معرفی و دانلود کتاب شوالیه‌های معبد

عکس جلد کتاب شوالیه‌های معبد
قیمت:
۱۳۰۰۰ 6500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شوالیه‌های معبد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شوالیه‌های معبد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شوالیه‌های معبد

کتاب شوالیه‌های معبد نوشتۀ هارون یحیی، نقّادانه به بررسی ریشه‌های فراماسونری و اهداف و فعالیت‌های آن می‌پردازند. در این اثر خلاصه‌ای از نبرد ماسون‌ها علیه مذهب توحیدی در طول تاریخ را مطالعه خواهید نمود.

این کتاب دربرگیرنده‌ی توضیحات صحیحی از سازمان فراماسونری به عنوان یک مکتب فکری است. مهم‌ترین عامل پیوند و اتحاد ماسون‌ها فلسفه‌ی ایشان است و بهترین اصطلاحات برای توصیف آن، «ماده‌ انگاری» و «انسان محوری دنیاگرا» است.

فراماسونری موضوعی است که قرن‌ها بر سر آن بحث‌های بسیار وجود داشته است. برخی آن را به جنایات و اعمال خلاف عرف متهم نموده‌اند. منتقدان بسیاری به جای تلاش جهت فهم «سازمان برادری» و نقد بی‌طرفانه، به دشمنی با آن برخاسته‌اند. از آن سو نیز ماسون‌ها در برابر اتهامات بر نفوذ پنهانی خود افزوده و ترجیحا خود را به صورت نهادهای اجتماعی که البته اینگونه نیستند معرفی کرده‌اند.

لازم به ذکر است این نوع نقد نه تنها غیر ماسون‌ها را از موضوع آگاه می‌سازد، بلکه خود ماسون‌ها را به چالش می‌کشد تا نظاره‌گر حقیقت باشند. البته ماسون‌ها، مانند سایر افراد، مختارند هر گونه جهان‌بینی را که می‌خواهند اختیار کنند و بر مبنای آن زندگی نمایند. این حق طبیعی آن‌هاست. اما دیگران نیز حق دارند پرده از اشتباهات آن‌ها برکشند به نقد ایشان بپردازند.

کتاب شوالیه‌های معبد (Global Freemasonry) دقیقا همین رویکرد را دنبال می‌نماید. ما در نقد سایر جوامع و گروه‌ها نیز همین راه را پی می‌گیریم؛ مثلا نقد یهودیان. این کتاب در بخش‌هایی با تاریخ یهودیت ارتباط پیدا می‌کند و انتقادات مهمی را مطرح می‌نماید. لازم به اشاره است که این مطالب به ضد سامی‌گری و یا نظریه‌های نادرست یهودی ماسونی ارتباطی ندارد. در واقع مسلمان واقعی با ضد سامی‌گری بیگانه است. یهودیان مردمانی هستند که در برهه‌ای از تاریخ خداوند آن‌ها را انتخاب نمود و پیامبران بسیاری به سوی‌شان فرستاد. آن‌ها در طول تاریخ مصایب بسیاری را متحمل شدند، ولی از هویت خود دست نکشیدند. اما ضروری به نظر می‌رسد که عقاید و تشریفات بعضی از آن‌ها را نقد کنیم و راه صحیح را به آنان نشان دهیم. البته اینکه حق دارند مطابق عقاید خود زندگی کنند انکار ناپذیر است.

ماسون‌ها، نقش مهمی در بیگانه‌‌سازی ملل اروپایی از مذهب و مأنوس ساختن آن‌ها به فلسفه‌ی ماده‌ انگار و انسان‌ محور بازی کرده‌اند. همین‌ طور خواهیم دید که فراماسونری چگونه در تحمیل این عقاید باطل بر تمدن‌های غیر غربی تأثیرگذار بوده است. و بالاخره به بحث درباره‌ی روش‌های این سازمان در جهت ایجاد اجتماعی مبتنی بر این عقاید می‌پردازیم. به طور کلی فلسفه‌ی ایشان و روش‌هایی که برای پی‌ریزی این فلسفه به کار بسته‌اند مطرح و نقد خواهد شد.

همچنین پس از مطالعه‌ی کتاب شوالیه‌های معبد قادر خواهیم بود با درک عمیق‌تری به موضوعات بی‌شمار پیش رو بنگریم؛ از مکاتب مختلف تا عناوین روزنامه‌ها، موسیقی راک و ایدئولوژی‌های سیاسی. از این رو با دیدی روشن‌تر خواهیم توانست معانی و اهداف نهانی حوادث را تشخیص دهیم.

هارون یحیی (Harun Yahya)، کتاب‌های زیادی را به نگارش در آورده است، که هدف بیشتر آن‌ها آشنایی افراد غیر مسلمان با اسلام است. کتاب‌هایی که او در رابطه با علم نگاشته است بیشتر با هدف رد فرگشت، ماده‌گرایی و بی‌خدایی است. او بر این باور است که فرگشت وجود خدا و ارزش‌های اخلاقی را زیر سوال می‌برد و به ترویج ماده‌گرایی و کمونیسم می‌انجامد یحیی بر این باور است که داروینیسم الهام‌بخش نژادپرستی، نازیسم، کمونیسم، و تررویسم بوده است.

در بخشی از کتاب شوالیه‌های معبد می‌خوانید:

تعصب یعنی حمایت کورکورانه و مصرانه از عقیده‌ای که مدرکی برای اعتبار آن وجود ندارد. علت آن زمینه‌های روانی خاص بیان شده است. فرد متعصب به تحقیق و بررسی باور خود نمی‌پردازد تا به برهان برسد، بلکه آن را به صورت تام می‌پذیرد و سرسختانه بر آن اصرار می‌ورزد.

فراماسون‌ها و سایر گروه‌های ضد مذهب برای اشاره به کسانی که به خداوند ایمان دارند واژه‌ی «متعصب» را به کار می‌برند و آن‌ها را مکررا به این گناه متهم می‌کنند.

خداوند انسان‌ها را به کشف نشانه‌هایش و تفکر در نظم و توازن و تدبیر عالم دعوت می‌کند و در آیات بی‌شماری او را به تفکر در وجود خود و کشف برهان در آسمان و زمین امر می‌کند. این برهان‌ها که در قرآن به آن‌ها اشاره شده، از جمله مناسبت دنیا برای زندگی بشر، نقش و طرح گیاهان و حیوانات، طرح اندام انسان و ویژگی‌های معنوی انسان، همگی با دلایل علمی به اثبات رسیده‌اند. خداوند در قرآن می‌فرماید:

آیا نمی‌بینید که خداوند همه‌ی نعمت‌های آسمانی و زمینی را برای استفاده‌ی شما به تسخیر درآورده و نعمت‌های مادی و معنوی را به لطف و کرم خود به شما عنایت فرموده؟ بعضی از مردم که فاقد علم و کتاب دینی و سابقه‌ی هدایت هستند درباره‌ی ذات پاک احدیت بحث و مجادله می‌کنند، و چون به آنان گفته شود: «از کلام خداوند که نازل فرموده پیروی کنید!» می‌گویند: «ما فقط از آیین آبا و اجدادی خود پیروی می‌کنیم.» آیا اگر شیطان، اجداد آن‌ها را به سوی آتش جهنم فرا خوانده باشد باز هم از آنان پیروی می‌کنند؟

دلیل عمل کافران این است که به سنت‌ پرستی کور گرفتار شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مؤلف
از شوالیه‌های معبد تا مصر باستان
جنگجویان صلیبی
شوالیه‌های معبد
شوالیه‌های معبد و کابالا
جادوگران مصر باستان
اعتقاد مصریان باستان به نظریه‌ی مادی‌گرای تکامل
داستان حقیقی کابالا
گوساله‌ی طلایی
از مصر باستان تا کابالا
اصول الحادی که به تورات افزوده شد
کابالا، تعالیمی مخالف اصول آفرینش
از شوالیه‌های مصر تا ماسون‌ها
بازخوانی اومانیسم
ریشه‌یابی اومانیسم در کابالا
پرستش انسان
نظریه‌ی اخلاق اومانیستی
تأسیس دنیای اومانیستی
بازخوانی ماتریالیسم
ماسون‌ها و مصر باستان
نمادهای مصر باستان در لژهای ماسونی
هرم و چشم (مثلث نورافشان)
ستاره‌ی شش‌گوشه
دو ستون
واژگان مصری لژها
اپرای فلوت سحرآمیز موزارت
ستون چهارپهلو با نوک هرمی (Obelisk)
افسانه ایزس (Isis)، زن بیوه
پرگار و گونیا
فلسفه‌ی فراماسونری
ماده ‌انگاری در منابع ماسونی
تناقض علمی انکار روح
ماتریالیسم ماسونی: خدا انگاری ماده
بازخوانی نظریه‌ی تکامل
افسانه‌ی تکامل، ‌از یونان باستان تا اروپای جدید
عصر روشنگری و ظهور افسانه‌ی سیر تکامل
آراسموس داروین
فراماسون‌ها و فلسفه‌ی طبیعت‌گرا
سرآغاز حیات از منظر ماسونی
سنت‌پرستی و تعصب ماسونی
فراماسونری علیه مذهب
نمونه‌ای از یک لژ ماسونی: باشگاه آتش دوزخ (The Hell - Fire Club)
ستیز علیه مذهب در فرانسه
عملیات ضد مذهب در آلمان
جنبش ضد مذهب در ایتالیا
برنامه‌های انقلابی ماسون‌ها در روسیه
فراماسونری قرن بیستم: آرام و متحرک
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شوالیه‌های معبد
نویسنده
مترجمفاطمه شفیعی سروستانی
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-6938-65-6
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۰۰۰ 6500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شوالیه‌های معبد

شهاب آقامسیحی
۱۳۹۸/۱/۷
دست مترجم و حتی نویسنده این کتاب درد نکنه. واقعا آدم با خواندن این کتاب خودش را در عصر جنگ‌های صلیبی احساس میکنه
Samurai
۱۴۰۰/۵/۹
مبادئ فراماسونری و... را توضیح میدهد. از لحاظ نوشتار (کاربرد کلمات و...) فکر کنم کاتب عربی باشه
ملیکا هاشمی
۱۴۰۱/۱/۲۵
اطلاعات کلی نسبتا خوبی در باره این فرقه در کشورهای مختلف داشت.
شهاب آقامسیحی
۱۳۹۸/۱/۱
از مفید‌ترین کتاب‌هایی که تا حالا دیدم. بسیار دقیق و جالب
Reza Wolf
۱۴۰۱/۸/۲۰
جامع تر از چیزی بود که فکر میکردم، ❤️
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب شوالیه‌های معبد

برای دریافت کتاب شوالیه‌های معبد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.