معرفی و دانلود کتاب صوتی از خاک تا افلاک

عکس جلد کتاب صوتی از خاک تا افلاک
قیمت:
۱۸۰۰۰ 12600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از خاک تا افلاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از خاک تا افلاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از خاک تا افلاک

کتاب صوتی از خاک تا افلاک، زندگینامه داستانی محمد فریدالدین عطار نیشابوری شاعر نامی ایران است که به قلم راضیه تجار نگاشته شده است. از خاک تا افلاک در واقع یک داستان تخیلی است که به اصل داستان زندگی عطار نیشابوری ضربه نزده است.

فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری مشهور به شیخ عطار نیشابوری یکی از عارفان و شاعران ایرانی بلندنام ادبیات فارسی در پایان سده‌ی ششم و آغاز سده‌ی هفتم است. او در سال 540 هجری برابر با 1146 میلادی در نیشابور زاده شد و در 618 هجری به هنگام حمله‌ی مغول به قتل رسید.

عطار نیشابوری داروسازی و داروشناسی را از پدرش آموخت و در عرفان مرید شیخ یا سلسلهٔ خاصی از مشایخ تصوف نبود و به کار عطاری و درمان بیماران می‌پرداخت. وی علاقه‌ای به مدرسه و خانقاه نشان نمی‌داد و دوست داشت راه عرفان را از داروخانه پیدا کند علاوه بر این شغل عطاری خود عامل بی‌نیازی و بی‌رغبتی عطار به مدح‌گویی برای پادشاهان شد.

زندگی او به تنظیم اشعار بسیار گذشت از جمله چهار منظومه از وی علاوه بر دیوان اشعار و مجموعه رباعیاتش، مختارنامه. آوازه‌ی شعر او در روزگار حیاتش از نیشابور و خراسان گذشته و به نواحی غربی ایران رسیده بوده‌ است. اسنادی نیز در دست است که نشان می‌دهد حلقه‌ی درس‌های عرفانی عطار در نیشابور بسیار گرم و پرشور بوده‌ است و بسیاری از بزرگان عصر در آن‌ها حاضر می‌شده‌اند. در دوران معاصر، شیعیان با استناد به برخی شعرهایش بر این باورند که وی دوست‌دار اهل بیت بوده‌ است.

در قسمتی از کتاب صوتی از خاک تا افلاک می‌شنویم:

نرمه بادی که از روی مزارع روستای کدکن برمی‌خاست، عطر داروهای گیاهی را از عطاری ابوبکر ابراهیم بن اسحاق در فضا می‌پراکند و آرامشی به جان‌های خسته‌ی دردمندانی می‌داد که در طلب شفا مقابل دکان دارو فروشی صف بسته بودند و به انتظار رسیدن آن دمی لحظه شماری می‌کردند که حکیم عیادتشان کند. پیرزنی لنگان لنگان پیش آمد و در جلوی صف ایستاد. صدای اعتراض منتظران برخاست.

چرا نوبت را رعایت نمی‌کنی؟! مادر تو دیگر چرا؟! از صبح علی الطلوع روی پا ایستاده‌ایم. این بی‌انصافی است که از گرد راه نرسیده، بیایید و حقمان را ضایع کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
28 دقیقه
بخش سوم
24 دقیقه
بخش چهارم
17 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از خاک تا افلاک
نویسنده
راویرامین پورایمان
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۸۰۰۰ 12600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از خاک تا افلاک

علیرضا رضائیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
واقعا داستان عطار نیشابوری و فشارهایی که توی زندگی بهش وارد میشه خیلی آموزنده هست
چقدر ایمان داشتن به خداوند در کیفیت زندگی و بی تردید و ترس زندگی کردن تاثیر دارد
ایمان واقعی تنها کلیدی هست که به هر مشکلی میخوره و خیلی زیاد کاربردی و بی نظیر هست
که عطار هم اسطوره ایمان قوی طوریکه با سرباز مغولی لحظه مرگ هم مزاح کرد و جان داد. مرسی کتابراه
مریم بحری
۱۴۰۲/۱۲/۸
خیلی مختصر و کوتاه به زندگی عطار پرداخته. مثل کتابی که برای تحقیق دبیرستان از آن استفاده شود.
شیده صبری
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
ممنونم خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از خاک تا افلاک

برای دریافت کتاب صوتی از خاک تا افلاک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.