معرفی و دانلود کتاب صوتی بانگ آزادی: خاطرات شفاهی احمدعلی راغب

عکس جلد کتاب صوتی بانگ آزادی: خاطرات شفاهی احمدعلی راغب
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانگ آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانگ آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بانگ آزادی: خاطرات شفاهی احمدعلی راغب

کتاب صوتی بانگ آزادی اثری از مهدی چیت ساز، مرتضی قاضی و محسن صفایی فرد است که سرگذشت و خاطرات یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی موسیقی بعد از انقلاب، یعنی احمدعلی راغب را روایت می‌کند. احمدعلی راغب در ساخت بسیاری از سرودها و نواهای انقلابی در دهه‌های شصت و هفتاد، نقش پررنگی داشت.

درباره‌ی کتاب صوتی بانگ آزادی

برای متولدین دهه‌ی شصت و هفتاد، سرود «مدرسه‌ها وا شده» و «هم‌شاگردی سلام» یادآور خاطرات کودکی، روز اول مهر و رفتن به مدرسه است. از طرفی سروده‌هایی چون «بانگ آزادی» و «خجسته باد این پیروزی»، با خاطرات روزهای ابتدایی انقلاب گره خورده و در ذهن برخی از مردم ماندگار شده است. خالق این آثار، یعنی احمدعلی راغب، به عنوان آهنگسازی که بعد از تغییر اوضاع سیاسی و فرهنگی در ایران پیش‌گام ساخت موسیقی با سبکی متفاوت از آنچه پیش‌از این در میان مردم رایج و محبوب بوده، شناخته می‌شود. کار او از این جهت که شکل تازه‌ای از موسیقی را به بازار فرهنگی ایران عرضه و در میان مردم رایج کرد، اهمیت دارد. در کتاب صوتی بانگ آزادی که به همت مهدی چیت ساز، مرتضی قاضی و محسن صفایی فرد تدوین و نگاشته شده، خاطرات احمدعلی راغب را می‌شنویم.

راغب با معرفی اعضای خانواده و پیشینه‌ی خانوادگی‌اش آغاز می‌کند. او تعریف می‌کند که مادرش، فرزند یکی از خانواده‌های اصیل و ثروتمند ایرانی بوده که در باکو سکونت داشتند. بعد از تحولات سیاسی منطقه، بسیاری از ایرانیان شیعه ناچار به بازگشت به کشورشان ایران شدند که خانواده‌ی مادری راغب نیز در بین آن‌ها بود. آن‌ها برای برگشتن به ایران، بخش زیادی از ثروتشان را در باکو باقی گذاشتند و با مابقی به ایران بازگشتند. این شد که آن‌ها با ساکن شدن در بندر انزلی، سبک زندگی متفاوتی را پیش گرفتند و با فقر و فلاکت به زندگی ادامه دادند. مادر راغب با یک کارگر جوان و ورزیده در بندر انزلی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان چهار فرزند شد که احمدعلی سومین آن‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بانگ آزادی

در کتاب صوتی بانگ آزادی می‌شنویم که اولین معلم و مشوق راغب برای گرایش به موسیقی، مادرش بوده. مادر تحصیل‌کرده‌ی روسیه بود و نواختن پیانو را هم در مدرسه یاد گرفته بود. با آنکه وضع مالی آن‌ها در آن زمان اجازه‌ی خرید ساز را به احمدعلی نمی‌دهد، ولی او با راهنمایی‌های مادر و با هوش و استعداد موسیقیایی که دارد، درس‌های مربوط به اصول و نواختن را یاد می‌گیرد. او بعد از آن نیز با نزدیک شدن به خانواده‌هایی که سازی در خانه‌شان دارند، بدون داشتن معلم و صرفاً با کلنجار رفتن با آلات موسیقی مختلف نواختنشان را یاد می‌گیرد.

اینکه چطور بعد از این مسیر راغب به سمت تولید موسیقی کشیده شد و سپس تبدیل به یکی از چهره‌های فرهنگی برجسته‌ی بعد از انقلاب اسلامی گشت حکایت مفصلی است که آن را می‌توانید در کتاب صوتی بانگ آزادی بشنوید. این کتاب اثری از مهدی چیت ساز، مرتضی قاضی و محسن صفایی فرد است که با تلاش نشر صوتی سماوا و انتشارات راه یار منتشر شده، گویندگی این اثر نیز به عهده‌ی پیمان قریب پناه بوده.

کتاب صوتی بانگ آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به طرفداران مطالعه‌ی خاطرات شخصیت‌های انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی بانگ آزادی: خاطرات شفاهی احمدعلی راغب می‌شنویم

اواخر زمستان سال 1349 بود که با اتوبوس به تهران آمدم. شب رسیدم، هوای تهران سرد و برفی بود، لباس زیادی هم نداشتم. در میدان توپخانه، به مسافرخانه‌ی شیراز رفتم. این نوع زندگی را تجربه نکرده بودم اما به‌هرحال هر چیزی یک اولین باری دارد. شناسنامه‌ام را دادم و یک اتاق گرفتم. می‌خواستم فردا به ساختمان قدیمی کاشی‌کاری‌شده‌ی وزارت فرهنگ واقع در خیابان اکباتان در منطقه‌ی بهارستان و سپه‌سالار بروم. باید آثارم ارزیابی می‌شد و از آن‌ها معرفی‌نامه‌ای برای سازمان آموش عالی می‌گرفتم که نشان بدهد مأمور به تحصیل هستم. ما در واقع مربیان هنری در رشته‌ی تخصصی خودمان بودیم که تعلیم می‌دیدیم و می‌بایست هرجایی که خودشان پیدا می‌کردند پنج سال کار می‌کردیم. با خودم گفتم فعلاً این اولین جوی را رد کنم و هروقت به دریا رسیدم فکری خواهم کرد. صبح زود بلند شدم و راه افتادم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
99 دقیقه
فصل اول: صدای دریا و جنگل
61 دقیقه
فصل دوم: اینجا تهران، صدای ایران
87 دقیقه
فصل سوم: صدا به اوج می‌رسد
98 دقیقه
فصل سوم ـ قسمت دو
75 دقیقه
فصل چهارم: این صدا خاموش نمی‌شود
37 دقیقه
فصل پنجم: صداوسیمای پس از جنگ
36 دقیقه
فصل ششم: جستارهایی پراکنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بانگ آزادی: خاطرات شفاهی احمدعلی راغب
نویسنده، ،
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات راه یار
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بانگ آزادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بانگ آزادی

برای دریافت کتاب صوتی بانگ آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.