معرفی و دانلود کتاب صاحبان منافع سیاسی

عکس جلد کتاب صاحبان منافع سیاسی
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صاحبان منافع سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صاحبان منافع سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صاحبان منافع سیاسی

علاقه‌مندان به دنیای سیاست، به‌ویژه سیاست‌گذاری در امور اقتصادی و تجارت، می‌توانند کتاب صاحبان منافع سیاسی را به عنوان اثری شایسته در این حوزه، در فهرست مطالعات خود داشته باشند. جین گروسمن و الهانان هلپمن دو تن از کارشناسان و پژوهشگران دنیای اقتصاد سیاسی، با تمرکز بر عوامل تأثیرگذار در امر قوانین و سیاست‌گذاری اقتصادی، در پی پاسخ به این پرسش بزرگ هستند: چگونه گروه‌های مختلف صاحب‌ منافع، در تکوین سیاست‌گذاری‌های اقتصادی نقش ایفا می‌کنند؟

درباره‌‌ی کتاب صاحبان منافع سیاسی

چه گروه‌هایی بیشترین سهم را از اقتصاد سیاسی خواهند برد؟ سازمان‌های ذی‌نفع با اعمال چه روش‌هایی، اوضاع و احوال سیاست‌گذاری در این حوزه را مطابق منافع خود پیش می‌برند و به عبارتی، سیاست‌های گروهی خود را در وضع قوانین به کار می‌گیرند؟ این مهم‌ترین سؤالی‌ست که نویسندگان کتاب صاحبان منافع سیاسی (Special interest politics) در پی پاسخ به آن هستند. جین گروسمن (Gene Grossman) و الهانان هلپمن (Elhanan Helpman) خالقان این کتاب جامع و کاربردی سال‌ها وقت و تمرکز خود را بر سر یک موضوع مهم قرار داده‌اند و آن هم این است: اعمال نفوذ در امر سیاست‌گذاری‌های اقتصادی بنا بر چه تاکتیک و استراتژی‌های رخ می‌دهد؟

معرفی و دانلود کتاب صاحبان منافع سیاسی

نویسندگان کتاب صاحبان منافع سیاسی، در نگارش این اثر، بر یک حوزه‌ی خاص از سیاست‌، یعنی سیاست در امور تجاری و اقتصاد تمرکز داشته‌اند و مطالعه در‌خصوص شاخه‌های دیگر سیاست‌گذاری را به وقت دیگری موکول کرده‌اند. موألفان این کتاب با مطالعه‌ی دقیق و موردی نمونه‌های واقعی، توانسته‌اند به الگوهای ثابثی دست پیدا کنند و موألفه‌‌های اثرگذاری در وضع قوانین، انتخابات و سیاست‌های اقتصادی را یکی‌یکی برشمارند. در حقیقت، نویسندگان این پژوهش ارزشمند، معتقد‌ند گروه‌های خاص اقتصادی برای جلب‌توجه و اخذ رای موافق سیاست‌گذاران، عموماً از استراتژی‌های مشابه و تاکتیک واحدی استفاده می‌کنند. اکنون با در دست داشتن کتاب صاحبان منافع اقتصادی و مطالعه‌ی اصول و فنون بازی در اقتصاد سیاسی، فعالان این حوزه می‌توانند در آینده قدم‌های اصولی‌تری در راستای کسب منافع سازمانی خود بردارند و نگرش دقیق‌تری و حرفه‌ای تری به امر سیاست‌گذاری‌ داشته باشند.

کتاب صاحبان منافع سیاسی، از شیوه‌ی مطالعاتی بسیار کاربردی و منحصر‌به‌فردی برخوردار است. نویسندگان این کتاب در طی بررسی موارد متعدد و عینی، تمام تلاش خود را برای تعریف مدل‌های رفتاری چشم‌گیر در اقتصاد سیاسی به کار گرفته‌اند و به‌این‌واسطه خواننده را از مطالعه‌ی یک‌به‌یک نمونه‌های بسیار در عالم واقعیت و سردرگمی در پیچ‌وخم‌های عالم سیاست‌ رهایی داده‌اند. همچنین نویسندگان این کتاب ضمن نگاه کاملاً علمی و حرفه‌ای خود به قضیه سعی داشته‌اند زبانی گویا و روان را برای بیان مباحث به کار ببندد و مسائل را به سادگی طرح و تشریح کنند.

از دیگر ویژگی‌های کتاب صاحبان منافع سیاسی نیز می‌توان به تنوع بالای مباحث و نکات طرح‌شده در آن اشاره کرد. به عبارتی، جدا از محوریت و موضوع کلی این کتاب، هرکدام از سرفصل‌های مرتبط با آن نیز می‌توانند به‌طور جداگانه حاوی مطالب ارزنده و نکات راهگشای زیادی برای مخاطبان دنیای اقتصاد سیاسی باشد.

این کتاب در سال 2001 روانه‌ی نشر جهانی شده و با تلاش‌های ناشر موفق و متخصص در کتاب‌های اقتصادی یعنی انتشارات دنیای اقتصاد به دست علاقه‌مندان رسیده است. عباد عبدی نیز ترجمه‌ی این کتاب را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب صاحبان منافع سیاسی

  • این کتاب هم برای دانشمندان علوم سیاسی و هم برای اقتصاددانان به‌طور یکسان دارای «منافع خاص» است! (کنت شپسل و جورج مارخام، اساتید دانشگاه هاروارد)
  • نویسندگان در این اثر پیشگام، از ابزارهای تئوری اقتصادی استفاده می‌کنند تا بینش جدیدی در مورد لابی‌گری و سیاست گروهی با منافع ویژه ارائه کنند. این کار نوآورانه و جامع است و طیف گسترده‌ای از سؤالات را در یک راه‌حل یکپارچه روشن می‌کند. (آلن درازن، مدرس مدرسه‌ی اقتصاد ایتان برگلاس)
  • نکته‌ی به‌خصوص و تأثیرگذار آن است که این کتاب ضمن آن‌که بسیار متمرکز است، در‌عین‌حال زمینه‌های زیادی را پوشش می‌دهد. (آنتونیو مرلو، استاد دانشگاه پنسیلوانیا)

کتاب صاحبان منافع سیاسی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر پژوهشی آموزنده و پرفایده را به دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ی سیاست، قتصاد و تجارت پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صاحبان منافع سیاسی می‌خوانیم

از ابتدای دهه 1980، گروه‌های ویژه ذینفع روش‌های جدیدی را جهت دور زدن محدودیت‌ها بر پرداخت‌ها به کاندیدهای فدرالی و احزاب ملی اجرا کرده‌اند. راه گریز و مفر از قانون از تفاوت میان قوانین ایالتی و فدرالی به وجود می‌آید. اکثر ایالت‌ها هدایا به احزاب سیاسی از سمت شرکت‌ها و اتحادیه‌های کارگری را ممنوع می‌کنند. بسیاری از ایالات‌ها نیز هیچ‌گونه محدودیتی را بر میزان حمایت‌های مالی انتخاباتی از طرف کمیته‌های سیاسی در نظر نمی‌گیرند، در حالی‌که سایر ایالت‌ها محدودیت‌های ملایم‌تری را در مقایسه با قوانین فدرالی وضع می‌کنند. در دیدگاه مشاوره‌ای که توسط کمیته انتخاباتی فدرال در سال 1978 منتشر شد و در برخی پرونده‌های حقوقی از آن زمان از آن استفاده شد, قانون فدرالی انتخابات در سال 1974 به صورتی تعبیر شد که به احزاب ملی اجازه می‌دهد تا از منابع مالی جمع‌آوری شده در سطح ایالتی استفاده کند و با توجه به محدودیت‌های ایالتی سهم هزینه‌های اجرایی حزب، هزینه هدف‌گیری رای‌دهندگان و برنامه‌های ایجاد مشارکت در انتخابات، هزینه انتشار تبلیغات حمایتی، و سایر هزینه‌ها را تا زمانی‌که این مخارج (آشکارا) به صورت مستقیم به سود یک کاندید (در انتخابات) فدرالی نباشد، از این منابع جمع‌آوری شده کسر نماید.

فهرست مطالب کتاب

نظر دکتر جفر عبادی درباره کتاب
پیش‌گفتار نویسندگان
پیش‌گفتار مترجم
فصل اول: مقدمه
بخش اول: رأی‌گیری
فصل دوم: رأی‌گیری و انتخابات
فصل سوم: گروه‌های رأی‌دهندگان
بخش دوم: اطلاعات
فصل چهارم: لابی‌کردن
فصل پنجم: لابی‌گر پرهزینه
فصل ششم: آموزش رأی‌دهندگان
بخش سوم: حمایت‌های انتخاباتی
فصل هفتم: خرید نفوذ
فصل هشتم: رقابت برای کسب نفوذ
فصل نهم: تأثیرگذاری بر بدنه قانون‌گذاری
فصل دهم: حمایت‌های مالی و انتخابات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صاحبان منافع سیاسی
نویسنده،
مترجمعباد عبادی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات526
زبانفارسی
شابک978-600-497085-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صاحبان منافع سیاسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صاحبان منافع سیاسی

برای دریافت کتاب صاحبان منافع سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.