معرفی و دانلود کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل

این کتاب راهنمایی ارزشمند درباره‌ی نیروگاه‌های حرارتی است که با نظر به تألیف کتابی از محمد محمدالوکیل نوشته شده است. در کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل، نوشته‌ی احمدرضا فقیه خراسانی، مهرداد ربانی و رامین ربانی، مطلب بسیاری را پیرامون مباحث ترمودینامیک، انواع سوخت‌ها، توریبن‌ها و ... خواهید دانست.

درباره‌ی کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل

نیروگاه‌های حرارتی از پرکاربردترین و مهم‌ترین نیروگاه‌های ایران و جهان هستند. آن‌ها درحقیقت انرژی موجود در سوخت‌های جامد، مایع و گازی و یا هسته‌ای را بدل به انرژی الکتریکی می‌کنند و نقش مبدل دارند. کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل، نوشته‌ی احمدرضا فقیه خراسانی، مهرداد ربانی و رامین ربانی، با هدف آگاهی‌بخشی به کارشناسانی که در نیروگاه‌های حرارتی مشغول به فعالیت هستند، نوشته شده و مباحث تئوری آن به درک بهتر دانشجویان رشته‌های صنعتی کمک ارزنده‌ای می‌کند.

در این اثر ابتدا مروری بر مبحث ترمودینامیک صورت گرفته که دانستن آن برای ورود به موضوعات بعدی کتاب ضروری است. ترمودینامیک در حقیقت شاخه‌ای از علم فیزیک به‌شمار می‌رود که درباره‌ی گرما، کار، دما و ارتباط هریک از این‌ها با انرژی و ویژگی‌های فیزیکی ماده بحث می‌کند.

در مجموع متن کتاب و کلیه‌ی جداول، شکل‌ها و نمودارهای مورد نیاز در این کتاب موجود است و شما را از مراجعه به منبع اصلی، که این اثر براساس آن نوشته شده، بی‌نیاز می‌کند. بااین‌حال مطالب فصل نخست کتاب به نحوی تدوین شده که لازم است پیش از مطالعه، شناختی پایه و اولیه پیرامون موضوع آن داشته باشید.

کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل را انتشارات دانشگاه یزد منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل مناسب چه کسانی است؟

کارشناسان فعال در نیروگاه‌های حرارتی و دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق از مخاطبان اصلی این اثر به‌شمار می‌روند. همچنین سایر کسانی که در این حوزه به‌شکل تخصصی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از مطالب کتاب حاضر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل می‌خوانیم

بخش بزرگی از بازگشت‌ناپذیری در چرخه رانکین پیش از نقطه جوش، یعنی در قسمت صرفه‌جویی مولد بخار که در آن اختلاف دمای بین d-b و ۴-B در تمام مدت فرآیند دریافت گرما به حداکثر می‌رسد، رخ می‌دهد. این بازگشت‌ناپذیری را در صورتی می‌توان برداشت که مایع به جای حالت 4 با حالت B وارد مولد بخار شود. این کار با فرآیند بازیابی تحقق می‌یابد که در آن گرما به‌طور داخلی بین شاره منبسط شونده در توربین و شاره تراکم، پیش از دریافت گرما مبادله می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بازنگرشی به ترمودینامیک
فصل دوم: چرخه رانکین
فصل سوم: مولدهای بخار با سوخت‌های فسیلی
فصل چهارم: سوخت‌ها و احتراق
فصل پنجم: توربین‌ها
فصل ششم: سیستم چگالش - آب تغذیه
فصل هفتم: سیستم آب گردشگری
فصل هشتم: توربین‌های گازی
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-6309-22-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل

برای دریافت کتاب مروری بر مطالب و تشریح مسائل نیروگاه‌های حرارتی محمد محمدالوکیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.