معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم

عکس جلد کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم

کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم، به‌روزترین و جالب‌توجه‌ترین مقالات حوزه‌ی روانشناسی کودک و نوجوان را در بر دارد و درصدد است تا با زبانی ساده اما در عین حال تخصصی و علمی، کارآمدترین مفاهیم و مطالب مربوط به این حوزه را به مخاطبان خود ارائه دهد و به بنیادی‌ترین پرسش‌ها و چالش‌های آنان بپردازد. این شماره از کتابماه به سردبیری علی شمیسا، با مدیریت هنری مهتاب شمیسا و برگردان لیلا رعیت در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره دوم

از علم روانشناسی کودک و نوجوان چه می‌دانید و تا چه اندازه با مفاهیم مطرح‌شده در این حوزه آشنا هستید؟ به چه میزان از ضرورت توجه به مباحث مربوط به روانِ کودک و نوجوانِ خود آگاه هستید؟ از تازه‌های این علم چه می‌دانید؟ در کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره دوم به این پرسش‌ها و همچنین پرسش‌هایی از این دست پرداخته شده است.

روانشناسی کودک و نوجوان زیرشاخه‌ای از رواشناسی بالینی است که به معضلات و چالش‌های این دوران‌ها می‌پردازد. مرکز توجه این رشته را می‌توان پیشگیری و درمان اختلالاتِ این دوران‌ها دانست. هدف از این علم، بررسی دقیق و موشکافانه‌ی تحولات جسمانی، عاطفی، شناختی، عملکردی و روانی کودک و نوجوان است تا زمینه‌ی غنی‌تر و مستحکم‌تری برای حمایت از رشد و شکوفاییِ آنان فراهم شود. از این طریق است که خلاقیت و قابلیت‌های آن‌ها، فرصت بروز خواهد داشت و در نتیجه‌ی رشد و پرورش توانایی‌ها، به بزرگسالانی موفق‌تر و کامیاب‌تر تبدیل خواهند شد. در روانشناسی کودک و نوجوان همچنین معضلات رشدی، مشکلات ارتباطی و اجتماعی، مباحث مربوط به سلامت جسمی، نقص‌های شناختی، اضطراب، استرس و دیگر اختلالات روانی نیز مورد تحلیل و درمان قرار می‌گیرند. حال که به اهمیت این علم واقف شدیم، شنیدنِ کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان برای ما از اهمیت و جایگاه متفاوتی برخوردار خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم

کتابماه روانشناسی کودک و نوجوان مترصد پاسخ گفتن به مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پرسش‌ها و دغدغه‌های مخاطبان درباره‌ی مباحث مربوط به کودکان و نوجوانان به ساده‌ترین زبان است. از این رو، علمی‌ترین مقالات و جدیدترین یافته‌های این حوزه را گردآوری کرده تا در اختیار والدین، مربیان و معلمان، دست‌اندرکاران آموزشی و تصمیم‌گیرندگان حوزه‌های کودک و نوجوان قرار دهد. انگیزه‌ی گردآوری مجموعه‌هایی از این دست، یاری رساندن به کودکان و نوجوانان است تا با در نظر گرفتنِ یک الگوی طبیعی برای زندگیِ خود، بتوانند به درک عمیق‌تر و بهتری از وجود خود برسند و با شناسایی مشکلات و چالش‌های پیشِ رو، زندگی بهتر، غنی‌تر و شادمانه‌تری را تجربه کنند. این مقالات همچنین به والدین یاری می‌رسانند تا تجربه‌ی فرزندپروری را از چالشی دشوار به فرآیندی لذت‌بخش تبدیل کنند.

سردبیری کتابماه روانشناسی کودک و نوجوان - شماره دوم را علی شمیسا بر عهده داشته است و مهتاب شمیسا، به عنوان مدیر هنری و لیلا رعیت در نقش مترجم مقالات، مطالب اصلی این کتاب صوتی را گردآوری کرده‌اند. روانشناسی کودک و نوجوان را با صدای اعظم فراهانی، الهام نقوی، مبینا فلاح‌زاده، امین پاشا می‌شنوید.

کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره دوم را به والدین، مربیان، معلمان، مشاوران و تمامی دست‌اندرکاران حوزه آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم می‌شنویم

اگر بگویید نوجوانانِ امروز را توصیف کنید، بیش از هر صفتی با عناوین تنبل، ناسپاس و حق‌به‌جانب نواخته می‌شوند. اسم‌شان را گذاشتند نسل جایزه‌بگیر چون همیشه فقط برای دریافت جایزه حی و حاضرند. معمولاً والدین همیشه معترض‌اند که فرزند نوجوان‌شان، یا مدام پای بازی‌های کامپیوتری‌ هست و یا وقتش را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند. اما آیا به‌راستی، نوجوان این دوره و زمانه، معنای کار سخت را نمی‌داند یا برای انجامِ آن، روشی متفاوت اتخاذ کرده است. پاسخ به این سؤال ساده نیست چون صفت حق‌به‌جانب بودن، مفاهیم گسترده‌ای را در بر دارد. در نگاه اول، حق‌به‌جانب بودن یعنی این که طرف توقع دارد با او مانند فردی خاص رفتار شود. البته این حالت الزاماً منفی نیست و می‌تواند تعابیری مثبت را هم در بر داشته باشد. اخیراً در این زمینه تحقیقی انجام شده و این مفهوم را به دو حالت تقسیم کرده: حق‌به‌جانب بودنِ استثماری و غیراستثماری. بهتر است نگاهی عمیق به این موضوع بیندازیم و ببینیم آیا این ویژگی در فرزند شما جدی است یا نه. حق‌به‌جانب‌های استثمارگر: حق‌به‌جانب بودنِ استثماری یعنی جنبه‌ای از خودشیفتگی که نوجوان در آن توقع دارد یک سری امتیازاتِ خاص به او اعطا شود و از انجام یک سری وظایفی که بر دوش همه است، معاف شود. محققین دریافته‌اند که استثمارگرها از لحاظ روحی، مشکلات جدی دارند، از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند، کششی به کارکردن ندارند و تعهد اجتماعی‌شان حداقل است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
34 دقیقه
قسمت سوم
34 دقیقه
قسمت چهارم
32 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم
نویسنده
مترجملیلا رعیت
راویاعظم فراهانی، الهام نقوی، مبینا فلاح زاده، امین پاشا
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی کودک و نوجوان - شماره‌ دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.