معرفی و دانلود کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام

برای دانلود قانونی کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام

محسن رضایی پور و فونگ وو تی‌ تانه در کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام به بررسی همه‌جانبه‌ی روابط تجاری ایران و این کشور درحال‌پیشرفت می‌پردازند. کشور ویتنام طی سال‌های اخیر در رده‌ی برترین صادرکنندگان و واردکنندگان جهان قرار گرفته است؛ بنابراین، آشنایی با این کشور و تجارت میان ایران و ویتنام برای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی یک موقعیت طلایی به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام

اوایل دهه‌ی شصت شمسی، روابط تجاری میان ایران و ویتنام آغاز شد که عمدتاً معطوف به واردات بود و بعدها به دنبال پایه‌گذاری‌های مناسب تجاری، حجم صادرات و واردات میان این دو کشور افزایش یافت. شناخت دقیق بازار ویتنام برای بهبود بخش تجاری کشور اهمیت فراوانی دارد و برای قدم برداشتن در راستای بهبود روابط تجاری با ویتنام بهتر است که دلیل شروع تجارت با این کشور را بدانیم.

ویتنام دارای بازاری بزرگ و روبه‌رشد است که البته بسیاری از کالاهای کشور ایران پتانسیل صادراتی به این کشور را دارند. اما در تجربیات قبلی، فقدان تجربه، عدم برنامه و فقدان دانش کافی در زمینه‌ی صادرات محصول به ویتنام ناکامی‌های بسیاری را به دنبال داشته است. باید اشاره کرد که موقعیت جغرافیایی ویتنام امکان صادرات برخی محصولات ایرانی را به منطقه آ‌سه‌آن و حتی اروپا و آمریکا را فراهم کرده است که با مطالعه‌ی دقیق مقررات و قوانین تجاری و سرمایه‌گذاری صادراتی در این کشور می‌توان از موافقت‌نامه‌های تجاری بین ویتنام و دیگر کشورها، بهره‌های فراوانی برد.

محسن رضایی‌پور و فونگ وو تی تانه (Phuong vu Thi Thanh)، کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام (Foreign trade regulation Vietnam) را با این هدف تألیف کرده‌اند که شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در بازار ویتنام، بیشترین بهره را از اطلاعات این اثر ببرند. کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام ضمن بررسی دقیق بازار و شرایط معاملاتی کالا در این کشور، به ذکر مفاهیم تجربی و کاربردی در این زمینه می‌پردازد و منبعی جامع در اختیار تمامی سرمایه‌گذاران علاقه‌مند قرار می‌دهد. مطالعه‌ی کتاب حاضر با ارائه‌ی مطالب پایه تا پیشرفته برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نیز کاربردی خواهد بود.

مطالب کتاب فوق در دوازده فصل تهیه و تدوین شده است. فصل اول کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام به بررسی ویژگی‌های اجتماعی، جغرافیایی و محیط سیاسی و اقتصادی ویتنام اختصاص یافته است. این بخش مقدمه‌ای را برای افراد علاقه‌مند به روابط تجاری با این کشور فراهم می‌کند. در دومین فصل، سوابق و پیشبرد صادرات ایران به ویتنام مورد تحلیل قرار می‌گیرد و جاذبه‌ها و فرصت‌های بازار نیز در سومین فصل این اثر بررسی شده‌اند. نویسندگان در فصل چهارم به توضیح سیستم استاندارد و کنترل کیفیت در کشور ویتنام پرداخته‌اند.

در فصل پنجم کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام، اطلاعات گمرکات با کشور ویتنام شرح داده می‌شوند. در این بخش، فهرست تعرفه‌ی کالاهای قابل صادرات، کالاهای ممنوع‌الورود به کشور هدف و مدارک قابل ارائه به گمرکات ویتنام در اختیار خواننده قرار می‌گیرد. برای آشنایی با آگهی و تبلیغات، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ویتنام می‌توانید به فصل ششم کتاب مراجعه کنید. نظام بانک‌داری و سرمایه‌ی ویتنام نیز در فصل هفتم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محسن رضایی‌پور و فونگ وو تی تانه در فصل‌های هشتم تا یازدهم به تجزیه‌وتحلیل قوانین کشور ویتنام پرداخته‌اند. قوانین کنسولی، روادید و اقامت، حمل‌ونقل، قانون سرمایه‌گذاری و مراحل ثبت شرکت و برند، قوانین مالکیت و مالیات در کشور ویتنام از جمله مواردی هستند که طی این فصول شرح داده می‌شوند. نویسندگان در فصل آخر کتاب اطلاعاتی را درباره‌ی نحوه‌ی کنترل بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اختیار خواننده قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام و بهره‌گیری از تجربیات نویسنده، شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری و تشکیل روابط تجاری با ویتنام به پیشرفت کسب‌وکار خود کمک کنید.

کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام که آخرین قوانین و مقررات تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور ویتنام را در اختیار شما قرار می‌دهد،‌ به همت انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی و ذیل مجموعه کتاب‌های راهنمای تجارت منتشر شده است. هم‌اکنون می‌توانید آن را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

کتاب صادرات و سرمایه‌گذاری در ویتنام مناسب چه کسانی است؟

این اثر برای تجار، شرکت‌های مدیریت صادرات و شرکت‌های تولیدی علاقه‌مند به صادرات کاربردی خواهد بود. همچنین، از آن‌جایی که این اثر مطابق سرفصل‌های تحقیقات بازاریابی تدوین شده است، مناسب دانشجویان بازاریابی است.

در بخشی از کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام می‌خوانیم

سه دهه پس از تصویب قانون سرمایه‌گذاری خارجی (1987) در ویتنام -یکسال بعد از شروع برنامه «دوی موی » (نوسازی و اصلاحات اقتصادی)- این کشور تبدیل به یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی (FDI) شده‌است. در حال حاضر سرمایه‌گذاری خارجی بعنوان مهم‌ترین محور توسعه اقتصادی اجتماعی ویتنام محسوب می‌شود. شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی سهم 22 تا 25 درصدی در کل سرمایه‌گذاری اجتماعی، 55 درصد در تولیدات صنعتی، 70 درصد در ارزش صادرات، 18 درصدی در بودجه کشور، 20 درصدی در (GDP) و عهده‌دار اشتغال 3/7 میلیون نفری در ویتنام هستند.

این سرمایه های مستقیم خارجی سهم مهمی در تقویت صنایعی چون نفت، الکترونیک، فن‌آوری اطلاعات، فولاد و سیمان داشته‌اند و در برخی مناطق داخلی ویتنام مانند استان «باک نین» و «تای نوین» در شمال و «دونگ نای» و «بین زونگ» در جنوب بیش از 70 درصد تولیدات صنعتی را بعهده دارند و درآمد سرانه ی 4000 دلاری را برای ساکنین این مناطق را باعث شده اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ویژگی‌های جغرافیایی، اجتمایی و محیط سیاسی و اقتصادی ویتنام
فصل دوم: سوابق و پیشبرد صادرات ایران به ویتنام
فصل سوم: جاذبه‌ها و فرصت‌های بازار
فصل چهارم: استاندارد و کنترل کیفیت
فصل پنجم: اطلاعات گمرکات با کشور‌ ویتنام
فصل ششم: آگهی و تبلیغات، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ویتنام
فصل هفتم: پول و بانکداری در ویتنام
فصل هشتم: روادید و اقامت در کشور ویتنام
فصل نهم: حمل‌و‌نقل در ویتنام
فصل دهم: قانون سرمایه‌گذاری و چگونگی ثبت شرکت و برند در ویتنام
فصل یازدهم: قانون مالکیت و مالیات در کشور ویتنام
فصل دوازدهم: نحوه کنترل بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات290
زبانفارسی
شابک978-964-468-844-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام

برای دریافت کتاب صادرات و سرمایه گذاری در ویتنام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.