معرفی و دانلود کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA

عکس جلد کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA

کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA، نوشته‌ی آی. تنر، با رویکرد تحلیل رفتار متقابل به بررسی مسئله‌ی تنهایی می‌پردازد و این فرضیه را مطرح می‌کند که تنهایی می‌تواند ریشه در هراس ما از عشق داشته باشد. تنر با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل رفتار متقابل، نشان می‌دهد که ما چگونه برای کاهش و حتی گریز از رنج‌های عشق، تنهایی را انتخاب می‌کنیم و چگونه می‌توان با تنهایی مقابله کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA

تحلیل رفتار متقابل، شیوه‌ای درمانی و نظریه‌ای روانکاوانه است که در آن برای فهم رفتار فرد، روابط اجتماعی او مورد تحلیل قرار می‌گیرند. با استفاده از این رویکرد، وضعیت ایگو (Ego) یا «خودِ» فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با تغییر وضعیتِ خود، مشکلات احساسی فرد حل می‌شوند. این نظریه برای اولین بار توسط روان‌شناس کانادایی، اریک برن، ایجاد شد. اریک برن ایده‌های اولیه‌ی خود در باب تحلیل رفتار متقابل را از نظریه‌ی روانکاوی فروید وام گرفته بود، با اینکه تفاوت‌هایی نیز در نظریه‌ی این دو مشاهده می‌شد. کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA با عنوان اصلی Loneliness: The Fear of Love، نوشته‌ی آی. تنر (Ira J. Tanner)، رویکرد تحلیل رفتار متقابل را مورد استفاده قرار می‌دهد و به مسئله‌ی تنهایی می‌پردازد.

اغراق نخواهد بود اگر بگوییم تنهایی از پیچیده‌ترین احساسات درونی انسان‌هاست و بسیاری آن را در عمق وجودشان تجربه کرده‌اند. اکثریت افراد از تنهایی گریزان‌اند و به دنبال موقعیت‌ها و اعمالی می‌روند که در آن تنهایی خود را کم کنند. اما هستند کسانی که با انتخاب‌ها و تصمیمات‌شان به طور ناخودآگاه خود را تنهاتر و تنهاتر می‌کنند و روابط خود با دیگران را از بین می‌برند. سؤالی که آی. تنر در کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA از ما می‌پرسد همین است: چرا برخی به دنبال تنها‌تر ساختن خود هستند؟

قبل از هر چیز باید بین تنهایی و تنها بودن، تفاوت قائل شویم. تنها بودن به جدایی خودخواسته و موقت افراد از جمع‌ها گفته می‌شود تا بتوانند درونیات خود را بهتر و بیشتر بررسی کنند و می‌توان گفت تمام افراد سالم به آن نیاز دارند. تنهایی اما، حس جدایی و انزوایی‌ست که حتی در جمع‌ها نیز ممکن است به سراغ افراد بیاید. در حقیقت، تنها بودن، وضعیتی فیزیکی و جسمی‌ست درحالی‌که تنهایی وضعیتی ذهنی و روانی‌ست که عموماً موجب رنج می‌شود.

حالا سؤال آی. تنر در کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA را دوباره بررسی کنیم: چرا برخی افراد به دنبال تنها ساختن خود هستند و موجب رنجیدن خود می‌شوند؟ پاسخی که این نویسنده به این پرسش می‌دهد این است: «چون آن‌ها از عشق می‌ترسند». او نشان می‌دهد که برخی ترجیح می‌دهند نقش قربانی را در زندگی بازی کنند و از این راه به خودشان و دیگران بقبولانند که شایسته‌ی عشق و دوست داشته شدن نیستند. این کار باعث خواهد شد با مشکلات و ضعف‌های خود مواجه نشوند و تلاشی برای بهتر کردن خودشان و رشد کردن انجام ندهند. تنهایی، مسئولیت دوست داشتن و دوست‌داشتنی بودن را از افراد می‌گیرد و آن‌ها را در گمان خودشان «آزادتر» می‌کند؛ درحالی‌که تنها در عشق است که انسان به وجود راستین خود پی می‌برد. تنها در این حالت است که فرد می‌تواند خود را به مثابه‌ی یک کُل ببیند، بپذیرد و دوست داشته باشد.

کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA، جنبه‌های مختلف تنهایی را مورد بررسی قرار می‌دهد و با رویکرد تحلیل رفتار متقابل، بازی‌هایی را که افراد تنها برای گریز از عشق به آن‌ها دست می‌زنند نشان می‌دهد. این کتاب توسط انتشارات روانشناسی جامعه و به ترجمه‌ی منصور بهرامی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی کتاب تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA را همین انتشارات به گویندگی سمانه شیخ تهیه و تولید کرده است.

کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مسئله‌ی تنهایی علاقه‌مندید و می‌خواهید نگاهی روانکاوانه به آن بیندازید، شنیدن کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA به شما توصیه می‌شود. ازطرف دیگر، اگر به رویکرد تحلیل رفتار متقابل علاقه دارید و یا به دنبال آشنایی بیشتر با این رویکرد هستید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برای شما مفید و لذت‌بخش باشد.

در بخشی از کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA می‌شنویم

در همه‌ی شهرها، وقتی گوشی تلفن را برداشته و ساعت گویا را شماره‌گیری می‌کنیم، قبل از اینکه صدای ضبط‌شده‌ی خوشایند فردی را بشنویم که پشت سر هم ساعت را اعلام می‌کند، برای مدت کوتاهی سکوت حکم‌فرما می‌شود. هستند بسیاری که همیشه تلفن ساعت گویا را شماره‌گیری می‌کنند؛ حتی اگر در آن زمان خاص، به دانستن زمان دقیق احتیاج نداشته باشند. آن‌ها فقط نیاز دارند که صدای انسانی را بشنوند. پیامی تکراری و بی‌احساس؛ صدایی ضبط‌شده که به طور منقطع به موضوعی بی‌پاسخ همچون اعلام ساعت می‌پردازد؛ یکی از افرادی که انعکاس‌دهنده‌ی احساسات کسان دیگری مثل خودش می‌باشد، چنین می‌گوید:

«نیاز شدیدی به شنیدن صدای آدم دیگه‌ای دارم. به‌خصوص توی اون ساعت از شب که تنهایی بیداد می‌کنه. وقتی شماره رو می‌گیرم فقط چند لحظه به اون صدا گوش می‌دم. اول شنیدن چنین صدایی بهم کمک می‌کنه که از بودن خودم آگاه بشم. اما بعد احساس شرمساری و اندوه می‌کنم که برای حس بودن خودم، به یه همچین وسیله‌ای متوسل شدم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
معرفی و مقدمه
53 دقیقه
فصل اول: ما تنها آغاز می‌کنیم
32 دقیقه
فصل دوم: حصار‌هایی که انسان‌ها به خاطر هراس از عشق پیرامون خود می‌کشند
54 دقیقه
فصل سوم: چگونه به خاطر تنهایی از قبول مسئولیت می‌گریزیم
14 دقیقه
فصل چهارم: احساس بودن و مورد توجه قرار گرفتن
17 دقیقه
فصل پنجم: تغییر به چه شکل بر تنهایی ما تأثیر می‌گذارد
22 دقیقه
فصل ششم: نهایت استفاده از تنهایی
20 دقیقه
فصل هفتم: پذیرش مسئولیت دوست داشتن
27 دقیقه
فصل هشتم: تنهایی و زمان
45 دقیقه
فصل نهم: تنهایی در خانواده و زندگی مشترک
40 دقیقه
فصل دهم: تنها بودن و احساس تنهایی ناشی از پیری
32 دقیقه
فصل یازدهم: دین و تنهایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA
نویسنده
مترجممنصور بهرامی
راویسمانه شیخ
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA

برای دریافت کتاب صوتی تنهایی: هراس از عشق از دیدگاه تحلیل رفتار TA و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.