معرفی و دانلود کتاب صوتی درخت‌های تشنه

عکس جلد کتاب صوتی درخت‌های تشنه
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درخت‌های تشنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درخت‌های تشنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درخت‌های تشنه

کتاب صوتی درخت‌های تشنه نوشته‌ی مصطفی رحماندوست، درباره دختر بچه‌ای به نام آذر است که همراه با خانواده خود در یک خانه‌ی زیبا زندگی می‌کند و شب‌ها قبل از خواب با ماه درخشان آسمان حرف می‌زند.

درباره کتاب صوتی درخت‌های تشنه:

آذر دختر بچه‌ای‌ست که هر شب با ماه آسمان صحبت می‌کند و با او دوست شده است. آن‌ها با هم حرف‌های زیبا و آموزنده‌ای می‌زنند و حتی ماه به آذر قول داده که اگر کارهای بسیار خوب و مفیدی انجام بدهد، او را به یکی از آرزوهای همیشگی‌اش می‌رساند. این دختربچه مهربان نیز تمام تلاشش را می‌کند تا به خواسته‌اش برسد.

کتاب صوتی درخت‌های تشنه از سه داستان جذاب و شنیدنی تشکیل شده و دوستی خیال انگیز و دنباله‌داری میان آذر و ماه به تصویر کشیده شده است. همچنین در انتهای هر قصه یک لالایی کوتاه آمده که مصطفی رحماندوست آن را با لحن صمیمانه خود می‌خواند.

نویسنده کتاب درخت‌های تشنه در این اثر تلاش کرده با در نظر گرفتن روح لطیف و پاک کودکان، میان آن‌ها، گیاهان و حیوانات رابطه‌ای محبت آمیز برقرار کند و از زیبایی‌های طبیعت بیشتر سخن بگوید. همچنین پیوند و مهر میان مادر و فرزند نیز به خوبی توصیف شده و کودکان می‌توانند در قالب قصه‌ای آرام و ساده مفاهیم آموزنده‌ای را یاد بگیرند.

کتاب صوتی درخت‌های تشنه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 10 ساله مناسب و جذاب خواهد بود.

مصطفی رحماندوست را بیشتر بشناسیم:

در میان نسل قدیم و جدید کمتر کسی پیدا می‌شود که شاعر «صد دانه یاقوت» را نشناسد؛ مصطفی رحماندوست (Mostafa Rahmandoost) شاعر، نویسنده و مترجم ایرانی‌ست که چندین دهه از عمر خود را صرف پرورش و رشد حوزه کتاب‌‌ کودکان و نوجوانان کرده و آثار زیادی را در این زمینه به چاپ رسانده است.

رحماندوست در سال 1329 در شهر همدان به دنیا آمد و رشته زبان و ادبیات فارسی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواند. پس از آن بود که موفق شد درجه یک هنری (دکتری) را نیز در کارنامه علمی و ادبی خود ثبت کند.

این نویسنده مشهور تاکنون 314 اثر گوناگون در قالب‌ شعر، تالیف و ترجمه داستان منتشر کرده و مجموعه کتاب‌هایش شش و نیم میلیون بار به چاپ رسیده‌اند. همچنین برخی از قصه‌های مصطفی رحماندوست همچون «دو لاک‌پشت تنها»، «بازی با انگشت‌ها»، «سه قدم دورتر شد از مادر»، «دو تا عروس، دو تا داماد» و ... به سیزده زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

«فرهنگ آسان: دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان، فوت کوزه‌گری: مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی، ترانه‌های نوازش، ترانه‌های نیایش، لالایی‌ها، مجموعه شعرهای قصه‌های پنج انگشت و بازی با انگشت‌ها، هیچانه‌ها سفید بود، سفید تنها بود، ریشه‌ها در خاک، شاخه‌ها در باد، قصه گویی؛ اهمیت و راه و رسم آن و ...» بخشی از مهم‌ترین آثار این نویسنده محبوب به شمار می‌رود.

برخی از سمت‌های اجرایی مصطفی رحماندوست عبارتند از:

- مدیر برنامه کودک سیما
- مدیر مسئول مجله‌های رشد
- داور کتاب سال، جشنواره‌های کتاب و مطبوعات کودکان
- عضو شورای موسیقی کودکان و شورای کتاب کودک ایران
- مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
- سردبیر نشریه پویه، رشد دانش آموز، سروش کودکان، شهرزاد قصه‌گو
- مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران
- داور جشنوراه بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان و جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان

در بخشی از کتاب صوتی درخت‌های تشنه می‌شنویم:

آذر با ماه دوست شده بود. هر شب که مسواکش را می‌زد، می‌رفت توی اتاقش تا بخوابد اما پیش از اینکه خوابش ببرد، یک دل سیر با ماه حرف می‌زد. ماه به آذر گفته بود اگر یک کار خیلی خیلی خوب بکنی، من تو را به یکی از آرزوهایت می‌رسانم.

آذر هر روز سعی می‌کرد کارهای خوبی بکند؛ کارهایی که آذر می‌کرد کارهای خوبی بود اما کار خیلی خیلی خوب نبود. تا اینکه دو سه روز بود که یک ریز باران می‌بارید. گنجشک‌ها و کبوترها و پرنده‌های دیگر نمی‌توانستند دنبال غذا و دانه بگردند. بال‌هایشان که خیس می‌شد دیگر نمی‌توانستند به خوبی پرواز کنند.

همه پرنده‌ها گرسنه بودند و یک پرنده یک گوشه کز کرده بود و منتظر بود تا باران بند بیاید. دل آذر به حال پرنده‌ها سوخت. به آشپزخانه رفت و هرچه نان داشتند، برداشت و ریز ریز کرد و برای پرنده‌ها ریخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
درخت‌های تشنه
8 دقیقه
ماه و پرنده‌ها
11 دقیقه
ماه نیست، مامان هست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درخت‌های تشنه
نویسنده
راویمصطفی رحماندوست
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درخت‌های تشنه

Bahar rowshan nahad
۱۴۰۲/۱۱/۳
از نظر فرهنگ سازی و آموزش، عالی بودند سپاس از نویسنده‌ی مهربان. هر سه داستان. به ویژه که کتابهای زیادی در زمینه حفاظت از زمین و مهربانی با سایر موجودات نداریم. دو داستان اول، جو خیلی شادی اور و ارامش بخشی دارد. چیزی که کودک در این سن نیاز دارد و از ان لذت می‌برد کتاب ماه نیست مامان هست نکته‌ی بسیار آموزشی ارزشمندی را مطرح می‌کند فقط صحنه‌ی شکستن قاب و اتفاقی که پیش امد یک مقدار شدید و استرس زا هست به نظرم. و از لحاظ منطقی خیلی قانع کننده نیست.
بنیامین همتی
۱۴۰۰/۲/۷
خیلی خوب بود هم داستان و هم لالایی‌هایی که آخر هر داستان گفته شد
پیام نظری
۱۴۰۰/۲/۵
خیلی جالب بود مخصوصا که با صدای زیبا و رسای آقای رحماندوست بود 😍😍😍
سپیده یساری
۱۴۰۱/۶/۱۵
خیلی خوب وآموزنده بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درخت‌های تشنه

برای دریافت کتاب صوتی درخت‌های تشنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.