معرفی و دانلود کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان

عکس جلد کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان
قیمت:
21500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان

جهان امروز ما چگونه شکل گرفت؟ محمدرضا قهرمانی تبریزی با تکیه بر خطبه­‌ی اول نهج البلاغه نظریه شکافت بزرگ را در مقابل نظریه انفجار بزرگ (بیگ بنگ) در کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان ارائه نموده است.

درباره‌ی کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان:

در طول تاریخ همیشه دانشمندان و پژوهشگران با سؤالاتی روبرو بوده‌اند که پاسخ آن را در یافتن جواب پرسش چگونگی آغاز پیدایش جهان می‌دانسته‌اند، به همین دلیل تلاش‌های فراوانی در این خصوص کرده‌اند، ارائه‌ی نظریات بیگ بنگ، ریسمان و... از آن جمله‌اند.

یافتن پاسخ سؤال چگونگی آغاز جهان، تمام علوم را متحول و نگاه ناظر را به عالم هستی دگرگون می‌سازد. تکلیف سوالات بی‌پاسخی همچون، انرژی تاریک و ماده‌ی تاریک، که جمعاً حدود 95/1% کل ماده و انرژی جهان را تشکیل می‌دهد و هنوز شناخته شده نیست، مشخص می‌شود.

به عنوان مثال اگر برای اندیشمندان مشخص شود که، اولین جفت‌های مولد جهان، بارهای الکتریکی بوده‌اند و میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی و در نتیجه انرژی الکترومغناطیس و امواج الکترومغناطیس (نور)، اولین جلوه‌های لحظه‌ی آغاز پیدایش جهان بوده است، بسیاری از نگرش‌های علمی اصلاح می‌شود. حتی شاید پزشکان، اگر به پیکر انسان به عنوان محصول این امواج و انرژی‌ها و میدان‌ها بنگرند، هر بیماری را یک اختلال در امواج و انرژی‌ها و میدان‌ها به حساب می‌آورند و برای اصلاح این پارازیت‌ها و اختلالات، از انواع این امواج و میدان‌ها برای درمان استفاده کنند و استفاده از داروهای شیمیایی و حتی عمل جراحی، به حداقل برسد.

بخاطر همین اهمیت است که دانشمندان بشر دوست، وابسته به هر اعتقاد و دین و مکتب، بدون هیچ تعصب و جانبداری بی‌منطق از گزینه‌های اعتقادی خود، بایستی به این موضوع بیش از پیش توجه کنند و در خصوص آن به بررسی و بحث و تحقیق بپردازند تا شاید این گره از علم باز گردد.

در عقاید توحیدی مانند اسلام، مسیحیت، یهود، زرتشت و غیره، اعتقاد بر این است که پیامبران با عالم ماورا ارتباط داشتند و در حد پذیرش عقلی یاران و اصحاب خود آن علوم را بیان می‌کردند. این بیانات به صورتی است که امروزه اگر بخواهیم چیزی از آن متوجه شویم، بایستی آن سخنان را به عنوان یک معدن به حساب آورد و اسباب کار را برداریم و مانند یک معدنچی به سراغ آن‌ها برویم.

دانسته‌های علم روز، که در طول تاریخ علم، توسط دانشمندان و پژوهشگران مختلف حاصل شده است، مانند اسباب حفاری این معادن است، مثل چوب جادوست، که اگر بر این سخنان و گفته‌ها بزنیم، دریچه‌های آن باز می‌شود و بتن آن هویدا و گوهر آن‌ها جلوه‌گر می‌شود. از جمله‌ی این سخنان، خطبه‌های علی ابن ابیطالب است که کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان (Big Fission: The beginning of the creation of the world) برپایه‌ی سخنان ایشان در نهج‌البلاغه تالیف شده است.

کتاب آغاز شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان مناسب چه کسانی است؟

امید است کتاب حاضر مورد توجه علاقه‌مندان و دانشمندان فرهیخته قرار گرفته و موجب انجام پژوهش‌ها، بحث‌ها و بررسی‌ها شود.

در بخشی از کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان می‌خوانیم:

مشاهدات کیهان‌شناسی و رصد‌های آسمان با پیشرفت تجهیزات مشاهده‌ای و تلسکوپ‌ها به تأئید انبساط جهانی منجر شد و حاصل آن قانونی در اختر فیزیک و کیهان شناسی بود که فرض می‌کند جهان با سرعت در حال گسترش است. این اندیشه از شناخت دو پدیده حاصل شد. یکی اینکه: آن دسته از جرم‌های آسمانی که خارج از کهکشان راه شیری هستند و بسیار از زمین دور می‌باشند، همگی پدیده انتقال به سرخ نشان می‌دهند، که این خود به معنی داشتن سرعت در دور شدن از زمین می‌باشد.

دیگر اینکه: برای ستارگانی که در فاصله‌های کمتر از زمین در داخل کهکشان راه شیری قرار دارند. این شتاب دور شدن و فاصله گرفتن و انبساط وجود دارد.

از این دو واقعیت قابل مشاهده، انبساط جهان و گسترش جهان باور پذیر بوده و می‌توان وجود انبساط جهانی را پذیرفت.

در خصوص انبساط جهانی و گسترش جهان تحقیقات گسترده‌ای انجام شده و مطالب بسیاری توسط دانشمندان و کیهان‌شناسان بیان شده است، ولی چون ما انبساط جهانی را به عنوان یک واقعیت غیر قابل انکار پذیرفته‌ایم. ادامه‌ی این بحث را بیش از آنچه به طور مختصر در متن گفته شد، نیاز به بیانش نمی‌بینیم و بهتر می‌دانیم نیت خود را از طرح اولین نگاه به آسمان تا انبساط جهانی که منجر به ارائه‌ی نظریه‌ی انفجار بزرگ شد را بیان کنیم. ما فقط به دنبال، از کجا آمده ایم؟! هستیم. ما به دنبال این هستیم که، چه فرایندی باعث بوجود آمدن کائنات شده است؟ در لحظه آغاز خلقت چه اتفاقی افتاده است؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: چند جمله با دانشمندان اندیشمند
فصل اول - بخش اول
قوانین نیوتن
قانون گرانش
پارادوکس بنتلی
آلبرت انیشتین و نظریه‌های جاذبه‌ی عمومی نیوتن.
قانون هابل
فصل اول - بخش دوم
سیری بر بیگبنگ
فصل دوم - بخش اول
زمینه ارائه‌ی نظریه‌ی شکافت بزرگ
Big Fission
فصل دوم - بخش دوم
قبل از آغاز پیدایش جهان
گمانه و احتمال اول
ایجاد اقیانوس بنیادین خلقت از قطران گازهای داغ
اقیانوسی با دیواره‌های قابل ارتجاع و نیروهای مواج کننده آن
کلام آخر
چند جمله با دانشمندان موحد ادیان توحیدی
مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-136596-6
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه
قیمت نسخه الکترونیک
21500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان

برای دریافت کتاب شکافت بزرگ - جلد اول: آغاز پیدایش جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.