معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان رویان: تاریخ شفاهی دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان

عکس جلد کتاب صوتی داستان رویان: تاریخ شفاهی دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان رویان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان رویان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان رویان: تاریخ شفاهی دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان

کتاب صوتی داستان رویان از محمدعلی زمانیان درباره‌ی تأسیس پژوهشکده‌ای است که بسیاری از زوج‌های نابارور را به آرزوی دیرینه‌شان رسانده و روزبه‌روز پیشرفت می‌کند. در این کتاب علاوه بر داستان شکل‌گیری مؤسسه‌ی رویان، با شخصیت علمی و فرهنگی دکتر سعید کاظمی آشتیانی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان رویان

در کشوری که هر روز مدیرانی ناکارآمد و نالایق بر مسند قدرت می‌نشینند، آشنایی با مدیرانی کاردان و مسئولیت‌پذیر، مانند یافتن چشمه‌ی آب حیات در ظلمات است. مدیرانی که نه‌تنها در راه پیشرفت علمی سنگ‌اندازی نمی‌کنند، بلکه در راه اعتلای کشورشان قدم‌‌هایی بزرگ برمی‌دارند. دکتر سعید کاظمی آشتیانی یکی از این مدیران بود. شاید افراد زیادی نامش را نشنیده باشند؛ اما او نقشی مهم در تأسیس‌ یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی و علمی ایران داشته است: پژوهشکده‌ی رویان. کتاب صوتی داستان رویان، روایت شکل گرفتن این پژوهشکده‌‌ی درمان ناباروری و توسعه‌ی دانش سلول‌های بنیادی است.

دکتر سعید کاظمی آشتیانی در سال 1365 و در بحبوحه‌ی جنگ تحمیلی و فقط چند سال پس از انقلاب فرهنگی، با کمک دوستانش جهاد دانشگاهی را تأسیس کرد. در همان سال‌ها، دکتر کاظمی آشتیانی به فکر مرکزی برای درمان ناباروری می‌افتد و اندک‌اندک بعد از مشورت با دیگر متخصصان، پژوهشکده‌ی رویان را تأسیس می‌کند. در سال‌های میان 1365 تا 1370، وی و همکارانش در تلاشی شبانه‌روزی موفق می‌شوند که مسئولان را برای پشتتیبانی از مؤسسه قانع کنند. در سال 1370 روش آی‌وی‌اف بعد از مدت‌ها جواب می‌دهد و اولین نوزاد با نام سیمین متولد می‌شود. پس از آن، توجه دیگر مسئولان کشور ایران و دیگر کشورها به این پژوهشکده جلب می‌شود و رویان بدل می‌شود به یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی و درمانی ایران.

در ابتدا این اثر با نام «داستان رویانا» منتشر شد؛ اما پس از تجدید چاپ‌های متعدد، اسم کتاب به «داستان رویان» تغییر یافت. در این کتاب علاوه بر شرح تلاش‌های مردمانی خستگی‌ناپذیر که هدفشان فقط و فقط پیشرفت کشورشان بوده است، روایت‌هایی نیز از مرحوم سعید کاظمی آشتیانی و همکارانش می‌خوانید. محمدعلی زمانیان با استفاده از اسناد پژوهشکده‌ی رویان و خاطرات پژوهشگران آن‌جا، کتاب داستان رویان را به نگارش درآورده است. او همراه با بهنام باقری با دیگر افراد مرتبط با این مؤسسه‌ی علمی مصاحبه کرد و تمام این اطلاعات را به‌صورت کتاب داستان رویان درآورد. بیشتر قسمت‌های کتاب از زبان سوم شخص مفرد و دانای کل است؛ اما در بعضی قسمت‌ها مطالبی به نقل از دکتر کاظمی آشتیانی و دیگر همکارانشان نقل می‌شود که به تکمیل روایت کتاب کمکی شایان می‌کند.

کتاب صوتی داستان رویان، علاوه بر داستان تولد یک مؤسسه‌ی علمی، پژوهشی و درمانی، قصه‌ی زندگی مردی است که شبانه‌روز تلاش می‌کرد و با وجود موانعی که در سر راهش بود، بدون خم آوردن به ابرو کار خودش را ادامه می‌داد؛ زیرا به قول خودش از آن مجانینی بود که عاشق کارشان هستند. دکتر سعید کاظمی آشتیانی در سال 1383 و در 43 سالگی چهره‌ی ماندگار زیست فناوری شد و جایزه‌ی خود را میان همکارانش در مؤسسه‌ی رویان تقسیم کرد. او یک سال بعد از گرفتن جایزه، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

انتشارات راه یار این کتاب محمدعلی زمانیان را در مجموعه تاریخ شفاهی به انتشار رسانده. گروه فرهنگی سماوا کتاب صوتی داستان رویان را با صدای یکی از مجریان محبوب تلویزیون، محمد نظری، تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت

انتشارات راه یار تلاش دارد در این مجموعه افرادی را معرفی کند که در عرصه‌های مختلف پزشکی، صنعت، نظامی و... دستاوردی داشته‌اند و جامعه‌ی علمی ایران را پس از انقلاب متحول کرده‌اند. دست‌اندرکاران این مجموعه به‌سراغ شخصیت‌ها و موضوعاتی می‌روند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده. کتاب‌های «آرزوهای دست‌ساز»، «سلول‌های بهاری»، «جولان جوانمرد»، «امواج اراده‌ها» و «عملیات احیا» چند جلد از مجموعه‌ی تاریخ شفاهی پیشرفت‌ هستند.

کتاب صوتی داستان رویان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید روایتی از پیشرفت‌های علمی ایران بخوانید و یکی از مفاخر کشورمان را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی داستان رویان را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی داستان رویان: تاریخ شفاهی دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان می‌شنویم

ما در سفرهایی که برای کنگره‌های خاورمیانه‌ای، به‌ویژه در دبی و اردن و مصر داشتیم، همیشه احساس می‌کردیم علی‌رغم پیشرفت‌هایی که ما در کشور در زمینه‌های درمانی و پژوهشی داشتیم، در این زمینه به دلایلی نمی‌تونیم خودمون رو اون‌جوری که بایسته و شایسته است در سطح دنیا مطرح کنیم. عوامل محیطی و اجتماعی بسیاری مانع می‌شد. بارها در این مسافرت‌ها وقتی با هم صحبت می‌کردیم، می‌گفتن کسی پا پیش بگذاره و فعالیتی رو انجام بده که ایران هم بتونه میزبان لااقل کنگره‌ی خاورمیانه‌ی نازایی باشه. اما کسی تاب و جرئت این کار رو نداشت. واقعاً ما با تمام علاقه‌ای که داشتیم، نمی‌تونستیم جلو بریم و مطرح کنیم که ایران می‌تونه میزبان محققان، اندیشمندان و پزشکان کشورهای خاورمیانه در زمینه‌ی نازایی باشه. بحث جشنواره شد که ما بیایم جشنواره‌ی تحقیقاتی برگزار کنیم. حرکتی مستقل از فعالیت‌هایی که انجمن خاورمیانه‌ای نازایی انجام می‌داد. بیاییم این کار رو مستقل از این راه بیندازیم. همین‌طوری در حال سبک سنگین کردن بودیم که یک روز یکی از دیوانه‌ها، دیوانه‌ها که میگم البته نه به معنای دیوانه‌ای که شما میگید، گفت: «آزمودم عقل دوراندیش را / عاقبت دیوانه سازم خویش را» منظورم اون‌هاییست که عاشق کار هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
یک - انقلاب فرهنگی
7 دقیقه
دو - نفت بود و دیگر هیچ
12 دقیقه
سه - آرزوی بچه‌دار شدن
7 دقیقه
چهار - تابلوی رویان در زعفرانیه
12 دقیقه
پنج - صدای گریه‌ی سیمین را همه شنیدند
5 دقیقه
شش - اعتماد داریم
21 دقیقه
هفت - کنگره‌ای به‌همت دیوانگان قوم
17 دقیقه
هشت - مؤسسه، پژوهشکده، پژوهشگاه: تکثیر رویان
69 دقیقه
نُه - باور به سلول‌درمانی
23 دقیقه
ده -کندوکاو در پروژه‌ای محرمانه
26 دقیقه
یازده - مدیرعامل رویان خداست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان رویان: تاریخ شفاهی دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان
نویسنده
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات راه یار
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان رویان

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
داستان رویان روایتی از تلاش و کوشش بی دریغ دکتر سعید کاظمی است که در آن بطور مختصر نحوه رشد و نمو مجموعه رویان را بیان می‌نماید و در کل کتاب خوب و آموزنده‌ای می‌باشد ولی اگر خود دکتر این کتاب را نگاشته بودند و بصورت خاطره نویسی بود قطعا جذابیت بیشتر و مطالب آموزنده تری را در بر داشت. در هر صورت ضمن تشکر از ناشر و خواننده محترم این کتاب را توصیه می‌نمایم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان رویان

برای دریافت کتاب صوتی داستان رویان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.