معرفی و دانلود کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه: خود شدن

عکس جلد کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه: خود شدن
قیمت:
۷۰۵۰۰ ۴۹,۳۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه: خود شدن

فریدریش نیچه یکی از درخشان‌ترین اذهان بشری بود. جان کاگ در کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه، سعی داشته زندگی و اندیشه‌ی او را با زبانی ساده و درخور فهمِ همگان شرح دهد. گفتنی است که اثر حاضر، در سال 2018، بهترین کتابِ سال از نگاه NPR لقب گرفت.

درباره کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه

«برای آنان که در پی من‌اند رنج می‌طلبم و پریشانی و بیماری و حقارت. آرزو می‌کنم که با تحقیر نفس خود آشنا شوند و با عذاب بی‌اعتمادی به خود، و با عذاب مغلوب شدن. به آنان رحمی نمی‌کنم و برای آنان تنها چیزی که ارزش آدمی را نمایان می‌کند طلب می‌کنم: آنچه فرد بر دوش دارد!» جملاتی که خواندید از لابه‌لای سطور درخشان کتاب اراده‌ی معطوف به قدرت برگزیده شده‌اند. این جملات، اگر نه تمامیتِ اندیشه‌ی نیچه، دست‌کم هسته‌ی مرکزی آن را بیان می‌کنند: بزرگی و جاه و رفعت، بی رنج میسر نمی‌گردد. فلسفه‌ی نیچه، به زعم بسیاری از علاقه‌مندانِ آثار او، فلسفه‌ی رنج است. به عبارتی استعاری، نیچه استادِ رنج آدمی است؛ آموزگاری که از ما می‌طلبد، یا نه، بهتر آن‌که بگوییم، ما را وا می‌دارد به رنج خود عشق بورزیم و به جای روی‌گردانی از آن، عاشقانه در آغوشش کشیم.

نیچه در مقام فیلسوف، صریح‌ترین حملات را به آیین مسیحیت و شخص مسیح نموده است. با این حال، اندیشه‌ی خود او نزدیکی‌های غیرقابل انکاری به الهیات مسیحی دارد. و شگفت آن‌که سلوک اخلاقی‌اش در زندگی نیز، بی‌شباهت با سلوکِ خصمش، مسیح، نبوده است. در بیان این شباهت، لااقل این‌قدر می‌توان گفت که نامِ هر دوِ ایشان از مجرای رنجی که کشیدند، یا به تعبیری، صلیبی که بر دوش حمل کردند، در تاریخ حیات فکری بشر تثبیت گشت. البته صلیب نیچه نه همان صلیب عیسی، بلکه ضدّ آن بود. این صلیب، اندیشه‌ی بنیادستیز و آتشین او بود که به جدالی سرسختانه با دو جریان بزرگ فکری مغرب‌زمین برخاسته بود: نخست، عقل‌گراییِ یونانی، و دوم، مسیحیتِ کاتولیکی.

به گمان نیچه، جریانِ فکریِ زندگی‌ستیزی که اوجِ تبلور آن را در زهدگراییِ مسیحی می‌بینیم، با عقلانیتِ خشک و خالی از شورِ سقراط آغاز گشت. سقراط (که به تعبیر نیچه خرمگسی مزاحم در تاریخ فلسفه بود!) بر ضد دیوزینوس که خدای شیدایی و سرمستی بود شورید، و به جای آن در برابر آپولون که نماینده‌ی عقلانیت و متانتِ الهی بود، به سجده افتاد. این گناه از منظر نیچه که متفکری شوریده و سودایی بود، نابخشودنی می‌نمود. نابخشودنی‌تر از آن امّا، گناه مسیح بود که به انکار تام و تمامِ حیات برخاست و زندگی بر زمین را شرّی ناگزیر توصیف کرد. به گمان نیچه، این دو شخصیت برجسته‌ی فرهنگ غربی (سقراط و مسیح)، نمایندگان تباهی روح آدمی بوده‌اند. فلسفه‌ی او که به تعبیر خودش، بر پایه‌ی آری‌گویی به زندگی و سرخوشانه تن دادن به خواست‌های آن بنا گشته، تنها از مجرای توجه به ضدیت او با این دو تن فهم می‌گردد.

باری، پس از مقدمه‌ی فوق، مایلیم کتابی با عنوان کوهنوردی با نیچه (Hiking with Nietzsche) را به شما معرفی کنیم. این اثر را جان کاگ، فیلسوف معاصر آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآورده. او در این کتاب سعی داشته تا با مرور آرای نیچه به این پرسش کلی که «فلسفه چه سودی می‌تواند برای زندگی عملی ما داشته باشد؟»، پاسخی مقبول دهد. این پاسخ، چنان‌که در کتاب کوهنوردی با نیچه صورت‌بندی شده، چنین است: فلسفه پیش و بیش از هر چیز، ما را در مسیر تحقق خویشتنِ پنهان در حجابمان یاری می‌کند. به عبارتی، به مدد فلسفه می‌آموزیم که «خود» را بیابیم. از این منظر، آرای نیچه، چنان‌که از قول جان کاگ خواهید شنید، اصیل‌ترین شکلِ بیان فلسفی است. چرا که تمام هم و غم این متفکر آلمانی، نیل به خودشناسی‌ای عمیق و راستین بوده است؛ اگرچه قدم نهادن در راهِ تجویزیِ او برای دستیابی به این منظور، دل شیر می‌طلبد.

افتخارات کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه

- بهترین کتاب سال 2018 به انتخاب NPR
- از بهترین آثار Lit Hub

نکوداشت‌های کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه

- مراقبه‌ای گیرا و نفس‌گیر. (The New Yorker)
- من همواره از فلسفه‌ی نیچه در هراس بوده‌ام. کتاب کاگ این هراس را از بین بُرد. (Eileen Pollack)
- جان کاگ در این اثر دغدغه‌های فلسفی‌اش را در نسبت با زندگی روزمره سنجیده است. (Geoff Wisner)

کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث فلسفی بیش از سایرین از کتاب حاضر استقبال خواهند نمود.

با جان کاگ بیشتر آشنا شویم

او نویسنده‌ی اهل آمریکا و استاد رشته فلسفه در دانشگاه ماساچوست است. فلسفه‌ی آمریکایی اصلی‌ترین موضوع مورد توجه وی به عنوان یک پژوهشگر و متفکر بوده. از آثارش می‌توان به سه کتابِ «کوهنوردی با نیچه»، «اندیشیدن از راه تخیل» و «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه» اشاره کرد.

جان کاگ (John Kaag) متولد سال 1979 بوده و اکنون (در 2021) چهل و دو سالگی را پشت سر می‌گذارد.

در بخشی از کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه می‌شنویم

نیچه در بیستم سپتامبر 1888 برای آخرین بار سیلس‌ماریا را ترک کرد و روانه‌ی تورین شد. خلق و خو و خلاقیتش فزونی یافته بود. سرزندگی‌اش که نمی‌خواهم آن را ناشی از شیدایی بدانم، موجب جلب توجه دوستان و همسایگانش شده بود. به دلیل تنهایی‌اش در سیلس‌ماریا، چنین باران‌های آفتابی‌ای در خلق و خویش برای ماه‌ها و سال‌ها پنهان مانده بودند. اما در تورین همراهانش برای درک چنین تغییراتی در رفتارهایش با مشکل روبه‌رو بودند. در سال 1888 نامه‌هایش را با عنوان دیونیزوس امضا می‌کرد... در روزهای ابتدایی سال 1889 به دوستش یاکوب بورکهارت نامه‌ای نوشت. «من همه‌ی نام‌های تاریخم.»

عجیب‌ترین لحظاتش بعد از ساعات طولانی کار روی مقالاتی در مورد زندگی‌اش که راجع به خلاقیت دیونیزوس، نقد مسیحیت و بیداری‌های ناگزیر تاریخ بود، پیش می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
9 دقیقه
سرآغاز: کوه والد
26 دقیقه
بخش اول: سفر چگونه آغاز شد - قسمت یک
30 دقیقه
سفر چگونه آغاز شد - قسمت دو
26 دقیقه
همدمان جاودانی
26 دقیقه
آخرین انسان
36 دقیقه
رجعت جاودانی
29 دقیقه
بخش دوم: زرتشت عاشق - قسمت یک
15 دقیقه
زرتشت عاشق - قسمت دو
28 دقیقه
در کوهستان
37 دقیقه
تبارشناسی
29 دقیقه
انحطاط و انزجار
26 دقیقه
هتلِ مغاک‌مانند
12 دقیقه
اسب
24 دقیقه
اینک انسان
30 دقیقه
گرگ بیابان
25 دقیقه
آن شو که هستی
12 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوهنوردی با نیچه: خود شدن
نویسنده
مترجممریم پیمان
راویسینا ایجادی
ناشر چاپیانتشارات خزه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۷۰۵۰۰ ۴۹,۳۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه

امید احمدی زاد
۱۴۰۲/۵/۸
کتاب و اجرا بسیار عالی است خصوصا برای کسی که می‌خواهد مطالعه‌ی نیچه را آغاز بکند. فضای کتاب به نوعی شرح فلسفه‌ی نیچه با نگاه به زندگی شخصی اوست. به فلسفه دوستان و علاقه مندان به ادبیات و روانکاوی اگزیستانسیال توصیه می‌شود.
رها خانبان
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
اینقدر جمله‌های عمیق و تامّل برانگیز توی کتاب زیاد بود که نمیشد به شنیدنش اکتفا کرد و اواسط کتاب رفتم نسخه‌ی چاپیش رو خریدم تا بارها و بارها بخونمش و زیر جمله هاش خط بکشم 👌
Nazan salhi
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
و نیچه می‌تواند محبتی برای تمام فلسفه گریز‌ها باشد. با نیچه میتوان با دنیای فلسفه اشتی کرد. به شدت توصیه میکنم
Pejman Mokhtari
۱۴۰۱/۷/۶
سیار عالی با گویندگی عالی و بی نقص
به دوستداران فلسفه توصیه می‌شود
احسان اسماعیل زاده
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
این کتاب در حد نیچه نیست
حجت گریوانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ارزش چند بار شنیدن رو داره
مرجان دادار
۱۴۰۱/۶/۱۵
چندین بار کتاب رو گوش دادم. عالی بود
نیلوفر کفایتی
۱۴۰۱/۴/۲۶
متن و اجرای بسیار عالی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه

برای دریافت کتاب صوتی کوهنوردی با نیچه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.