معرفی و دانلود کتاب صوتی عاشورا و رهایی

عکس جلد کتاب صوتی عاشورا و رهایی
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عاشورا و رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عاشورا و رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عاشورا و رهایی

کتاب صوتی عاشورا و رهایی، نوشته‌ی عماد افروغ، با نگاهی تحلیلی به واقعه‌ی عاشورا و قیام امام حسین (ع) می‌پردازد. عماد افروغ در این کتاب، وجوه هستی‌شناسانه‌ی این واقعه را بررسی می‌کند و به واقعه‌ی عاشورا که از نظر او زمینه‌ساز تجلی بالاترین مرتبه‌ی اخلاق است، همچون یک اثر هنری متعالی می‌نگرد.

درباره‌ی کتاب صوتی عاشورا و رهایی

در سال 61 هجری قمری، در کربلا حادثه‌ای رخ داد که می‌توان آن را یکی از نادرترین و مهم‌ترین رویداد‌های بشر دانست. در عاشورا، امام حسین (ع) فقط به جرم اینکه می‌خواست از فردیت و حقوق انسانی و الهی خویش بهره ببرد، با قساوتی کم‌نظیر قربانی می‌شود. این حادثه، هنوز هم قلب و جان مسلمانان را به درد می‌آورد و محبت به امام حسین را در دل آن‌ها می‌جوشاند. بااین‌حال، عده‌ی کمی هستند که عاشورا را کاملاً و عمیقاً فهم کرده باشند. عماد افروغ کتاب عاشورا و رهایی را با هدف شناساندن زمینه‌های بروز حادثه‌ی کربلا نوشته است که در آن، شرایط فعلی ما را با زمانه‌ی امام حسین (ع) مقایسه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عاشورا و رهایی

کتاب با فرازی از زیارت عاشورا شروع می‌شود که پرده از مصیبتی بی‌نظیر در اسلام و تمام آسمان‌ها و زمین بر می‌دارد. مصیبتی که ابعاد تراژیک آن می‌تواند از سویی موجب گریستن از سر حزن و از سویی دیگر نقطه عزیمتی برای تأمل و اندیشیدن باشد. همین تأمل و اندیشیدن است که باعث می‌شود عماد افروغ از ما بپرسد بر اسلام چه گذشت که فردی چون یزید توانست حاکم مسلمانان شود؟ و از آن مهم‌تر: آیا امامت تنها دلالت بر حکومت و خلافت دارد یا نقش آن فراتر است؟ پاسخ عماد افروغ به این دو پرسش، ابعاد هستی‌شناسانه و حتی زیبایی‌شناسانه‌ی حادثه‌ی عاشورا را می‌نمایاند و مرتبه‌ی اخلاقی امام حسین (ع) را به ما نشان می‌دهد.

کتاب عاشورا و رهایی از چهار گفتار با نام‌های «امکان تحلیل‌های دینی و فرادینی از عاشورا و ویژگی‌های آن»، «عزت عاشورایی»، «وجه قیامی عاشورا» و «اخلاق و سیاست متعالیه و تجلی عاشورایی آن» تشکیل یافته که قبلاً توسط عماد افروغ در قالب سخنرانی ایراد شده بودند.

این کتاب توسط انتشارات نیستان منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات و به گویندگی محمد آقاسی تهیه کرده است. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که نویسنده‌ی این کتاب، عماد افروغ، در 25 فروردین سال 1402 به علت عوارض ناشی از سرطان درگذشت و کتاب عاشورا و رهایی از آخرین آثار نوشته شده توسط او به‌شمار می‌رود.

کتاب صوتی عاشورا و رهایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به کتاب‌های دینی و اخلاقی هستید و می‌خواهید به واقعه‌ی عاشورا نگاهی متفاوت بیندازید، شنیدن کتاب صوتی عاشورا و رهایی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی عاشورا و رهایی می‌شنویم

چون قصد کلی‌گویی ندارم، می‌کوشم تا همانند یک کلاس درس، بحث مستندی را تقدیم کنم. بحث و تحلیلم به گونه‌ای است که ابتدا باید یک حسین‌شناسی دقیقی به دست داده شود. بکوشیم تا حسین را از زبان حسین بشناسیم. بسیاری از مواردی که در دهه‌ی عاشورا مطرح می‌شود، چندان مستند نیست. یکی از موارد تحریف عاشورا و پیام‌های آن، همین نقل حوادثی است که اتفاق نیفتاده است. برای نمونه، گفته می‌شود که امام حسین (ع) هیچ‌گاه طلب آب نکرد، حتی برای طفل شش ماهه‌ی خود. اینطور برای ما جا افتاده که ایشان در آخرین لحظات نزدیک به شهادتش، طفل شش ماهه‌ی خود، علی‌اصغر را بالای دست گرفته و خطاب به لشکر برای این طفل طلب آب کرده است. چنین چیزی نبوده است...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
مقدمه
38 دقیقه
امکان تحلیل‌های دینی و فرادینی از عاشورا و ویژگی‌های آن
35 دقیقه
عزت عاشورایی
66 دقیقه
وجه قیامی عاشورا
38 دقیقه
اخلاق و سیاست متعالیه و تجلی عاشورایی آن
6 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عاشورا و رهایی
نویسنده
راویمحمد آقاسی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عاشورا و رهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عاشورا و رهایی

برای دریافت کتاب صوتی عاشورا و رهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.