معرفی و دانلود کتاب صوتی سال اسپاگتی

عکس جلد کتاب صوتی سال اسپاگتی
قیمت:
۶۶۰۰۰ ۴۶,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال اسپاگتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال اسپاگتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سال اسپاگتی

کتاب صوتی سال اسپاگتی، مجموعه‌ای متشکل از ده داستان کوتاه شنیدنی از هاروکی موراکامی، نویسنده‌ی پرافتخار ژاپنی است. با گوش سپردن به قصه‌های گردآمده در این اثر، درخواهید یافت که موراکامی نه تنها رمان‌نویسی بزرگ است، بلکه در کوتاه‌نویسی نیز استادی کاربلد و بی‌همتاست.

درباره کتاب صوتی سال اسپاگتی:

چند سالی می‌شود که نام هاروکی موراکامی، به عنوان نویسنده‌ای با سبکی منحصربه‌فرد و آثاری خاص، در بین کتاب‌خوان‌های ایرانی مطرح شده است؛ تا حدی که می‌توان از نوعی «موج موراکامی‌خوانی» در میان فارسی‌زبانان نام برد. صرف نظر از اینکه این موج تا چه اندازه گذرا باشد، این واقعیت که آثار این نویسنده از کیفیتی منحصربه‌فرد برخوردارند، در جای خود باقی و غیرقابل انکار است.

مشهورترین کتاب موراکامی بی‌شک رمان کافکا در ساحل است، که خوشبختانه در زبان فارسی چند ترجمه‌ی شایسته از آن موجود است. با این حال، موراکامی نویسنده‌ای تک‌کتابی نیست، و بیشتر آثاری که تاکنون نوشته، همچون کافکا در ساحل، کارهایی درخور توجه‌اند.

در کتاب صوتی سال اسپاگتی (The Year of Spaghetti) به ده داستان کوتاه این نویسنده گوش خواهید سپرد. عناوین این ده داستان به ترتیب عبارتند از: «سال اسپاگتی، بشقاب پرنده بر فراز شهر کوشیرو، شهرش گوسفندان، مرغابی کاکلی، یک روز عالی برای کانگوروها، دختر جشن تولد، فاجعه در معدن نیویورک، ملاقات با دختر صددرصد دلخواه در یک صبح زیبای بهاری، گربه‌های آدم‌خوار، هواپیما.»

لازم به ذکر است که موراکامی مجموعه داستانی به این نام ندارد، بلکه این قصه‌ها، توسط مترجم و از میان مجموعه آثار نویسنده در مجله نیویورکر گلچین و در قالب یک کتاب واحد عرضه شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که کتاب سال اسپاگتی چکیده‌ی سال‌ها فعالیت ادبی موراکامی در مقام یک داستان‌کوتاه‌نویس است.

کتاب صوتی سال اسپاگتی مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و همچنین، از عموم دنبال‌کنندگان ادبیات روز جهان، دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی داستان‌های زیبای هاروکی موراکامی باشند.

با هاروکی موراکامی بیشتر آشنا شویم:

او در شهر کیوتوی ژاپن متولد شده است. تربیت والدین (که هر دو معلم بوده‌اند) در گرایشش به سمت ادبیات تاثیر به‌سزایی داشته. هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) از نوجوانی نوشتن را آغاز کرد و خیلی زود به استعداد حقیقی خود در قصه‌نویسی پی برد. وی بی‌شک یکی از معدود نویسندگان صاحب سبک در ادبیات امروز جهان به شمار می‌رود.

موراکامی، تاکنون برنده‌ی جوایز گوناگونی چون اُ کانر و فرانتس کافکا شده‌، و همواره از پرفروش‌ترین نویسندگان این سالیان به شمار می‌رفته است. بهترین و پرمخاطب‌ترین اثر داستانی او کافکا در ساحل نام دارد. دیگر آثار مشهور موراکامی عبارتند از: «از دو که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم، جنگل نروژی، پس‌لرزه، اول شخص مفرد، شهر گربه‌ها.»

در بخشی از کتاب صوتی سال اسپاگتی می‌شنویم:

در یک صبح زیبای ماه آوریل، در یکی از خیابان‌های فرعی باریک خیابان‌ هارایوکو، از کنار دختر صددرصد دلخواهم گذشتم. حقیقتش را بخواهید، آنقدرها هم زیبا نیست. از هیچ نظری چندان خاص نیست. لباس‌هایش هم آنچنان به خصوص نیستند. پشت موهایش به خاطر خواب شب قبل هنوز حالت غیرعادی دارد.

چندان جوان نیست و سنش نزدیک به سی سال است، و به کار بردن لفظ دختر درباره او، چندان هم مناسب به نظر نمی‌رسد. با این حال، از فاصله پنجاه متری هم می‌توانم تشخیص دهم که برای من دختر دلخواه است. لحظه‌ای که او را می‌بینم، تپش قلبم تند می‌شود و دهانم مانند کویر خشک می‌شود. شاید شما هم دختر به‌خصوصی را به عنوان ایده‌آل در ذهن داشته باشید. مثل دختری با مچ پای باریک، یا چشمان درشت، یا انگشتان ظریف و کشیده...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
سال اسپاگتی
36 دقیقه
بشقاب پرنده بر فراز شهر کوشیرو
13 دقیقه
شهرش، گوسفندان
17 دقیقه
مرغابی کاکلی
11 دقیقه
یک روز عالی برای کانگوروها
37 دقیقه
دختر جشن تولد
29 دقیقه
فاجعه در معدن نیویورک
12 دقیقه
ملاقات با دختر صددرصد دلخواه در یک صبح زیبای بهاری
26 دقیقه
گربه‌های آدم‌خوار (بخش یک)
25 دقیقه
گربه‌های آدم‌خوار (بخش دو)
21 دقیقه
هواپیما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سال اسپاگتی
نویسنده
مترجمشهاب حبیبی
راویمحمد نظری
ناشر چاپینشر چلچله
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۶۰۰۰ ۴۶,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سال اسپاگتی

فاطمه خجسته
۱۴۰۰/۱۲/۷
صادقانه اگر بخوانم نظر بنویسم و از این دید نگاه نکنم که هر کتابی در جای خودش زیباست و ارزش خواندن داره، باید بگم با فضای داستان‌هاش زیاد ارتباط برقرار نکردم. اولین کتابی بود که از این نویسنده می‌خووندم، مجموعه‌ی ده داستان بود که راستش فقط یک داستانش رو خیلی دوست داشتم و اونم در اوج سرگردانی، به و و اتمام رسید شاید می‌توونست پیک‌های دیگه‌ای هم داشته باشه.
داستان‌هاش ظرافت قلم تصویر سازی داشت، داستان یکی مونده به آخری هم جای تامل داشت اما یک تم ملایم و آرامش درونی مشرقی سر تا پای کتاب رو پوشانده بود که حداقل با روحیه‌ی متلاطم و ابر و بادی من، زیاد سازگار نبود.
در بیشتر صفحات هیچ احساسی رو در درونم برانگیخته نکرد، نه عشق، نه حسرت، نه حسادت، نه سردرگمی، نه یادآوری... هیچی! عادت دارم با کتاب فکر کنم ولی با این کتاب نتوونستم! شاید نویسنده و دنیاش رو نمی‌شناختم، نمی‌دونم!
سیدمحمد حسینی نژاد
۱۴۰۱/۲/۹
خیلی جذاب نبود
تم جالبی نداشت یک نواخت بود
من از کتابراه همیشه کتاب صوتی میخرم ودوست دارم منو به یه عالم دیگه ببره
این کتاب اینطور نبود
پروین شریعتی
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
من عاشق کتاب‌های موراکامی هستم گرچه این کتاب به نسبت بقیه کتاب‌هایی که از این نویسنده توانا مطالعه کردم از نظر من جذابت کمتری داشت
صدیقه فتحی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
زیاد با این کتاب ارتباط برقرار نکردم
شاید به خاطر تفاوت فرهنگی ما با ژاپنی هاست
میترا رضایی
۱۴۰۰/۸/۱۷
کلا موراکامی خیلی نویسنده قدریه من همون سال اسپاگتی رو که داستان اول بود بیستر دوست داشتم
yasaman khamsepour
۱۴۰۰/۸/۳۰
من از ایشون فقط کافکا در کرانه رو خونده بودم.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سال اسپاگتی

برای دریافت کتاب صوتی سال اسپاگتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.