معرفی و دانلود کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان

عکس جلد کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان
قیمت:
46800 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان

کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان، روایت‌گر خاطرات روزانه‌‌‌ی دختری است که در فاجعه‌ی هولوکاست قربانی شد، او و خانواده‌اش بیش از دو سال در یک اتاقک زیرشیروانی به صورت مخفیانه زندگی کردند و در نهایت توسط نازی‌ها لو رفتند.

کتاب آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان (The Diary of a Young Girl)، در دسته‌ی خاطرات تاریخی قرار دارد و تا امروز در چندین فهرست از بهترین کتاب‌های قرن بیستم قرار گرفته‌ است. هم‌چنین این اثر جایزه‌ی پولیتزر را دریافت کرده و به بیش از 60 زبان مختلف جهان ترجمه شده است. تاکنون نمایشنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و روایات گوناگونی بر اساس این کتاب برجسته تهیه شده است. این کتاب ابتدا به زبان هلندی به نگارش درآمده است و سپس توسط پدر خانواده که تنها بازمانده‌ی این حادثه بود، جمع‌آوری و منتشر شده است.

آن فرانک (Anne Frank)، از تاریخ 12 ژوئن 1942 تا اوت 1944، خاطرات خود را در دفترچه‌ای که در تولد سیزده سالگی‌اش هدیه گرفته بود، نوشت. در ابتدا، نوشتن خاطراتش صرفاً جنبه‌ی شخصی داشت. اما در یکی از روزهای سال 1944، یکی از اعضای حکومت در تبعید هلند، از رادیوی برون‌ مرزی لندن ذکر کرد که می‌خواهد پس از به پایان رسیدن جنگ مستنداتی را که شاهدان عینی از عذاب‌ها و سختی‌های مردم هلند در زمان اشغال آلمانی‌ها نوشته‌اند، گردآوری کند تا عموم مردم از آن‌ها مطلع شوند؛ به عنوان نمونه‌ به نامه‌ها و خاطرات روزانه اشاره کرد.

سخنان اعضای حکومت در رادیو، آن فرانک را تحت‌ تأثیر قرار داد و تصمیم گرفت که پس از به پایان رسیدن جنگ کتابی براساس خاطرات روزانه‌ی خود چاپ کند. به همین خاطر خاطرات خود را مجدد بازنویسی و ویرایش کرد، متون آن‌ها را اصلاح کرد، قسمت‌هایی را که گمان می‌کرد برای عموم جالب نیستند را حذف کرد و قسمت‌های دیگری را از حافظه‌اش به آن‌ها اضافه نمود و همزمان به نگارش خاطرات خود در دفتر اصلی ادامه داد. زمانی که جنگ به اتمام رسید و مرگ آن فرانک آشکار شد، اتو فرانک پدر او آرزوی همیشگی دخترش را که چاپ خاطرات در قالب کتاب بود را برآورده کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان می‌شنویم:

هوا بدجوری گرم است. همه کلافه شده‌اند. آن‌وقت من توی این گرما باید همه‌جا پیاده بروم. تازه حالا متوجه شده‌ام که تراموا چقدر خوب است، ولی ما یهودی‌ها دیگر اجازه نداریم که از این وسیلة راحت استفاده کنیم و همین دو پایی را که داریم برای‌مان کافی تشخیص داده‌اند. دیروز در وقت ناهار باید می‌رفتم پیش دندانپزشک در، یان لوکنسترات.

از مدرسه ما تا آنجا خیلی راه است. آن روز تمام‌مدت روی صندلی خواب بودم. خوشبختانه مردم به علت گرما به آدم نوشیدنی تعارف می‌کنند. دستیار دندانپزشک واقعاً خیلی مهربان است. تنها وسیله حمل‌ونقلی که برای ما مانده، قایق مسافری است. صاحب قایق خطی، یوزف ایسرائیلکد ما را هرجا که بخواهیم می‌برد. هلندی‌ها چه تقصیری دارند که روزگار ما یهودی‌ها این‌قدر بد است.

ای کاش مجبور نبودم مدرسه بروم. در تعطیلات عید پاک دوچرخة مرا دزدیدند و پدر محض احتیاط دوچرخة مادر را پیش یکی از دوستان مسیحی‌اش امانت گذاشت. خدا را شکر که دیگر چیزی به تعطیلات تابستانی نمانده. تا یک هفته دیگر زجر و عذاب‌ ما تمام می‌شود.

دیروز صبح اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاد. موقعی که از پارکینگ دوچرخه‌ها رد می‌شدم، کسی صدایم زد. سرم را برگرداندم و چشمم به پسر خوش‌قیافه‌ای افتاد که عصر پریروز در خانه ویلما دیده بودم، و پسر دایی ویلما است. من همیشه فکر می‌کردم ویلما دختر خوبی است که البته همین‌طور است اما همه‌اش درباره پسرها حرف می‌زند و آدم را خسته می‌کند. پسرک با کم‌رویی آمد طرفم و گفت، من هِلو سیلبربرگم. کمی تعجب کرده بودم؛ نمی‌دانستم با من چه‌کار دارد. از من خواهش کرد که اجازه بدهم تا مدرسه همراهم بیاید. گفتم «تا جایی که راهمان یکی باشد.» و به راه افتادیم. هِلو شانزده سالش است و یک عالم داستان بامزه بلد است. امروز صبح هم دوباره منتظرم بود و فکر می‌کنم از این به بعد هم باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
21 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
25 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
25 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم
23 دقیقه
بخش نهم
24 دقیقه
بخش دهم
30 دقیقه
بخش یازدهم
23 دقیقه
بخش دوازدهم
22 دقیقه
بخش سیزدهم
25 دقیقه
بخش چهاردهم
26 دقیقه
بخش پانزدهم
24 دقیقه
بخش شانزدهم
28 دقیقه
بخش هفدهم
21 دقیقه
بخش هجدهم
24 دقیقه
بخش نوزدهم
22 دقیقه
بخش بیستم
24 دقیقه
بخش بیست و یکم
37 دقیقه
بخش بیست و دوم
22 دقیقه
بخش بیست و سوم
22 دقیقه
بخش بیست و چهارم
21 دقیقه
بخش بیست و پنجم
22 دقیقه
بخش بیست و ششم
22 دقیقه
بخش بیست و هفتم
23 دقیقه
بخش بیست و هشتم
20 دقیقه
بخش بیست و نهم
27 دقیقه
بخش سی ام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان
نویسنده
مترجمشهلا طهماسبی
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
46800 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان

الهام عالی حسینی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
تصوری که از این کتاب در من به وجود آمده بود با خواندن دیدگاه‌های خوانندگان این کتاب به کلی با نظر شخصیم با گوش دادن به این روایت تفاوت دارد. به شخصه معتقدم در مقدمه این کتاب باید ذکر شود برای سنین تا زیر ۱۳سال. چون بسیار داستان بچه گانه‌ای داره و کل داستان فقط از خاطرات روزمره و کسالت بار این گفته خانواده شده و بسیار ریتم یکنواختی داره. اگر عادت نداشتم کتابی رو نیمه کاره رها کنم از خواندن این کتاب منصرف میشدم. به نظرم کتابی که روایت کننده مصائب دوران جنگ هست بسیار باید متاثر باشه و خواننده رو تحت تاثیر قرار بده. در کل این کتاب را به هیچ شخصی معرفی نمیکنم.
Aynaz Q
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چقدر تحت تاثیر این کتاب قرار گرفتم.
شاید خیلی از نظرات بر این مبنا باشه که خاطرات روزانه یه نوجوون واسه خیلیا کسالت آوره
اما حقیقت اینه که خاطرات روزانه واقعی تر از هرداستان به اصطلاح براساس واقعیتیه
همه حس و حال‌ها بدون نیاز به جذب مخاطب و کاملا حقیقیه
این کتاب ناعدالتی تام این دنیا رو به اگه
تصویر میکشه. آن زنده میموند قطعا به یکی از بهترین نویسنده‌ها و نظریه پردازهای دنیا مبدل میشد.
ممنونم از راضیه هاشمی با گویندگی گرمی که داشت❤️
زهرا داودی
۱۴۰۰/۱۲/۹
من پیشنهاد نمیکنم، کاش اینقدر تعریف الکی از این کتاب نمیشد. مناسب سنین کودک و نوجوانه و برای هجده ساله‌ها هم بیش اندازه کودکانه است. چیز خاصی درباره جنگ و مسئله هولوکاست و آشویتس در این کتاب نیست که من خودم به همین دلیل این کتاب رو خریدم، صدای گوینده خیلی تیزه و واقعا برای من موجب سردرد میشد. همش و خاطراته چیزهایی که در ذهن یک نوجوان در همین سن و ساله، دفتر خاطرات خودتون را بخوانید انگار این کتاب رو خوانده‌اید. تا فصل بیست و چهار هنوز هیچ چیز جذابی برای من نداشته.
Monir Naghikhani
۱۳۹۹/۸/۱
باتشکر فراوان از خانم هاشمی، من سریالش را دیده بودم ولی باصدای شما هم جذاب وغم انگیز، بارها از خودم پرسیده ام، ما انسانها که میدانیم جاودان نیستیم، چرا همیشه به دنبال جنگ هستیم، چرا با هردین ومذهب ونژادو غیره نمیتوانیم درکنار هم زندگی کنیم واینقدر باعث آزردگی روحی این عمر کوتاهمان نباشیم، مگر نه اینکه همه ما انسان هستیم، چیزی زشت ترازجنگ ودشمنی آیا وجود دارد.
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۵/۲۸
تعریف این کتاب رو خیلی شنیده بودم. جزو بهترین کتابهای قرن بیست هست. خاطرات آن ۱۳ ساله که دو سال کامل از ترس نازیها تو یک خونه پنهان شده بودن با خانواده و تعدادی از دوستانشون.
کتاب در مورد روزمرگی‌های این خانواده هست و احساسات و حالاتی که آن نوجوان تجربه میکنه. نوشتار ساده و جذابی داره و اطلاعات خوبی در مورد اشغال بلژیک توسط نازی‌ها و ظلم و ستم آلمانیها بر علیه یهودیان ارایه میده.
Rahil najafi
۱۴۰۱/۳/۹
اگر چه داستان ریتمی مستقیم داشت و فقط در یک مکان خلاصه میشد اما از پخته بدون آن فرانک در آن سن واقعا تعجب میکردی
سالهای جنگ جهانی دوم
آن همه دلشوره و غم تلخ اسارت هر چند در جایی کوچک
اگر فقط یکسال دیگر آن اتفاق تلخ و شوم نمی‌افتاد آن‌ها رها میشدند
سالها در جایی پنهان شدن و در نهایت در غم به
غریبی آخرین لحظات زندگی رسیدن و مردن
واقعا دلم گرفت از آنهمه رضالت و پستی هیتلر و نازی
پایانی تلخ ……
مینا غلامی
۱۴۰۰/۷/۱۲
کار زیبا با صدای جذاب و دوست داشتنی بود
کتاب مفید جهت مرور تاریخ از زبان خاطره نویسی بود. در طی داستان، سطح فرهنگ ونگرش ومنش اجتماعی وحال و هوای آن زمان و مکان به زیبایی به تصویر کشیده شده، در پایان هم مرگ دلخراش نویسنده در کنار هزاران انسان بی گناه، تلنگر بزرگی بر تلخی داستان جنگ در جهان داره
اگه نویسنده نوجوان زنده می‌ماند حتما تأثیر بالایی در داستان نویسی می‌گذاشت
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۴/۲۵
در کل کتاب خوبی بود و با بعضی از دوستان موافق نیستم که کودکانه بود.. زشتی و زیباییی، بدی و خوبی، خشم و مهربانی، عشق و نفرت همه در کتاب بود.. زندگی بسیار بالا و پایین دارد و مهم تلاش به بهترین شکل انجام آن باید شد.. بقیش به ما مربوط نیست و پاداشی که از زندگی میگیریم مزد تلاش ما خواهد بود..
فاطمه هاتفی کیا
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
این کتاب منبع انرژی مثبته مدتی بود اصلا برای انجام کاری امروز و فردا می‌کردم اما با مطالعه این کتاب بالاخره انجامش دادم می‌دانی وقتی می‌بینم یکی در یک جایی که اسیر هست با اینحال برای هر لحظه زندگی‌اش برنامه دارد با خودم گفتم من چرا لحظاتم را به بطالت بگذرونم
همایون شیوایی
۱۴۰۰/۵/۲۳
داستان «آن فرانک» را به همه توصیه میکنم. بخصوص برای آنهائی که دُگم اندیش هستند و بزرگ‌ترین فاجعه انسانی قرن گذشته را باور ندارند! گویش داستان بسیار متین و پر از تونالیته‌های شفاهی زبان زیبای پارسی هست که مهربانو شهلا طهماسبی با شیوائی کتاب را برای شنوده گان میخوانند!
Mohsen Taheri
۱۴۰۲/۱۰/۷
بعضی از بخشها به خاطر بچه گانه بودن موضوعات میتونه خسته کننده باشه. ولی درکل واسه کسایی که به ماجراهای تاریخی علاقه دارن میتونه بسیار جالب باشه. بعد از خوندن این کتاب، بازدید از اون دفتر کار محل زندگیشون در آمستردام بسیار بسیار جذاب میشه!
شیما شریفیان
۱۴۰۲/۶/۲۹
چقدر این دختر میتونسته در آینده زندگی زیبایی داشته باشه ولی حیف هر چند همین الان یک افسانه هست و واقعا خدا رو شکر پدرش کتابش رو چاپ کرد حیف بود این خاطرات خونده نشه. خوانش واقعا به دل مینشست
حبیب الله صفری
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
به نظر من عالی بود، احساس میکردم همانجا هستم. گوینده عالی بود. ممنون از همه کسانی که زحمت کشیدند. فقط فکر میکنم یک کمی کتاب کم شده، من به زبان فرانسه کتاب را خواندم، یک مقداری بیشتر بود
Elham Ghavami
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
واقعا عالی صدای راوی محشر من چندین بار این کتاب را گوش کردم وافعا ادم به سختی که بر بهودیان در زمان هیتلر وارد شده پی میبرد به همه گوش کردن این کتاب را پیشنهاد میکنم
بهار نوری
۱۴۰۰/۱۲/۹
با سلام. توی این کتاب یادگرفتم در سخت‌ترین شرایط هم باید امید داشت عشق ورزید. روز سال نو و تولد را حتی با کوچکترین چیز‌ها میشه شاد کرد.
لحن گوینده خیلی شیرین و دلنشین بود.
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان

برای دریافت کتاب صوتی آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.