معرفی و دانلود کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی: نگاهی دیگر به واقعه عاشورا

عکس جلد کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی: نگاهی دیگر به واقعه عاشورا
قیمت:
۱۰۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی: نگاهی دیگر به واقعه عاشورا

ناصر مهدوی در کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی نگاهی متفاوت به واقعه‌ی کربلا و شخصیت امام حسین (ع) می‌اندازد. او با ارائه‌ی گزارشی مختصر از واقعه‌ی کربلا و بررسی آرای متفکران پیرامون این واقعه، به این مسئله‌ی مهم می‌پردازد که امام حسین (ع) الگویی برای همه‌ی آن‌هایی‌ست که می‌خواهند آزاده و سرافراز زندگی کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی

در سال 61 هجری قمری، حادثه‌ای در کربلا رخ داد که شاید بتوان آن را یکی از نادرترین و مهم‌ترین رویدادهای بشری قلمداد کرد. در این حادثه، امام حسین (ع) فقط به جرم آن‌که می‌خواست آزاد زندگی کند و از فردیت و حقوق انسانی و الهی خویش بهره ببرد، به بی‌رحمانه‌ترین شکل محکوم و با قساوتی کم‌نظیر قربانی می‌شود. این حادثه، قلب و جان بسیاری از ایرانیان و مسلمانان را به درد می‌آورد و محبت به امام حسین را در دل‌شان می‌جوشاند. بسیاری هر ساله، در اندوه حادثه‌ی عاشورا اشک می‌ریزند و عزاداری می‌کنند.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد در برخی مواقع نفس عزاداری و سوگواری بر اندیشه‌ورزی و فهم حادثه‌ی عاشورا غلبه می‌کند و برخی به جای آموختن و درک این واقعه، بدون آنکه عبرتی بگیرند پس از اتمام مراسم و گرامیداشت عاشورا، همچنان در خصلت‌های ناصواب خود می‌مانند. و این در حالی‌ست که امام حسین (ع) در پی اصلاح و دستیابی به یک زندگی شرافتمندانه بوده است و آدمیان را به زیستن اخلاقی و سرافرازانه دعوت می‌کند. آنچه ناصر مهدوی در کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی در پی آن است، این است که ما را به درک و فهمی از شخصیت والای امام حسین (ع) و واقعه‌ی عاشورا برساند.

ناصر مهدوی در کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی نشان می‌دهد که عاشورا، درس سرافرازی آدمی‌ست و صفحه‌ی شکوه انسان. اما همین عاشورایی که می‌توانست بهترین درس‌های اخلاقی را به انسان‌ها بدهد و آن‌ها را با نیکوترین شیوه‌های بندگی و ارزشمندترین روش زندگی آشنا کند، به شیون و زاری تبدیل شد و تنها هر از گاهی وسیله‌ای برای اعتراض به نظام‌های سیاسی و جریان‌های ظالمانه شد. حسین (ع) مظلوم بود، ولی مظلومی قهرمان بود. حسین (ع) عطشان بود، ولی عطشانی عاشق بود. بسیاری حسین (ع) را تنها مظلوم و مجروح می‌دانند ولی دردِ دل او را فراموش می‌کنند. هیاهو و غوغا و عزاداری چشمگیر گشت ولی پیروی از فضیلت‌مداری و انسان‌گرایی، حقوق‌محوری و ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی حسین (ع) کم‌فروغ شد و حرف حسین (ع) کمتر شنیده شد.

متفکران بسیاری در طول تاریخ، در زمینه‌ی واقعه‌ی عاشورا دست به تفکر و تحقیق زده‌اند و توانسته‌اند چهره‌ی امام حسین (ع) را از یک شخصیت صرفاً آسمانی، به یک انسان بزرگ زمینی فرود آورند تا برای بشر امروز قابل‌فهم باشد. این متفکرین نشان داده‌اند امام حسین (ع) علاوه بر درد بندگی، شور زندگی را نیز جست‌و‌جو می‌کرده است و برای حیات سالم و باعزت دنیوی نیز اهمیت بسیاری قائل بوده است. کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی با تأکید بر همین نکته، به این موضوع توجه و تمرکز می‌کند که امام حسین (ع) حاضر نبوده است هر مدلی از زندگی را بپذیرد و می‌خواست بین دین‌داری و زندگی دنیوی تناسب و تعادل ایجاد کند.

کتاب حاضر در سه فصل نوشته شده است و ناصر مهدوی در فصل اول گزارشی مختصر از واقعه‌ی عاشورا ارائه می‌دهد، در فصل دوم به آرای متفکران در زمینه‌ی واقعه‌ی عاشورا و شخصیت امام حسین (ع) می‌پردازد و در فصل سوم که از دو فصل قبل طولانی‌تر است به درسی که امام حسین (ع) در واقعه‌ی عاشورا به ما داده است می‌پردازد. این کتاب توسط انتشارات کویر منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی آوانامه و به گویندگی خود نویسنده تهیه کرده است.

کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های دینی و اخلاقی علاقه‌مندید و می‌خواهید نگاهی متفاوت به واقعه‌ی کربلا و شخصیت امام حسین (ع) بیندازید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با ناصر مهدوی بیشتر آشنا شویم

ناصر مهدوی محقق، نویسنده و روشن‌فکر دینی ایرانی‌ست. او در رشته‌ی عرفان اسلامی مدرک دکتری خود را کسب کرده است و یکی از مفسرین و شارحین مثنوی معنوی مولانا به شمار می‌رود. ناصر مهدوی در دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد تهران به تدریس می‌پردازد و در زمینه‌ی عرفان و ادبیات ایران کتاب‌ها و مقالات متعددی را منتشر کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «ابراهیم طعم انسانیت» و «یاد مرگ: پنجره ای رو به زندگی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی: نگاهی دیگر به واقعه عاشورا می‌شنویم

تجربه‌ی امنیت، از لحظه‌ی مبارکی آغاز می‌شود که آدمیان در صاحت خصوصی خود بی‌آنکه قصد کمترین آسیب‌رسانی به دیگران را در سر داشته باشند، احساس امنیت و آسودگی کنند. غیراخلاقی‌ترین رفتار حاکمان با مردم خود این است که باعث شوند مردم حتی در حریم شخصی خود احساس دلهره و آشفتگی کنند. در سوره‌ی نور چند آیه‌ی زیبا در این مورد بیان شده است که ترجمه‌ی آن چنین است: «ای مؤمنان به خانه‌هایی جز خانه‌های خودتان وارد نشوید، مگر آنکه آشنایی دهید و اجازه بگیرید و بر اهل آن‌ها سلام کنید. این به خیر شماست. باشد که پند پذیرید. پس اگر کسی را در آن‌ها نیافتید، ظاهراً آشنایی نبود، وارد آن نشوید تا آنکه به شما اجازه داده شود. و اگر به شما گفته شد برگردید، پس برگردید که آن بر شما پاکیزه‌تر است و خداوند به آنچه می‌کنید داناست».

حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد، از نخستین گام‌های فراوان کردن زندگی خوب و زندگی اخلاقی و پاکیزه است. و قرآن کریم به آن تأکید می‌کند و نقض این دستور اخلاقی یا با حکم قانون است و یا اجازه‌ی شخصی که حریم متعلق به اوست. و قانون اگر انسانی و دینی‌ست، نباید به گونه‌ای وضع شود که به قانون‌گذار اجازه دهد که به میل خود و به تشخیص خود هر زمان که صلاح دانست و به هر بهانه‌ای که تصور کرد به حریم خصوصی افراد تجاوز کند و از مردم آرامش و طمانینه را سلب نماید. مردم و خدا، داور قوانین و نحوه‌ی اجرای آن هستند و در صورتی که قانونی به ناحق حقوق افراد را زیر پا بگذارد، مشروع و خداپسند نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
مقدمه - بخش اول
23 دقیقه
مقدمه - بخش دوم
28 دقیقه
فصل اول - بخش اول
28 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
33 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
26 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
14 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
22 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
27 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم
17 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم
29 دقیقه
فصل اول - بخش نهم
28 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
21 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
35 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
18 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
22 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
38 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
32 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
17 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
32 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
35 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم
20 دقیقه
فصل سوم - بخش هفتم
24 دقیقه
فصل سوم - بخش هشتم
31 دقیقه
فصل سوم - بخش نهم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش دهم
26 دقیقه
فصل سوم - بخش یازدهم
21 دقیقه
فصل سوم - بخش دوازدهم
18 دقیقه
فصل سوم - بخش سیزدهم
16 دقیقه
فصل سوم - بخش چهاردهم
29 دقیقه
فصل سوم - بخش پانزدهم
29 دقیقه
فصل سوم - بخش شانزدهم
23 دقیقه
فصل سوم - بخش هفدهم
34 دقیقه
فصل سوم - بخش هجدهم
29 دقیقه
فصل سوم - بخش نوزدهم
26 دقیقه
فصل سوم - بخش بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی: نگاهی دیگر به واقعه عاشورا
نویسنده
راویناصر مهدوی
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی

کاربر Mahdi
۱۴۰۲/۵/۷
کتابی فوق العاده به استناد نظرات ش مطهری و شریعتی و نجف آبادی به شرح ماجرای کربلا و درسهای و منش امام حسین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی

برای دریافت کتاب صوتی اینک حسین آینه زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.