معرفی و دانلود کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال

عکس جلد کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال

اسدالله امرایی در کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال هفده داستان کوتاه مینیمالیستی را از نویسندگان صاحب‌سبک و گمنام سراسر جهان گردآوری و ترجمه کرده است. این داستان‌های هریک موقعیتی منحصربه‌فرد را با کمترین تعداد کلمات بازنمایی می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی گلوله: م‍ج‍م‍وع‍ه داس‍ت‍ان‌ه‍ای م‍ی‍ن‍یم‍ال

مینیمالیسم ادبی سنتی مدرن است که به نگارش اثر با تمرکزی محدود و خاص، بی هیچ گزافه‌گویی و در کمینه‌ترین تعداد کلمات اشاره دارد. نویسنده در این سبک، فشرده بودن حجم اثر را در اولویت قرار می‌دهد؛ به‌حدی که بسیاری از نمونه‌های آن از یک پاراگراف فراتر نمی‌روند. آنچه در کتاب صوتی گلوله: م‍ج‍م‍وع‍ه داس‍ت‍ان‌ه‍ای م‍ی‍ن‍یم‍ال می‌شنوید نیز ذیل این ژانر ادبی قرار می‌گیرد. اسدالله امرایی، مترجم توانمند و نامدار معاصر، در این کتاب صوتی تعدادی از داستان‌های مینیمالیستی نویسندگان صاحب‌سبک و کمترشناخته‌شده‌ی سراسر جهان را گردآوری و ترجمه کرده است.

از میان نگارندگان آثاری که در کتاب صوتی گلوله می‌شنوید، می‌توان به افرادی همچون ژان کوکتو، نویسنده و کارگردان صاحب‌سبک فرانسوی و دیوید اگرز، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، اشاره کرد. «مرگ و باغبان»، «درباره‌ی مردی که بعد از دیدن زن به پرواز درآمد»، «ای پدر ما که در آسمانی»، «یک کلمه هم از شوالیه‌ی اژدهاکش» و « کارد میوه‌خوری» عناوین برخی از داستان‌های این مجموعه هستند.

مینیمالیسم به‌جای تکیه بر قراردادهای ادبی، روی برش‌هایی از زندگی و زمینه‌ای کلی تمرکز می‌کند و گاهی اوقات از آن به‌عنوان طغیانی علیه پست‌مدرنیسم ادبی یاد می‌شود. آنچه مؤلف در خلق چنین آثاری در نظر می‌گیرد، به خواننده این امکان را می‌دهد که با تخیل خود کمبود پرگویی را جبران کند. سه ویژگی اصلی مینیمالیسم ادبی عبارتند از:

  • جملات کوتاه: ادبیات مینیمالیستی اغلب بر جملات کوتاهی تکیه می‌کند که ساختار بسیار ساده‌ای دارند و عاری از هرگونه پیچیدگی و ابهام هستند.

  • «کم یعنی زیاد!»: این شعار مینیمالیست‌هاست. نویسندگان مینیمال گرایش دارند مختصر بنویسند، بدون استفاده‌ی بیش از حد از صفت‌ها و قیدها. این اختصار در ساختار و توصیف منجر به فرآیند ظریفی می‌شود که طی آن خواننده فرصت پیدا می‌کند تا تفسیرهای شخصی خود را از متن استخراج کند.

  • پیرنگ ساده: داستان‌های مینیمالیستی اغلب از خطوط داستانی پیچیده اجتناب می‌کنند، در عوض حول محور موضوعات احساسی‌تر و رشد شخصیت‌ها متمرکز می‌شوند.

در خصوص خاستگاه این ژانر ادبی، برخی از دانشگاهیان مانند رابرت سی. کلارک -نویسنده‌ی آمریکایی- استدلال می‌کنند که سرچشمه‌های مینیمالیسم ادبی را می‌توان در آثار شاعران تخیل‌گرای اوایل قرن بیستم جست‌وجو کرد. شاعرانی مانند ازرا پاوند، استیون کرین و ویلیام کارلوس ویلیامز، که زبان دقیق، موجز و حداقلی را در شعر خود ترجیح می‌دادند و نتیجه‌ی نهایی چیزی شبیه هایکو از آب درمی‌آمد.

در دوران پس از جنگ‌جهانی دوم، نویسندگانی مانند ارنست همینگوی و ساموئل بکت نیز داستان‌هایی با طرح‌های ساده و مملو از مشاهدات عینی تعریف می‌کردند که هر دو بعدتر به عناصری از مینیمالیسم ادبی تبدیل شدند. در اوایل دهه‌ی 1970 بود که این سبک به قاره‌ی آمریکا راه یافت و ریموند کارور نمونه‌های ماندگاری از داستان مینیمالیستی را خلق کرد. از آن پس تا به امروز، مینیمالیسم ادبی در اقصی نقاط جهان در حال گسترش است و در کتاب صوتی گلوله نیز، نمونه‌های درخشانی از آن را به‌انتخاب اسدالله امرایی می‌شنوید.

این کتاب به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات مشکی تهیه و منتشر شده و آن را با صدای شاهین علایی‌نژاد و کتایون اعظمی می‌شنوید.

کتاب صوتی گلوله: م‍ج‍م‍وع‍ه داس‍ت‍ان‌ه‍ای م‍ی‍ن‍یم‍ال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان کوتاه و ژانر ادبیات مینیمالیستی علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گلوله: م‍ج‍م‍وع‍ه داس‍ت‍ان‌ه‍ای م‍ی‍ن‍یم‍ال می‌شنویم

وقتی او را دید و از همدیگر خوششان آمد، گوشش بهتر شنید و در چشم‌هایش خطوط دنیای طبیعی واضح‌تر از قبل شد. تیزهوش‌تر شد. سرحال‌تر و چابک‌تر، و برای گذران وقت به فکر کارهای تازه افتاد. به کارهایی توجه می‌کرد که پیش از این برایش چندان جذاب نبود. ولی حالا ضروری به نظر می‌آمد و می‌بایست در کنار شریک زندگی‌اش انجام می‌شد. می‌خواست همراه او با دستگاه‌هایی سبک پرواز کند. همیشه از گلایدر و چتر و پاراگلایدر خوشش می‌آمد و حالا فکر می‌کرد که دروازه‌ی تازه‌ای به زندگی‌اش گشوده شده. این که آن‌ها زوجی هستند که آخرهفته‌ها و تعطیلات را با هواپیمایی سبک به تفریح خواهند رفت. اصطلاحات فنی‌اش را یاد می‌گرفتند و عضو باشگاه می‌شدند. تریلر یا وانتی برمی‌داشتند و دستگاه‌های جدید و بال‌های تاشده را در ان می‌گذاشتند. به جاهای تازه می‌رفتند تا به پرواز درآیند و از بالا تماشا کنند. پروازی که موردعلاقه‌ی او بود، پرواز در ارتفاع پایین و نزدیک به زمین، کمتر از یک هزار پایی زمین. دوست داشت ببیند که چیزهای روی زمین به‌سرعت زیر پایش حرکت می‌کنند. دلش می‌خواست برای مردمی که پایین بودند دست تکان بدهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مرگ و باغبان
5 دقیقه
شب عروسی
4 دقیقه
کارد میوه‌خوری
2 دقیقه
کارآگاه بی‌خانمان در دفتر کار
3 دقیقه
نگاهی از گوشه‌ی کی چشم
4 دقیقه
درباره‌ی مردی که بعد از دیدن زن به پرواز درآمد
5 دقیقه
گلوله
2 دقیقه
مجازات
4 دقیقه
افسانه‌های تلخ
2 دقیقه
اندوه
1 دقیقه
ای پدر ما که در آسمانی
2 دقیقه
بی‌خوابی
2 دقیقه
روز یک‌شنبه در باغ وحش
1 دقیقه
قهرمان
2 دقیقه
یک کلمه هم از شوالیه‌ی اژدهاکش
4 دقیقه
همه‌لب
1 دقیقه
آبروریزی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال
نویسنده
مترجماسدالله امرایی
راویشاهین علایی نژاد، کتایون اعظمی
ناشر چاپینشر مشکی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال

Rahil najafi
۱۴۰۲/۴/۲۵
بسیار جالب بود و واقعا لذت بخش کوتاه و مختصر ولی دوست داشتنی و شنیدنی. تا شروع میشود پایان می‌یابد اما تو را در گنگی فرو نمی‌برد و تو تمام آن را با بند بند وجودت درک کرده‌ای و ذهنت آزاد است
حتما حتما پیشنهاد میکنم
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۴/۳۱
داشتن این قبیل کتابها بسیار ضروری و مفیده برای مواقعی که وقت یا تمرکز شنیدن داستان بلند رو ندارید
داستانها و اجرا خوب بود
ممنون
کاربر b
۱۴۰۲/۲/۹
ترجمه بسیار عالی استاد امرایی برای کسانی که به دنبال شاهکارهای فلش فیکشن هستند توصیه می‌شود
مهوند وثوقی
۱۴۰۲/۱/۶
داستان‌ها بسیار جالب، ترجمه و موسیقی متن بسیار عالی است و راوی‌ها خیلی قشنگ اجرا کرده‌اند.
آهو رها
۱۴۰۲/۹/۶
بد نبود.. بعضی داستانها بهتر بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال

برای دریافت کتاب صوتی گلوله: مجموعه داستان‌های مینیمال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.