معرفی و دانلود کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند

عکس جلد کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند

کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند مجموعه‌ای از سروده‌های آرش جواهری است. او در این کتاب از دریچه‌ای تازه به موضوع «مرگ» پرداخته و تجربه‌ی خود را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

درباره کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند

ما می‌میریم. کسانی که به آن‌ها مهر می‌ورزیم هم همینطور. آن‌ها که مورد نفرتمان قرار گرفتند هم می‌میرند. این اتفاق رخ می‌دهد، دیر یا زود. این حقیقت به ظاهر ساده گاه‌وبی‌گاه در میان شلوغی روزمره‌مان گم می‌شود و بعضی وقت‌ها هم در خاطرمان می‌ماند و تا مدت‌ها از پا می‌اندازتمان و نمی‌دانیم با آن چه کنیم. آگاهی از مرگ خیلی وقت‌ها انسان را سبک می‌کند و گاهی هم باری می‌شود بر شانه‌هایش، تحمل‌ناپذیر می‌شود و او را به وحشت می‌اندازد. به‌گونه‌ای که حتی از انجام ساده‌ترین فعالیت‌های روزانه‌اش باز می‌ماند.

همه‌ی ما به نحوی در برابر مرگ شکننده‌ایم.حتی زمانی که سکوت، طمأنینه و شاید پذیرش در برابر آن را یاد می‌گیریم. مرگ، این مواجهه‌ی غریب، هر چقدر هم که تلاش کنیم یادش را لابه‌لای زندگی روزمره غرق کنیم، بالاخره فرا می‌رسد. چه کسی از آن نمی‌ترسد و احساس تنهایی نمی‌کند؟ چه کسی همیشه آرام می‌خوابد و کابوس‌ها و وحشت‌هایش در هم نمی‌آمیزند و کیست آن که هر از گاهی مرگ را در آستانه نمی‌بیند؟

آرش جواهری کتابی تألیف کرده «برای آنان که هنوز نمرده‌اند»... اثر حاضر اشعاری با موضوع مرگ و مرگ‌آگاهی را در بر می‌گیرد و شاعر تمام تلاشش را به کار گرفته تا به‌شیوه‌ای دقیق تجربه‌اش از مرگ را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. آرش جواهری به خوبی می‌داند چگونه زمانی که می‌خواهد از مفهومی چنین وحشت‌آفرین (و هم‌زمان آرامش‌بخش) بنویسد، واژه‌هایش را با دقت برگزیند. اشعار او به عمق جان شما می‌نشینند و تا مدت‌ها پس از آن که شنیدن این کتاب صوتی را به پایان‌ بردید، همراهتان خواهند بود. یکی از ویژگی‌هایی که دو چندان بر جذابیت این اثر افزوده، استفاده‌ی به جا از واژگان و تعبیرهای جدید است.

انسان اندکی پس از تولد، زمختی واقعیت را می‌چشد و ناکام به دنبال راهی برای تاب آوردن است. او ناگزیر از مواجهه با مرگ مدام از خود چنین می‌پرسد: «حالا چه باید کرد؟» کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند را می‌توان نوعی تاب‌آوری و شاید هم نوعی پاسخ هوشمندانه‌ی آرش جواهری در مقابل مرگ دانست. این احتمالاً بهترین نوع مواجهه با مرگ است. زمانی که نمی‌شود با قطعیت از چیزی سخن گفت و هیچ چیز روشنی برای فهمیدن وجود ندارد، باید به سراغ شعر رفت و به مدد آن، گام‌هایی رهاتر به سوی مرگ برداشت.

خیام مرگ و جهان پس از آن را ناگشودنی می‌دانست. (از جملهٔ رفتگان این راه دراز / باز آمده کیست تا به ما گوید راز) کس چه می‌داند. احتمالاً حق با خیام است. به‌هرروی چشم‌اندازی که آرش جواهری از آن به مرگ می‌نگرد، بس بدیل و تازه است.

گفتنی‌ست آرمان سلطان زاده، از راویان نام‌آشنای کشورمان خوانش کتاب برای آنان که هنوز نمرده‌اند را برعهده داشته است. انتشارات مشکی و نشر آوانامه به ترتیب نسخه‌ی متنی و صوتی این اثر را به چاپ رسانده‌اند.

کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شعر معاصر از گوش سپردن به کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند می‌شنویم

چون مردم
نه به خاک
نه به آتش
نه به آب
مرا به بادبسپارید
چون مردم
با آنان که گرد گورم می‌گریند بگویید
مهربانان
از این پس
وعده‌ی دیدار ما
مگر به خلوت رویاهای شما
چون مردم
چه کنم؟ به درک

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
برای آنان که هنوز نمرده‌اند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر مشکی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند

hedieh etemadi
۱۴۰۲/۳/۲۹
کسی نیست که ندونه جناب آرمان سلطان زاده چقدر بی نظیرن و واقعا صداگذاری و موسیقی این کتاب رو دوست داشت.
چیزی که باهاش مشکل داشتم دید نویسنده نسبت به مرگش بود اما از کجا معلوم شاید من هم دم مرگم انقدر خودم رو فانی نبینم و همچنان میل به حضور در لحظه در من وجود داشته باشه اون دقایق آخر.
علی اوتادی
۱۴۰۱/۹/۱۳
این کتاب غزل‌سرایی انسان برای مرگ خویش است و از جهات گوناگون به مرگ، این مهمترین کشف نشده ى آدمى نگاه میکند که با ۳۲ قطعه (به تعداد حروف الفبا) از الف تا یای مرگ را به سرایش گرفته است.
مونا منتها
۱۴۰۱/۷/۷
بی نظیر بود. درگیر تک تک واژه‌ها شدم و خوانش زیبای آقای سلطان زاده مثل همیشه بر تاثیر بیشتر کتاب موثر بود.
مرتضی نظری
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
با سلام، بسیار تاثیر گذار و تامل برانگیز...
Nasim
۱۴۰۲/۴/۱
خیلی مختصر بود
انتظار بیشتری داشتم
امید رستگار
۱۴۰۱/۷/۲۸
جان بخشید به کلمات صداى گرم راوى
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند

برای دریافت کتاب صوتی برای آنان که هنوز نمرده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.