معرفی و دانلود کتاب صوتی در انتظار ترس

عکس جلد کتاب صوتی در انتظار ترس
قیمت:
۱۰۸۰۰۰ ۷۵,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در انتظار ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در انتظار ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در انتظار ترس

کتاب صوتی در انتظار ترس نوشته‌ی اغوز آتای مجموعه‌ای‌ است از چند داستان جذاب که در دهه‌ی هفتاد قرن بیستم اتفاق می‌افتد. دهه‌ای که بیش‌تر از همه‌ی زمان‌ها اروپا عمیقا دچار بحران سیاسی و چالش‌های فرهنگی بود.

ویژگی این داستان‌ها بر «فرد» در مفهوم عام آن اشاره دارد. اغوز آتای (Oğuz Atay) فرد را در کانون داستان‌های کوتاه خود قرار داده و اساس کار را بر دوش وی می‌نهد، دیگر اینکه در این کتاب، نامه از مراکز اصلی داستان‌هاست. چهار اثر کتاب در انتظار ترس (Korkuyu Beklerken) اساساً بر مبنای یک نامه سامان می‌یابد و در چهار مورد دیگر اگر چه غیر‌مستقیم اما به هر حال پیرامون نامه‌نگاری بحث‌هایی وجود دارد.

شاید اگر از نود درصد مردم ما نام یک نویسنده‌ی ترک را بپرسید بدون شک همه نام اورهان پاموک را به زبان می‌آورند و کمتر کسی‌ست که «اُغوز آتای» را بشناسد و بداند و چه گوهر گران بهایی‌ست. اُغوز آتای در سال 1934 میلادی در ترکیه به دنیا آمد. وی در سال 1957 تحصیلات خود را در رشته‌ی مهندسی عمران به اتمام رساند و پس از اتمام تحصیلات عالیه در همین دانشگاه به تدریس می‌پردازد. این نویسنده‌ی توانمند در سال 1975 در بیمارستانی در شهر لندن به دلیل داشتن تومور مغزی در سن چهل و سه سالگی در گذشت.

اولین اثر آتای، «توتو نامایان لار» در سال 71 میلادی منتشر شد و جایزه‌ی کتاب ترکیه را برای او به ارمغان آورد. «بازی‌های خطرناک» دومین رمان اوست که نظر منتقدان ادبی را به خود جلب کرد و باعث تثبیت جایگاه آتای در حکم نویسنده‌ای توانمند را در میان منتقدان ادبی و مخاطبین شد. «در انتظار ترس» مجموعه داستانی‌ست که همواره در کارنامه‌ی آتای می‌درخشد و او را به عنوان خالقی قهار و نویسنده‌ای توانمند معرفی می‌کند. از دیگر آثار این نویسنده‌ی جوان مرگ می‌توان «قصه‌ی زندگی اندیشمندی» را نام برد. البته آخرین رمان آتای «روح ترکیه» بود که با مرگ زود هنگامش برای همیشه ناتمام ماند.

این کتاب نقش به سزایی در شکل‌گیری و شکوفایی ادبیات معاصر ترک دارد. ازدحام و اغتشاش ذهنی و درونی درون مایه و موضوع اصلی داستان‌های این کتاب است که بی‌ارتباط با دهه‌ی نگارش کتاب نیست. آوانامه با توجه به مضمون حساس و درونی کتاب سعی کرده در نسخه‌ی صوتی اثر آن چنان که باید خود را به آن اغتشاش ذهنی فردی که اغوز آتای در نظر داشت نزدیک کند. مجتبی مسافری‌نژاد گوینده‌ی توانمند آوانامه در اجرای این کتاب تلاش می‌کند اثری تحسین‌برانگیز خلق کند. بی‌شک کتاب «در انتظار ترس» یکی از بهترین آثار اُغوز آتای است. این را در کنار بهترین اجرای مجتبی مسافری‌نژاد قرار دهید تا لذت شنیدن یک اثر جاودانه را داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی در انتظار ترس می‌شنویم:

آرام آرام باز به تصادف به سویى گام برداشت. نرم نرم سرعت گرفت. از این خیابان به آن کوچه و از آن کوچه به این خیابان بى‌هدف و به تصادف پیچیده و پیوسته به سرعت خود افزود. از خیابان‌هاى شلوغ و کوچه‌هاى خلوت گذشته و به همهمه‌ى رهگذران و هیاهوى فروشندگان دوره گرد گوش فرا داد. آرام آرام هیاهو فراز گرفت و همهمه فزونى یافت. فروشندگان سکوت و ثبوت یافته و این بار رهگذران، دوره‌گردى پیشه کردند. دست هر فروشنده چهارپایه‌اى بود و پیش روى‌اش میزى و دم و دستگاه‌شان هر دم کبکبه و طنطنه‌اى مى‌یافت و دیگر این آنان بودند که خریداران خود را برمى‌گزیدند نه برعکس.

اسباب و اثاث فروشندگان هر قدم فزونى مى‌یافت و عرض کوچه تقلیل مى‌رفت، چنان که دیگر نه نماى ساختمان‌هاى دو ور کوچه به وضوح پیدا بود نه حتى خورشید که هنوز در میان آسمان بود و به شدت در تشعشع. و گامى پیش‌تر، دیگر از خورشید خبرى نبود. همه جاى کوچه در سایه بود و از این جهت خنک. رخت و لباس بود که از سقف کوچه، جایى میان زمین و آسمان، جایى که او از تشخیصش عاجز بود، آویخته بودند و در اهتزاز. و این اهتزاز به معنى واقعى کلمه در استیلاى کامل بود چنان که آرام آرام از پیش‌رَوى او به واقع ممانعت مى‌کرد. درست لحظه‌اى که آرام آرام متوجه مى‌شد که قدم در بازارچه‌اى فصلى نهاده است که به رغم همه روزه بودنش هنوز هم جمعه بازار خطاب مى‌شود، از نسیم خفیفى که در حال وزیدن بود، یا شاید هم تنه‌ى عابرانى که از او قوى‌تر بودند و سرعت‌شان بیشتر، دامان مانتویى بر گونه‌اش چکى نواخت و پیچید دور سر و صورتش. مانتویى بلند و یک دست سفید. مانتویى با دامانى چین‌چین و دکمه‌هایى بزرگ. مانتویى در حکم یک روح، اما، فرح بخش و روح افزاى و خنک.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
29 دقیقه
مردی با مانتوی سفید - قسمت اول
27 دقیقه
مردی با مانتوی سفید - قسمت دوم
32 دقیقه
مردی با مانتوی سفید - قسمت سوم
44 دقیقه
از یاد رفته
33 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت اول
16 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت دوم
36 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت سوم
24 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت چهارم
32 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت پنجم
36 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت ششم
34 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت هفتم
27 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت هشتم
34 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت نهم
25 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت دهم
25 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت یازدهم
32 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت دوازدهم
23 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت سیزدهم
34 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت چهاردهم
31 دقیقه
در انتظار ترس - قسمت پانزدهم
19 دقیقه
یک نامه - قسمت اول
29 دقیقه
یک نامه - قسمت دوم
32 دقیقه
یک نامه - قسمت سوم
26 دقیقه
یک نامه - قسمت چهارم
28 دقیقه
نه نه، نه آره - قسمت اول
29 دقیقه
نه نه، نه آره - قسمت دوم
26 دقیقه
نه نه، نه آره - قسمت سوم
28 دقیقه
یه نامه برای آقاجون - قسمت اول
25 دقیقه
یه نامه برای آقاجون - قسمت دوم
25 دقیقه
قصه فروش‌های راه‌آهن - قسمت اول
22 دقیقه
قصه فروش‌های راه‌آهن - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در انتظار ترس
نویسنده
مترجمعین له غریب
راویمجتبی مسافری نژاد
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۸۰۰۰ ۷۵,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در انتظار ترس

Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۸/۲۳
داستانهایی پر از یأس و ناامیدی، روزمرگی زندگی، آرزوهای کوچک که هرگز برآورده نخواهندشد، خدایا چرا بعضی‌ها اینقدر شاد هستن وبعضی اینقدر غمگین، چرا بعضی‌ها هر چقدر سعی کنند نمیتوانند دنیا را از دریچه‌ای زیبا ببینند، اکر احساس غم میکنید گوش ندهید.
محمد محمدزاده
۱۳۹۸/۲/۱۷
نظر شخصی: فوق العاده هست چرا?
1-تصویر سازی ذهنی نویسنده عالی بود و
2-اینکه یک رمان معمولی داستانی نیست همراه با بیان فلسفه‌های نهفته زندگی میباشد توصیه میکنم.
armina bakhshi
۱۳۹۹/۵/۶
فوق العاده ست ❤.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در انتظار ترس

برای دریافت کتاب صوتی در انتظار ترس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.