معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ: راهنمای تخصصی ویژه کوچ‌های حرفه‌ای، رهبران و مدیران سازمان‌ها

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ: راهنمای تخصصی ویژه کوچ‌های حرفه‌ای، رهبران و مدیران سازمان‌ها
قیمت:
۲۳۲,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ: راهنمای تخصصی ویژه کوچ‌های حرفه‌ای، رهبران و مدیران سازمان‌ها

کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ، مجموعه‌ای از مقالات و مدخل‌هاست که توسط جاناتان پاسمور جمع‌آوری شده‌اند و شما را با مفاهیم، روش‌ها، تکنیک‌ها و رویکرد‌های کوچینگ آشنا می‌سازند. مقالات این مجموعه که توسط متخصصین شناخته‌شده‌ی کوچینگ نوشته شده‌اند، بر اهمیت کوچینگ در موفقیت کسب‌وکار تأکید می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ

کوچینگ، به معنای کمک کردن به افراد برای به حداکثر رساندن سطح عملکرد و توانایی‌های آن‌هاست. این مفهوم، در سال‌های اخیر اهمیت زیادی کسب کرده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در کوچینگ، به جای اینکه به افراد چیزی آموزش داده شود، آن‌ها را برای اینکه خود بتوانند از موقعیت‌های کاری و شرایط زندگی‌شان یاد بگیرند آماده می‌سازند. بسیاری از کسب‌وکارها برای بالا بردن توانایی و ظرفیت‌های مدیران و کارمندان خود، از کوچ‌ها یا مربیان کمک می‌گیرند. جاناتان پاسمور (Jonathan Passmore) با گردآوری مقالات و مدخل‌هایی که توسط بسیاری از متخصصان این حوزه نوشته شده‌اند، در کتاب راهنمای جامع کوچینگ (The Coaches’ Handbook: The Complete Practitioner Guide for Professional Coaches) تاریخچه و رویکردهای متفاوت کوچینگ را معرفی و بررسی می‌کند.

به باور جاناتان پاسمور، ریشه‌های نظری کوچینگ را می‌توان در چهار حوزه یافت. اولین حوزه، «جنبش ظرفیت بالقوه‌ی انسانی» است که در جنبش‌های پادفرهنگی دهه‌ی 1960 تبلور یافت. جنبش ظرفیت بالقوه‌ی انسانی برپایه‌ی این باور اساسی و مرکزی شکل گرفت که ظرفیت و استعدادهای تمامی انسان‌ها، بسیار فراتر از چیزی‌ست که تاکنون نشان داده شده است و هر فرد قادر است با ارتقای خود به شادی، خلاقیت و رضایت بسیار بیشتری دست پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ

دومین حوزه‌ای که موجب ایجاد مفهوم کوچینگ شد و در کتاب راهنمای جامع کوچینگ به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد، حوزه‌ی «مربی‌گری ورزشی» است. بسیاری از تحقیقاتی که در سال‌های اول قرن بیستم صورت گرفته بودند نشان می‌دادند با کوچینگ و فعالیت‌های مربی‌گرانه می‌توان عملکرد افراد را حتی در حوزه‌هایی چون مناظره‌های کلامی بهبود بخشید و همین مسئله باعث شد توجه بیشتری به کوچینگ و مربی‌گری صورت بگیرد.

جاناتان پاسمور در کتاب راهنمای جامع کوچینگ نشان می‌دهد حوزه‌ی روان‌درمانی و همینطور تلاش‌ها برای بهتر کردن عملکرد و توانایی‌های مدیریتی و رهبری افراد، نقش زیادی در شکل‌دهی به مفهوم کوچینگ داشته‌اند. او در ادامه، تکنیک‌های کوچینگی را معرفی می‌کند که از روان‌شناسی و روان‌درمانی وام گرفته‌اند؛ تکنیک‌هایی مانند گوش دادن فعال، تعیین هدف و استفاده از احساسات و عواطف در کوچینگ همه در روان‌درمانی نیز به کار گرفته می‌شوند.

کتاب راهنمای جامع کوچینگ توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و اکبر غریب نواز و صالح مختاری ترجمه‌ی آن را برعهده داشته‌اند. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط همین انتشارات و به گویندگی الهام زیدی یام تهیه شده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای جامع کوچینگ

  • این کتاب تأمل‌برانگیز، دانش آکادمیک را با توصیه‌های عملی مرتبط می‌سازد. (دکتر جیل استیونس، رییس برنامه‌ی کوچینگ در دانشگاه کمبریج)
  • کتاب راهنمای جامع کوچینگ، مرجعی برای کوچ‌ها و مربیانی است که می‌خواهند به متخصصین این حوزه تبدیل شوند. (جینت مارشال، رییس بخش اعتبارسنجی انجمن جهانی کوچینگ)
  • این کتاب، راهنمایی تحریک‌آمیز و گلچین‌شده برای بخش‌های اساسی نظریه و عمل کوچینگ است. (دکتر الِین کاکس، سخنران ارشد در دانشگاه آکسفورد بروکس)
  • تمامی کسانی که می‌خواهند در زمینه‌ی کوچینگ آموزش ببینند، باید این کتاب را بخوانند. (دکتر رابرت وِگِنِر، نویسنده و سردبیر نشریه‌ی Business Coach)
  • موضوعات، سؤالات، تکنیک‌ها و ابزارهای متعددی در این کتاب بررسی می‌شوند که می‌توانند به مربیان کمک زیادی در کوچینگ بکنند. (سیگفرید گرایف، روان‌شناس و محقق آلمانی در دانشگاه اسنابروک)

کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کوچینگ و مربی‌گری علاقه دارید و می‌خواهید با مفاهیم این حوزه آشنایی بیشتری کسب کنید، شنیدن کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ: راهنمای تخصصی ویژه کوچ‌های حرفه‌ای، رهبران و مدیران سازمان‌ها می‌شنویم

نظارت فقط یک روند درون‌گرایانه نیست که به ناظران کمک می‌کند کار خود را بهتر انجام دهند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا به بیرون نگاه کنند و رویکردی سیستماتیک داشته باشند. نظارت باید متمرکز بر یادگیری باشد نه تحت‌نظارت و نه تدریس. عیب‌یابی انتقادی یک روی اصلی برای تولید یادگیری‌ست. سرپرست نقش دوگانه‌ای در تسهیل یادگیری و ترویج کار با کیفیت بالا، توسط ناظران خود دارد. نظارت کوچینگ یک رابطه‌ی یادگیری مشترک است که ناظر را در پیشرفت خود چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند و سعی در حمایت از آن‌ها در ارائه‌ی بهترین روش برای مراجع خود دارد. از طریق فرایند تأمل در کار خود، در امر نظارت ناظران می‌توانند عملکرد خود را بررسی و توسعه دهند؛ بعد دوباره به خود انرژی دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
فصل 1 تا 3
29 دقیقه
فصل 4 تا 7
28 دقیقه
فصل 8 تا 10
26 دقیقه
فصل 11 تا 14
38 دقیقه
فصل 15 تا 18
51 دقیقه
فصل 19 تا 22
45 دقیقه
فصل 23 تا 26
34 دقیقه
فصل 27 تا 30
30 دقیقه
فصل 31 تا 34
31 دقیقه
فصل 35 تا 39

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ: راهنمای تخصصی ویژه کوچ‌های حرفه‌ای، رهبران و مدیران سازمان‌ها
نویسنده
مترجماکبر غریب نواز، صالح مختاری
راویالهام زیدی یام
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای جامع کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.