستاره

وندی مس در کتاب هر روح، یک ستاره داستان چند نوجوان را روایت می‌کند که زندگی، خلق‌وخوی،‌ فرهنگ و البته علایق متفاوتی با یکدیگر دارند، اما یک اتفاق مشترک آن‌ها را گرد هم می‌آورد. کتاب نامبرده افتخارات متعددی، از جمله جایزه‌ی کتاب فمیلی اشنایدر و جایزه‌ی کتاب کودک آیووا را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است. این شما و این روایتی جذاب از دوستی، فداکاری و معنای زندگی...

درباره‌ی کتاب هر روح، یک ستاره

«اِلای»، «بِری» و «جک» نوجوانانی هستند هم‌سن‌وسال که یکدیگر را نمی‌شناسند. اگر بخواهید یک وجه اشتراک میان شخصیت آن سه نفر بیابید، تقریباً به بن‌بست خواهید خورد. با این حال، ماجرای کتاب هر روح،‌ یک ستاره (Every Soul a Star) نوشته‌ی وندی مس (Wendy Mass) هنگامی آغاز می‌شود و آشنایی این سه نوجوان زمانی رقم می‌خورد که آن‌ها، به همراه هزاران نفر دیگر، در یک اردوگاه گرد هم می‌آیند تا به تماشای یک خورشیدگرفتگی عجیب و نادر بپردازند. این امر،‌ زندگی بری، جک و الای را بدون آن‌که خود بدانند، برای همیشه تغییر می‌دهد.

الای در یک شهر دورافتاده، آخرین جا پیش از ته دنیا، به همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند. در واقع شهر او حتی روی نقشه هم نیست؛ اصلاً شهر نیست. بیشتر یک‌جور منطقه است: یک محوطه‌ی اردوزنی به نام «سایه‌ی ماه»... الای تقریباً هیچ دوستی ندارد (که البتّه با توجه به محل زندگی‌اش با عقل جور در می‌آید!). حالا این اردوگاه سه کیلومتر مربعی در تمام کشور، تنها منطقه‌ای است که در مسیر خورشیدگرفتگی قرار دارد. همان خورشیدگرفتگی بزرگ و نادر که همه از آن حرف می‌زنند. روزی مهم که خورشید قرار است رخ در نقاب کشد و از آسمان محو شود... محل زندگی الای قرار است به اردوگاهی برای مشاهده‌ی کسوف تبدیل شود و مردم از سرتاسر جهان به آن منطقه سفر کنند.

بری،‌ فرزند زن و مردی نابغه است که تحصیلات عالی دانشگاهی دارند. او همچنین خواهری یازده‌ساله دارد که بر خلاف بری، در درس‌هایش پشتِ سر هم بیست می‌آورد و از دیدن برنامه‌های علمی شبکه‌ی پی‌بی‌اس به وجد می‌آید! موضوعی که باعث می‌شود بری چهره در هم بکشد و بیش از پیش به تفاوت‌هایش با خانواده‌اش فکر کند... تفاوت‌های شخصیتی (و حتی ظاهری او) با خانواده‌اش به قدری زیاد است که هیچ بعید نیست در بیمارستان و هنگام تولد با فرزند خانواده‌ی دیگری جابه‌جا شده باشد! بری خودش را زیبا می‌داند؛ بسیار زیبا... اما پشت نقابی که بری از جنس اعتمادبه‌نفس برای خود ساخته، چه چیزی پنهان است؟

پدر جک، درست زمانی که او به دنیا نیامده بود، او و مادرش را ترک گفت و جک هیچ از او نمی‌داند؛ اما یک روز که عکس‌های پدر را از پشت کمد لباس مادرش پیدا کرد و برای اولین بار چهره‌ی پدرش را دید، تقریباً‌ مطمئن شد جثه‌اش را از او به ارث برده. چرا که در عکس‌ها مردی چهارشانه و درشت‌هیکل خودنمایی می‌کرد؛ از آن مردها که فقط به درد یک کار می‌خورند: فوتبال بازی کردن... دست‌کم اگر جک ذره‌ای فوتبال بازی کردن بلد بود، دیگر مشکل حادّی وجود نداشت. حداقل این که دیگر معلم مدرسه نمی‌توانست او را «بی‌عرضه» و «به‌دردنخور» خطاب کند؛ اما در واقعیت این گونه نیست. در واقع، تنها کافی‌ست جک از این سر اتاق به آن سر بدود تا نفسش تنگ شود و پهلویش درد بگیرد! با این اوضاع، جک نیز همچون الای به تنهایی عادت کرده است.

حال که مختصری شما را با اوضاع زندگی این سه نوجوان آشنا ساخته‌ایم، شکی نیست که خود تاکنون به تفاوت‌ آن‌ها پی برده‌اید. با این وجود،‌ یک واقعه‌ی مشترک (خورشیدگرفتگی) باعث می‌شود زندگی آن‌ها به یکدیگر پیوند بخورد و آنچه که هرگز گمان نمی‌کردند، برایشان رقم زده شود. وندی مس در این کتاب داستانی شگفت‌آور از دوستی را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد. راوی داستان در هر فصل میان الای، بری و جک تغییر می‌کند و هر کدام از آن‌ها از نظرگاه خود به شرح داستان می‌پردازند.

کتاب هر روح، یک ستاره را سمانه افشار حاتم به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است. گفتنی است کتاب نامبرده اولین بار یکم اکتبر سال 2008 منتشر و با استقبال گسترده مواجه شد. چندین جایزه‌ و افتخار مهم را نیز برای وندی مس به ارمغان آورد که از میان آن‌ها می‌توان به دریافت «مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب هر روح، یک ستاره

  • نامزد جایزه‌ی Black-Eyed Susan
  • در فهرست کتاب‌های منتخب CCBC
  • برنده‌ی جایزه‌ی Homeschool Book
  • نامزد جایزه‌ی Kentucky Bluegrass به سال 2010
  • نامزد جایزه‌ی Oklahoma Sequoyah به سال 2011
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب کودک William Allen White
  • نامزد جایزه‌ی انتخاب کودکان آیووا (Iowa) به سال 2011
  • نامزد جایزه‌ی Maud Hart Lovelace در مینه‌سوتا به سال 2011
  • نامزد جایزه‌ی New Hampshire Great Stone Face به سال 2010
  • نامزد جایزه‌ی New Hampshire Great Stone Face به سال 2010
  • نامزد جایزه‌ی کالیفرنیای جنوبی برای بهترین کتاب کودک به سال 2011
  • نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان ربکا کادیل (Rebecca Caudill)‌ به سال 2012
  • نامزد جایزه‌ی Colorado Blue Spruce در بخش بهترین کتاب نوجوان به سال 2011
  • برنده‌ی مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا (California Young Readers) در مقطع راهنمایی به سال 2012
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب هر روح، یک ستاره

  • خوانندگان آنچه را که نمی‌دانند به کمک «بری» و دیگران یاد می‌گیرند... همراه با جزئیاتی درخشان درباره‌ی نجوم. (نقد کتاب kirkus)

  • وندی مس در کتاب هر روح، یک ستاره داستان‌سُرایی و نجوم را با یکدیگر ترکیب می‌کند و نگاهی تازه به مفهوم دوستی‌ و عوامل مؤثر در شکل دادن به آن‌ می‌اندازد. (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب هر روح، یک ستاره رمانی منقلب‌کننده درباره‌ی پیدا کردن خود حقیقی است. داستانی از «اِلای»، «بری» و «جک» کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا به تماشای یک خورشیدگرفتگی نادر بپردازند... (وبسایت dogobooks)

کتاب هر روح، یک ستاره مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌هایی با سبک واقع‌گرایانه علاقه دارند، کتاب هر روح، یک ستاره را لذت‌بخش خواهند یافت‌.

با وندی مس بیشتر آشنا شویم

وندی مس به تاریخ بیست و دوم آوریل سال 1967 در نیوجرسی متولد شد. او نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان (که عموماً با نام Young adult شناخته می‌شوند) می‌باشد. او به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی می‌نویسد و از پرمخاطب‌ترین نویسندگان حالِ حاضر ادبیات کودک و نوجوان به شمار می‌آید. او تاکنون 29 عنوان کتاب به رشته‌ی تحریر در آورده که اغلب آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته‌ و افتخارات متعددی را برای او به ارمغان آورده‌اند.

از دیگر آثار این نویسنده‌ی چیره‌دست می‌توان به کتاب‌های «ابری به شکل انبه»، «هدیه‌ی سیزده‌سالگی جرمی فینک»، «باب، دوست من» و مجموعه داستان «تاکسی فضایی» اشاره کرد. خوشبختانه همه‌ی آثار نامبرده به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. بد نیست بدانید با اقتباس از رمان جرمی فینکِ او یک فیلم سینمایی به سال 2011 ساخته و اکران شد. در ادامه مروری خواهیم داشت بر برخی از جوایز و افتخارات وندی مس؛

  • برنده‌ی جایزه‌ی ایالتی میشگان،
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودکان آیووا،
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب فمیلی اشنایدر،
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوانان پنسیلوانیا،
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک کارولینای شمالی،
  • برنده‌ی جایزه‌ی گِریت لیکس (Great Lakes)،
  • نامزد جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill،
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتابخانه‌ی آمریکا برای بهترین کتاب نوجوان،
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب نیویورک پابلیک و نیویورک پابلیک لایبرری.

جالب است اشاره کنیم وندی مس در سال 2003 به همراه تام شارپلینگ یک فیلمنامه‌ی تلویزیونی با عنوان «آقای راهب به تئاتر می‌رود» را نیز به رشته‌ی تحریر در آورد.

در بخشی از کتاب هر روح، یک ستاره می‌خوانیم

نمی‌خواهم ازخودراضی به نظر بیایم، اما واقعیت این است که خیلی جذابم. تمام عمرم غریبه‌ها توی خیابان جلوی مامانم را گرفته‌اند تا بگویند چه دختر خوشگلی دارد. منظورشان هم ملانی نیست. متوجهم، آدم انتخاب نمی‌کند با چه قیافه‌ای به دنیا بیاید. خودم انتخاب نکرده‌ام که بلندقدترین دختر کلاسمان باشم یا هیچ‌وقت جوش نزنم یا چشم‌هایم مثل چشم‌های کامرون دیاز آبی باشد، اما هر‌کاری از دستم برمی‌آید می‌کنم که زیبا بمانم. هر روز صبح موهای قهوه‌ای تیره‌ام را صد بار برس می‌کشم تا مثل ابریشم بدرخشد. اگر هرکدام از ناخن‌هایم لب‌پر شود، با جعبه‌ی مانیکوری که پارسال از مغازه‌ی ابزارهای زیبایی فروشگاه خریده‌ام درستش می‌کنم. هر شب پیش از خواب پنجاه بار درازونشست می‌روم. فقط آب معدنی می‌خورم چون اگر آدم بخواهد ظاهر زیبایی داشته باشد، باید از درون هم سالم باشد. من و دوست‌هایم حواسمان به مُد روز هست و هرازگاهی لباس‌ها و حتی کفش‌هایمان را به هم قرض می‌دهیم. خیلی تلاش کردم که یکی از دخترهای محبوب کلاسم بشوم و خیلی هم تلاش می‌کنم که محبوب بمانم.

امروز آخرین روز مدرسه است و دل توی دلم نیست که تابستان برسد. با اینکه فقط سیزده سال و نیمم است، قرار است توی فروشگاه به‌سوی آرایش کار کنم. تا وقتی چهارده‌ساله بشوم فقط می‌توانم روزی دو ساعت کار کنم، اما عیبی ندارد. سِمَت شغلی‌ام مشاور جزء است و خیلی هم کار مهمی است. وقتی نوجوان باشی و بخواهی خرید کنی دلت نمی‌خواهد یک پیرزن بگوید کدامشان برایت بهتر است. دلت می‌خواهد یک نفر مثل خودت باشد. اگر هم یکی از مشتری‌ها به سرش زد که شاید با خریدن لوازم بهداشتی ما بتواند شبیه من بشود خب بگذار فکر کند. آن‌ها این لوازم را می‌خرند، قیافه‌شان بهتر می‌شود، من حقوق بیشتر می‌گیرم و پولم را توی مغازه‌ی بغلی، پوشاک نوجوان هالیستر، خرج می‌کنم. این‌طوری همه برنده می‌شوند!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر روح، یک ستاره
نویسنده
مترجمسمانه افشار حاتم
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-600-462-742-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر روح، یک ستاره

آرشین
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
یکی از بهترین کتاب‌ها برای مطالعه نوجوانان بود و امید بخش بود توصیه می‌کنم هر کسی که دنبال یک کتاب با ژانر نجومی، امیدوار، دوستانه، و امید بخش هست حتما این کتاب رو بخونه یکی از بهترین نکاتی که این کتاب داشت این بود که نویسنده با اطلاعات کامل این کتاب رو نوشته بود و تیم ترجمه هم به بهترین نحو ممکن و کتاب رو ترجمه کرده بودند ممنون از کتابراه که با تخفیف در اختیار ما قرار داد ممنون از تمامی کسایی که برای این کتاب زحمت کشیدند توصیه می‌کنم که حتما بخونیدش پشیمون نمی‌شید.
Azin Km
۱۴۰۲/۵/۱۶
خیلی قشنگ بود. دوست نداشتم تموم بشه. انگار من با آلای و بری و بقیه اونجا بودم.
H.M
۱۴۰۲/۱/۴
من دوستش داشتم
حس خاصی داشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب هر روح، یک ستاره

برای دریافت کتاب هر روح، یک ستاره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.