معرفی و دانلود کتاب شکارچی ماه

عکس جلد کتاب شکارچی ماه
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکارچی ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکارچی ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکارچی ماه

کتاب شکارچی ماه یکی از افسانه‌های عامه قدیمی است که توسط پیوند نوشیروان پور بازآفرینی شده و درباره قهرمانی به نام زوربا است که دل به دختر پادشاه می‌بازد و می‌خواهد با او ازدواج کند اما شرط دختر برای ازدواج با زوربا این است که ماه را برایش از آسمان به زمین بیاورد.

موضوع کتاب شکارچی ماه چیست؟

این کتاب از جمله قدیمی‌ترین افسانه‌هایی است که داستانی کاملا تخیلی دارد. افسانه‌ها کمک می‌کند تا کودکان در سرزمین‌های جادویی و خیال سفر کنند و رویاهایی شیرین بسازند. شاید مهم‌ترین چیزی که باعث ماندگاری و دلپذیری افسانه‌ها شده است پرورش قوه‌ی خیال آدمی باشد. باری آن‌ها بخشی از تاریخ و فرهنگ هر سرزمینی هستند و برای زنده نگه داشتنشان باید تلاش نمود.

ماجرای کتاب شکارچی ماه درباره زوربا قهرمان ایرانی است که می‌خواهد با شاهزاده‌ای که از سرزمین جادوگر بدجنس گریخته، ازدواج کند. او برای اینکه شاهزاده خانم را خوشحال و رضایتش را برای ازدواج با خود جلب کند، تصمیم دارد ماه را از آسمان بردارد و به شاهزاده هدیه بدهد اما زوربا نمی‌داند که اینکار به این راحتی‌ها انجام نمی‌شود و دردسرهای زیادی چشم انتظار اوست.

کتاب شکارچی ماه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به کودکان 9 تا 12 ساله که به افسانه‌های عامه و قصه‌های قدیمی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شکارچی ماه می‌خوانیم:

زوربا که مرد مهربانی بود، قبول کرد و زن جوان را با خود به دهکده برد و از او مراقبت کرد. بعد از مدتی زوربا به زن جوان علاقه‌مند شد و چون تا آن زمان ازدواج نکرده بود، تصمیم گرفت از شاهزاده‌خانم خواستگاری کند.

زن جوان با تعجب نگاهی به پهلوان انداخت و گفت: «می‌دانی که من دختر پادشاه هستم و نمی‌توانم به این راحتی درخواست ازدواج تو را قبول کنم؛ ولی چون تو مرد مهربانی هستی و جان من را نجات دادی، به تو پیشنهادی می‌کنم.»

زوربا با هیجان گفت: «زودتر پیشنهادت را بگو؛ هرچه باشد آن را قبول خواهم کرد.»

زن جوان گفت: «من علاقه زیادی به ماه دارم و فکر می‌کنم یکی از زیباترین و باارزش‌ترین چیزهای دنیا، ماه آسمان است. دلم می‌خواهد ماه را برایم شکار کنی. می‌خواهم گران‌بهاترین گردن‌بند دنیا را از ماه بسازم و آن را همیشه به گردن بیندازم.»

زوربا که خیلی دلش می‌خواست بتواند با شاهزاده‌خانم ازدواج کند، قبول کرد. کمان بزرگی ساخت و رشته طناب بلندی نیز بافت تا با آن بتواند ماه را پایین بکشد. در یک شب که ماه کامل بود، به جنگل رفت و خود را به نوک بلندترین درخت جنگل رساند. طناب را به تیر بست و آن را به چله کمان گذاشت. ماه را نشانه گرفت و با تمام قدرت تیر را پرتاب کرد. تیر رفت و رفت، ولی به ماه نرسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکارچی ماه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چرخ فلک
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات16
زبانفارسی
شابک978-600-5225-94-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکارچی ماه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شکارچی ماه

برای دریافت کتاب شکارچی ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.