معرفی و دانلود کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

عکس جلد کتاب صوتی جوجه خروس طلایی
قیمت:
۶,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جوجه خروس طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جوجه خروس طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

کتاب صوتی جوجه خروس طلایی نوشته‌ی الکساندر پوشکین، درباره‌ی پادشاه تنبلی به نام دادُن است که فقط به فکر عیش و نوش خود و همیشه به دنبال مهمانی گرفتن و خوردن غذاهای لذیذ است.

موضوع کتاب صوتی جوجه خروس طلایی (The Golden Cockerel) چیست؟

دادُن پادشاه یک سرزمین بزرگ و دور دست بود. پادشاه زمانی که جوان بود، جنگجویی بسیار قوی و شجاع بود. ولی آرام آرام به فردی تنبل تبدیل شد و علاقه داشت که روزهایش را روی تخت سپری کند یا به آشپزخانه‌ی قصر سرک بکشد و به غذاها نگاه کند. آشپزها غذاها را برای جشن آماده می‌کردند. میز بزرگی آنجا بود که روی آن را پر از غذا می‌کردند و پادشاه هم از دیدن و خوردن آن‌ها نهایت لذت را می‌برد. او به جشن و شادی بسیار علاقه داشت اما از یک چیز آگاه نبود. فرمانروای بدجنس کوهستان تاریک، در حال آماده شدن برای حمله به آن‌ها بود تا خوشی‌ها و شادی‌هایشان را نابود کند.

کتاب صوتی جوجه خروس طلایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب صوتی برای کودکان و نوجوان مناسب و بسیار آموزنده خواهد بود.

الکساندر پوشکین را بیشتر بشناسیم:

الکساندر پوشکین (Alexander Pushkin) نویسنده‌ای درخشان با سبک رومانتیسیسم بود که در سال 1799 در مسکو چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را با معلمان فرانسوی شروع کرد. پوشکین با نیکولای گوگول، نویسنده‌ی برجسته‌ی روسی دیدار داشت و از او درس‌های بسیاری آموخت. همچنین تاثیرپذیری وی از سعدی در بعضی از آثارش بسیار نمایان است. او در سال 1837 در سن پترزبورگ به دلیل دوئل با افسری فرانسوی که ظاهرا معشوق همسرش بود، درگذشت. الکساندر پوشکین موسس ادبیات روسی مدرن به شمار می‌آید و بسیاری او را بزرگ‌ترین شاعر روسی زبان می‌دانند.

در قسمتی از کتاب صوتی جوجه خروس طلایی می‌شنویم:

پیرمرد تعظیم کرد و خیلی آهسته از کاخ خارج شد. (صدای خنده‌ی شیطانی) اون کسی نبود جز جادوگر خبیث که به یک پیرمرد مهربون تغییر شکل داده بود تا شاه‌ دادُن رو فریب بده.

دوسال گذشت و قلمرو شاه‌دادُن در صلح و آرامش باقی موند. پادشاه هم طبق معمول روزهای خودش رو با جشن گرفتن و خوابیدن روی تخت مورد علاقش سپری می‌کرد. چیزی نگذشت تا اینکه شادی و هیجان، کشور رو فرا گرفت. شاهزاده ایگور (Igor)، تنها پسر شاه‌دادُن، عاشق تاتیانا (Tatiana)، شاهدخت کشور همسایه شد و تشریفات مراسم ازدواج این دو نفر انجام شد.

بعد از ظهر یک روز، شاه‌دادُن در حال چرت زدن بر روی تختش بود. ندیمه‌هاش اطراف تخت ایستاده بودند و با دستمال‌های ابریشمی که در دست داشتند، مگس‌ها رو از پادشاه دور می‌کردند. اما بعد از چند دقیقه، همشون به خواب سنگینی فرو رفتن. حتی دُنی‌یا (Dunya)، خدمتکار وفادار شاه هم از خواب‌آلوگی زیاد سرش رو گوشه‌ی تخت گذاشت و خوابید.

تنها صدایی که به گوش می‌رسید، صدای خر و پف شاه‌دادُن بود. تاج پادشاه از روی سرش کمی کج شده و روی دماغش قرار داشت. اون حتی توی خواب هم از صلحی که در کشورش برقرار بود، لبخند رضایت بر لب داشت. خواب کیک گوشت‌دار، شیرینی مربای توت‌فرنگی وکلی خوراکی دیگه رو می‌دید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
جوجه خروس طلایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جوجه خروس طلایی
نویسنده
مترجمیاسین محمدنیا
راویعادله نهاوندیان، پریسا یحیی زاده، محمد طالشیان، محمد قدم پور مقدم
ناشر صوتی آوارسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

محمدرضا ذاکری
۱۳۹۸/۱۱/۲۴
یک قصه جفنگ و بی‌محتوا بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جوجه خروس طلایی

برای دریافت کتاب صوتی جوجه خروس طلایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.