معرفی و دانلود کتاب صوتی درمان تعلل: 21 تاکتیک اثبات شده برای غلبه بر اهمال‌کاری درونی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری

عکس جلد کتاب صوتی درمان تعلل: 21 تاکتیک اثبات شده برای غلبه بر اهمال‌کاری درونی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درمان تعلل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درمان تعلل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درمان تعلل: 21 تاکتیک اثبات شده برای غلبه بر اهمال‌کاری درونی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری

یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های خودسازی! دیمون زاهاریادس در کتاب صوتی درمان تعلل به شما آموزش می‌دهد چگونه کارها را به عقب نیندازید و اهمال‌کاری منفی را ترک کنید. این اثر آموزنده قادر است زندگی شنوندگان خود را دگرگون سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی درمان تعلل

اهمال‌کاری جزء آن دسته ویژگی‌هایی است که همه کم و بیش مرتکبش می‌شویم. حتی افرادی که به‌شکل حرفه‌ای زمان و انرژی خود را مدیریت می‌کنند گاه برنامه‌های ضروری را عقب می‌اندازند تا به کاری جذاب‌تر برسند. دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) در کتاب صوتی درمان تعلل (The Procrastination Cure) دلایل به‌وجود آمدن این خصوصیت را بررسی می‌کند، سپس 21 راهکار بی‌نظیر دراختیارتان قرار می‌دهد تا به آسان‌ترین روش بر اهمال‌کاری پیروز شوید.

به تعویق انداختن کارها تجربه‌ای قدیمی و آشناست. ردپای آن را می‌توان تا چند هزار سال پیش هم دنبال کرد، زمانی که یکی از اجداد بدوی‌مان مجبور بوده برای شکار از غار خارج شود و آنقدر انجام وظیفه را عقب می‌اندازد که شب سر گرسنه بر بالین می‌گذارد. همین جد بزرگوار احتمالا بعد از گرسنگی اجباری متنبه شده و تصمیم گرفته از امروز به بعد شکار را جدی‌تر بگیرد، اما فردا هم از راه می‌رسد و دوباره این چرخه تکرار می‌شود.

چرا راه دور برویم؟ به سال‌های مدرسه فکر کنید، تمام امتحاناتی که اشکتان را جاری کردند و قسم خوردید از ترم یا سال بعد هیچ درسی را به شب امتحان موکول نمی‌کنید. دانش‌آموزان بسیاری در این تجربه ناخوشایند شریکند اما تنها درصد اندکی موفق می‌شوند قولشان را به سرانجام برسانند. این به تعویق انداختن‌ها در زندگی همه‌ی ما بارها و بارها تکرار شده چون همواره کاری جذاب‌تر از وظیفه‌ی آن لحظه وجود دارد. دلیل این اتفاق چیست؟ چرا نمی‌توانیم امری ضروری که گاه فرصت اندکی برای انجامش داریم را خاتمه دهیم؟

کتاب صوتی درمان تعلل با تمرکز بر این تجربیات مشترک تالیف شده تا به سوالاتی جهانی پاسخ بدهد. نویسنده در بخش اول کتاب، ابتدا تجربه‌ی خود را از اهمال‌کاری به اشتراک می‌گذارد، سپس به شکل‌های مختلف بروز اهمال‌کاری می‌پردازد و در نهایت چگونگی غلبه بر این میل قوی را به شما آموزش می‌دهد. بخش دوم کتاب جایی است که نویسنده از 21 نکته‌ی طلایی رونمایی می‌کند. در اینجا تجربه‌ی او باز هم به کمکش می‌آید تا با مثال، نحوه‌ی رویارویی با وسوسه‌ی تعویق انداختن کارها را درک کنید. دیمون زاهاریادس این کتاب آموزنده را با فصل «چگونه تعلل فعالانه باعث افزایش کارایی می‌شود؟» به پایان می‌رساند. عنوانی بحث‌برانگیز که شیوه‌ی استفاده از جنبه‌های مثبت اهمکاری کاری را آموزش می‌دهد!

برای جمع‌بندی باید گفت کتاب صوتی درمان تعلل اثری کاربردی با زبانی ساده است که اطلاعات جدیدی را به شنوندگانش می‌بخشد. نسخه‌ی متنی کتاب که برای هفتمین بار به چاپ مجدد رسیده، توسط انتشارات سخن‌گستر منتشر شده است. ساسان جعفرنیا و پروانه قاسمی ترجمه‌ی آن به زبان فارسی را برعهده داشته‌اند.

کتاب صوتی درمان تعلل مناسب چه کسانی است؟

اگر اهمال‌کاری باعث می‌شود کارهایتان را ناتمام رها کنید یا امور مهم را پشت گوش بیندازید، شما مخاطب این اثر هستید!

با دیمون زاهاریادس بیشتر آشنا شویم

ازجمله نویسندگان مطرح در حوزه بهره‌وری دیمون زاهاریادس است. او درباره خودش اینطور می‌گوید که از ابتدا فردی پربازده و یا مبتکر نبوده است و به‌همین‌دلیل تجربه بودن در بسیاری از محیط‌های کاری شلوغ و یا تن دادن به مکالمات غیرضروری را داشته است. او در زمینه نگارش کتاب‌ها و مقالاتی با موضوع مدیریت زمان، افزایش بهره‌وری و بهبود شرایط کار و زندگی سرآمد است و امروزه به بسیاری از کارزارهای بازایابی محتوا، مشورت‌های فکری و کمک‌های تبلیغاتی می‌دهد.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «هنر نه گفتن: بدون احساس گناه»، «30 روز تا بهره وری»، «سرسختی ذهنی» و «زندگی‌ات را 80/20 کن» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی درمان تعلل می‌شنویم

وقتی قرار باشد به کسی جواب پس بدهیم، احتمال اینکه کارها را به انجام برسانیم بالا می‌رود. این طبیعت انسان است. ما نمی‌خواهیم جلوی بقیه افراد کم بیاوریم. برعکس، ‌اگر به دیگران بگوییم که می‌خواهیم کاری انجام دهیم، مایلیم آن انتظار را برآورده کنیم. مثلا فرض کنید به همه اعلام می‌کنید که قرار است در مدت 6 ماه رمان خود را بنویسید و منتشر کنید. این اظهار را در وبلاگ و فیس‌بوک خود اطلاع می‌دهید. به همکاران خود خاطرنشان می‌کنید و به دوستان و اعضای خانواده می‌گویید.

حالا دیگر همه حواس‌ها به شماست. انتظاری در دیگران به وجود آورده‌اید. اگر وجه‌تان برایتان مهم باشد، به احتمال زیاد شروع به نوشتن رمان خواهید کرد. نمی‌خواهید پس از گذشت 6 ماه به دیگران بگویید که شکست خورده‌اید. بلکه می‌خواهید یک نسخه کامل از رمان چاپ‌شده‌تان را به آن‌ها نشان دهید و بگویید: ‌«ماموریت انجام شد.» این قدرت پاسخگو بودن است. ما برای جایگاه اجتماعی خود ارزش قائلیم و به هر دری می‌زنیم تا آن را بهتر و مستحکم‌تر کنیم. بنابراین می‌توانیم از این محرک رفتاری به نفع خود استفاده کنیم تا به کمک آن بر میل اهمال‌کاری غلبه کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
37 دقیقه
پیشگفتار: به تعویق انداختن کارها چیست؟
44 دقیقه
بخش اول: چرا تعلل می‌کنیم؟ - قسمت اول
38 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
38 دقیقه
بخش دوم: 21 تاکتیک شکست اهمال‌کار درونی
34 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
40 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
29 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
31 دقیقه
بخش سوم: وقتی تعلل کمک می‌کند کارهایتان را انجام دهید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درمان تعلل: 21 تاکتیک اثبات شده برای غلبه بر اهمال‌کاری درونی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، پروانه قاسمی
راویسهراب صفا
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درمان تعلل

Hoori
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب خیلی خوبیه، کاملا به تعلل پرداخته. در مورد دلایل تعلل و اینکه اصلا چرا تعلل و اهمال کاری می‌کنیم. و سپس ۲۱ راهکار برای درمان یا مبارزه با تعلل میده و از تجربه‌های زندگی خودش و تعلل مزمنی که داشته و راه حل میگه و اینکه باید فکر کنیم تا دلایل اهمال کاری خودمون رو پیدا کنیم. البته چندتایی مثال و میزنه ولی هرکسی باید دلایل تعلل خودش رو پیدا کنه.
مثلا یکی از دلایل اهمال کاری کمال گرایی هست یا مثلا اجتناب از امتحانِ چیزهای جدید. باید ذهنمون رو بررسی کنیم تا سرنخ‌ها را پیدا کنیم.
مثلا میگه هر زمانی احساس کردید می‌خواهید اهمال کاری کنید توقف کنید بهش فکر کنید و وضعیت ذهنی خود را ارزیابی کنید و از خودتون بپرسید که چه چیزی الان مانع اقدام کردن شده. وقتی آنرا شناسایی کردید آنرا یادداشت کنید. شاید هم بیش از یکی باشه که همه را بنویسید. وقتی این کار را کردید می‌تونید به سمت تغییرات سازنده قدم بردارید.
یا یه راه دیگه اینه که حسابرسی هفتگی انجام دهید و همچنین کلی راهکار دیگه میده. این کتاب مفید برای شنیدن پیشنهاد میشه.
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۲۹
عقل و تجربه تعلل با هم ارتباط نزدیکی دارند خودداری از انجام وظیفه‌ای است که لازم است تا موعد مشخصی انجام شود. می‌توان از آن به عنوان به تأخیر انداختن (از سر عادت یا آگاهانه) شروع یا پایان کاری، با علم به پیامدهای منفی این تأخیر نیز یاد کرد. عادت به تعویق انداختن غیرضروری کارها یا تعلل در انجام تا و کارها لحظه آخر به معنی اهمال کاری است. در بسیاری از موارد افراد اهمال کار، انجام کارهای مهم را برای انجام کارهای غیرضروری که انجام دادنشان خوشایندتر است، به تعویق می‌اندازند. در بسیاری از موارد، اهمال کاری یا procrastination نشانه‌ای از مشکل جدی روانشناختی نیست، بلکه بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی به این مشکل دچار می‌شوند. کتاب خوبیست خواندن آن پیشنهاد میشود.
ظاهر ذبیحی
۱۴۰۲/۱/۱۵
این کتاب در واقع یک دستورالعمل و یک برنامه مناسب هست برای کسانی که انجام کارها را پشت گوش می‌اندازند. بنده شخصا جزو همین دسته بودم. حتی کارهای ساده از قبیل تعمیر لباسشویی و یا جاروبرقی و یا ثبت نام در رشته مورد علاقه رو همیشه به روز بعد موکول میکردم.
Sema Rahi
۱۴۰۲/۷/۱۲
سلام، کتاب خوبیه و اغلب روزنه‌های اهمال کاری رو پوشش میده، اهمال کاری با تنبلی یک مفهوم نیست و بحث‌های زیربنایی و روانشناسی داره که کتاب خوب میگه، برخی کتاب‌ها جنبه متنی دارند و برخی صوتی، در گوش کردن صوت دقت کنید
Samira mah
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
خوب بود فقط باید اقدام کرد
یه جایی خوندم که تفاوت ادمای موفق و ناموفق اینه که ادمای موفق تصمیم میگیرن و اقدام میکنن
ادمای ناموفق تعلل...
محمود غلامی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
درمجموع، خیلی خوب بود. همه ماتعلل درامور زندگیمون داریم. ولی، این کتاب باعث می‌شه که به فکر بریم و در رفع تعلل اقدامی بکنیم.
فرجام
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
در باب تنبلی مطالبی گفته اما خیلی پیچیده کرده مطلب رو محتوای خوبی داره باید برای شنیدنش تایم اختصاص داد
محمد وهابی
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتاب بسیار مطالب ارزشمندی داره ولی امتیاز ضعیفی که دادم از بابت نحوه کتاب‌خوانی و اشکالات در ضبط صدای گوینده هست
sa za
۱۴۰۲/۶/۹
من هم اهمالکاری زیا‌ی دارم راهکار میده بهم این کتاب وقتی نمیتونم برم سراغ کاری گوش میدم و شروع میکنم
زهرا یوسفی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
تاثیر گذار و مفید 👌🏻
با کمک این کتاب میتونیم میزان اهمال کاری خودمان را بدانیم و اصلاح کنیم.
Payam Ghoohestani
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
واقعا تو این مورد مشکل داشتم امیدوارم این کتاب مشکلمو حل کند
امیررضا امجدی
۱۴۰۲/۶/۱
مثل همه کتاب‌های ایشون نکاتی درش هست که خاص هستن
Roya Esmaili
۱۴۰۲/۲/۱۱
کتاب خوبی هست به من در برنامه ریزی روزمره خیلی کمک کرد
سید معین موسوی
۱۴۰۲/۱/۸
عالی من خیلی وقت بود دنبال همچنین کتبی بودم
Afrooz Oliaei
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
راهکارهای خوب و کاربردی داشت. من چند راه کار را شروع کردم.
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درمان تعلل

برای دریافت کتاب صوتی درمان تعلل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.