معرفی و دانلود کتاب صوتی بوستان سعدی

عکس جلد کتاب صوتی بوستان سعدی
قیمت:
160000 تومان - 16.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بوستان سعدی

کتاب صوتی بوستان سعدی یکی از معروف‌ترین آثار شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی، در ده باب و با محتوای تعلیمی سروده شده است. او نخستین اثرش را هنگام سفر نگاشته و در بازگشت به شیراز به دوستانش تقدیم کرده است.

موضوعات بوستان سعدی بیشتر بر محور اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات چرخیده و در حوزه شعرهای حماسی نیز گنجانده می‌شود. این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده است.

شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی معروف به سعدی در سال 606 هجری قمری در شیراز متولد شد. در آن زمان فرمانروای فارس، فردی به نام اتابک ابوبکر بن سعد زنگی بود و ولیعهدی به اسم سعد داشت و همگان از علاقه خاص و فراوانش به شعر و ادبیات با خبر بودند. سعدی با او رابطه خوبی برقرار و به واسطه وی به دربار رفت‌وآمد کرد و تخلص شاعری خود یعنی سعدی را از همین ولیعهد گرفت.

از آنجایی که سعدی شاعر و نویسنده بزرگی بود، کلاس‌های درس برگزار کرد و شاگردان زیادی در محضر او به یادگیری دروس پرداختند. وی در کنار تدریس شعر می‌سرود و حکایت‌های شیرینی را به تحریر درمی‌آورد.

بوستان که در ابتدا سعدی‌نامه نام داشت، اولین کتابی است که از سعدی به چاپ رسیده و سرودنش در سال 655 هجری قمری پایان یافته و حدود 4046 بیت شعر دارد. ده باب بوستان با نام‌های عدل، احسان، عشق، تواضع، رضا، قناعت، تربیت، شکر، توبه و مناجات حکایت‌های جذاب و خواندنی بسیاری دارد. این کتاب به عنوان یکی از 100 کتاب برتر تاریخ بشریت به انتخاب نشریه گاردین معرفی شده است. بوستان سعدی تاکنون بارها به زبان‌های فرانسوی و آلمانی ترجمه شده است.

شنیدن کتاب صوتی بوستان سعدی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک و سنتی بسیار جذاب است.

در بخشی از کتاب صوتی بوستان سعدی می‌شنویم:

خوشا وقت شوریدگان غمش
اگر زخم بینند و گر مرهمش
گدایانی از پادشاهی نفور
به امیدش اندر گدایی صبور
دمادم شراب الم درکشند
وگر تلخ بینند دم درکشند
بلای خمار است در عیش مل
سلحدار خار است با شاه گل
نه تلخ است صبری که بر یاد اوست
که تلخی شکر باشد از دست دوست

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
دیباچه
147 دقیقه
باب اول
96 دقیقه
باب دوم
71 دقیقه
باب سوم
89 دقیقه
باب چهارم
39 دقیقه
باب پنجم
35 دقیقه
باب ششم
77 دقیقه
باب هفتم
47 دقیقه
باب هشتم
58 دقیقه
باب نهم
19 دقیقه
باب دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بوستان سعدی
نویسنده
راویساعد باقری
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
160000 ت - 16.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بوستان سعدی

علی بختیاری
۱۳۹۹/۱۰/۸
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان و دست اندکاران. بسیار دل انگیز هستش اشعار حضرت سعدی با صدای دل انگیز این استاد بزرگوار و موسیقی ظریف و دل انگیز. فقط اینکه بنده چون رشته تحصیلی‌ام ادبیات نبوده اکثر جاها با معنای شعر ب مشکل بر میخورم. میشه لطفا یکی از دوستان و بزرگان بنده رو راهنمایی کنن. سپاسگزارم از شما پیشاپیش و همچنین کمال تشکر رو از کتابراه دارم.
HOSSEIN HABIBIYAN
۱۳۹۹/۲/۲۲
بسیار عالی و زیبا
حداقل فایده‌ی ایرانی بودن اینه که چنین اشعار زیبا و دل انگیزی را میتونیم بفهمیم و لذت ببریم
فرهاد قاسمی
۱۴۰۰/۶/۲۶
سلام و عرض ادب.
بسیار بسیار عالیست ولی خالی از ضعف هم نیست.
به هر حال بایستی سر تعظیم نسبت به کتاب شیخ و گویندهء محترم آن بر زمین ادب نهاد.
پیشنهاد میکنم که عزیزان ذی ربط، نسبت به گویا کردن کتاب ادبی عرفانی و اخلاقی " مطلع الانوار " اثر امیر خسرو دهلوی هم اقدام نمایند.
با سپاس.
Zahra Azarpira
۱۴۰۱/۳/۶
واقعا خدا قوت خدا رو شکر که ما شاعران فرزانه‌ای چون سعدی داریم واقعا این کتاب آموزنده و میشه گفت همه چیز تمام هست خیلی لذت بردم و‌ی خواهش داشتم لطفا مجموعه کامل اشعار کتاب صوتی دیوان حافظ را هم بزارید چون کتاب‌های صوتی اشعار حافظ به صورت پراکنده فقط هست کتاب صوتی دیوان کامل اشعار این شاعر بزرگ متاسفانه من پیدا نکردم ممنون
Masilaati
۱۴۰۲/۷/۲۳
چند وقت پیش مطلبی خوندم که اشاره گرده بود به اینکه تا سالها بعد از سعدی هر کسی میخواست زبان فارسی بیاموزد بوستان و گلستان آن حضرت از کتب جدایی ناپذیر آموزشی بوده و چه جمعیتی به این شکل پرورش یافته و انصافا چقدر در جوامع امروز جای خالی اندیشه عرفان پارسی محسوس
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۲/۷/۲۱
ای کاش حداقل در دانشگاه‌ها و مراکز قدرت و مدیران قبل از گرفتن پست یک بار کتاب گلستان و بوستان سعدی شیرازی را می‌خوانند و استادان آگاه آموزش می‌دادند تا این مدیران پند و اندرزهای این نوشتارها را به کار می‌بستند مطمعن هستم اگر چنین بود وضع ما این چنین نبود
Abbas Meshkat
۱۳۹۹/۱۰/۵
ممنونم، بسیار عالی هم خوانش و هم کیفیت صدا، ولی امکان دانلود صدا وجود ندارد. وقتی بابت یک برنامه پولی دریافت می‌شود انتظار این است که بتوانیم از این خوانش عالی و صدای با کیفیت در جاهای دیگر هم استفاده کنیم.
nazanin ghadimi
۱۴۰۲/۸/۱
زبان قاصر از توصیف و اضهار عقیده درباره این مفاخر ادبیات فارسیست! فقط این را بگویم اگر کسی همین یک کتاب را در عمرش بخواند به هیچ قانون، تعلیم، نصیحت، سخن یا حتی کتاب دبگری برای انسان بودن و در نهایت انسانیت زندگی کردن ندارد
محمد
۱۴۰۱/۷/۱۷
سلام
کتاب بوستان سعدی از برترین متون کهن ادبیات فارسی است که حکایات پندآموز حکیم شیراز بسیار زیبا در آن به نظم درآمده و با بیان دلنشین و روان استاد باقری لذت از اشعار دو چندان میشه
توصیه میکنم که این گنجینه ارزشمند صوتی رو تهیه کنید
زهرا عابدی
۱۴۰۰/۹/۳
من که لذت میبرم
مرسی از کتابراه
هرچه بیشتر گوش میکنم بیشتر از هم جواری با شیخ اجل مسرور و خرسند میشم
پیشنهاد میکنم هر حکایت رو با تمرکز بشنوید چونکه هرکدوم صدها نکته و درس تو دلش هست که تو زندگی میتونه بس کارامد باشه
صدیقه عزیزپور
۱۴۰۰/۲/۱۶
کتابی بی نظیر خدایش بیامرزد سعدی شیرازی را، چقد ماایرانی‌ها خوشبختیم که سعدی و حافظ و.... داریم و چه حیف که کم میخوانیم آنان را، سراسر عرفان و شناخت، با صدایی دلنشین، هر چه بیشتر گوش کنید بیشتر لذت میبرد.
سید حامد شجاع‌الدین
۱۳۹۹/۲/۲۷
خیلی مفید و عالی بود. من خودم وقت نسبتا خوبی رو به مطالعه بوستان سپری کردم. خیلی وقت‌ها برای پیدا کردن تلفظ بعضی از ابیات و کلمات به زحمت میافتادم. این مجموعه به همه کمک می‌کنه که به راحتی بوستان رو حداقل روخوانی صحیح کنند.
Mohammad H
۱۴۰۱/۹/۲۷
جز بهترین کتاب‌ها و بی نظیر‌ترین خوانش‌هایی بود که تا حالا از ادبیات کلاسیک خودمون شنیده بود، واقعا حضرت سعدی معجزه میکنه با کلمات و حکمتش نهایت فکر انسانه، واقعا بینظیره این کتاب با تشکر از کتابراه
Mahdi News
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
نظر دادن در خصوص اشعار سعدی بیشتر به شرح بدیهیات می‌ماند و تصمیم ندارم امور بدیهی را شرح بدهم اما خوانش آقای ساعد باقری و تسلط وی بر نظم پارسی این اشعار را شنیدنی تر کرد.
S K
۱۴۰۲/۱/۳
عالی عالی و عالی کتابی خوب به صداپیشگی استاد ساعد باقری که در بین متن توضیحات ارزنده‌ای برای فهم بهتر کتاب ارائه می‌دهند. این توضیحات برای من بسیار مفید بود. با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 89

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بوستان سعدی

برای دریافت کتاب صوتی بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.