معرفی و دانلود کتاب صوتی بوف کور

عکس جلد کتاب صوتی بوف کور
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بوف کور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بوف کور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بوف کور

کتاب صوتی بوف کور مشهورترین اثر صادق هدایت نویسنده معاصر ایرانی، رمانی کوتاه و از شاهکارهای ادبیات سده ۲۰ است. این رمان به سبک فرا واقع نوشته شده و تک‌گویی یک راوی است که دچار توهم و پندارهای روانی است.

تمامی رمان از زاویه دید اول شخص روایت می‌‌شود و از دو بخش نسبتاً مستقل تشکیل شده‌ است. این دو بخش گاه با استفاده از شباهت توصیف‌ها و اشاره‌ها به هم مربوط می‌شوند.

در بخش اول رمان، شخصیت اصلی بوف کور که ساکن خانه‌ای در بیرون خندق در شهر ری، به شرح یکی از این دردهای خوره‌‌وار می‌‌پردازد که برای خودش اتفاق افتاده است. وی که حرفه‌ی نقاشی روی قلمدان را اختیار کرده‌ است به طرز مرموزی همیشه نقشی یکسان بر روی قلمدان می‌‌کشد که عبارت است از دختری در لباس سیاه که شاخه‌ای گل نیلوفر آبی به پیرمردی که به حالت جوکیان هند چمباتمه زده و زیر درخت سروی نشسته‌ است هدیه می‌‌دهد. میان دختر و پیرمرد جوی آبی وجود دارد و…

ماجرا از اینجا آغاز می‌‌شود که روزی راوی از سوراخ رف پستوی خانه‌اش که گویا اصلاً چنین سوراخی وجود نداشته‌ است منظره‌ای را که همواره نقاشی می‌‌کرده‌ است می‌‌بیند و مفتون نگاه دختر (اثیری) می‌‌شود و زندگی‌اش به طرز وحشتناکی دگرگون می‌‌گردد تا اینکه مغرب‌ هنگامی دختر را نشسته در کنار در خانه‌اش می‌‌یابد و…

در ادامه راوی بر اثر استعمال تریاک به حالت خلسه می‌‌رود و در عالم رویا به گذشته باز می‌گردد و خود را در محیطی جدید می‌‌یابد که علی‌ رغم جدید بودن برایش کاملاً آشناست.

در بخش دوم راوی مشغول نوشتن و شرح ماجرا برای سایه‌اش می‌‌شود که شکل جغد است و با ولع هر چه تمام‌تر هر آنچه را راوی می‌‌نویسد می‌‌بلعد. راوی در اینجا شخص جوان ولی بیمار و رنجوری است.

او در تمام طول بخش دوم رمان به تقابل خود و رجّاله‌ها اشاره می‌‌کند و از ایشان ابراز تنفر می‌‌کند. وی معتقد است که دنیای بیرونی دنیای رجاله‌‌هاست.

پرستار راوی دایه پیر اوست که دایه «لکاته» هم بوده‌ است و به طرز احمقانه خویش (از دید راوی) به تسکین آلام راوی می‌پردازد و برایش حکیم می‌‌آورد و فال گوش می‌‌ایستد و معجون‌های گوناگون به وی می‌‌خوراند و…

صادق هدایت نویسنده رمان بوف کور، داستان‌نویس، مترجم و روشنفکر ایرانی و از پیشگامان عرصه‌ی ادبیات نوین ایران زمین و روشنفکری برجسته بود. بسیاری از بزرگان ادبیات، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. این کتاب تاکنون از فارسی به چندین زبان از جمله انگلیسی، فرانسه و آلمانی ترجمه شده‌ است. اندیشه‌های ناسیونالیسمی و سبک رئالیسم پایه‌های اصلی آثار هدایت را تشکیل می‌دهند.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی بوف کور می‌شنویم:

«در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. این دردها را نمی‌شود به‌کسی اظهار کرد، چون عموماً عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش‌آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم برسبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آن را با لبخندی شکاک و تمسخرآمیز تلقی بکنند. زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش پیدا نکرده و تنها داروی آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است ولی افسوس که تأثیر این گونه داروها موقت است و بجای تسکین پس از مدتی بر شدت درد می‌افزاید.»

«سایه من خیلی پررنگ‌تر و دقیق‌تر از جسم حقیقی من به دیوار افتاده بود، سایه‌ام حقیقی‌تر از وجودم شده بود. گویا پیرمرد خنزر پنزری، مرد قصاب، ننجون و زن لکاته‌ام همه سایه‌های من بوده‌اند، سایه هائیکه من میان آن‌ها محبوس بوده‌ام. در این‌وقت شبیه یک جغد شده بودم، ولی ناله‌های من در گلویم گیر کرده بود و بشکل لکه‌های خون آن‌ها را تف می‌کردم. شاید جغد هم مرضی دارد که مثل من فکر می‌کند. سایه‌ام بدیوار درست شبیه جغد شده بود و با حالت خمیده نوشته‌های مرا به دقت می‌خواند. حتما او خوب می‌فهمید، فقط او می‌توانست بفهمد. از گوشه چشمم که بسایه خودم نگاه می‌کردم می‌ترسیدم.»

«من با خودم فکر کردم: اگر راست است که هر کسی یک ستاره روی آسمان دارد، ستاره من باید دور، تاریک و بی‌معنی باشد. شاید من اصلا ستاره نداشته‌ام!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
27 دقیقه
فصل اول
25 دقیقه
فصل دوم
29 دقیقه
فصل سوم
15 دقیقه
فصل چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم
29 دقیقه
فصل ششم
23 دقیقه
فصل هفتم
22 دقیقه
فصل هشتم
18 دقیقه
فصل نهم
23 دقیقه
فصل دهم
18 دقیقه
فصل یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بوف کور
نویسنده
راویعلی دنیوی ساروی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بوف کور

رضا قهرمانی
۱۳۹۷/۶/۲۳
اینکه هدایت خودکشی کرده یا نکرده دلیل نمیشه که از ارزش این اثر فاخرکاسته بشه اثری که از سطح ادبیات ایرانی و حتی آسیایی برتر و بالاتره و نسلها ازین کتاب خواهند نوشت و تمجیدش خواهند کرد هدایت تحت تاثیر کافکا و کامو این کتاب را نوشته که نه تنها پوچی و بیهودگی رو القا نمیکنه بلکه نیم نگاهی به تناسخ و و زندگی‌های قبلی داره جهانهای موازی را در قالب داستانی شیرین توضیح میده با اینکه هر کلمه و هرجمله این کتاب و شخصیتهای آن تمثیلی از جهانهای دیگره اما آنقدرها هم سخت و دور از ذهن نیست که کسی از فهمیدنش عاجز باشه اگرچه من خودم بارها و بارها خوندمش و هربار نکته‌های قابل تاملی برام آشکار شده البته باید اضافه کنم این کتاب برای لذت بردن نیست بلکه برای تفکر و تامله و نوعی داستان فلسفی به حساب میاد البته نه فلسفه پوچی محض توصیه میکنم بدون پیش زمینه ذهنی و حرفهای پوچ مخالفان آنرا دوباره و چند باره مزه مزه کنید تا به دلتون بشینه و بر جانتون رسوب کنه این مفاهیم عمیق و دوست داشتنی
محمد نوری
۱۴۰۱/۲/۱۱
از بوف کور به عنوان یکی از بهترین رمان‌های قرن بیستم یاد می‌شود. اثری که هم به سبک کارهای ادگار آلن پو خیالی و ترسناک است و هم تحت تاثیر هزار و یک شب قرار دارد و علاوه بر این، نیم نگاهی هم به مسائل فلسفی و هستی‌شناسانه دارد. رمان بوف کور اگرچه به فرانسوی و انگلیسی هم ترجمه شده، متاسفانه هم‌چنان آن طور که باید مورد توجه مخاطبان دنیای غرب قرار نگرفته است. هدایت از پیروان جدی ژان پل سارتر بود. به همین دلیل می‌توان تایید کرد که بوف کور به نوعی با الهام از تهوع سارتر نوشته شده است. در هر دو رمان، با راوی‌ای طرف هستیم که در دنیایی سرگیجه‌آور، خیالی و پرتکرار به سر می‌برد و زاویه دید داستان به صورت پیوسته تغییر می‌کند.
در ژانری که بوف کور نوشته شده است، با شاهکارهای زیادی همچون دفترهای مالده لائوریس بریگه از راینر ماریا ریلکه، نامیرا از آندره ژید، سقوط از آلبر کامو و خانواده پاسکال دوارته از کامیلو خوسه سلا طرف هستیم. این نوع داستان‌ها، با بهره‌مندی از نوعی سبک روایی که شبیه اعتراف‌های پشت سرهم می‌ماند، به تدریج خواننده را وارد اعماق جهان تکان‌دهنده راوی می‌کنند. این داستان‌ها معمولا با یک شوک به پایان می‌رسند. برای مثال در رمان سلا، مرد به یک باره تصمیم می‌گیرد مادرش را به قتل برساند.
بوف کور با یک ابراز احساسات قوی و آرام شروع می‌شود:
در زندگی زخمهایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا میخورد و میتراشد.
این دردها را نمیشود بکسی اظهار کرد، چون عموما عادت دارند که این دردهای باورنکردنی را جزو اتفاقات و پیش‌آمدهای نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاری و عقاید خودشان سعی می‌کنند آنرا با لبخند شکاک و تمسخرآمیز تلقی بکنند
Vahid amroudi
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
درود، ابتدا از کتابراه و صدای بجا و زیبای آقای دنیوی بسیار سپاسگزام، به نظر این حقیر استادصادق هدایت بدون شک از مفاخر بی‌بدیل وبی تکرار ادبیات میباشد، در پس علاقه به انسانیت و فرهنگ اصیل، جرات بیان هدایت، یکی وشاید هم از معدود امیدها وکورسوهای دستیابی به حقیقت و واقع گرایی قرار دارد، درفضای خرافه و گرایی، سکس پرستی، حماقت، چاپلوسی با هزاران درد بی‌پایان برجان ودل ما وسرزمین مان.. که همواره انگل وار تغذیه میکند، شاید به هر قرنی در مام میهن فرشتگانی همچون خیام، فردوسی، هدایت، فروغ و.. به کالبد مدهوش در حال مرگ! فرهنگمان جان تازه‌ای میبخشند، در ورای سایه بی‌سر هدایت، که با پوچ گرایی نهیلیست تمامش میکنند! روحی بزرگ با اندیشه‌ای زیبا که تشنه‌ی رهایی وآزادگی برای سرزمین خود ومردم است قرار دارد او در نوشته هایش با اخرین نفسهایش، ضمن بیان قدرت یافتن رجاله‌ها ولکاته‌ها، خود را به نیستی میرساند. چون اگاهست که اندیشه‌های پاک او همچون پیچکی از میان ویرانه‌ها وخرابه‌ها سبز میگرددو پیامش را جاودانه میسازند.
مینا عباسی
۱۴۰۲/۶/۲۲
قرار نیست یه کتاب جلب رضایت از تمامی آدمها با هرگونه شخصیتی و تفکری که برداشتی شخصی رو دارن بکنه... این کتاب در وهله اول یک کتاب نمادین و تمام شخصیت‌ها نمادین و کل داستان طمع تلخ خیانت معشوق و زشتی و گریه بودن خیانت و انتقام عاشق رو به تصویر میکشه... آنهایی که میگن هدایت دیونه بوده نظر شخصی و سطح و تفکر خودشون رو نشون میدن. عمق تفکر هدایت چنان عمیق که به لایه‌های زیرین حقیقت دست پیدا میکنه یک ذهن عادی مسلما نمیتونه اون لایه‌ها رو هضم کنه بنابراین نوشته رو به عنوان یه دست نوشته از شخص روان پریش میدونه، بماند که علت روان پریشی و دیوانگی همان فهم زیاد هست و آدمهایی که این نوع هستند چون کمند جزو دسته دیوانه‌ها و مجانین قرار می‌گیرند. اگر کسی این صحنه‌هایی که هدایت به قلم آورده قبلا ندیده به هیچ عنوان نمیتونه هضمش کنه. این کتاب برای من پنجره‌ای از دنیایی آشنا برای من و زندگی من بود.
فردین دشوارگر
۱۳۹۷/۳/۱۷
تا اینکه
کتاب "این است بوف کور، تفسیری بر بوف کور صادق هدایت" نوشته محمدحسین قطبی رو که 10 سال از عمرشو برای تفسیر این کتاب گذاشته رو خوندم. برون خواندن اون کتاب درک این کتاب رو بسیار سخت میدونم و بهتون توصیه میکنم اگه متوجه نشدید اون کتاب رو بخونید.
Mehran Hakha
۱۴۰۰/۶/۳
در کنار شاهنامه فردوسی و دیوان حافظ و غیره.. که ادبیات کهن و غنی ایران زمین محسوب میشن رمان کوتاه بوف کور هم جزء عمیق‌ترین و پر جزییات‌ترین اثار مکتوب این مرز بوم در راس این هرم قرار داره واقعا صادق هدایت این رمان رو به هر زبان دیگه ایی نگاشته بودن الان بسیار معروفتر از اینی که هست بود، چندین مقاله چند فیلم اقتباسی چندین تییاتر و... حتی دیوید لینچ در گفته هاش از زن اثیری الهام گرفته برای فیلم بزرگراه مالهالند، خلاصه که ممنون جناب استاد صادق هدایت
فرزاد فتوحی
۱۳۹۷/۵/۸
به تعبیر یکی از بزرگان، صادق هدایت، کافکای ایران است. ظاهراً بوف کور، جزو معدود کتاب‌های رمان ایرانی ست که مورد تحسین اهالی فرهنگ سایر کشورهای جهان هم قرار گرفته؛ با در نظرگرفتن این دو توضیح، باید برای مطالعه‌ی این اثر وقت و دقت نظر زیادی صرف کرد تا به لایه‌های پنهان و عمیقش پی برد.
مائده میرزائی
۱۳۹۹/۶/۲۱
سبک این کتاب محزونه و خیلی داستانِ کلی و شخصیتهاش پیچیدست، در کل این داستان دو بخش داره که به سختی میشه ارتباطشونو متوجه شد به خصوص برای افرادی که توی سن من (نوجوان) هستن. پیشنهاد میکنم وقتی بخونید که از لحاظ ذهنی به بلوغ رسیده باشید و اینکه در تجربه‌ی دوم سومِ خوندنِ این کتاب متوجه نکات جالبی میشید. در کل از صدای خواننده‌ی کتاب و طرز گویشش راضی بودم و تنها مشکلم پیچیدگی کتاب بود.
ش. قاسمی
۱۳۹۸/۹/۱۰
اولین بار سیزده ساله بودم که بوف کور را خواندم و زمان زیادی را با تصویر پیرمرد خنزرپنزری جوی و درخت سرو و دختری در لباس سیاه با گلی در دست زندگی میکردم... آن زمان شاید درست نفهمیدم چه شد، اما حالا بعد از گذر دو دهه تمام آن طمع‌ها و بوها و حس و حال با شنیدن این اثر زنده شد و بوف کور برایم بیش از
و
همیشه قابل تحسین... از خودآگاه به ناخوداگاه از آن به وجدان آگاه
کشمکشی میان انسان و عقده‌های روانی فروخورده
m.m
۱۳۹۷/۶/۲۳
صرف نظر از پر محتوا بودن یا نبودن کتاب، اما اگه این کتاب رو‌ی نویسنده عادی بدون هیچگونه اسم و نامی (شهرت) می‌نوشت کمتر کسی حاضر ب خوندن و ارج نهادن ب اون میشد، چون اسم هدایت روشه و نقد‌ها در موردش کرده‌اند ذهن همه را برای خواندنش بر انگیخته و همه آن را می‌ستایند (پس خالصانه نظرات خود را ارائه دهید بدون توجه ب اینکه در مورد آن کتاب چه گفته‌اند این میشود یک نظر شخصی).
محمد احمدی
۱۳۹۷/۳/۱۷
این جزو ذات و فطرت انسان هست که بیشتر متمایل به نامیدی یاس و گناه میشه تا به سمت نور و روشنایی و امید حرکت کنه//حالا این وسط یه نویسنده با بهره گیری از این موصوغ یه سری کتاب و مطالبی خلق کرده که خوراک ذهنی ادم‌های افسرده و ناامید اواخر دوران قاجار و پهلوی اول بود//بعد تقریبا 50سال وقفه دوباره هست و چندسالی موجی از دوست داشتن هدایت راه افتاده که خبر از دردهای اجتماعی ناامیدی مردمی هست که با شخصیت‌های داستان همزاد پنداری میکنن
آنیتا ارزانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
ابتدا نظرات را مطالعه کردم
سپس ب داستان گوش دادم
سبک، سورئال بود و در آن زمان عجیب،
ب خودکشی نویسنده هم فکر نکردم،
سعی کردم ب هنر قابل تحسین فضا سازی داستان توجه کنم.
و فقط دوست داشتم ب این جنبه بپردازم
چون طبق پیشنهاد بعضی دوستان محترم، میطلبید ک ابتدا تفسیر‌ها را بخوانم، مجددا ب داستان
گوش فرا دهم و در عمق افکار نویسنده غور کنم.
شاید آنگاه بشود نظر شخصی صائبی ارائه داد.
حرف از هدایت است!!!!!
آنا جمالی
۱۳۹۹/۷/۱۹
به نظرم این کتاب فقط برای نویسنده‌ها خوبه که بتونن با خوندنش، ایده بگیرن برای ایجاد خلاقیت تو اثار خودشون
وگرنه برای کسی مثل من که دوس دارم از خوندن کتابا چیزی یاد بگیرم، هیچ چی نداشت، فقط متوجه شدم که نویسنده، بسیار روحیه حساسی داشته و کلا تو این دنیا نیمه خالی از هر چیزی رو میدیده و این باعث افسردگیش بوده، و زیادی محو ابعاد حیوانی زندگی بشر شده بوده، چیزی که همیشه بوده و خواهد بود،
فرنگیس علیزادنیا
۱۳۹۸/۱۱/۲۸
داستان، خیلی خاص روایت میشه و تکرار بعضی اتفاقات، دقیقا حس یک معتاد و هپروت رو منتقل میکنه. خوندن این کتاب حسی بهم داد که تا مدت‌ها بهش فکر میکردم. تازه فهمیدم چرا معلم ادبیات دوره‌ی دبیرستان م می‌گفت:این کتاب رو وقتی بخوانید که سی رو رد کرده باشید. حالا منم یه چیز بهش اضافه میکنم:این کتاب رو وقتی بخوانید که حال معمولی دارید. نه خوشحال و نه غمور
رضا صابری پور
۱۳۹۷/۱۲/۱۰
بد نیست بدونید این رمان به بیش سی زبان زنده دنیا ترجمه شده و ارزش ادبی بسیاری داره
گرچه فهم و درک رمان کمی دشوارِ اما دلیل نمیشه شما این اثر بی‌بدیل رو نادیده بگیرید، همین الان دانلودش کنید
از اونجایی که من عاشق این رمان هستم کل ایران رو زیر و رو کردم تا تونستم نسخه چاپی‌اش رو پیدا کنم و بخرم نسخه‌ای که دست نویس خود صادق هدایت هست
مشاهده همه نظرات 244

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بوف کور

برای دریافت کتاب صوتی بوف کور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.