معرفی و دانلود کتاب صوتی حمام فلسفه

عکس جلد کتاب صوتی حمام فلسفه
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حمام فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حمام فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حمام فلسفه

کتاب صوتی حمام فلسفه اثری سودبخش، طنزآلود و کاربردی در زمینه‌ی فلسفه است. گریگوری برگمن در هر بخش یکی از معروف‌ترین فیلسوفان تاریخ را معرفی و سپس عقاید او را تشریح می‌کند. اگر به این علم باستانی علاقه دارید و در جستجوی کتابی جامع اما مختصر برای شروع مطالعات فلسفی هستید، پس این اثر مناسب شماست!

درباره‌ی کتاب صوتی حمام فلسفه

به‌راستی فلاسفه درباره‌ی چه موضوعاتی حرف می‌زنند؟ چرا هر کدام از بزرگان این جماعت نظری متفاوت دارند و خیلی کم پیش می‌آید دو نفر از آن‌ها هم‌نظر باشند؟ کتاب صوتی حمام فلسفه (The Little Book of Bathroom Philosophy) از گریگوری برگمن جان کلام اندیشمندان جریان‌ساز این حوزه را با زبانی ساده شرح می‌دهد تا به تصویری جامع از تحولات فلسفه دست پیدا کنید.

ابتدا پیشگفتار نویسنده درباره‌ی چیستی فلسفه را می‌شنوید و افرادی که با پرسش‌هایشان اولین آجر این ساختمان رفیع را بنا نهادند. بعد از این مقدمه معرفی تک‌به‌تک بزرگان با سقراط شروع می‌شود. در واقع جز این هم نمی‌شد انتظار داشت چون این پیرمرد بدخلق و حاضرجواب -که به قول برخی منابع ظاهر چندان زیبایی هم نداشت- جانش را در راه فلسفه فدا کرد. پرسشگری سقراطی یا اکتشاف مشارکتی را همانطور که از نامش پیداست به او مدیونیم و از این بابت متشکریم.

گریگوری برگمن (Gregory Bergman) بخش‌های بعدی را براساس عصر زندگی‌شان مرتب کرده است: افلاطون، ارسطو، آگوستین قدیس و توماس اکویناس. پس از این فلاسفه نوبت رنه دکارت می‌رسد که جمله‌ی «می‌اندیشم، پس هستم» او حسابی در تاریخ ماندگار شده. سپس هابز با «لویاتان» معروفش، بندیکت اسپینوزا، جان لاک و دیوید هیوم از راه می‌رسند؛ اشخاصی که هر یک گوشه‌ای از تغییرات جهان فکری را دگرگون کرده‌اند.

کتاب صوتی حمام فلسفه بعد از این متفکران به بزرگانی می‌رسد که اندیشه‌ی آن‌ها احتمالا برایتان آشناست: امانوئل کانت، هگل، کارل مارکس و ژان ژاک روسو. کمتر شخص تحصیل‌کرده‌ای را می‌توان شناخت که یک‌بار نام این افراد را نشنیده باشد. اگر هم فارغ‌التحصیل یا دانشجوی جامعه‌شناسی، اقتصاد و روان‌شناسی باشید که دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند زیرا آن‌ها سیستم‌های سیاسی - اجتماعی آینده را شکل دادند.

سپس بخش آرتور شوپنهاور آغاز می‌شود. باید به اطلاعتان برسانیم معاصران این مرد اخمو و دوست‌نداشتنی احتمالا تصور نمی‌کردند کسی در قرن بیست‌ویکم او را بشناسد، چه رسد به اینکه نامش در میان بزرگان فلسفه باشد! فصل بعد از این فیلسوفِ زن‌گریز، درباره‌ی «فیلسوف آزادی» یعنی جان استوارت میل است. سپس با زندگی و عقاید سورن کیرکگارد، فردریش نیچه، جان دیوئی و لودویگ ویتگنشتاین آشنا می‌شویم که تفکرات آنان سهم بزرگی از فلسفه‌ی امروز دارد.

آخرین بخش‌های این کتاب به اندیشه‌ورزانی اختصاص دارد که بزرگترین فیلسوفان قرن بیستم هستند. شنیدن تحلیل‌های این سه نفر شاید جذاب‌ترین قسمت اثر باشد زیرا همه‌ی آنان با مسائلی کمابیش مشابه ما روبه‌رو بودند. آن‌ها جنگ‌های جهانی را از سر گذراندند، شاهد نخستین گام‌های بلند بشر در تکنولوژی بودند و تغییرات عظیم دولتی را نظاره کردند. به نظر شما این فیلسوفان چه عقیده‌ای درباره‌ی وقایع ذکر شده داشتند؟ برای فهمیدن پاسخ کتاب صوتی حمام فلسفه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب صوتی حمام فلسفه مناسب چه کسانی است؟

تمام علاقه‌مندان فلسفه به‌ویژه افرادی که در این حوزه تازه‌کارند از شنیدن کتاب فلسفه حمام لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی حمام فلسفه می‌شنویم

تحولاتی که ژان ژاک روسو در دنیای واقعی ایجاد کرد، به‌اندازه‌ی تاثیرات او در حیطه فلسفه بزرگ و مهم بود. نوشته‌های او نوعی کتاب راهنما برای انقلاب فرانسه محسوب می‌شد. روسو در سال 1712 در شهر ژنو در سوئیس متولد شد. مادرش به هنگام زایمان او فوت کرد، پدرش نیز که مرد خشن و رنجوری بود چیزی از دانش و تفکر به روسوی جوان نداد. سرانجام برای آنکه پسر را کاملا از خود دور نماید او را فرستاد تا در مسگری و دفتر اسناد رسمی شاگردی کند.

سخت‌گیری‌ها باعث شد تا روسو در شانزده سالگی دست به فرار بزند. بعد از آن زندگی روسو همواره با تحول و جنجال دست به گریبان بود. روسو ابتدا کاتولیک شد، ‌سپس به مذهب پروتستان گرایید. در گذشت زمان روسو به فسلفه و موسیقی روی آورد. سرانجام هنگامی که بیش از چهل سال داشت، در پاریس به‌عنوان نویسنده‌ای که جایزه‌ی نویسندگی را از آن خود کرده است شناخته شد و حتی اوپرای موفقی نیز نوشت. بعد از شهرت کارهای درخشانش با وجود بی‌ملاحظگی و تکبری که داشت همواره مورد توجه بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
پیشگفتار: چیستی و چرایی فلسفه
15 دقیقه
بخش اول: تالس و ماقبل سقراطیان
11 دقیقه
بخش دوم: سقراط
12 دقیقه
بخش سوم: افلاطون
11 دقیقه
بخش چهارم: ارسطو
10 دقیقه
بخش پنجم: آگوستین قدیس
10 دقیقه
بخش ششم:‌ توماس اکویناس
14 دقیقه
بخش هفتم: رنه دکارت
14 دقیقه
بخش هشتم: توماس هابز
16 دقیقه
بخش نهم: بندیکت اسپینوزا
12 دقیقه
بخش دهم: جان لاک
15 دقیقه
بخش یازدهم: دیوید هیوم
13 دقیقه
بخش دوازدهم: امانوئل کانت
14 دقیقه
بخش سیزدهم: هگل
12 دقیقه
بخش چهاردهم: کارل مارکس
11 دقیقه
بخش پانزدهم: ژان ژاک روسو
11 دقیقه
بخش شانزدهم: آرتور شوپنهاور
16 دقیقه
بخش هفدهم: جان استوارت میل
13 دقیقه
بخش هجدهم: سورن کیرکگارد
14 دقیقه
بخش نوزدهم: فردریش نیچه
13 دقیقه
بخش بیستم: جان دیوئی
14 دقیقه
بخش بیست‌ویکم: لودویگ ویتگنشتاین
14 دقیقه
بخش بیست‌ودوم: ژان پل سارتر
14 دقیقه
بخش بیست‌وسوم: این راند
19 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم: کوآین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حمام فلسفه
نویسنده
مترجمعلی غفاری
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات کویر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حمام فلسفه

علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۸/۱۱
نظرات و همچنین بیوگرافی فلاسفه بسیار اجمالی و به صورت کلی گویی گفته شده البته اگه میخواست با همه جزییات بیان شود کتاب خیلی طولانی و خارج از حوصله میشد اما‌ای کاش به نیمی از این فیلسوفان میپرداخت ولی کمی مفصل وبا جزییات بیشتر مثلا نیچه در غروب ها نظرات مختلفی بیان کرده که هیچ کدام اشاره نشد فقط خدا بگویی مرده است و طرف ضد مذهب بوده که نمیشود نیچه راشناخت اگر هدف آشنایی با فلاسفه و نظرات انان هست باید حداقل به نیمی از نوشتهای شخص مورد بحث اشاره و نقد شود ضمنا نکته مهم مهین نقد است که اصلا انجام نشد وگر نه نظرات را که در کتابهای خود فلاسفه میتوان خواند باید آن نظرات نقد و برسی شود وایرادات یا اشتباهات فلاسفه گفته شود تا بتوان انان را شناخت
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب از فلاسفه پیش از سقراطی شروع میکند و به فلسفه کلی افااطون و ارسطو میرسه. و فیلسوف بزرگی چون سقراط نیز بررسی میشود. دستگاه فلسفی بزرگی نیز خوانده میشود. که مربوط به هگل است. فلسفه هگل ایده الیسم است. و خودش مدعیست فلاسفه بزرگی چون ارسطو وافلاطون را هضم کرده است. همچنین هایدگر و فلسفه هم مهم فنومنولوژیست است. کتاب تخصصی خوبی بود. مقدمه و ذیل ان متناسب بودفیلسوفان حوزه ملطیوس که فلاسفه پیش از سقراط بودند. انها در پی تبیین جهان بوندند و جایگاه والایی دارند. تشکر ممنونم
حسن شریفی
۱۴۰۲/۱۰/۴
بسیار عالی هربار که می‌خوانی نکته‌ای جدید متوجه میشوی
داشتن نظرات چند فیلسوف و مقایسه دیدگاه آن‌ها با توجه به شرایط زندگی زمان و نوع حکومت حاکمه بسیار جذاب است
Zahra Shahbeik
۱۴۰۲/۳/۱۹
برای شروع یادگیری فلسفه‌ی غرب خوبه اما کامل نیست و یه سری از قسمتای مهم رو جا انداخته
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حمام فلسفه

برای دریافت کتاب صوتی حمام فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.