معرفی و دانلود کتاب صوتی دل کور

عکس جلد کتاب صوتی دل کور
قیمت:
۱۰۹۲۰۰ ۷۶,۴۴۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دل کور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دل کور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دل کور

کار درست را کدام برادرم انجام داد؟ علی؟ مختار؟ یا رسول؟ این سؤال برای مدتی طولانی‌ست که ذهن شخصیت اصلی کتاب صوتی دل کور، به قلم اسماعیل فصیح، را به خود مشغول کرده است. صادق آریان، شخصیت اول این رمان، باید با خشم، نفرت، محبت، حسرت و اندوهی که نسبت به برادران خود دارد، کنار بیاید و تمام گذشته را در ذهن خود زیرورو کند.

درباره‌ی کتاب صوتی دل کور

دکتر صادق آریان در کابوس خود، درخونگاه، محله‌ی کودکی‌هایش را غرق در خون می‌بیند؛ خونی که انگار از آن‌جا به تمام دنیای او و هرجا که می‌رود سرایت می‌کند و تک‌تک نقاط ذهنش را در رنگ و بوی خود غرق می‌کند. صادق آریان در نیمه‌ی این کابوس شبانه، با صدای زنگ تلفن از خواب می‌پرد و می‌شنود که همسرش مشغول پچ‌پچ کردن با کسی است. همسر جوان او تلفن را قطع می‌کند، وارد اتاق خواب می‌شود و وقتی می‌بیند که صادق بیدار شده، به او اطلاع می‌دهد که اتفاق بدی افتاده: ظاهراً برادر بزرگ دکتر صادق آریان از دنیا رفته است. اسماعیل فصیح (Esmail Fassih) داستان خود در کتاب صوتی دل کور را با این کابوس و این خبر مرگ آغاز می‌کند و در ادامه، با فرو رفتن صادق آریان به انبوه خاطرات گذشته‌اش، آن را پی می‌گیرد.

شخصیت اصلی کتاب صوتی دل کور، در همان شبی که خبر مرگ برادرش مختار را می‌شنود، سفر به گذشته‌ی خود و یادآوری خاطرات ریز و درشت کودکی و جوانی‌اش را آغاز می‌کند. انگار که او با شنیدن خبر این اتفاق ناگهانی، به گذشته پرتاب می‌شود و تک‌تک مردگانی که روزگاری خانواده‌ی او بودند، پیش چشمش ظاهر می‌شوند. اسماعیل فصیح فضای محله و خانواده‌ی صادق آریان را مشابه با زندگی خودش در کودکی و جوانی طراحی کرده است. صادق آریان، فرزند ارباب‌حسن آریان و کوکب‌خانم، در خانواده‌ای سنتی و بازاری به دنیا آمده و سه برادر به نام‌های مختار، علی و رسول دارد که در هر بخش از کتاب صوتی دل کور، درباره‌ی زندگی و سرنوشت یکی از آن‌ها می‌شنویم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دل کور

با ورود به گذشته و محله‌ی درخونگاه و بازار آن منطقه، همه‌چیز را از زاویه دید صادق می‌بینیم و شخصیت‌های کتاب صوتی دل کور را نیز با قضاوت‌ها و نگاه او می‌شناسیم. مختار، بزرگ‌ترین فرزند کوکب‌خانم و ارباب‌حسن، از همان جوانی‌اش هیچ چیزی جز دردسر درست کردن، فرصت‌طلبی و آزار رساندن به دیگران نداشته است. علی، برادر بعدی، کاری به کار دنیا و خانواده‌ی خود ندارد و تنها در پی رسیدن به آرزوها و خوشی‌های خودش رفته است. اما رسول فرق دارد. مهربانی‌ها و بزرگ‌منشی‌های او همه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و کسی نیست که از نگاه درخشان او نسبت به جهان و زندگی و انسان‌ها خبر نداشته باشد. اسماعیل فصیح سرنوشت رسول را طوری روایت می‌کند که او در جوانی در جریان یک درگیری با مختار آسیب می‌بیند و به‌اصطلاح اهالی محل، دیوانه می‌شود. صادق نیز، بعد از تمام اتفاق‌های تلخ و شیرینی که در کودکی شاهد آن‌ها بوده، راهی آمریکا می‌شود و در آن‌جا پزشکی می‌خواند. مدتی بعد هم مجدداً به ایران بازمی‌گردد و زندگی مستقل خود را آغاز می‌کند.

در واقع اسماعیل فصیح، هر کدام از شخصیت‌های کتاب صوتی دل کور را به‌عنوان نماینده‌ای از یک قشر جامعه‌ی ایران در آن دوران در نظر گرفته و به هریک از آن‌ها از چشم صادق، به‌عنوان راوی داستان این جامعه نگریسته است. مختار کسی است که از جوانی خود وارد بازار می‌شود، از هر فرصتی استفاده می‌کند و سرمایه‌ی خوبی برای خود جمع می‌کند و بعد از آن نیز به خرید زمین رو می‌آورد و سرانجام تبدیل به سرمایه‌دار بزرگی می‌شود. علی نیز از آن شخصیت‌های نان به نرخ روز خور و بی‌تفاوت نسبت به جامعه به‌شمار می‌رود که تنها به فکر ارتقای پست و مقام خود و راحت‌تر زندگی کردن هستند. رسول نیز که به نوعی چشم بینای جامعه و روشنفکری پراحساس محسوب می‌شد، در نهایت سرکوب می‌شود و او را دیوانه می‌پندارند. صادق آریان با نگاه به کودکی و جوانی خود تلاش می‌کند تا تمام این گذشته‌ی پرالتهاب و پرماجرا را در ذهن خود سروسامان بدهد.

با شنیدن این اثر از اسماعیل فصیح به کوچه‌خیابان‌ها، بازار، کافه‌ها و سینماهای تهران قدیم سفر خواهیم کرد و مانند دیگر داستان‌های او از سبک روان و پراحساس روایتش لذت خواهیم برد. کتاب صوتی دل کور را نشر صوتی ماه آوا با صدای رضا عمرانی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات البرز به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی دل کور برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی دل کور را به همه‌ی علاقه‌مندان به رمان‌های فارسی و ادبیات معاصر ایران توصیه می‌کنیم. اگر دوست دارید در خلال شنیدن داستانی گیرا و جذاب، به تهران قدیم سفر کنید و فضای سیاسی و اجتماعی حاکم بر دوره‌های قدیم این شهر را احساس کنید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی دل کور می‌شنویم

از عصر، تمام زن‌های خانه توی تالار جمع شده و گریه کرده بودند. از تنگ غروب که ارباب‌حسن نفسش به شماره افتاده بود، مختار رخت‌خواب او را رو به قبله کرده بود و متکّا را از زیر سرش بیرون کشیده بود که زودتر تمام کند. پیرمرد، زیر نور چراغ گردسوزِ سر طاقچه تکان نمی‌خورد. ارباب‌حسن در ماه‌های آخر عمرش هرگز نگذاشته بود چراغ بالاسرش را خاموش کنند. می‌گفت این نور رسول است.

صدای نفس‌های دراز و حلقومی او که توی سینه و حنجره‌اش تاب می‌خورد و به سختی بیرون می‌آمد، به گوش بچه‌های پشت شیشه‌های درگاهی تالار می‌رسید. گاهی که صدای آخرین نفس‌های پیرمرد میان شیون زن‌ها گم می‌شد، همه خیال می‌کردند پیرمرد مرده. اما بعد، باز صدای نفس حلقومی می‌آمد که با آه توأم بود. انگار چیزی را که در دل داشت و می‌خواست بگوید، نمی‌تواند.

گلین‌خانم یک‌بار از ته تالار گفته بود: «بابا یه نفر بره زیرش رو عوض کنه! گناه داره!» اما کوکب‌خانم با صورت خسته، با چادرنمازی که با پریشانی روی شانه‌هایش افتاده بود و با چشمانی که غم‌زده، اما بدون اشک بود، سرش را به طرف شوهرش برگردانده و بعد به گلین‌خانم نگاه کرده، گفته بود: «فایده‌ش چیه؟ مگه خون بند میاد؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
شناسنامه - قسمت اول
30 دقیقه
قسمت دوم
31 دقیقه
قسمت سوم
38 دقیقه
قسمت چهارم
28 دقیقه
قسمت پنجم
43 دقیقه
قسمت ششم
38 دقیقه
قسمت هفتم
27 دقیقه
قسمت هشتم
42 دقیقه
قسمت نهم
30 دقیقه
قسمت دهم
25 دقیقه
قسمت یازدهم
41 دقیقه
قسمت دوازدهم
45 دقیقه
قسمت سیزدهم
48 دقیقه
قسمت چهاردهم
36 دقیقه
قسمت پانزدهم
12 دقیقه
قسمت شانزدهم
38 دقیقه
قسمت هفدهم
39 دقیقه
قسمت هجدهم
35 دقیقه
قسمت نوزدهم
34 دقیقه
قسمت بیستم
48 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
38 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دل کور
نویسنده
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۹۲۰۰ ۷۶,۴۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دل کور

📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
با درود و عرض ادب خدمت خانواده بزرگ کتابراه دوستان حدود یک‌ماه هست که کتاب رو تمام کردم اما الان فرصت دارم که نظرم رو بگم میخوام برای این کتاب بنویسم که چه تاثیر خوبی بر من و زندگی شخصیم گذاشته شده و خطاب به اون افرادی که کامنت منفی گذاشتن که وای حالم بد شد تا فلان فصل بیشتر ادامه ندادم خیلی غمگین بود شما باعث شدید که این کتاب با ارزش و با تردید و با گذشت زمان بیشتری خریداری کنم و لطفا تا کتابی رو تا آخر تمام نکردید کامنت منفی نذارید دوستان قبل از خرید کتاب لطفا به موضوع و محتوای کتاب سر بزنید و اگر به مزاجتون خوش آمد اقدام به خرید کنید نوشته کتاب بر اساس فلان موضوع و در رابطه با چی هست چطور انقدر راحت میایید و نقد میکنید شاید افرادی مثل من نیاز به این کتاب داشته باشند و همین نظر شما شک و تردید ایجاد کند. اما نظر دهی به کتاب‌هایی که استاد عمرانی راوی هستند خیلی سخت هست چون نمیدونی از کتاب باید بگی یا راوی حرفه‌ای آن من محتوای کتاب و خیلی خوب درک و حس کردم جوری که خودم و در اون مکان‌هایی که گفته می‌شد میدیدم و با ذهن وقلم بسیار خلاقانه‌ای نوشته شده اما روایت کتاب به قدری زیبا و قابل قبول بود که انتظار داشتم آخرش اینطور تمام نشه و به نظرم هنوز جا داشت که روایت ادامه پیدا کنه اصل مطلب گویندگی جناب رضا عمرانی باموسیقی حنجره ایشان از چه جنسی هست؟ چطور یک نفر میتونه در یک زمان از یک حنجره صدای کودک دختر و پسر صدای نوجوان دختر و پسر صدای پیر مرد و پیر زن صدای دیوانه یا فرد معلول و فرد مست شده و صدای فرد معتاد، بیمار در بستر مرگ، فردی که در حال مردن هست و... اگر این استعداد شاهکار نیست پس چیه؟ چه واژه‌ای بالاتر از شاهکار وجود دارد؟ دو سوم کتاب‌هایی که ایشان راوی هستند و شنیدم
حسین سلیمی
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب دلکور داستانی قدیمی که از کوچه‌های تهران شروع میشه و اگر سن و سالی داشته باشی و تهران قدیم رو دیده باشی خیلی زود با نویسنده همراه خواهی شد و اگر از تهران قدیم اطلاعاتی نداشته باشی درک صحبتهای نویسنده از توضیحات کوچه و خیابان برایت کمی سخت خواهد بود زندگی خانواده آرین و ناجوانمردی مختار که در و آغاز با خیانت دزدی زندگی خودش رو شروع کرد پایان خوبی نداشت در کل بنظر من نویسنده خیلی به حاشیه پرداخته بیشتر این کتاب شبیه فیلمنامه هست چرا که نویسنده از خیلی چیزهایی که تعریف میکنه که اصلا نیازی نیست و برای خواننده و یا شنونده خیلی خسته کننده است
مهدی عزیزی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
درود به کتابراه و عزیزانی که نظربنده رو میخوانند، برای من زادگاهم درخونگاه بوده خیلی قابل لمس تر از بقیه هست، روح استاد فصیح شاد که باقلم زیباش و گویندگی عالی روایت انقدر داستان رو برام قابل لمس کرد، خانه مادربزرگم توکوچه بهاربود همون شیخ کرنا، وقسمتی ازداستان که چند نفرلات از عرق فروشی چهار راه هم گلوبندک بیرون امدند، قاسم گوسفندی وناصرفرهاد برام جالب بود، الان قهوه خانه قاسم گوسفندی واقع در بازارچه شاپور هست عکسشم داخل قهوه خانه موجود هست، ولی مالک قهوه خانه کمال تهرانی هست از دوستان بنده، اگر مسیرتون خورد حتما یه سری بزنید حالتون خوب میشه
گلناز عالیان
۱۴۰۲/۸/۲۸
ممنونم از کتابراه عزیز و جناب عمرانی که مثل همیشه عالی بودند.. ممنون از قلم شیوای اسماعیل فصیح. واقعا لذت بردم، نوع روایت و موسیقی و خوانش آقای عمرانی بسیار دلنشین بود... و البته مظلومیت رسول، تعببر زیبایش از مرگ، سرنوشت و مرگ غم انگیز خودش و آن جمله‌ی زیبا: بچه مال خداست.
آثار آقای فصیح را سالها
پیش خوانده‌ام و برایم این کتاب که نسخه فیزیکی آن در کتابخانه‌ام موجود است بسیار خاطره انگیز بود.. پاینده باشید
شقایق گل‌نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
رمان دل‌کور خیلی اتفاقی با این رمان آشنا شدم، اوایل اصلا فکر نمی‌کردم بتونه توی ذهنم چنین اثری بذاره قلم قوی و پرکشش نویسنده، داستانی جالب که از دل اجتماع بین سال‌های ۱۳۱۶ تا ۱۳۴۱ اتفاق میافته چهار برادر با زاویه دید و افکار متفاوت که ما در ادامه‌ی رمان با افکارشون آشنا میشیم
و غم عجیبی که لا‌به‌لای سطرهای رمان مخفی شده، یک اثر خوب به جا گذاشته
nahid
۱۴۰۳/۱/۶
روایتی بسیار زیبا از متن یک زندگی واقعی با خوانش حرفه‌ای اختلاف بسیار عمیق بین برادران و تاثیر آن‌ها بر خانواده، اختلاف بین نسلها که همیشگی است از چند صد سال پیش تا چند صد سال آینده... فقط پیام داستان‌ یک جورهایی برای من گنگ بود آیا میخواست بگوید آدم بد وجود ندارد، مختار رو میشد دوست داشت؟ به نظرم یکم اغراق آمیز می امد.
reine
۱۴۰۲/۹/۳
مگر میشود انتخاب عالیجناب صدا، آقای رضا عمرانی رو شنید و لذت نبرد
چنان به زببایی تصویر کشیدن که اینکار در حال تماشای سریال هستی. بینهایت ممنون بابت این همه هنر ممنون ماه آوا فرهیخته و کتابراه عزیز
مریم اعلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
بسیار عالی... اقای عمرانی طوری کتاب رو میخونن که شنونده به تصویر میکشه واین باعث میشه که باعلاقه گوش بدی... کتاب جالبی بود که میشه پندهایی ازش بگیری
تانی حیدری
۱۴۰۳/۱/۳۱
استاد رضا عمرانی عزیز مثل همیشه عالی بودن. کتاب و خیلی خیلی دوست داشتم. نوشته‌ها طوری بود که انگار توی همون فضا دارم زندگی میکنم
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۱۱/۸
خیلی لذت بخش بود قلم استاد فصیح عالی بود گویش آقای عمرانی زیبایی کتاب را صد چندان کرده بود تا آخر کتاب را بدون وقفه گوش کردم.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۸/۳۰
ای روزگار همیشه خراب که وفق مراد مردان عوضی روزگار و همیشه بدبختی و بیچارگی از آن خوبان روزگار است…
ندا مفرد
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب شو خونده بودم داستان صوتی هم عالی بود با صدای آقای عمرانی
سوگل امینی نظری
۱۴۰۲/۸/۲۵
اولین اثر از نویسنده بزرگوار بود که گوش دادم، بینظیر ارزشمند به معنی واقعا کلمه
Estrella
۱۴۰۳/۲/۶
برای یکبار خوندن یا شنیدن خیلی خوب بود ولی کتابی نیست که بخوام دوبار بخونم بازم میگم برای یک دفعه خوندن توصیه میکنم
fateme
۱۴۰۳/۲/۴
برای من شنیدن این کتاب بی اندازه دلنشین بود قلم استاد فصیح و صدای اقای عمرانی این کتابو توی ذهنم تا همیشه هک کرد.
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دل کور

برای دریافت کتاب صوتی دل کور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.