معرفی و دانلود کتاب صدای دست‌ها

عکس جلد کتاب صدای دست‌ها
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صدای دست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صدای دست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صدای دست‌ها

آن کلر لزوت در کتاب صدای دست‌ها داستان زندگی دختری یازده‌ساله را روایت کرده که در جزیره‌ای به نام مارتازو این‌یارد زندگی می‌کند؛ جایی‌که اغلب ساکنان آن ناشنوا هستند. زمانی‌که دانشمندی جوان به جزیره می‌آید، همه‌چیز تغییر می‌کند و زندگی تازه‌ای برای مری رقم می‌خورد. گفتنی است که کتاب نامبرده برنده‌ی جوایز زیادی -از جمله جایزه‌ی Maryland Black-Eyed Susan- شده و افتخارات فراوانی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب صدای دست‌ها

آن کلر لزوت (Ann Clare LeZotte) کتاب صدای دست‌ها (Show Me a Sign) را با الهام از ماجرایی تاریخی که در اوایل قرن نوزدهم رخ داده نوشته است. این اثر نخستین بار در سال 2020 منتشر شد و از زمان انتشار تا امروز توجه منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است. آن کلر لزوت که خود نویسنده‌ای ناشنوا است، داستانی خلق کرده که در آن مفاهیم مهمی را به تصویر می‌کشد و همچنین مخاطب خود را تشویق می‌کند تا در باورها و عقاید قدیمی‌اش تردید کند و آنچه را که بدیهی تلقی می‌شود، به چالش بکشد.

مری لمبرت، قهرمان کتاب صدای دست‌ها، در جزیره‌ی کوچکِ مارتازو این‌یارد زندگی می‌کند و همیشه آنجا احساس امنیت کرده است. پدر پدر پدربزرگ‌اش، جاناتان لمبرت، اولین ساکن ناشنوای این جزیره بوده. سال 1692 به این جزیره آمده و زبان اشاره را از انگلستان با خودش آورده است. حالا صدها سال از مهاجرت جاناتان لمبرت می‌گذرد و جزیره‌ی مارتازو این‌یارد به جزیره‌ی ناشنواها معروف شده است. در واقع، بسیاری از ساکنان جزیره، از جمله مری، ناشنوا هستند و از طریق زبان اشاره با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها می‌توانند با دو دست حروف الفبا را ادا کنند و حالت صورت و زبان بدنشان هم به اندازه‌ی درست نشان دادن اشاره‌های دست اهمیت دارد.

روی‌هم‌رفته، مری لمبرت احساس خوبی دارد. به هم‌خون بودن با جاناتان لمبرت افتخار می‌کند و هیچ‌گاه در میان مردمان جزیره احساس تنهایی نکرده است. اوضاع به این منوال ادامه دارد تا این‌که وقوع ماجراهایی همه‌چیز را دگرگون می‌سازد.

مری با برادرش، جورج، توی جاده‌اند. دارند می‌خندند. جورج دنبال مری می‌کند و می‌خواهد آنچه را در دست دارد از او بگیرد. ابرها آرام از جلوی خورشید رد می‌شوند. مری سرش را بلند می‌کند و یک دستش را مثل سایبان جلوی صورتش می‌گیرد؛ جورج چیزی را که توی آن‌یکی دستش است کِش می‌رود. یک‌دفعه جورج محکم مری را هُل می‌دهد. مری از شدت ضربه‌ای که بهش می‌زند جا می‌خورد. با صورت گرومپی می‌افتد روی خاک. بعد حرکت سریع چرخ‌های یک گاری را می‌بیند.

چرخ‌های خوش‌ساختی‌اند، سیاه‌رنگ با پَره‌های طلایی. سریع می‌چرخند. به‌سمت جورج. قبل از اینکه کسی بتواند کاری کند، یکی از چرخ‌ها صدایی می‌دهد و جورج زیرش ناپدید می‌شود. مری جیغ می‌زند و جیغ می‌زند، اما چیزی نمی‌شنود. سرش را بالا می‌آورد. جورج کجاست؟ گاریِ اسب تغییر جهت می‌دهد و یک‌دفعه می‌ایستد... و آن زمان است که جورج را می‌بیند. با تقلا خودش را به‌سمت برادرش می‌کشد. ارابه‌ران از صندلی‌اش می‌پرد پایین و می‌دود به‌سمت جورج. چشم‌های جورج بازند. لب‌هایش خونی‌اند. سینه‌اش تکان نمی‌خورد.

با مرگ جورج، خانواده‌ی مری متلاشی شده است. از طرفی، تنش‌های میان ساکنان انگلیسی و وامپانواگ‌ها بر سر مالکیت زمین روزبه‌روز بیشتر می‌شود. دانشمند حیله‌گری به نام اندرو هم به جزیره آمده تا راز ناشنوایی همه‌گیر مردمانِ مارتازو این‌یارد را کشف کند. این دانشمند جوان از نزدیک آن‌قدر شبیه جورج است که همه را به حیرت وا داشته و مری اولین بار که او را می‌بیند خیال می‌کند ممکن است خودِ جورج باشد! دانشمند چنان اشتیاق دیوانه‌واری برای پیدا کردن پاسخ سؤالش دارد که مری طفلکی را به یک نمونه‌ی زنده در آزمایشی بی‌رحمانه بدل می‌سازد.

تحقیقات دانشمند جوان اگرچه می‌تواند به کشف مهمی بدل شود، اما روشی که او برای رسیدن به پاسخ در پیش گرفته، روش صحیحی نیست. مری که قبول کرده به دانشمند در به سرانجام رساندن تحقیقاتش کمک کند، کم‌کم متوجه چیزی غریب در رفتار او می‌شود. مری با خود فکر می‌کند: می‌خواهد من را به آسایشگاه ببرد؟ می‌خواهد با من چه‌کار کنند؟ اندرو می‌خواهد رویم آزمایش انجام بدهد؟ اصلاً دوباره جزیره‌مان را می‌بینم؟ چند روز و چند شب دیگر قرار است این‌طور بگذرد؟ اصلاً دوباره به خانه برمی‌گردم؟...

معرفی و دانلود کتاب صدای دست‌ها

کتاب صدای دست‌ها را شبنم حیدری‌پور به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال -ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان- ترجمه‌ی او را روانه‌ی بازار نشر کرده است. بد نیست بدانید که آن کلر لزوت سه‌گانه‌ای تحت عنوانِ Show Me a Sign نوشته که کتاب صدای دست‌ها در واقع نخستین مجلد آن به شمار می‌آید.

جوایز و افتخارات کتاب صدای دست‌ها

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب Schneider Family
  • برنده‌ی جایزه‌ی Maryland Black-Eyed Susan
  • نامزد نهایی جایزه‌ی New England Book
  • نامزد نهایی جایزه‌ی Jane Addams Children's Book
  • بهترین کتاب سال 2020 به انتخاب NPR
  • در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2020 به انتخاب New York Public Library
  • در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2020 به انتخاب Chicago Public Library
  • در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2020 به انتخاب Kirkus Reviews
  • در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2020 به انتخاب School Library Journal
  • در فهرست بهترین کتاب‌های سال 2020 به انتخاب American Indians in Children's Literature
  • کسب عنوانِ بهترین کتاب‌ برای نوجوانان، دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی دانشگاه پنسیلوانیا
  • در فهرست بهترین کتاب‌های Capital
  • در فهرست بهترین کتاب‌های CCBC

نکوداشت‌های کتاب صدای دست‌ها

  • دقیق و متفکرانه. (Booklist)
  • داستانی قابل‌توجه. (Martha's Vineyard Times)
  • مجذوب‌کننده. (Publishers Weekly, starred review)
  • کتابی که باید آن را بخوانید. (Kirkus Reviews, starred review)
  • خوانندگان را مجذوب خود می‌سازد. (The Horn Book, starred review)
  • این کتاب مرا غافلگیر کرد. (Stonewall Award-winning author of George)
  • رمان صدای دست‌ها به شکلی استثنایی نوشته شده است. (School Library Journal, starred review)
  • در دنیای مری وقت بگذرانید و کتاب صدای دست‌ها را بخوانید! (Erin Entrada Kelly, author of the Newbery Award Winner, Hello, Universe)
  • صدای دست‌ها یک اثر داستانی و تاریخی جذاب درباره‌ی دوره‌ای است که کمتر درباره‌ی آن نوشته شده است. شیوه‌ای که نویسنده‌ی این کتاب با آن جامعه‌ی ناشنوایان را به تصویر می‌کشد، ‌آن را خواندنی‌تر و آموزنده‌تر کرده است. (School Library Connection, Highly Recommended)
  • کتاب صدای دست‌ها اثر کمیابی از نویسنده‌ای ناشنوا است که تجربه‌ی ناشنوایان را با خوانندگان جوان به اشتراک می‌گذارد. آن کلر لزوت ما را به سفری خارق‌العاده می‌برد. (Brian Selznick, creator of Wonderstruck and the Caldecott Award winner, The Invention of Hugo Cabret)
  • فراتر از کتابی مهیج. کتابی که برای نوشتنش به‌خوبی تحقیق شده است. (Newbery Medalist, Meg Medina for the New York Times)
  • دلایل زیادی برای دوست داشتن کتاب صدای دست‌ها وجود دارد، حتی نمی‌دانم از کجا شروع کنم! مری یک قهرمان دوست‌داشتنی و انعطاف‌پذیر است. این کتاب من را شگفت‌زده کرد. نمی‌توانم برای به اشتراک گذاشتن این کتاب صبر کنم! (Alex Gino, Stonewall Award-winning author of George)
  • یک رمان تاریخی جذاب. آن کلر لزوت تعصب و نژاپرستی را از دریچه‌ی نگاه مری لمبرت یازده‌ساله که ناشنواست، بررسی می‌کند. (Publishers Weekly, starred review)

کتاب صدای دست‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

آن کلر لزوت کتاب صدای دست‌ها را برای نوجوانان بالای 12 سال نوشته است. اگر به داستان‌های تاریخی علاقه دارید، احتمالاً از این کتاب نیز لذت و بهره می‌برید.

در بخشی از کتاب صدای دست‌ها می‌خوانیم

چند روز بعد، بابا بهم می‌گوید اندرو نوبل از شهرهای دیگر جزیره سرشماری کرده. بعد از شمارش رسمی مردم توی مارتازواین‌یارد، تصمیم گرفته تمرکزش را بگذارد روی شهر چیلمارک. ما بیشترین تعداد ناشنوا را داریم. تابه‌حال متوجه این موضوع نشده بودم. او به این نتیجه رسیده که در ساکنین چیلمارک، از هر چهار نفر، یک نفر ناشنواست، درحالی‌که در شهر، از هر شش هزار نفر، یک نفر. حسابی جا می‌خورم! یعنی ما این‌قدر باهاشان فاصله داریم؟ بین ما که فقط نوار نازکی از اقیانوس اطلس کشیده شده. بابا این را هم گفت که اندرو از خاک و آب چاه‌ها نمونه‌برداری کرده. با این‌ها می‌خواهد چه‌کار کند؟ اگر علت ناشنوایی را پیدا کند چه اتفاقی برای جزیره‌مان می‌افتد؟ یک‌عالمه مشاهده‌گر را تصور می‌کنم که به ساحلمان هجوم آورده‌اند و پاکوبان، به‌سمت مزرعه‌هایمان می‌آیند و سؤالات بی‌ادبانه می‌پرسند. کاروان‌های کاوشگران می‌آیند تا سرزمین ناشنواها را تماشا کنند! ما پوست پلنگ یا عاج نداریم. می‌خواهند از اینجا چه سوغاتی با خودشان ببرند؟

اصلاً این همان کاری نیست که اولین مهاجرین سفیدپوست با وامپانواگ‌ها کردند؟ کشیش لی در یکی از خطبه‌هایش بهمان گفت که اولین برخورد باعث شد وامپانواگ‌ها را اسیر کنند و مثل برده‌ها در اسپانیا بفروشندشان. بااینکه جزیره‌مان را دوست دارم، از کارهای اجدادمان اصلاً خوشم نمی‌آید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صدای دست‌ها
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-274-563-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صدای دست‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صدای دست‌ها

برای دریافت کتاب صدای دست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.