معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان

عکس جلد کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان

کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان تألیف اسماعیل رحیمی، مبانی و کلیات فرآیند سیم‌کشی ساختمان را توضیح می‌دهد و خواننده را با انواع مدارهای برق و سیستم‌های حفاظت الکتریکی آشنا می‌کند. این راهنما، ابزارآلات، لوله‌ها، اتصالات، سیم‌ها و کابل‌های موردنیاز برای برق کشی را مرور می‌کند، شیوه‌ی نقشه‌خوانی پلان برق ساختمان را آموزش داده، و مراحل اجرا و پیاده‌سازی این نقشه را گام‌به‌گام تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان

در ساختمان‌های امروزی، نیروی برق رکن اصلی و غیرقابل جایگزین محسوب می‌شود. اساساً ساختمان بدون نیروی الکتریسیته معنایی ندارد و امکان زیست و کار در آن وجود نخواهد داشت. از ورود برق به منازل مسکونی کمی بیش از صدسال می‌گذرد. تا آن زمان خانه‌ها با شمع یا گاز زغال سنگ روشنایی خود را تأمین می‌کردند. در حوالی قرن بیستم و در آمریکا بود که الکتریسیته به ساختمان‌ها وارد شد و مردم توانستند از این انرژی بهره ببرند. این نیرو گرچه در ابتدا صرفاً محدود به تأمین انرژی روشنایی بود، اما به‌مرور و با تولید انواع سیستم‌های الکتریکی، کاربردهایی گسترده‌تر پیدا کرد. هم‌زمان با این گسترش، سیستم سیم‌کشی ساختمان‌ها هم تکامل پیدا کرد و مدرن‌تر شد. این فرآیند پیچیده حالا مهارتی فنی به حساب می‌آید و بدون دانش نمی‌توان به آن وارد شد. کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان تألیف اسماعیل رحیمی اثری کاربردی است که این مهارت را به‌طور کامل به مخاطب می‌آموزد. این کتاب آموزشی از مفاهیم ابتدایی و کلی تا مباحث پیشرفته و تخصصی را شامل می‌شود. بر همین اساس نویسنده مطالبش را با مبانی برق شروع کرده و آنچه را برای برق‌کشی ضروری است مرور می‌کند ؛ مثل‌اینکه ماده و هدایت الکتریکی چیست؟ یا ولتاژ، مقاومت و جریان الکتریکی چه مفهومی دارند؟ ضمن اینکه اتصال‌های سری و موازی را توضیح می‌دهد و تفاوت جریان‌های AC و DC را تشریح می‌کند.

در صنعت ساختمان‌سازی مدرن، سیستم برق به‌مراتب پیچیده‌تر شده است. حالا ما در ساختمان انواع سیستم‌های الکتریکی را داریم که برق‌کار وظیفه دارد مدار آن‌ها را نصب کند. برای مثال سیستم آیفون، در پارکینگ، کولرها یا روشنایی راهرو. همین پیچیدگی باعث شده برای ساختمان‌ها پلان برق ترسیم شود تا در آن جزئیات فنی الکتریکی، اعم از تابلوهای برق، سیستم روشنایی، شیوه‌ی مداربندی‌ها، سیم‌کشی و ... مشخص گردد. همه‌ی این عوامل نشان می‌دهد که برق کشی ساختمان کاری ظریف و حساس است و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند به خسارت مالی و حتی جانی منجر شود. اسماعیل رحیمی در کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان، شیوه‌ی نقشه‌خوانی پلان را به‌تفصیل توضیح داده و در مورد انواع مداربندی‌ها صحبت کرده است؛ برای مثل مواردی مانند مداربندی آشپزخانه و تفاوت آن با اتاق‌خواب و راه‌پله در این بخش تشریح شده‌اند. نویسنده از مدارهای پایه‌ای ساختمان هم غافل نشده و هرکدام را با جزئیات آموزش داده است. در این قسمت شما با مدارهای تک، دو و سه پل، مدارهای کولرهای آبی و گازی، صلیبی، دیمر، راه‌پله و زنگ اخبار آشنا خواهید شد. بخش دیگر کتاب به سیستم‌های حفاظت الکتریکی اختصاص‌یافته و روش‌های ایمن‌سازی آن شرح داده شده است. رحیمی به ابزارهای کار و وسایل مورد نیاز برق کشی ساختمان هم اشاره می‌کند و انواع لوله‌ها، اتصالات، سیم‌ها و کابل‌های مورد استفاده را توضیح می‌دهد.

کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مهندسان برق و تکنسین‌های برق کشی ساختمان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان می‌خوانیم

اکنون برای اجرای سیم‌کشی قوطی‌ها را بعد از گچ‌کاری با تیزبر یا کاردک باز می‌کنیم و داخل قوطی‌ها را تمیز می‌کنیم. همچنین سر اضافه‌ی لوله را با تیزبر بریده و فضا را خالی و آماده‌ی سیم‌کشی می‌کنیم. اگر فعلا ساختمان امنیت کاملی ندارد، بهتر است به‌جای سیم‌کشی از نخ نایلونی استفاده کنیم تا بعدا از سیم استفاده کنیم. علت نخ‌کشی این است که با نخ‌کشی اگر لوله‌ای گرفته باشد، زودتر می‌فهمیم و اقدام می‌کنیم و چون زحمت فنرزنی را هم کشیده‌ایم، نخ‌ها را در لوله باقی می‌گذاریم تا بعداْ نخ‌ها به‌جای فنر سیم‌ مکشی عمل کنند. از همه مهم‌تر در ساختمانی که امنیت برقرار نیست، مجبور به استفاده از سیم مسی گران‌قیمت نخواهیم بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آشنایی با مبانی الکتریسیته
فصل اول: انواع مواد و هدایت الکتریکی
فصل دوم: آشنایی با کمیت‌های الکتریکی
فصل سوم: اتصال سری و موازی
فصل چهارم: آشنایی با برق متناوب و برق یک‌سوشده
بخش دوم: آشنایی با وسایل برقکاری ساختمان
فصل پنجم: وسایل و لوازم برقکاری
بخش سوم: لوله و اتصال سیم و کابل
فصل ششم: لوله‌ی برق و اتصالات سیم و کابل
بخش چهارم: آشنایی با مدارات برقکاری ساختمان
فصل هفتم: مدارات پایه‌ی برق ساختمان
فصل هشتم: مدار لامپ‌های خاص
بخش پنجم: تأسیسات جریان ضعیف
فصل نهم: کابل‌های تأسیسات جریان ضعیف
فصل دهم: مدارهای درب‌باز‌کن
بخش ششم: حفاظت الکتریکی
فصل یازدهم: انواع سیستم‌های الکتریکی و حفاظت الکتریکی
بخش هفتم: آشنایی با نقشه پلان برق ساختمان
فصل دوازدهم: نقشه‌خوانی
بخش هشتم: مراحل اجرای برق ساختمان
فصل سیزدهم: مراحل اجرای برق ساختمان
پیوست‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-218-471-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان

علیرضا شکرپور
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب بسیار عالی هست در زمینه سیم کشی ساختمان
رسول قنبرزاده
۱۴۰۳/۱/۳۰
فوق العاده مناسب هستش برای شروع برق ساختمان
محمد ملکی ناصری
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب خود و روان با نگاه علمی و تجربی است.
مهدی حسامی
۱۴۰۲/۸/۱۲
خوب بود مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان

برای دریافت کتاب صفر تا صد برق کشی ساختمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.