معرفی و دانلود کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

در کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی، سینترا دچار آشوب و ویرانی شده است و سیری که از دست امپراطوری نیلفگارد به جنگل گریخته، در آنجا با گرالت مواجه می‌شود. این دو باید از دست نیروهایی که به دنبال سیری هستند فرار کنند و از دوستان‌شان کمک بگیرند.

درباره‌ی کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) حماسه‌ی ویچر را با محوریت شخصیتی به نام گرالت ریویایی (Geralt of Rivia) نوشته است. گرالت در جهانی که پر است از هیولاها، موجودات جادویی و جادوگران، به شکار هیولاها می‌پردازد و تلاش می‌کند خود را وارد بازی‌های سیاسی نکند، اما همیشه بازی‌های قدرت او را به خود می‌کشانند.

در کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها (Blood of Elves) ما متوجه می‌شویم که امپراطوری نیلفگارد به پادشاهی سینترا حمله کرده و این پادشاهی دچار آشوب و ویرانی شده است. شاهزاده سیریلا (Cirilla) یا سیری (Ciri) که نوه‌ی ملکه‌ی سینترا است، برای فرار از دست نیروهای این امپراطوری خشن، به جنگل می‌گریزد و در آنجا با گرالت مواجه می‌شود. گرالت که از راه یک پیمان، سرنوشتش با سرنوشت سیری گره خورده است، برای محافظت از سیری، او را به قرارگاه ویچرها، کائرمورهن می‌برد تا سیری را تحت آموزش قرار دهد. اما استاد گرالت، وزمیر، نمی‌تواند به سیری که خون الف‌ها در رگ‌هایش جریان دارد و قدرت‌های جادویی فراوانی دارد، آموزش دهد و از یکی از دوستان جادوگرش به نام تریس مریگلد کمک می‌خواهد. زمانی که تریس هم نمی‌تواند رفتار‌ها و قدرت‌های سیری را کنترل کند، به گرالت می‌گوید شاید بهتر باشد از معشوقه‌اش، ینفر که جادوگر باتجربه‌تری‌ست کمک بگیرند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها، ما متوجه می‌شویم امپراطور نیلفگارد برای اینکه پادشاهی‌اش بر سینترا را تحکیم و تثبیت کند، به دنبال یافتن سیری است تا با او ازدواج کند؛ و همین مسئله باعث شده پادشاهانی که نمی‌خواهند نیلفگارد بر سینترا حاکم شود، به دنبال کشتن سیری باشند. گرالت با آمدن بهار به همراه تریس و سیری، کائرمورهن را به مقصد معبدی که احساس می‌کنند می‌تواند به سیری کمک کند ترک می‌کنند ولی در طول مسیر با گروه‌های دیگری مواجه می‌شوند که آن‌ها هم به دلایل دیگری به دنبال یافتن سیری هستند.

کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها، سومین کتاب از مجموعه‌ی حماسه‌ی ویچر است ولی در حقیقت اولین رمان از این مجموعه به شمار می‌آید. دو کتاب قبلی از این مجموعه، داستان‌های کوتاهی بودند که آندژی ساپکوفسکی با محوریت گرالت نوشته بود و شخصیت‌های این داستان را در آن‌ها معرفی کرده بود. در این کتاب نیز گرالت با هیولاها و موجودات افسانه‌ای متفاوتی روبرو و درگیر می‌شود که بسیاری از آن‌ها الهام‌گرفته از اساطیر اسلاویک هستند.

این کتاب صوتی، توسط انتشارات کتابسرای تندیس و به ترجمه‌ی امیرحسین خداکرمی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی آن توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، آزاده رادمهر، ماهتینار احمدی و رفیعه پوستی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حماسه‌ی ویچر

مجموعه کتاب‌های ویچر که با نام حماسه‌ی ویچر (The Witcher Saga) انتشار یافته‌اند، مشهور‌ترین اثر از نویسنده‌ی لهستانی آندژی ساپکوفسکی هستند. این مجموعه از محبوب‌ترین و مشهور‌ترین داستان‌های فانتزی در جهان است و بازی‌های کامپیوتری، فیلم و سریال‌هایی از روی آن ساخته شده‌اند. آندری ساپکوفسکی، برای شرکت در مسابقه‌ای، داستان کوتاهی بر اساس شخصیتی به نام گرالت ریویایی نوشت و پس از اینکه این داستان از سوی منتقدین و خوانندگان عادی محبوبیت پیدا کرد، با الهام از اساطیر اسلاویک و همینطور قوه‌ی تخیلش، جهان آن را بسط داد.

برخی عقیده دارند این داستان‌ها که در سال‌های پس از فروپاشی شوروی و دموکراتیزه شدن لهستان شده‌اند و همینطور منش گرالت که خود را وارد بازی‌های سیاسی نمی‌کند و تنها بر اساس اصول اخلاقی خودش دست به عمل می‌زند، نمودی از روحیه‌ی نئولیبرال ضدسیاست لهستان در دهه‌ی 1990 میلادی هستند. در هر حال، مجموعه کتاب‌های ویچر و شخصیت گرالت با تکیه بر اقتباس‌هایی که از آن‌ها صورت گرفته‌اند، در سال‌های اخیر جایگاه خود به عنوان یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی در جهان را تثبیت کرده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

  • برنده‌ی جایزه‌ی یانوش ای. زاجدل در بخش رمان در سال 1995.

  • برنده‌ی جایزه‌ی دیوید گمل لجند برای بهترین رمان فانتزی در سال 2009.

نکوداشت‌های کتاب ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

  • این مجموعه داستانی‌ست که شما به راحتی می‌توانید در آن فرو بروید (بازفید نیوز).

  • لذت‌بخش، قدرتمند، بی‌پروا و گیرا (وب‌سایت هایپبل).

  • آندژی ساپکوفسکی مانند چاینا میه‌ویل و نیل گایمن، ایده‌ها و ژانر‌های قدیمی را می‌گیرد و از آن‌ها اثری جدید می‌آفریند (وب‌سایت فاندیشن).

  • آندژی ساپکوفسکی با صدایی مطمئن و غنی می‌نویسد که در نثرش نفوذ می‌کند و حتی پس از ترجمه نیز بر جای می‌ماند (وب‌سایت SF Book Reviews).

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

مجموعه‌ی کتاب‌های ویچر چندین بار مورد اقتباس قرار گرفته‌اند و شاید عمده‌ی شهرت این مجموعه نه به علت خود کتاب‌ها، که به علت این اقتباس‌ها باشد. اولین اقتباس سینمایی از این مجموعه کتاب فیلمی سینمایی‌ست در که در سال 2001 و با نام «ویچر» یا The Hexer در لهستان ساخته شد. این فیلم بعدها منبعی برای ساخت سریالی با همین نام قرار گرفت و در آن میخاو ژبروفسکی (Michał Żebrowski) در نقش گرالت، زبیگنیف زاماخوفسکی (Zbigniew Zamachowski) در نقش دندلاین و گراژینا ولشچاک (Grażyna Wolszczak) در نقش ینفر ظاهر شدند.

اقتباس نمایشی دیگر از حماسه‌ی ویچر، سریال ویچر ساخته شده توسط نت‌فلیکس است که در آن هنری کویل (Henry Cavill) در نقش گرالت، فریا آلن (Freya Allan) در نقش سیری و آنیا چالوترا (Anya Chalotra) در نقش ینفر به نقش‌آفرینی پرداختند. خود آندژی ساپکوفسکی از انتخاب هنری کویل به عنوان گرالت بسیار راضی بود و نقش‌آفرینی او را همچون نقش‌آفرینی ویگو مورتنسن در مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها ارزیابی کرد. داستان فصل دوم این سریال، به وقایع و داستان همین کتاب یعنی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها می‌پرداخت و هم‌اکنون فصل سوم این سریال در دست ساخت است.

اما نمی‌توان بدون اشاره به سری بازی‌های کامپیوتری ویچر، صحبت از اقتباس‌های صورت گرفته از این مجموعه کتاب را به پایان برد. در حقیقت، این بازی‌ها بودند که توانستند ویچر و شخصیت گرالت را به جهانیان بشناسانند؛ تا آنجا که زمانی که رییس‌جمهور آمریکا، باراک اوباما، به لهستان سفر کرد، رییس‌جمهور لهستان، دانالد تاسک، یک نسخه از این بازی‌ها را به او هدیه کرد تا نشان دهد کشورش تا چه اندازه توانسته است در جامعه‌ی جهانی ادغام شود و دیگر مانند گذشته کشوری منزوی نیست. این اقدام دانالد تاسک، به نوعی نشان‌دهنده‌ی پیشرفت لهستان در صنعت سرگرمی بود.

کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های فانتزی و تخیلی علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود. از طرف دیگر، اگر به سری بازی‌های ویچر و همینطور سریال این بازی علاقه‌مندید، از آنجا که فصل دوم این سریال داستان خود را از این کتاب وام گرفته است، حتماً از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با آندژی ساپکوفسکی بیشتر آشنا شویم

آندژی ساپکوفسکی (متولد 1948) نویسنده‌ی لهستانی و خالق مجموعه‌ی کتاب‌های حماسه‌ی ویچر و شخصیت گرالت ریویایی است. او که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی اقتصاد بود و به شغل بازاریابی می‌پرداخت، داستان «ویچر» را برای شرکت در یک مسابقه‌ی داستان کوتاه نوشت و پس از اینکه این شخصیت محبوبیت فراوانی در بین منتقدین و دیگر خوانندگان پیدا کرد، داستان‌های کوتاه و رمان‌های بیشتری بر پایه‌ی گرالت ریویایی نوشت. آثار آندژی ساپکوفسکی به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه شده‌اند و او در لهستان با نام «تالکین لهستان» خوانده می‌شود. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «آخرین آرزو»، «شمشیر سرنوشت» و «فصل طوفان‌ها» اشاره کرد که همگی به شخصیت گرالت ریویایی مرتبط هستند.

در بخشی از کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها می‌شنویم

شاعر ترانه‌اش را تمام کرد و همانطور که سرش را کمی کج کرده بود، بخش آخر را دوباره اما بدون ترانه و تنها با عود و یک گام پایین‌تر از شاگردش با ظرافت و لطافت اجرا کرد. هیچ‌کس چیزی نگفت. هیچ صدایی جز صدای موسیقی که رفته‌رفته محو می‌شد، نجوای برگ‌ها و خش‌خش شاخه‌های درخت بلوطی که بالای سرشان بود، به گوش نمی‌رسید. ناگهان بزی که به یکی از گاری‌های دور آن درخت بلوط کهن بسته شده بود، صدایی از خودش در آورد. مردی از میان نیم‌دایره‌ی بزرگی که حاضرین به دور درخت ایجاد کرده بودند، جوری از جایش بلند شد که انگار به او علامت داده باشند. مرد ردای آبی لاجوردی رنگش را که به آن نواری طلایی تزیین شده بود، روی شانه‌اش انداخت و تعظیمی رسمی و موقرانه کرد. سپس با صدایی طنین‌انداز اما آهسته گفت:

- سپاسگذارم جناب یاسکر. اگه اجازه بدین من، راتکلیف اهل آکسنفورد، ارباب آرکانا، نظر خودم که مطمئنم نظر تمام حاضرین این جمع هم هست را بگم و نهایت سپاسگذاری و تقدیر خودم رو از هنر و مهارت شما ابراز کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول: بخش اول
41 دقیقه
فصل اول: بخش دوم
47 دقیقه
فصل اول: بخش سوم
11 دقیقه
فصل اول: بخش چهارم
25 دقیقه
فصل دوم: بخش اول
32 دقیقه
فصل دوم: بخش دوم
37 دقیقه
فصل دوم: بخش سوم
40 دقیقه
فصل سوم: بخش اول
23 دقیقه
فصل سوم: بخش دوم
28 دقیقه
فصل سوم: بخش سوم
27 دقیقه
فصل چهارم: بخش اول
22 دقیقه
فصل چهارم: بخش دوم
24 دقیقه
فصل چهارم: بخش سوم
24 دقیقه
فصل چهارم: بخش چهارم
49 دقیقه
فصل چهارم: بخش پنجم
34 دقیقه
فصل پنجم: بخش اول
35 دقیقه
فصل پنجم: بخش دوم
17 دقیقه
فصل پنجم: بخش سوم
24 دقیقه
فصل پنجم: بخش چهارم
17 دقیقه
فصل پنجم: بخش پنجم
48 دقیقه
فصل ششم: بخش اول
21 دقیقه
فصل ششم: بخش دوم
22 دقیقه
فصل ششم: بخش سوم
23 دقیقه
فصل ششم: بخش چهارم
32 دقیقه
فصل ششم: بخش پنجم
27 دقیقه
فصل هفتم: بخش اول
26 دقیقه
فصل هفتم: بخش دوم
28 دقیقه
فصل هفتم: بخش سوم
19 دقیقه
فصل هفتم: بخش چهارم
21 دقیقه
فصل هفتم: بخش پنجم
20 دقیقه
فصل هفتم: بخش ششم
19 دقیقه
فصل هفتم: بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها
نویسنده
مترجمامیرحسین خداکرمی
راویآرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات، آزاده رادمهر، ماهتینار احمدی، رفیعه پوستی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

رؤیا
۱۴۰۲/۱۱/۵
سلام. خب جونم براتون بگه که از این جلد به بعد وقایع داستا‌ن‌ها روند دنباله‌دار تر و پیوسته تری پیدا می‌کنند و دیگر خبری از داستان‌های پراکنده و مجزا از ویچرمون که در دو جلد قبلی گفته میشه نیست. همچنین اگر دو جلد قبلی رو هم از همین گروه گویندگان شنیده باشید، فکر نمی‌کنم نیاز باشه از کیفیت بالای و و اجرای گویندگی موسیقی و... براتون بگویم. اما می‌مونه نظر شخصی خودم راجع به خود داستان. خب همون طور که احتمالا می‌دونید محور اصلی داستان حول یک ویچر (شکارچی هیولا) در یک دنیای خیالی می‌گرده و نویسنده برای شخصیت‌های داستان دین‌های متفاوت و خدایان متعددی قرار داده. من به خاطر اعتقادم به خداوند یکتا، هر وقت در داستان می‌شنیدم که (سوگند به فلان الهه) یا (پناه بر خدایان) یا (فلان الهه پشت و پناهت باشد.) واقعا حس بدی بهم دست می‌داد و استغفرالله می‌گفتم که خب واقعا تقصیر گویندگان یا مترجم و... نیست. حتی شاید نشه خیلی به خود نویسنده هم خورده گرفت چون به هر حال اعتقاداتش طوری بوده که نتیجش این داستان شده. ولی، به غیر از این مورد، بخش‌هایی از داستان بود که انتظار داشتم در پرده ضخیم تری از سانسور گفته بشه. مخصوصاً در جلد اول کتاب این بیشتر حس می‌شد. به هر حال من این داستان رو به زیر ۱۷ سال پیشنهاد نمی‌کنم. و اگر از داستان‌های خیالی و ماجراجویانه و دنیایی پر از پادشاهان و هیولاها و شکارچیان و جادوگران و... خوشتون میاد، احتمالا از این داستان هم لذت می‌برید. با تشکر فراوان از کتابراه عزیز و گویندگان گرامی و زحمتکش.
Mahboubeh
۱۴۰۲/۵/۱۲
جلد سوم از مجموعه ویچر واقعا جذاب بود. داستان حول ویچر گرالت ریویایی و سیری شاهزاده گم شده و البته فراری سیدارت گذشت. دختری که با چشم خودش وحشی گری انسان‌ها رو دیده بود و در سن کم شاهد مرگ دلخراش خانواده سلطنتی خودش بود. دختری که خون الفها گروهی از موجودات کهن در رگهاشه و قدرت‌های جادویی داره که بی خودش ازشون خبره. سرنوشت سیری و گرالت به هم گره خورده و این جلد بیشتر در مورد ارتباط گرالت و سیری و حس پدرانه گرالت به سیری صحبت شده. تلاش گرالت برای محافظت از سیری از دست دشمنانش که به دنبال کشتنش هستند. این وسط زیاد از ارتباط گرالت و ینیفر نوشته نشده ولی ینیفر هم سر دیگه داستانه و در قبال سیری به درخواست گرالت مسئولیت مهمی رو برعهده می‌گیره. هدفی که سیری دنبال می‌کنه و براش خیلی تلاش می‌کنه برمیگرده به اتفاقات تلخی که برای خانوادش افناده و مصممه که حتما به هدفش برسه. داستان واقعا در جلد سوم برای کسانی که جلد اول و دوم رو دنبال کردند، جالبتر می‌شه. چون دیگه سیر منظمی رو پیدا کرده و یک داستان واحد رو جلو می‌بره. نحوه برخورد سیری و ینیفر هم جالبه و اتفاقای که بینشون می‌افته هم جالبه. من که خیلی از شنیدن این داستان لذت بردم و دوست دارم هرچه زودتر جلد بعدی هم منتشر بشه خوانش داستان هم بر زیبایی اون افزوده چون اساتید ماهری اون رو خوانش کردند عاشق صدای ویچرم و راوی چه هنرمندانه به صداشون حجم میدن و با حنجرشون بازی می‌کنند و شخصیت گرالت رو به خوبی به تصویر میکشن. راوی ینیفر و سیری هم مثل بقیه هنرمندان، به هنرمندی صحبت کردند و به شخصیت‌ها روح بخشیدن. خدا قوت به همگی و خسته نباشید. ممنون از کتابراه که این کتاب رو منتشر کرد و ممنون از ناشر این نسخه صوتی با نشر این جلد
امیرحسین شیبانی
۱۴۰۲/۴/۲۳
واقعا جالبه من هیچ وقت توی این سبک کتابی گوش نداده بودم ولی الان لحظه شماری میکردم برای جلد جدیدش که اومد خداروشکر نکته جالب تصویرسازی که هر کسی به شیوه خودش می‌تونه بسازه و موجودات و فضای داستان برای خودش ترسیم کنه دیگه حرفی نیست جز سپاسگزاری از جناب سلطان زاده که خودش میبره آدم داخل فضا و دنیای کتاب حالا چه این کتاب چه هر کتاب دیگه‌ای که ایشون با صدای ماناشان گویندگی کردن
Soroush Fathi
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
شگفت انگیز و رویایی با صدای آرمان سلطان زاده. اما چرا از صداهای محیطی مثل باران و باد و طبیعت و پرندگان برای فضاسازی‌های بهتر استفاده نشده. اتفاقی در کتاب ارباب حلقه‌ها به بهترین شکل رخ داد. در ارباب حلقه‌ها صداهای محیطی به بهترین شکل ممکن استفاده شد. این باعث فضاسازی ذهنی قوی تری میشه برای شنونده.
مسعود مومنی
۱۴۰۲/۹/۵
دستمریزاد به این تیم تک شما داستان نمیخونید نمایش نامه میسازید و اجرا میکنیدبی صبرانه منتظر قسمتهای بعدی، فقط با صداهای شما هستم درود بر شرفتون
Saied Karimian
۱۴۰۲/۵/۱۸
سری کتاب‌های ویچر بسیار جالبه اما گویندگی جناب سلطان زاده و گروه حرفه ایی ایشون اثر این کار زیبا رو صد برابر کرده
مارال علیپور
۱۴۰۲/۹/۲۳
بی نظیره، خیلی جذب کتاب شدم. به کسایی که داستانای تخیلی دوست دارن پیشنهاد میشه
مهناز عسکری
۱۴۰۲/۷/۱۱
بسیار عالی و پرهیجان، گویندگی اهنگ متن و همه چی بسیار عالی، فقط جلد بعدی کی میاد؟؟ 🥲🥲
سعید روشن
۱۴۰۲/۵/۲
عالیه این کتاب مخصوصا با این گروه گویندهای معرکه
Mehdi
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
عالی واقعا شنیدنش از خواندنش لذت بیشتری داره پیشنهاد می‌کنم
Daniel Hosenpour
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بسیار حماسی و سرگرم کننده بود پیشنهاد میکنم
علیرضا آقایی
۱۴۰۲/۵/۱۳
با کیفیت‌ترین کتاب صوتی‌ای که شنیدم
سیدمحمد امیدخدا
۱۴۰۲/۱۰/۶
مجموعه‌ای جذاب و سرگرم کننده
Mahdi
۱۴۰۲/۷/۲
انتظاراتم رو برآورده کرد
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها

برای دریافت کتاب صوتی ویچر - کتاب سوم: خون الف‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.