معرفی و دانلود کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی

عکس جلد کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی
قیمت:
50400 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی

کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی همانطور که از عنوان آن برمی‌آید، یک گفتگوی بلند و پرجزئیات درباره‌ی کودکی، بزرگسالی، فعالیت‌های هنری و دیگر جنبه‌های زندگی شیرین نشاط، هنرمند معاصر است. او فیلمسازی تحسین شده است که موفق به دریافت تندیس شیر نقره‌ای از جشنواره‌ی معتبر ونیز شده. این گفتگو توسط محمد عبدی صورت گرفته که سابقه‌ی طولانی فعالیت به‌عنوان منتقد سینما و تئاتر را در کارنامه‌ی خود دارد.

درباره‌ی کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی

از تولد در قزوین تا رفتن به مدرسه‌ای شبانه‌روزی در تهران، از مهاجرت به آمریکا برای تحصیل تا بازگشت به ایران، کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شرح مفصّلی از سیر زندگی این هنرمند و نحوه شکل‌گیری ذائقه‌ی هنری او است. این گفتگوی بلند با خارج شدن از فرم یک گفتگوی خشک و شاید خبری، فرمی شبیه به روایت یک داستان جذاب را به خود گرفته است که قدم‌به‌قدم خواننده را با خود همراه می‌کند. بدون شک نباید از نقش محمد عبدی به عنوان یک مصاحبه‌گر حرفه‌ای در پرداخت این کتاب نیز غافل شد.

شیرین نشاط به‌عنوان یک زن ایرانی شانس آن را داشته تا در خانواده‌ای با تفکراتی روشنفکرانه‌تر رشد کند و مسیر موفقیت و تبدیل شدن به هنرمندی جهانی را داشته باشد. مسیری که مخاطرات بسیاری به همراه داشته، اما در نهایت، نشان‌دهنده آن است که در صورت وجود بستر مناسب، زنان ایرانی مستعد رسیدن به موفقیت‌های بزرگ هنری و در سطح بین‌الملل هستند. کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی شرح چگوگی طی‌شدن همین راه پر فرازونشیب است.

کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی به خواننده تصویری کامل از هنرمندی ارائه می‌کند که شاید بتوان او را در بین شناخته‌شده‌ترین سینماگران ایرانی در صحنه بین‌المللی نیز قرار داد. شیرین نشاط به غیز از ساخت فیلم بلند آثاری دیگری در زمینه عکاسی، ویژوآل آرت، فیلم کوتاه و اپرا نیز ارائه کرده است.

دغدغه‌های فرهنگی، به‌خصوص در مورد شرایط زنان ایرانی، از مهم‌ترین مؤلفه‌های آثار شیرین نشاط است که ردپای آن در تمامی آثار وی دیده می‌شود. از دلایل ایجاد این دغدغه در هنرمند، می‌توان به تغییرات معنا‌دار شرایط زنان پس از بازگشت وی از آمریکا به ایران اشاره کرد. تمامی آثار اخیر این هنرمند تحت‌تأثیر این عامل قرار گرفته‌اند؛ موضوعی که در کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی نیز به آن پرداخته شده است.

کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به هنر، به‌ویژه هنر سینما از اصلی‌ترین مخاطبان کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی هستند.

با محمد عبدی بیشتر آشنا شویم

محمد عبدی (Mohammad Abdi) نویسنده، منتقد فیلم و پژوهشگر حوزه هنر ایران، فعالیت خود در نشریه‌های مختلف را از سال 1369 آغاز کرد. آثار او به عنوان منتقد و نویسنده‌، تا به حال در 50 نشریه هنری مختلف منتشر شده و همچنین چند کتاب مرتبط با سینما نیز به قلم وی به چاپ رسیده است . او در کنار شیرین نشاط مصاحبه‌های بلند دیگری نیز با بزرگان سینمای ایران مانند بهرام بیضایی و سوسن تسلیمی انجام داده است.

در بخشی از کتاب شیرین نشاط در گفت‌وگویی بلند با محمد عبدی می خوانیم

همیشه فکر کرده‌ام که مهم‌ترین مسئلۀ جامعه ایران و مهم‌ترین مایۀ هنر صد سال اخیر ایران مسئلۀ تقابل سنت و مدرنیته بوده که به اشکال مختلف خودش را نشان داده. فکر می‌کنم این مهم‌ترین مایۀ آثار تو هم هست، اما جالب است که این تقابل سنت و مدرنیته را خودت به‌شکل ملموسی در کودکی و خانواده‌ات زندگی کرده‌ای. ...

خیلی درست می‌گویی، اما طبیعتاً آن موقع من به‌عنوان یک کودک و نوجوان به این قضیه واقف نبودم و نمی‌توانستم آن را به این شکلی که تفسیر می‌کنی ببینم. من از نسلی بودم که قبل از انقلاب بزرگ شده بود و به‌شدت درگیر مسئلۀ سنت و ارزش‌های سنتی بود در برابر ارزش‌ها و جذابیت‌های زندگی غربی به سبک آمریکایی و اروپایی، به این شکل که چه لباسی بپوشیم، چه فیلمی ببینیم، اینکه موسیقی عربی و سنتی گوش نکنیم. این دل‌بستۀ غرب بودن چیزی بود که در پدرم هم می‌شد دید.

من مثل یک ابزار بودم در دستش که این ایدئولوژی‌اش را روی من امتحان کند؛ همین‌طور روی برادرها و خواهرهایم. برای همین من تصمیمی نگرفتم در این تقابل سنت و مدرنیته، او بود که برای من تصمیم گرفت و من نمی‌دانستم که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

من داشتم در رؤیایم زندگی می‌کردم و نه در تهران. هیچ تصوری از تأثیر تحولات غربی بر تهران نداشتم. بعد هم برگشتم به زندگی سنتی در شهری که صدای اذان در آن شنیده می‌شد. به یک شکلی من وابسته بودم به همان شکل سنتی ایران.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی
نویسنده
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7554-42-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
50400 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی

برای دریافت کتاب شیرین نشاط در گفتگویی بلند با محمد عبدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.