معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

عکس جلد کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 اثری از جرج آر. آر. مارتین، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی شهیر امریکایی است. مارتین در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز راوی رقابت تنگاتنگ و جدال اشراف، فرماندهان و پادشاهان و همین‌طور نقشه‌چینی‌ها، حیله‌ها و ستمگریِ آنان برای تصاحب قدرت در قلمروی خیالی وستروس است؛ قلمرویی که جز به ظلم، خشونت و سیاهی شناخته نمی‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

رگه‌های سرخ‌رنگی بر پهنه‌ی زرد و نارنجی و آبی آسمان کشیده شده است؛ دهشتی رنگین‌کمانی که سردترین قلب‌ها را نیز به لرزه درمی‌آورد. از ارگ باستانی دراگون استون تا نزدیکی سواحل وینترفل، تنها ظلم و هرج و مرج است که حاکم بلامنازع است. هر کسی در هر گوشه و کناری مترصد فرصتی است تا مدعی پادشاهی باشد و آن ادعا را به هر قیمتی که شده، از ریختن خون بی‌گناهان و ستاندنِ جان و مال آدمیان گرفته تا دسیسه‌چینی و حیله‌گری، به مسند مستحکم سلطنت بنشاند. این جهانی است که جرج آر. آر. مارتین (George R. R. Martin) در کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 (A Song of Ice and Fire; A Clash of Kings) به تصویر کشیده و شما را نیز به آن دعوت می‌کند.

جرج آر. آر. مارتین از کودکی به حماسه و داستان‌های خیالی علاقه داشت؛ علاقه‌ای که خانواده‌ی متوسط‌الحالِ آمریکایی او و دشواری‌های زندگی دوران کودکی‌اش آن را بسیار توجیه‌پذیر می‌سازد. همان دشواری‌های گذران زندگی روزمره بود که مارتین را از سن بسیار کم مشتاق روایات تخیلی کرد و باعث شد تا رفته‌رفته علاقه به نوشتن نیز در او ریشه بگیرد. جرج تلاش می‌کرد داستان‌های کوتاه بنویسد و آن‌ها را بفروشد تا بتواند به خانواده‌اش کمکی برساند. شاید به همین خاطر بود که به اَبَرقهرمان‌ها علاقه پیدا کرد چرا که خودش نیز ابرقهرمان کوچکی بود که می‌خواست نجات‌دهنده‌ی خانواده‌اش باشد. کمیک‌های دهه‌ی 1960 برای مارتین بسیار جذاب بودند. او تلاش کرد تا با الگوبرداری از قهرمانان آن داستان‌ها، خودش هم قصه‌هایی با همان سبک و سیاق بنویسد؛ کاری که در آن موفق شد و حتی توانست چندین جایزه را نیز از آن خود کند با این حال، چیزی در آن قصه‌ها بود که مارتین را راضی نمی‌کرد.

جهان ابرقهرمانیِ داستان‌های کمیک به اعتقاد جرج مارتین عاری از آن واقع‌گرایی بود که می‌بایست در آن‌ها وجود داشته باشد تا به باورپذیری‌شان کمک کند. همین موضوع باعث شد تا به این نتیجه برسد که بهتر است با چشم‌انداز دیگری هم به این ژانر نگریست. بنابراین دست به برهم‌زدن قواعد آن ژانر زد و جهانی را در کتاب‌های خود خلق کرد که هم‌زمان که غیرواقعی و تخیلی است، قابل‌تصور، ملموس و پذیرفتنی به نظر می‌آید. قهرمان‌های روایات او نه پیامبرگونه و عاری از خطا که انسان‌هایی خاکی و خاکستری با لایه‌های درهم‌تنیده و پیچیده‌ای از ویژگی‌های مثبت و منفی‌اند؛ پیچیدگی‌ای که تنها به مدد باز شدنِ زوایای تودرتوی روایت، قابل هضم می‌شود. قهرمان او در پی نجات جهان با قدرت‌های ماوراء زمینی و فرابشری نیست بلکه همانند دیگر انسان‌ها مملو از غرایز انسانی و لبریز از تمنای قدرت و ثروت است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

جادو از دیگر عناصر اساسی و مشخصه‌های بارز مجموعه‌ی آوای یخ و آتش است. معنایی که این عنصر به ذهن فرا می‌خواند متفاوت از آن چیزی است که اغلب تصور می‌کنیم. جادو به‌ویژه جادوی سیاه، هم‌زمان هم ابزاری برای دور کردن مخاطب از واقعیت و کمک به او در تجسم فضای آمیخته به اوهام داستان است و هم‌زمان به ترسیم واقع‌گرایانه‌ترِ رخدادهای تاریخی، سیاسی و اجتماعی کمک می‌کند.

جهان مخلوق جرج آر. آر. مارتین در کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 هرگز روی آرامش به خود نمی‌بیند و این ناآرامی‌ها با مرگ پادشاهان و مبارزه بر سر قدرت به اوج خود می‌رسد. مارتین با چیره‌دستی تمام در این کتاب شخصیت‌های خود را در مسیر تحول قرار داده و هر کدام را در گیرودار ماجرایی رعب‌آور و البته جذاب گرفتار کرده است. اگر شما نیز از مخاطبان بی‌شمار مجموعه هستید، شنیدن این کتاب مهیج را از دست ندهید.

کتاب آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 توسط انتشارات موج و با ترجمه‌ی رکسانا شیرزادی به انتشار رسیده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را نشر صوتی آوانامه با صداپیشگی گروهی از گویندگان مطرح و مشهور این حوزه از جمله مهبد قناعت پیشه و آرمان سلطان زاده و جمع بزرگی از دیگر گویندگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آوای یخ و آتش

«آوای یخ و آتش» عنوان یکی از برجسته‌ترین و بهترین آثار فانتزی است که در سال‌های اخیر نام آن را به دفعات شنیده‌ایم. نگارش این مجموعه در سال 1991 توسط جرج آر. آر. مارتین آغاز شد و اولین کتاب حدود پنج ساعت بعد به انتشار رسید. جورج مارتین در ابتدا قصد داشت تا آوای یخ و آتش را به‌شکل مجموعه‌ای سه‌گانه به انتشار برساند اما تاکنون پنج کتاب از این مجموعه منتشر شده است: بازی تاج و تخت، نبرد پادشاهان، طوفان شمشیرها، ضیافتی برای کلاغ‌ها و رقص با اژدهایان. دو جلد دیگر این مجموعه، بادهای زمستان و رؤیایی از بهار نیز به گفته‌ی مارتین در آینده منتشر خواهند شد.

سیاهی، وهم، خشونت و دهشت تصویری از جهانی حماسی و تخیلی است که آوای یخ و آتش در اذهان مخاطبان خود ترسیم می‌کند؛ تصویری که مهر تأییدی بر ضعف‌های انسانی و کاستی‌های ذاتی او و نیز توانایی‌های شگفت‌انگیز و غیرقابل باورش در ستم‌گری و سبعیت است. از این رو شاید بتوان مجموعه‌ی آوای یخ و آتش را یکی از بهترین نمونه‌های ژانر گریم‌دارک دانست؛ ژانری زیرمجموعه‌ی ادبیات گمانه‌زن که بر نقص‌های انسانی و توانایی او در زورگویی و کج‌اندیشی استوار است.

در جهان مخلوق جرج آر. آر. مارتین جدالی دائمی بر سر قدرت وجود دارد و شخصیت‌های او اسیر زندان افکار خود و مبارزه‌ای درونی و تمام‌نشدنی برای حفظ قدرت و غرور، وفاداری و از جان‌گذشتگی و انتخاب‌هایی سرنوشت‌ساز گرفتارند.

جوایز و افتخارات کتاب آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکوس برای عنوان بهترین اثر فانتزی در سال 1999
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Nebula برای بهترین رمان در سال 2000
  • برنده‌ی جایزه‌ی اسپانیاییِ اینگنوتوس برای عنوان بهترین رمان خارجی در سال 2004

معرفی و دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

نکوداشت‌های کتاب آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

  • مجموعه کتاب‌های شگفت‌انگیز جرج آر. آر. مارتین یکی از بهترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین آثار فانتزی سال‌های اخیر در ادبیات جهان به شمار می‌روند. (Denver Post)
  • فضایی که جرج آر. آر. مارتین در کتاب‌های خود در برابر دیدگان مخاطبانش ترسیم می‌کند، واقعی، قابل لمس، رمانتیک و مهیج است. (Chicago Sun-Times)
  • همیشه از جورج مارتین بهترین‌ها را انتظار دارم و هیچ‌وقت نشده که او انتظار مرا برآورده نکرده باشد. (رابرت جوردن، نویسنده‌ی امریکایی)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

سریال «بازی تاج و تخت» برای بسیاری از علاقه‌مندان به ژانر فانتزی و داستان‌های حماسی نامی آشناست. این سریال توسط دیوید بنیاف (David Benioff) و دی. بی. وایس (D. B. Weiss) و شبکه‌ی HBO با اقباس از مجموعه‌ی آوای یخ و آتش تولید و پخش شده است.

فضاسازی‌های تحسین‌برانگیز و جلوه‌های ویژه‌ی فوق‌العاده، از نکات برجسته‌ی این سریال به شمار می‌آیند. موسیقی اثرگذار و بی‌تکرار آن که توسط آهنگساز برجسته‌ی ایرانی-آلمانی جهان، رامین جوادی ساخته شده است، از دیگر نقاط قوت این سریال پرمخاطب و دیدنی محسوب می‌شود و به‌نوعی به وجه تمایز این سریال با آثاری از این دست تبدیل شده است. ملودی‌های جوادی از سوی بسیاری از منتقدان به‌عنوان یکی از بهترین موسیقی‌های سریال‌های تلویزیونی شناخته شده و جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده است.

این سریال در نقاط مختلفی از جهان از جمله کانادا، کرواسی، اسپانیا، مالت، ایسلند، مراکش و ایالات متحده فیلم‌برداری شده و در هفتادوسه قسمت و هشت فصل در سال‌های 2011 تا 2019 از این شبکه پخش شده است. در میان بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به چهره‌های مشهوری مانند شان بین (Sean Bean)، سوفی ترنر (Sophie Turner)، کیت هرینگتون (Kit Harington) و لینا هیدی (Lena Headey) اشاره کرد؛ چهره‌های مشهوری که با بازی‌های روان و باورپذیر خود، این سریال را به یکی از ماندگارترین آثار تلویزیونی جهان تبدیل کرده‌اند.

کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 را به تمامی علاقه‌مندان آثار فانتزی و حماسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 می‌شنویم

«کمی بخواب دخترم. وقتی بیدار بشوی فکر می‌کنی کابوس بوده.»

سانسا فکر کرد نمی‌شود ابله. کابوس نمی‌شود. اما دارو را سر کشید و خوابید.

بیدار که شد تاریک بود. نمی‌دانست کجاست. اتاق هم ناآشنا بود. خیلی غریب. سوزش زخم‌هایش تا پاهایش می‌کشید. همه‌چیز یادش آمد. چشمانش تر شد. کسی یک پیراهن کنار تختش گذاشته بود. سانسا پوشید و در را باز کرد.

بیرون اتاق زنی با چهره‌ای سخت و پوستی تیره مثل چرم، ایستاده بود. دور گردن باریکش سه گردنبند داشت. یکی طلایی و یکی نقره و یکی گوش انسان. زن به نیزه‌ی درازی تکیه داده بود. پرسید: «به خیالت کجا می‌روی خانم جان؟»

«جنگل خدایان.» باید دانتوس را پیدا می‌کرد. التماس کند تا او را به خانه ببرد قبل از این‌که دیر بشود.

زن گفت: «مرد نصفه گفته اجازه نداری از اتاقت بیرون بروی. همین‌جا دعا کن. خدایان از این‌جا هم می‌شنوند.»

سانسا اطاعت کرد. سرش را پایین انداخت و به اتاق برگشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
27 دقیقه
بخش اول: سانسا
33 دقیقه
بخش دوم: کاتلین
32 دقیقه
بخش سوم: جان
23 دقیقه
بخش چهارم: برن
25 دقیقه
بخش پنجم: تیریون
27 دقیقه
بخش ششم: ثیون
27 دقیقه
بخش هفتم: آریا
46 دقیقه
بخش هشتم: کاتلین
37 دقیقه
بخش نهم: دنریس
45 دقیقه
بخش دهم: تیریون
54 دقیقه
بخش یازدهم: داوس
26 دقیقه
بخش دوازدهم: جان
37 دقیقه
بخش سیزدهم: تیریون
35 دقیقه
بخش چهاردهم: کاتلین
32 دقیقه
بخش پانزدهم: برن
53 دقیقه
بخش شانزدهم: آریا
36 دقیقه
بخش هفدهم: دنریس
29 دقیقه
بخش هجدهم: تیریون
41 دقیقه
بخش نوزدهم: ثیون
37 دقیقه
بخش بیستم: جان
35 دقیقه
بخش بیست‌ویکم: سانسا
26 دقیقه
بخش بیست‌ودوم: جان
26 دقیقه
بخش بیست‌وسوم: تیریون
45 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم: کاتلین
30 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم: ثیون
22 دقیقه
بخش بیست‌وششم: سانسا
48 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم: داوس
19 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم: تیریون
20 دقیقه
بخش بیست‌ونهم: سانسا
25 دقیقه
بخش سی‌ام: تیریون
23 دقیقه
بخش سی‌ویکم: سانسا
39 دقیقه
بخش سی‌ودوم: دنریس
52 دقیقه
بخش سی‌وسوم: آریا
31 دقیقه
بخش سی‌وچهارم: سانسا
38 دقیقه
بخش سی‌وپنجم: ثیون
31 دقیقه
بخش سی‌وششم: تیریون
34 دقیقه
بخش سی‌وهفتم: جان
37 دقیقه
بخش سی‌وهشتم: برن
7 دقیقه
گروه تولید کتاب صوتی آوای یخ و آتش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2
نویسنده
مترجمرکسانا شیرزادی
راویمهبد قناعت پیشه، آرمان سلطان زاده، گروه گویندگان
ناشر چاپینشر موج
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

امیر جلالی
۱۴۰۳/۲/۲۶
واقعا ذوق می‌کنم وقتی نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه با این کیفیت بالای مثال‌زدنی و بی‌تکرار منتشر می‌شه... واقعا یک تجربه‌ی لذت‌بخش بی‌نظیر رو نصیبتون می‌کنه.
امیر جمشیدی
۱۴۰۳/۲/۲۶
باورم نمیشه بالاخره منتشر شد ۴ ماه منتظرش بودم
هنوز شروع به گوش دادنش نکردم ولی مطمئنم مثل جلد‌های قبلی شاهکار خلق کردین
ترلان تبار
۱۴۰۳/۲/۲۸
چقدر منتظر بودم امیدوارم بقیه اش زودتر بیاد. چقدر انتخاب صداپیشگان عالیه. عالی ترینید
رویا روضاتیان
۱۴۰۳/۳/۱۹
عالی عالی عالی. از سه فصل قبل هم قویتر. با سپاس از گروه گویندگان و گروه صوتی اوانامه🌹
اسماعیل آذری
۱۴۰۳/۳/۳
بی‌نظیرترین کتابی که خوندم قدرت نویسنده عالیه..... چه خوب که این کتاب صوتی شده
علیرضا سلیمانی
۱۴۰۳/۳/۳
این کتاب و اجراش واقعا یک شاهکاره 👌
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2

برای دریافت کتاب صوتی آوای یخ و آتش 4 - نبرد پادشاهان 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.