معرفی و دانلود کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها: چگونه برای بچه‌های خود مرگ را توضیح دهیم

عکس جلد کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها: چگونه برای بچه‌های خود مرگ را توضیح دهیم
قیمت:
۱۲۰۰۰ ۸,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها: چگونه برای بچه‌های خود مرگ را توضیح دهیم

داستانی سرشار از لطافت که حقیقت صریح و گزنده‌ی مرگ را با بیانی کودکانه توضیح می‌دهد. دوریس استیکنی در کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها می‌کوشد از خلال داستانی کوتاه و تمثیلی، تبیینی از این پدیده‌ی شگرف ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها

همواره کودکان در مواجهه با مرگ اطرافیان در معرض آسیب‌های احتمالی بیشتری قرار دارند. پاسخ‌هایی که بزرگ‌ترها در این مواقع به پرسش‌های سرشار از بهت بچه‌ها می‌دهند، می‌تواند تأثیری عمیق و ماندگار بر روی روان کودک بگذارد. پاسخ‌های ازسربازکنی و بی‌پشتوانه بی‌تردید آسیب‌های غیرقابل‌جبرانی روی روان و ناخودآگاه کودک باقی خواهند گذاشت و در مقابل، توضیحات فکرشده و سنجیده دروازه‌ای جدید بر روی آگاهی او خواهند گشود. دوریس استیکنی (Doris Stickney) در کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها (Water Bugs and Dragonflies) یکی از آن توضیحات سنجیده را در قالب یک داستان کوتاه کودکانه ارائه می‌دهد.

ماجرای شکل‌گیری داستان این کتاب به خودی خود یک قصه‌ی شنیدنی است. در همسایگی نویسنده‌ی این کتاب، کودکی از دنیا رفته بود. هم‌بازی‌ها و هم‌محله‌ای‌ها از اتفاقی که افتاده بود درکی نداشتند. بعضی‌شان ناراحت بودند که دیگر قرار نیست دوستشان را ببینند، بعضی دیگر خیال می‌کردند دوست از دست‌رفته به‌زودی از سفرش برمی‌گردد، و عده‌ای چیزهای غریب و نامأنوسی از لابه‌لای حرف‌های پدرومادرها و دیگر همسایه‌ها شنیده بودند و در بهتی کودکانه فرو رفته بودند. دوریس استیکنی و شوهرش به دنبال راهی معنادار برای توضیح مرگ یک دوست پنج‌ساله به کودکان محله بودند. آن‌ها نیاز به توضیحی داشتند که نه‌تنها کودکان بلکه بزرگسالان را نیز راضی کند. دوریس و همسرش داشتند برای مراسم یادبود کودک آماده می‌شدند، که داستان یک حشره‌ی آبزی که به سنجاقک تبدیل می‌شود به ذهن او خطور کرد.

کتاب آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها داستان یک کلونی کوچک از آبزیان را روایت می‌کند که با خوشحالی در زیر سطح یک برکه‌ی آرام زندگی می‌کنند. هر چند وقت یک‌بار یکی از آن‌ها از ساقه‌ی سوسنی بالا می‌رود و از دید ناپدید می‌شود و دیگر هیچ‌وقت برنمی‌گردد. آبزیانی که زیر آب می‌مانند، هر بار با این پرسش مواجه می‌شوند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ استیکنی با درک این موضوع که پاسخ‌های قدیمی کودکان امروزی را قانع نمی‌کند، داستانی ساده و حکیمانه ارائه می‌کند که واقعیتی دشوار را با بیانی ساده و شیرین و به‌دور از پیچیدگی و تیرگی روشن می‌کند.

کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در اطرافیان خود کودکی در رده‌ی سنی 3 تا 8 سال می‌شناسید که به هر نحوی با پدیده‌ی مرگ مواجه است، چه به‌تازگی یکی از افراد خانواده‌اش را از دست داده و چه با انبوهی از سؤالات دراین‌باره روبه‌رو شده، هدیه دادن یک نسخه از این کتاب صوتی به او فکر خوبی است. همچنین اگر به داستان‌های کودکانه‌ با رنگ‌وبوی فلسفی علاقه دارید، این کتاب برای شما هم پیشنهاد جذابی خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها می‌شنویم

آن آبزی کوچک جلوی چشمان دوستانش آهسته از ساقه‌ی گل سوسن بالا رفت و ناپدید شد. دوستانش منتظر ماندند و ماندند. اما از او خبری نشد. یکی از آبزیان به دیگری گفت: «عجیب است!» آبزی دیگر پرسید: «یعنی از اینجا خوشش نمی‌آد که رفت و دیگه هم برنگشت؟» آبزی سوم با تعجب پرسید: «به نظر تو کجا می‌تونه رفته باشه؟» هیچ‌کس پاسخی نداشت. آن‌ها همه در تعجب بودند. سرانجام یکی از آبزیان که از همه عاقل‌تر بود دیگران را جمع کرد و به آن‌ها گفت «من پیشنهادی دارم! نفر بعدی که از ساقه‌ی سوسن بالا می‌ره، باید قول بده که برگرده و به ما بگه که به کجا رفته و چرا رفته.» آن‌ها همه قول دادند. مدتی طول نکشید که در یک روز بهاری، همان آبزی‌ای که از همه قول گرفته بود، خودش ساقه‌ی سوسن را گرفت و شروع کرد به بالا رفتن. بالا رفت و بالا رفت. او پیش از آن که بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد، از آب بیرون زد و روی برگ سبز و پهن گل سوسن افتاد. وقتی بیدار شد، با تعجب به دوروبر خود نگاه کرد. نمی‌توانست چیزی را که چشم‌هایش می‌دید، باور کند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها: چگونه برای بچه‌های خود مرگ را توضیح دهیم
نویسنده
مترجممسیحا برزگر
راویمریم نوری درخشان
ناشر چاپیانتشارات سیوا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰ ۸,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها

علی غلامی
۱۴۰۱/۶/۱۴
خیلی کوتاه بودولی خوب بود. به نظرمن همه‌ی بزرگسالان به چنین اطلاعاتی نیازمندند. کاش کتاب طولانی تربودونمونه‌های بیشتری می‌آورد.
abbas masjedian
۱۴۰۱/۹/۲۵
با سلام علیرغم حجم کم کتاب؛ عمق کتاب بسیار بالاست و با زبان ساده مرگ ذهن و بیداری را توضیح داده است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها

برای دریافت کتاب صوتی آن آبزیان کوچک و این سنجاقک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.