معرفی و دانلود کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

در کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا، داستان‌هایی کهن از ادبیات عامیانه‌ی ژاپن را از نویسندگانی مختلف، با ترجمه‌ی محمدرضا شمس می‌شنویم که نه‌تنها برای مخاطبانِ اصلی خود، یعنی کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان نیز نکاتی پندآموز و شنیدنی در بر دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا، گردآوری 14 افسانه‌ی ژاپنی به قلم نویسندگانی متفاوت است که محمدرضا شمس آن را به فارسی برگردانده است. هرچند که این داستان‌ها از ادبیات کهن ژاپن برگرفته شده‌اند اما برای مخاطب فارسی‌زبان، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، سرگرم‌کننده و جذاب خواهند بود چرا که افسانه را نمی‌توان به ملت و زبان خاصی محدود دانست؛ باورهای انسانی، آرزوها و آرمان‌های بشری، سعادتمندی، نیک‌خویی، نیک‌رفتاری و... همگی مفاهیمی جهان‌شمول هستند و افسانه، چیزی نیست جز بیان این مفاهیم با زبانی ساده، روان، بی‌پیرایه، شیرین و دلنشین.

مخاطب کودک در پی شنیدنِ کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا با بخشی از میراث شرق آسیا آشنا می‌شود و از آموزه‌ها و پند و اندرزهای آن بهره‌مند می‌گردد، از چشم‌اندازِ کهنِ شرقی به جهان می‌نگرد و به معنا و عمق مفاهیمی که برای شرقیان باستانی ارزشمند و برجسته بوده است، پی می‌برد.

پیش از اختراعات و اکتشافاتی که بشر امروز به آن مباهات می‌کند، تنها راهی که برای توجیه پدیده‌های طبیعی وجود داشت، توسل جستن به اسطوره‌ها و افسانه‌ها بود. انسان ناآگاه فعل و انفعالاتی که رعد و برق را در آسمان پدید می‌آورد، به چکشِ ثور، خدای آذرخش و تندر نسبت می‌داد و برای بسیاری از پدیده‌ها و رویدادهای طبیعی، توجیهی مشابه داشت. اندک‌اندک و به مرور زمان، بال و پر بیشتری به آن شخصیت‌های فراانسانی و خداگونه بخشیده شد و حکایت‌های بسیاری در وصف توانمندی‌ها، شکست‌ها، پیروزی‌ها، عشق‌ها و پهلوانی‌هایشان شرح داده و سینه‌به‌سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شد. با وجود اینکه بسیاری از آن حکایات شفاهی، امروزه از خاطره‌ها رفته‌اند اما همان اندکی که از گذشته‌های دور به جا مانده، امروزه از حکمت و دانشی برخوردار است که می‌تواند در قدم‌های اولیه‌ی مخاطبِ کم‌سال در مسیر کسب دانش و تجربه، راهنمای او باشد.

کتاب دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا را محمدرضا شمس ترجمه کرده و نشر افق آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این اثر را به همت نشر صوتی سماوا و با خوانش محمد سلیمی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا

افسانه‌ها همیشه برای شنوندگانِ خود، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، جذاب و اسرارآمیز هستند و گویی که آنان را با خود به سفری دور و دراز در زمان می‌برند و با سرزمین‌های کهن، ماجراهای گوناگون، قهرمانان و پهلوانان، دیوان و شروران آشنا می‌کنند. افسانه‌ها، گنجینه‌ها و میراث‌های کهن یک سرزمین هستند و پیوندی عمیق میان نسل‌های مختلفی از ساکنانِ آن، ایجاد می‌کنند. افسانه‌های مردم دنیا، عنوان مجموعه‌ای دوازده جلدی و آموزنده است که به همت نشر افق و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و افسانه‌های کهن سرزمین‌های مختلف به انتشار رسیده است. از اسکار وایلد گرفته تا هانس کریستین اندرسون و بسیاری دیگر، داستان‌های مختلف، مصور و سرگرم‌کننده‌ای از مشاهیر گوناگون در سراسر جهان در این مجموعه گردآوری شده‌اند. «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «قوی سفید» و «گرگ و هفت بزغاله» عناوین برخی از آثار منتشر شده از این مجموعه‌ی محبوب هستند.

کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا برای تمامی کودکانی که به داستان‌های فانتزی، افسانه‌های کهن و فرهنگ عامه‌ی مردم جهان علاقه دارند، تجربه‌ای شیرین و دلچسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا می‌شنویم

پدر سابورو با دیدن گربه‌ی مرده وحشت‌زده از جا پرید و گامبی توی سر پسرش زد: «پسرک نادان وقتی چیزی مثل این پیدا کردی، لازم نیست آن را به خانه بیاوری. ببر بندازش توی رودخانه. فهمیدی چی گفتم؟»

سابورو که گیج و منگ بود، گفت: «بله پدر جانم. فهمیدم چی گفتی.»

روز بعد سابورو ریشه‌ی درخت بزرگی را از زمین بیرون کشید و چون به یاد حرف‌های پدرش افتاد، فوری آن را با خود تا رودخانه کشید و به آب انداخت. در همین وقت، یکی از همسایه‌ها از آن‌جا می‌گذشت. با دیدن این صحنه، به سابورو گفت: «سابورو جان، تو نباید چیزهای باارزش را دور بیندازی، این ریشه‌ی درختی که تو در رودخانه انداختی، یک هیزم درست و حسابی است. تو باید آن را قطعه‌قطعه می‌کردی و به خانه می‌بردی، فهمیدی جانم؟»

سابورو گفت: «فهمیدم آقای همسایه. چشم! بعد از این به حرف‌های شما عمل می‌کنم.» و با گفتن این حرف، به‌طرف خانه راه افتاد. در راه خانه یک قوری چینی پیدا کرد. با خودش فکر کرد: «عجب چیز باارزشی! حالا آن را تکه‌تکه می‌کنم و با خودم به خانه می‌برم. حتماً پدرم از دیدن آن خیلی خوشحال می‌شود.»

سابورو کج‌بیلش را بلند کرد و چند ضربه‌ی محکم به قوری زد. قوری خُرد شد. سابورو خرده‌ها را در دستمالی پیچید و به خانه برد. در راه که می‌رفت، از خوشحالی قند توی دلش آب می‌شد. وارد خانه شد، فریاد زد: «مادر عزیزم، سلام. چرا به من خوشامد نمی‌گویید؟ نگاه کنید برای‌تان چه آورده‌ام.»

بعد تکه‌های قوری را از دستمال بیرون آورد و به دست مادرش داد. مادر سابورو با دیدن قوری خُرد‌شده اشک توی چشمانش جمع شد. گفت: «آه خدایا... سابورو می‌دانی چه کار کردی؟ تو قوری خوب و نازنین مرا از بین بردی، من امروز صبح با آن برای پدرت چای بردم، اما در راه که می‌آمدم آن را گم کردم و حالا تو، پسرک نادان. آخ آخ! اگر پدرت بفهمد، پوست از کله‌ات می‌کَنَد. برو گم شو. برو فوری از جلوی چشمم دور شو...» سابوروی بیچاره از برابر چشمان مادرش دور شد. در گوشه‌ای نشست و با خودش فکر کرد: «من تعجب می‌کنم که چرا مردم به من سابوروی احمق می‌گویند. من درست همان کاری را می‌کنم که آن‌ها به من می‌گویند. نه بیش‌تر، نه کم‌تر.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
یک: بزرگ‌ترین موجود دنیا
9 دقیقه
دو: کتری سحرآمیز
6 دقیقه
سه: کشاورز پرنده
6 دقیقه
چهار: آسیاب‌دستی سحرآمیز
11 دقیقه
پنج: خلال‌دندان جنگجو
8 دقیقه
شش: چرا دیو قرمز گریه کرد؟
4 دقیقه
هفت: کاج چسبناک
7 دقیقه
هشت: دیوهای دماغ‌دراز
5 دقیقه
نه: دختری که به آسمان پرواز کرد
4 دقیقه
ده: خرگوشی در ماه
9 دقیقه
یازده: گنجشک زبان‌بریده
4 دقیقه
دوازده:اشک اژدها
8 دقیقه
سیزده: سابوروی احمق
9 دقیقه
چهارده: پسری که عکس گربه می‌کشید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجممحمدرضا شمس
راویمحمد سلیمی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز - 14 افسانه‌ی ژاپنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.