معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

عکس جلد کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت
قیمت:
۱۴۵۰۰۰ ۷۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت دربردارنده‌ی داستان‌های کوتاهِ این نویسنده‌ی بزرگ و پرآوازه‌ی ایرانی است. صادق هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین در ایران به شمار می‌آید؛ نویسنده‌ای که آشنایی اهالی ادبیات داستانی ایران را با رویکرد مدرنیستی رقم زد و بر بسیاری از داستان‌نویسانِ پس از خود و نیز بر جریان روشنفکری در ایران تأثیراتی شگرف و ماندگار بر جای گذاشت.

درباره‌ی کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت، برگزیده‌ای از نام‌آشناترین و اثرگذارترین داستان‌های صادق هدایت را در بر دارد؛ داستان‌هایی که در عین استقلال معنایی و زبانی از یکدیگر، از اعماق اندیشه‌ی این نویسنده‌ی پرآوازه‌ی ایران خبر می‌دهند. «تاریکخانه»، «داش آکل»، «گرداب»، «حاجی مراد»، «سه قطره خون» و «سگ ولگرد» تنها عناوین برخی از نوزده اثر برجسته‌ای هستند که در این مجموعه آثار از صادق هدایت گردآوری شده‌اند؛ روایاتی که آن‌قدر درباره‌ی آن‌ها خوانده و شنیده‌ایم که به بخشی از حافظه‌ی جمعی ما بدل شده‌اند. چه کسی هست که نام پات، سگ اصیل اسکاتلندی اما ولگردی که صاحبش را گم کرده از یاد برده باشد؟ پات که سگی معمولی نبود! او درک و شعوری انسانی داشت، گوشت نمی‌خورد و بوی شیربرنج او را یاد شیر مادرش می‌انداخت. پات از دنیا چیزی نمی‌خواست جز آنکه صاحبش را پیدا کند، سگی که آزار نرساند اما آزارها دید. و به همین اندازه نام داش آکل و مرجان و کاکا رستم و کاتیا و آبجی‌ خانم و مشهدی رجب و دون ژوان و... برای ما آشنا هستند. بیگانه‌ستیزی و ستایش ایران در دوران باستان، تأثر نسبت به روزگار اندوهبار این سرزمین و نکوهش رفتارهای فردی و اجتماعی ایرانیان به زبانی آمیخته با کنایه و اندکی طنز بن‌مایه‌های داستان‌های کوتاه مجموعه آثار صادق هدایت است. اما هدایت به‌راستی که بوده و چه اثری بر ادبیات و جهان‌بینی ایرانیان گذاشته است؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

نگاهی اجمالی به تاریخ ادبیات ایران برای ما روشن می‌سازد که نویسنده‌ی ایرانی، که از استعداد سرایش شعر و نگارش داستان بهره‌مند است، سرنوشتی خارج از این دو حال نداشته است: یا آن استعداد و قریحه را در مدیحه‌سرایی هدر داده یا اندک‌اندک به جست‌وجوی کنج عزلتی دست زده تا در آن با افکارش آرام بگیرد. صادق هدایتِ شهیر از آن عزلت‌جویانی بود که تا واپسین دم نتوانست با زندگی به صلح برسد؛ نویسنده‌ای که جهان‌بینی بدبینانه، عشق به میهن و نکوهش خرافه‌گرایی و قوانین سنتی از ویژگیِ بارز آثارش است.

هدایت زاده‌ی سال 1281 در تهران و از خانواده‌ای ثروتمند، بانفوذ و فرهیخته بود. برای ششمین فرزند هدایت قلی‌خان اعتضادالملک، نام صادق را انتخاب کردند. از میان برادرانش، محمود به معاونت نخست‌وزیر رسید و عیسی، به ریاست دانشکده‌ی افسری. صادق نیز نویسنده شد. صادق هدایت همانند نیما یوشیج در مدرسه‌ی سن‌لوییز درس خواند و با زبان و ادبیات فرانسه آشنا شد و از همان سن کم نوشتن را آغاز کرد. سفر به اروپا برای مطالعه‌ی ادبیات غرب و به هندوستان برای زیستن در میان پارسیانِ هند به تحسین عمیق او از زادگاهشْ ایران و علاقه‌ی وافر او در احیای سنن ملی و آثار باستانی انجامید و از این رو، زبان پهلوی را نیز فرا گرفت. هدایت در سفرهای خود مطالعه کرد، به سینماها، تئاترها و گالری‌های هنری رفت؛ شیفته‌ی قلم بزرگانی نظیر ادگار آلن پو، گی دو موپاسان، آنتون چخوف، فئودور داستایوفسکی، فرانتس کافکا و راینر ماریا ریلکه شد.

زندگی صادق هدایت سراسر فراز و نشیب است: از سفرهای پی‌درپی او و فرارش از ایران برای اجتناب از زندان گرفته تا تشکیل گروه اربعه با مجتبی مینوی، مسعود فرزاد و بزرگ علوی و بازگشت به تهران و اشتغال در بانک ملی و اداره‌ی موسیقی. آخرین نوشته‌ی هدایت با عنوان «فردا» در سال 1325 به انتشار رسید و نویسنده‌ی بزرگ پس از ترک ایران، در فروردین 1330 به زندگی خود پایان داد.

بیش از نیم قرن از انتشار آخرین آثار صادق هدایت گذشته است و با این وجود، آثار او هنوز و همچنان به روزمره‌ی انسان ایرانی نزدیک است. هدایت با آن‌که حتی در زمان حیاتش نیز نویسنده‌ای مطرح محسوب می‌شد اما هیچ نشریه‌ای با او مصاحبه نکرد و تاریخ ادبیات ایران از چنین گفت‌وگویی تا به ابد محروم ماند.

صادق هدایت به گمان بسیاری از نوگراترین و بدعت‌گذارترین نویسندگان ایران است چرا که تکنیک‌های داستان‌نویسی که در آثارش مشاهده می‌کنیم تا پیش از آن از سوی دیگر نویسندگان به کار گرفته نشده بودند. هدایت به فراخور تغییر و تحول اجتماع ایران و حرکت جامعه‌ی ایرانی به سوی مدرنیته بر آن شده بود تا تعریفی جدید از ماهیت ادبیات، صناعاتِ آن و کاربردش در حیات بشر ارائه دهد و مترصد آن بود تا نگاه نویافته‌اش را در آثار خود متجلی سازد. شاید از این روست که داستان‌های او از «آبجی‌خانم» و «داش آکل» و «حاجی مراد» و «سگ ولگرد» و «سه قطره خون» و...، کاوشی نقادانه در وجوه پیچیده‌ی انسان و روابط انسانی به شمار می‌آیند. معانی بدیعی که او در داستان‌های خود پروراند و روایاتی که به خلاقانه‌ترین شکل در آثار ماندگارش از خود به جای گذاشت از آن‌چنان ارزش و اهمیت سترگی برخوردارند که به تکیه‌گاهی مستحکم از میراث ادبی این سرزمین کهن تبدیل شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت را به همت انتشارات پرسون در همکاری با نشر نارنگی و با خوانش علیرضا دژدار، رضا سمائی، مریم بحرالعلومی، شکوفه عزیزی و الهه پرسون می‌شنوید.

کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت را به تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات معاصر ایران به ویژه طرفدارانِ نوشته‌های این نویسنده‌ی پیشگامِ ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت می‌شنویم

چند دکان نانوایی، قصابی، عطاری، دو قهوه‌خانه و یک سلمانی که همه‌ی آن‌ها برای رفع گرسنگی و احتیاج خیلی ابتداییِ زندگی بود، تشکیل میدان ورامین را می‌داد. میدان و آدم‌هایش زیر خورشید قهار نیم‌سوخته نیم‌بریان‌شده آرزوی اولین نسیم غروب و سایه‌ی شب را می‌کردند. آدم‌ها، دکان‌ها، درخت‌ها و جانوران از کار و جنبش افتاده بودند. هوای گرمی روی سر آن‌ها سنگینی می‌کرد و گرد و غبار نرمی جلوی آسمان لاجوردی موج می‌زد که به‌واسطه‌ی آمد و شد اتومبیل‌ها پیوسته به غلظت آن افزوده می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
یک - آب زندگی
18 دقیقه
دو - آبجی خانم
7 دقیقه
سه - اسیر فرانسوی
15 دقیقه
چهار - آینه‌ی شکسته
48 دقیقه
پنج - بن‌بست
22 دقیقه
شش - چنگال
30 دقیقه
هفت - داش آکل
15 دقیقه
هشت - داود گوژپشت
33 دقیقه
نه - گرداب
14 دقیقه
ده - حاجی مراد
20 دقیقه
یازده - کاتیا
23 دقیقه
دوازده - گجسته دژ
19 دقیقه
سیزده - لاله
9 دقیقه
چهارده - مادلن
22 دقیقه
پانزده - مرده‌خورها
23 دقیقه
شانزده - سگ ولگرد
21 دقیقه
هفده - سه قطره خون
21 دقیقه
هجده - تاریکخانه
61 دقیقه
نوزده - زنی که مردش را گم کرد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت
نویسنده
راویالهه پرسون، شکوفه عزیزی، مریم بحرالعلومی، علیرضا دژدار، رضا سمائی
ناشر چاپیانتشارات نارنگی
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۵۰۰۰ ۷۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت

برای دریافت کتاب صوتی مجموعه آثار صادق هدایت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.