معرفی و دانلود کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی

عکس جلد کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی

کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی، راهنمایی علمی نوشته‌ی کلی اچ. اسلاگرت و آرتور ای. جانگسما است. آن‌ها در این اثر تخصصی به ساماندهی مطالب پراکنده درباره‌ی برنامه‌های درمانی، به‌ویژه برای کودکان پرداخته‌اند تا ضمن تصحیح اشتباهات، امکان حداکثر مشارکت را برای فعالین سلامت روان در حوزه‌ی ناتوانی‌های رشدی فراهم سازند.

درباره‌ی کتاب صوتی برنامه‌ ریزی عملی درمان عقب‌ ماندگی ذهنی و ناتوانی‌ رشدی

سال‌ها از پیدایش روان‌درمانی می‌گذرد اما فعالین امروز سلامت روان اکنون با پدیده‌ای مواجه هستند که حتی 15 سال قبل وجود نداشت: پاسخگویی. روان‌شناسان، مشاوران و رهبران درمان گروهی باید قادر به توجیه هزینه‌های دریافتی‌شان باشند، بتوانند برنامه‌ی درمانی‌شان را دقیق و با جزئیات توضیح دهند، پیامدها را تخمین بزنند و گزارشی مستند از آنچه گذشته تدوین کنند. در این حالت، فعالین بهداشت و سلامت روان ممکن است به دلیل پراکندگی منابع موجود، شخصاً طراحی صفر تا صد روند را برعهده بگیرند که اگر آن را به اختراع دوباره‌ی چرخ تشبیه کنیم بیراه نرفته‌ایم. خوشبختانه، حال به لطف پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباطات جهانی، دانش گسترده‌تر از همیشه در اختیار مردم قرار دارد و کتاب صوتی برنامه‌ ریزی عملی درمان عقب‌ ماندگی ذهنی و ناتوانی‌ رشدی (The mental retardation and developmental disability) نمونه‌ای ایده‌آل برای اثبات این مدعاست.

روان‌شناسان ایرانی با استفاده از این کتاب به یافته‌های اخیر درمان دسترسی می‌یابند و می‌توانند این اطلاعات را به تفکیک حوزه‌های مختلف، مثل خانواده‌درمانی یا وابستگی شیمیایی دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که مفهوم ناتوانی‌های رشدی در قلب تمامی مطالب قرار دارد، زیرا مبتلایان این اختلال به دلیل شرایط متمایز خود، نیازمند طیف وسیعی از کمک‌ها و امکانات هستند. میزان توانایی‌های شناختی، سازگاری و ارتباطی، سه عاملی هستند که با همدیگر ترکیب شده و در هر بیمار، به شیوه‌ای متفاوت ظهور می‌کنند. پیداست که در چنین شرایط پیچیده و متغیری، سردرگمی درمانگران بیش از پیش خواهد بود.

آرتور ای. جانگسما (Arthur E. Jongsma) و دکتر کلی اچ. اسلاگرت (Kellye Slaggert) کوشیده‌اند با تدوین اثری مفصل و جامع، آشفتگی روش‌های درمانی را، با محوریت عقب‌ماندنی در کودکان، تا حد ممکن سامان دهند. کتاب حاضر با سازماندهی 28 مشکل اساسی، از پارانویا گرفته تا روابط خانوادگی، رایج‌ترین مسائل مراجعان را دربرمی‌گیرد. معرفی نرم‌افزار TheraScribe نیز می‌تواند دامنه‌ی اطلاعات درمانگران را گسترش داده، به صرفه‌جویی در ساعات کار منجر شده و آزادی بیشتری برای درمان مناسب بیماران مقاوم فراهم کند. ویژگی دیگر کتاب وجود بیشتر از هزار عبارت واضح توصیفی برای مشکلات رفتاری است. این موضوع در کنار لیستی از اهداف بلندمدت، هدف‌های کوتاه‌مدت و گزینه‌های درمانی آزمایش‌شده و بالینی، این اثر را به منبعی بی‌نظیر برای روان‌درمان‌گران تبدیل می‌کند.

کتاب صوتی برنامه‌ ریزی عملی درمان عقب‌ ماندگی ذهنی و ناتوانی‌ رشدی که توسط دکتر کامران گنجی به فارسی ترجمه شده، علاوه‌بر موارد بالا یک طرح درمانی نمونه در اختیارتان می‌گذارد. این نمونه با قوانین اکثر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی تطابق دارد اما زمان استفاده از آن ابتدا نسبت به انطباق اصول و قوانین کشور/ایالت زندگی‌تان اقدام کنید. پس از طی مراحل گذشته با کمک مطالب این کتاب موفق می‌شوید ابهام برنامه‌های درمانی را به حداقل برسانید و با بیشترین آگاهی ممکن در این مسیر قدم بگذارید، زیرا سال‌ها تجربه‌ی کاری و دانش نویسندگان تکیه‌گاه امنی برای فعالیت‌های حرفه‌ای شما به وجود می‌آورد.

در پایان لازم به ذکر است تولید این اثر صوتی به همت نشر جیحون میسر گشته و نسخه‌ی کاغذی آن توسط انتشارات آسمان نیلگون به چاپ رسیده است. افروز هاشمی، خوانش اثر حاضر را به عهده داشته.

نکوداشت‌های کتاب صوتی برنامه‌ ریزی عملی درمان عقب‌ ماندگی ذهنی و ناتوانی‌ رشدی

  • اثری که همه‌ی عناصر ضروری برای توسعه‌ی برنامه‌های درمانی را به شما آموزش می‌دهد. (آمازون)
  • اگر به منابع، مدارک، فرم‌ها و سوابق لازم برای اجرای برنامه‌های درمانی نیاز دارید این کتاب را از دست ندهید. (دکتر کلارک واتسون، روان‌درمانگر)
  • کتابی با نمونه‌ی یک طرح درمان که برای بیشتر فعالان سلامت بالینی مفید خواهد بود. (نشریه‌ی آژانس منتال)

کتاب صوتی برنامه‌ ریزی عملی درمان عقب‌ ماندگی ذهنی و ناتوانی‌ رشدی مناسب چه کسانی است؟

این اثر صوتی در بخش‌های گوناگونی از نظام سلامت و درمان روان مفید خواهد بود. روان‌درمانگران، متخصصان روانشناسی بالینی و مشاوران اجتماعی می‌توانند از مطالب آن برای پیشبرد برنامه‌های درمانی استفاده کنند. محتوای کتاب پیش‌رو همچنین در جایگاه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بسیار سودمند خواهد بود.

با نویسندگان کتاب صوتی برنامه‌ ریزی عملی درمان عقب‌ ماندگی ذهنی و ناتوانی‌ رشدی بیشتر آشنا شویم

آرتور ای. جانگسما روان‌شناس بالینی اهل آمریکاست. او ویراستاری مجموعه‌ی پرطرفدار PracticePlanners (TM) را برعهده دارد و هم‌اکنون به‌عنوان مدیر کلینیکی خصوصی مشغول به کار است. جانگسما نرم‌افزار TheraScribe را طراحی کرده که در تسهیل برنامه‌ریزی درمان‌ها به فعالین بهداشت روانی در سراسر دنیا کمک می‌کند.

دکتر کلی اچ. اسلاگرت در ارائه‌ی خدمات روانشناختی به مبتلایان ناتوانی‌های رشدی تخصص دارد. او یکی از همکاران آرتور ای. جانگسما در طراحی نرم‌افزار TheraScribe است.

در بخشی از کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی می‌شنویم

نوشتن جزئیات برنامه‌های درمانی نه تنها برای مراجع، درمانگر، گروه درمان، مؤسسه‌های بیمه‌گذار و مؤسسه‌های درمانی، بلکه همچنین برای کل حرفه بهداشت روانی سودمند است. مراجع از برنامه‌ درمانی نوشته شده بهره‌مند می‌شود، زیرا موضوع‌هایی که در فرایند درمان بر آن‌ها تأکید می‌شود، در آن قید شده است. ارائه‌کننده خدمات و مراجع هر دو ممکن است از موضوعی که مراجع به علت آن مراجعه‌کرده، منحرف شوند. برنامه درمان، راهنمایی است که آنچه باید در درمان بر آن تمرکز شود را توضیح داده و سازمان می‌دهد. بدین ترتیب همگام با پیشرفت خدمات بالینی ممکن است موضوع‌ها تغییر یابد، از این رو برنامه درمان را باید به عنوان سندی پویا در نظر گرفت که می‌تواند و باید بر اساس هر گونه تغییری در مشکل، تعریف، هدف‌های کلی، هدف‌های جزئی یا مداخله، روزآمد شود.

برنامه‌های درمانی برای مراجعان با ناتوانی‌های رشدی باید فرد محور باشند. فرایند برنامه‌ریزی فرد محور گویای آن است که مراجع با توجه به خواسته‌ها و نیازهایش، فرایند برنامه‌ریزی را جهت‌دهی می‌کند. این‌ گونه الزام‌ها، یک نظام حمایتی برای مراجع به وجود می‌آورد تا به صورت موفقیت‌آمیزی در جامعه زندگی کند. این امر با شیوه‌های درمان سنتی متفاوت است که بیان می‌کرد مراجع مشکل دارد و بهترین نوع درمان را دریافت خواهد کرد. فردی که ناتوانی‌های رشدی دارد، دستخوش شرایطی است که نیازمند حمایت و کمک سایرین می‌باشد تا به طور مستقل زندگی کند. ناتوانی رشدی را نمی‌توان با درمان برطرف ساخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
16 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
نحوه‌ی استفاده از این کتاب
2 دقیقه
متن پشت جلد
28 دقیقه
فعالیت‌های روزانه
26 دقیقه
خشم
23 دقیقه
اضطراب
27 دقیقه
وابستگی شیمیایی
27 دقیقه
فروپاشی شناختی هیجانی
14 دقیقه
ورود به اجتماع
13 دقیقه
مهارت‌های امنیت اجتماعی
21 دقیقه
مهارت‌های آشپزی یا خانه‌داری
21 دقیقه
افسردگی
16 دقیقه
اختلال خوردن
15 دقیقه
بی‌اختیاری ادرار و مدفوع
25 دقیقه
تعارض خانوادگی
18 دقیقه
مهارت‌های مالی و خرید
14 دقیقه
مهارت‌های امنیت خانگی
26 دقیقه
گرفتاری قانونی
26 دقیقه
وضعیت پزشکی
20 دقیقه
کنترل دارو درمانی
13 دقیقه
مهارت امنیت فردی
23 دقیقه
سوء‌استفاده جسمانی
17 دقیقه
روان‌پریشی
21 دقیقه
فعالیت‌های تفریحی و اوقات فرغت
20 دقیقه
انتخاب محل اقامت
27 دقیقه
خودمختاری
18 دقیقه
رفتارهای جنسی نامناسب
12 دقیقه
اختلال خواب
19 دقیقه
مهارت‌های اجتماعی
18 دقیقه
اختلال حرکت‌های قالبی
19 دقیقه
اشتغال حمایت‌شده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی
نویسنده،
مترجمکامران گنجی
راویافروز هاشمی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی

برای دریافت کتاب صوتی برنامه ریزی عملی درمان عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی رشدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.