معرفی و دانلود کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی

عکس جلد کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی
قیمت:
۲۳۲,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی

کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی، نوشته‌ی کاپریشیا پناویچ مارشال، راهنمایی برای شناخت و فهمیدن تشریفات، دیپلماسی و تعاملات اجتماعی در تمامی سطوح جامعه است. نویسنده‌ی کتاب که خود رییس بخش تشریفات دولت ایالات متحده‌ی آمریکا بوده است، با ارجاع به تجربیات فراوانش، نکات ظریفی را در باب تشریفات و دیپلماسی آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی

تشریفات و همینطور آماده‌سازی‌هایی که قبل از برخوردها و مواجهات رسمی صورت می‌گیرند، دیپلماسی را ممکن می‌کنند. در تمامی معاهدات و پیمان‌های بین‌المللی، کسی محل ملاقات را تعیین کرده، اتاق را برای انجام مذاکرات آماده کرده و کاغذ و خودکار را به دست طرفین داده است. ملاقات و دیدار دو رهبر یا دو نماینده، مانند رقصی دونفره است و تشریفات، همانند موسیقیِ پس‌زمینه، قواعد و قوانین این رقص را ایجاد می‌کند. کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی (Protocol: The Power of Diplomacy and How to Make It Work for You)، نوشته‌ی کاپریشیا پناویچ مارشال (Capricia Penavic Marshall)، اصول و قواعدِ این بخش جدانشدنی از دیپلماسی و مذاکرات را به شما آموزش می‌دهد.

تشریفات را می‌توان قوانین، ساختار و آدابی تعریف کرد که باعث می‌شوند دیدارهای دیپلماتیک به شکلی شایسته و مناسب برگزار شوند. از میزان نور لازم در اتاق‌ها گرفته تا نحوه‌ی نشستن بر روی صندلی‌ها، همه اصول و قواعدی دارند که باید به درستی اجرا شوند. کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی، راهنمایی‌ها و توصیه‌های فراوانی در مورد این اصول و قواعد ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی به آن اشاره می‌شود، بهره‌گیری از هوش فرهنگی‌ست. هوش فرهنگی، به توانایی افراد در شناسایی معنای رفتار و ژست‌های افراد متعلق به فرهنگ‌های دیگر گفته می‌شود و کاپریشیا پناویچ مارشال آن را یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تشریفات می‌داند. این نویسنده توصیه می‌کند قبل از یک دیدار دیپلماتیک، تحقیق کنید که فرهنگ شما در دیدِ دیگران چه ویژگی‌ها و مؤلفه‌های مشخصی دارد و فرهنگِ طرف مقابل خود را نیز مطالعه کنید. از این راه، خواهید توانست با فهمیدن و استفاده از ظرافت‌های فرهنگی طرف مقابل‌تان، دیداری بهتر و مناسب‌تر را شکل دهید.

یکی دیگر از نکاتی که کاپریشیا پناویچ مارشال اهمیت آن را نشان می‌دهد، استفاده از هدایا و رسمِ هدیه دادن است. از نظر او، هدایا توانایی رساندن پیام دارند و در یک هدیه، اطلاعات زیادی نهفته است. این رسم، چه در تعاملات دیپلماتیک و چه در زندگی شخصی، شما را شخصیتی همدل‌تر و مهربان‌تر نشان می‌دهد و باعث خواهد شد کیفیت رابطه‌تان بهتر شود. به همین علت است که بسیاری از رهبران سیاسی در زمان میزبانی از همتایان‌شان، به آن‌ها هدایایی تقدیم می‌کنند.

کتاب تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی سرشار از نکات کوچک و بزرگ در رابطه با اصول و قواعد انجام تعاملات اجتماعی و سیاسی‌ست. این کتاب توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی و به ترجمه‌ی موسی الرضا وحیدی و منصور حسینی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی

  • کاپریشیا پناویچ مارشال در این کتاب به شکل قانع‌کننده‌ای استدلال می‌کند که نکات فرهنگی ظریف نقش بزرگی در سیاست‌ورزیِ کارا دارند. (نیویورک تایمز)

  • بسیار از کاپریشیا پناویچ مارشال برای نوشتن این کتاب متشکرم. توصیه می‌کنم این کتاب را به تمام کسانی که در جشن تولدها، عروسی‌ها و حتی انتخابات می‌بینید، هدیه دهید. (ووپی گلدبرگ، بازیگر)

  • من به مدت بیش از 20 سال است که با کاپریشیا دوست هستم. او یک حلال مشکلات است که توانایی پل زدن بین افراد و کشورها را دارد. این کتاب، باید توسط همه خوانده شود. کاپریشیا ما را به پشت پرده‌ی دیپلماسی می‌برد... (هیلاری کلینتون)

  • کتابی جالب و منسجم درباره‌ی نقش تشریفات در دیپلماسی مدرن. داستان‌ها و خاطراتی که کاپریشیا پناویچ مارشال به آن‌ها اشاره می‌کند، از سال‌ها تجربه‌اش آورده شده‌اند و حتی در هدایت کردن زندگی روزمره نیز جالب و ارزشمندند. (هنری کیسینجر)

  • کاپریشیا استادِ هنر تشریفات است. او به عنوان یک زن آمریکایی، به شکلی درخشان، ظرافت‌های فرهنگی مربوط به برخوردهای حوزه‌ی عمومی و خصوصی را مدیریت می‌کند. (کریستین لاگارد، سرپرست بانک مرکزی اروپا)

کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که آشنایی بیشتری با اصول تشریفات پیدا کنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با کاپریشیا پناویچ مارشال بیشتر آشنا شویم

کاپریشیا پناویچ مارشال (متولد 1965) نویسنده و رییس پیشین بخش تشریفات دولت آمریکاست. او که از پدر و مادری مهاجر زاده شده بود، در دانشگاه پردو به تحصیل در رشته‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پرداخت و سپس در سال 1990 مدرک دکتری خود در رشته‌ی حقوق را دریافت کرد. کاپریشیا پناویچ مارشال، در 32 سالگی، منشی اجتماعی کاخ سفید شد که مسئولیت برگزاری مراسم‌ها و دیدارهای غیررسمی کاخ سفید را برعهده دارد. پس از این، او از سال 2009 تا 2013 رییس بخش تشریفات دولت آمریکا بود.

در بخشی از کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی می‌شنویم

گاهی اوقات احساس می‌کردم مردم فقط زمانی به اهمیت و تأثیر تشریفات پی می‌برند که به نحو ضعیفی اجرا شود. چون پیامدهای منفی آن کاملاً آشکار می‌شود. مطبوعات همیشه به دنبال داستان هستند و یک گام اشتباه در تشریفات، به یک سوژه‌ی جذاب برای پیشبرد اهداف عوام‌فریبانه‌ی آن‌ها تبدیل می‌شود. خطا در تشریفات و انعکاس خبری آن می‌تواند تمرکز بر مسائل مهم‌تر را تحت‌الشعاع قرار دهد. این اتفاق، برای همه‌ی رؤسای جمهور آمریکا رخ داده است. آن‌ها انسان هستند و اشتباهات فردی انجام می‌دهند. اما خبط آن‌ها برخلاف ما، در سراسر کره‌ی خاکی بازتاب پیدا می‌کند.

ممکن است شما پست رسمی و دولتی نداشته باشید، اما همه‌روزه به نوعی درگیر تشریفات هستید. ابزار تشریفات می‌تواند به شما کمک کند تا در هر موقعیتی از آن به عنوان اهرم قدرت استفاده کنید؛ چه در اتاق جلسه‌ی مدیران، چه جلسه‌ی انجمن اولیا و مربیان یا محل غذاخوری منزل خود. در دنیای تجارت، سود خالص شرکت‌ها به دلیل نادیده گرفتن تشریفات، آسیب می‌بیند و ضعف در ایجاد رابطه با یک فرهنگ یا مشتری، می‌تواند به اعتبار و شهرت شرکت آسیب برساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی
18 دقیقه
فصل اول: قدرت فوق‌العاده و پنهان تشریفات
24 دقیقه
فصل دوم: مزیت آداب معاشرت
25 دقیقه
فصل سوم: ضریب هوشی فرهنگی: شما در جهان چه کسی هستید؟
27 دقیقه
فصل چهارم: ضریب هوشی فرهنگی: آنها در جهان چه کسی هستند؟
22 دقیقه
فصل پنجم: زبان دیپلماسی، زبان اقناع
13 دقیقه
فصل ششم: شبکه‌سازی، دیپلماسی در صحنه
22 دقیقه
فصل هفتم: قدرت مکان
15 دقیقه
فصل هشتم: آماده‌سازی اتاق جلسات
11 دقیقه
فصل نهم: بازی‌های گرسنگی
12 دقیقه
فصل دهم: آداب و هنر هدیه دادن
9 دقیقه
فصل یازدهم: پوشش و آراستگی ظاهری
16 دقیقه
فصل دوازدهم: ساختار فکری دیپلماسی
11 دقیقه
فصل سیزدهم: فهرست یادآور
9 دقیقه
فصل چهاردهم: یوگای تشریفات
29 دقیقه
فصل پانزدهم: راهنمای مذاکره و ارتباط زنان در تعاملات بین‌المللی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی
نویسنده
مترجمموسی الرضا وحیدی، منصور حسینی
راویالهام زیدی یام
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی

برای دریافت کتاب صوتی تشریفات دیپلماتیک در ارتباطات بین‌المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.