معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول

کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول مجموعه‌ای از مقالاتِ نویسندگان مختلف را شامل می‌شود که با همکاری گروه تولید البسه‌ی ورزشی داریک گردآوری و منتشر شده‌اند. در این شماره از کتابماه به‌روزترین و علمی‌ترین مقالات حوزه‌ی روانشناسی ورزش برای مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان ارائه شده است. سردبیری این شماره را علی شمیسا بر عهده دارد و فرشاد نجفی‌پور و محمدرضا احمدی مشاوران علمی وی بوده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول

امروزه اغلب ورزشکاران و تیم‌های ورزشی، از روش‌های یکسانی برای رسیدن به مهارت‌های منحصربه‌فرد حرفه‌ای و آمادگی جسمانی مطلوب استفاده می‌کنند و عموماً در وضعیت مشابهی به سر می‌برند. با این وجود، در نتایجی که در مسابقات به دست می‌آورند، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. چرا این‌طور است؟ چه عواملی منجر به موفقیت ورزشکاران در زندگی حرفه‌ای می‌شود؟ چرا بین دو ورزشکار، که از مهارت و قدرت بدنیِ تقریباً یکسانی برخوردارند، یکی برنده و دیگری بازنده می‌شود؟ پژوهش‌های کارشناسان در باب عملکرد ورزشکاران و تیم‌های ورزشی نشان می‌دهد که علاوه‌بر تمام مواردی که ذکر شد، آمادگی روانی نیز از جمله‌ی عوامل تعیین‌کننده در موفقیت در این حوزه محسوب می‌شود. به زبانی ساده‌تر، آن ورزشکار و تیمی در مسابقات پیروز می‌گردد که از لحاظ روانی برای مسابقه آماده‌تر باشد. از این رو در کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول، مقالاتی گردآوری و ارائه شده‌اند تا به ورزشکار، مربی و متخصصان کمک کنند به درجه‌ی مطلوبی از آمادگی روانی برسند.

در این شماره از کتابماه موضوعات متنوعی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته: در مقالاتِ این کتاب صوتی، مفاهیم پایه‌ای روانشناسی واکاوی شده و مطالبی از ورزش و حوزه‌های مربوط به آن ارائه شده که فاقد تاریخ انقضا هستند و می‌‌توانند همیشه برای علاقه‌مندان به ورزش، مفید و مؤثر باشند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول

ذهن ورزشکار یکی از مهم‌ترین ابزارهای او برای رسیدن به موفقیت است. این مغز است که کنترل تمام بدن را در اختیار دارد و ضربان قلب و تنفس را تنظیم می‌کند و به همین دلیل هم می‌بایست به کانون توجه ورزشکاران تبدیل شود. با اینکه استعداد ورزشی، پشتکار و آمادگی بدنی برای ورزشکار بسیار ضروری است اما اهمیت ذهن و روانِ او آنقدر زیاد است که نادیده گرفتنش به شکست ورزشکار منتهی می‌شود. اگر ورزشکار از قدرت مغز و اثرگذاری آن آگاه باشد، می‌تواند با تقویت آن، عملکرد خود را ارتقا بدهد. او می‌تواند به‌کمکِ ذهن، اضطراب خود را کنترل کند و همین‌طور از تصویرسازی و تمرین‌های تجسمی و افزایش اعتماد به نفس، برای بهبود کارآیی خود استفاده نماید.

کتابماه صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول به زبانی ساده اما علمی مطالبی را بیان کرده که از دغدغه‌های مهم افراد درگیر با ورزش به شمار می‌آید. گردآورندگان از نظرات و تجربیات حرفه‌ای‌ها و کارآزموده‌های این حوزه یاری گرفته‌اند تا پاسخ‌هایی دقیق و روشن به پرسش‌های ورزشکاران و مربیان ارائه نمایند. کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول توسط نشر روانشناسی جامعه، به سردبیری علی شمیسا و با مشاوره‌های علمی فرشاد نجفی‌پور و محمدرضا احمدی منتشر شده است. مبینا فلاح‌زاده، مهرشاد نادری، اعظم فراهانی، امین پاشا، امیرحسین دیوسالار، پریزاد میربابایی و رویا شهرام گویندگان این کتاب صوتی هستند.

کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول را به تمامی ورزشکاران، مربیان، کارشناسان ورزش، پزشکان ورزشی و همه‌ی علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول می‌شنویم

بدن شما یک ماشین ورزشی با تکامل خارق‌العاده است که از عضلات که می‌توان آن‌ها را تا حداکثر کارایی و تناسب پرورش داد و از اعصابی که عضلات را کنترل می‌کنند و همچنین سایر قسمت‌ها تشکیل شده است. اعصاب به نحو گسترده‌ای در مغز شما ارتباط و پیوستگی پیدا کرده‌اند. شمار وسیعی از سلول‌های عصبی توسط تعداد بسیار فراوان‌تری از ارتباطاتِ بین عصبی به هم متصل شده‌اند. علت اینکه کودک انسان در مقایسه با حیوانات برای رسیدن به بلوغ به زمانی چنین طولانی نیاز دارد، تاحدودی به وجود تعداد بیشتری سلول در مغز ما ارتباط پیدا می‌کند. در ابتدا مغز ما چندان سازمان‌یافته نیست. بخش عمده‌ای از فرآیند رشد، آموزش و بلوغ ذهنی در واقع همان فرآیند تبدیل اتصالاتِ درهم و برهم بین عصبی در مغز به مسیرهای سودمند است. بخش قابل‌توجهی از فرآیند یادگیری و بهبود رفلکس‌های ورزشی و مهارت‌ها نیز شامل تثبیت، اصلاح و تقویت راه‌های عصبی در بدن و مغز است. برخی از این راه‌های عصبی در خارج از مغز در اعصاب بدن و نخاع واقع شده است. این مسیرها باید با تمرین جسمی آموزش داده شوند اما بسیاری از این مسیرها درونِ خود مغز هستند. این مسیرها را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های ذهنی مانند تخیل و شبیه‌سازی آموزش داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
قسمت اول
51 دقیقه
قسمت دوم
56 دقیقه
قسمت سوم
32 دقیقه
قسمت چهارم
64 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمبینا فلاح زاده، مهرشاد نادری، اعظم فراهانی، امین پاشا، امیرحسین دیوسالار، پریزاد میربابایی، رویا شهرام
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی ورزش - شماره اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.