معرفی و دانلود کتاب صوتی زاهو

عکس جلد کتاب صوتی زاهو
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۹۱,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زاهو

داستانی اصیل آمیخته با بوی تازگی دشت‌های الموت! کتاب صوتی زاهو نوشته‌ی یوسف علیخانی روایتی است از زندگی خانواده‌ای ساکن روستای مناچالان که با مشکل خشکسالی مواجه می‌شوند. مدقلی پسر آن‌ها برای یافتن چاره سفری طولانی را آغاز می‌کند اما با فرا رسیدن عشق، ماموریت او معنایی شخصی می‌یابد.

درباره‌ی کتاب صوتی زاهو

روایتی از شور و شوق و بی‌پروایی جوانی. کتاب صوتی زاهو شما را با مدقلی آشنا می‌کند، پسری جوان و خیال‌پرداز که دومین عضو خانواده‌ی پنج نفره‌شان است. آن‌ها به دلیل زندگی در روستا ارتباط تنگاتنگی با طبیعت دارند و این را می‌توان از محبت عمیق مدقلی نسبت به اسبش فهمید. یوسف علیخانی در داستان خیال‌انگیز زاهو که توسط نشر آموت منتشر شده، مدتی شما را با روزهای پرتکاپو و البته شیرین روستایی آشنا می‌سازد تا به زمینه‌ی فرهنگی-اجتماعی مکان قصه پی ببرید و سپس به سراغ بزرگ‌ترین دشمن این سبک از زندگی می‌رود: خشکسالی.

خشکی، معیشت مردم روستای مناچالان را در خطر انداخته. دامدار یا کشاورز فرقی ندارد، هر کس به‌نوعی دچار خسران شده. شرایط برای همگی ناگوار است و مدقلی تصمیم می‌گیرد خانواده و عزیزانش را از این بحران نجات دهد. پسر جوان و پرآرزو راهی سفری به روستای اوان می‌شود، جایی که امید دارد با هدایت آب به جویبارهای مناچالان خشکی را از بین ببرد اما آنجا عشقی آتشین نسبت به دختری از اهالی اوان مواجه می‌شود... .

اگر قبلا آثار یوسف علیخانی را دنبال نکرده‌اید، شاید در نگاه اول قلمش را غریب بیابید اما با شنیدن دقایقی از حیرانی مدقلی، دیگر دل کندن از سرنوشتش آسان نیست. علیخانی که خود متولد روستای میلک است (از توابع رودبار در منطقه الموت) با کمک کلماتی از زبان محلی، زندگیِ پسری جوان در زادگاهش را روایت می‌کند. از همان ابتدا درمی‌یابیم مدقلی پسر کوچک خانواده‌ علی‌رغم کم‌سن‌وسالی همه‌چیز را با نگاهی ریزبینانه می‌بیند و می‌شنود: مکالمه‌های پدر و مادر، طعنه‌های برادر بزرگ، رفتارهای منحصر‌به فرد اسبش و سخنان خردمندانه‌ی ستاره سلطان -مامای روستا- درباره‌ی زندگی. او مشاهده‌گر خوبی است، از آن دست انسان‌های حساس که جان کلام گوینده را در میان کلمات گمراه‌کننده می‌شنوند و نگاه رنجیده‌ای که پشت رفتاری مهربانانه پنهان شده می‌بینند.

با این حال قهرمان کتاب صوتی زاهو که توسط آوانامه تهیه شده، گاه مرز واقعیت و گمان را گم می‌کند. مدقلی در پی سرنوشتی عزتمندانه است تا به رویاهای دور و درازش جامه‌ی واقعیت بپوشاند اما از خطا در امان نیست چرا که اسب خیالش بازیگوشانه در دشت آرزو می‌تازد بی‌آنکه گوشه چشمی به حصارهای مقابلش داشته باشد. سربه‌هوایی مدقلی در مواقعی خوشی‌های بسیار به او می‌بخشد و بعضی روزها نیز چاله‌ای خطرناک را از او پنهان می‌کند. عاقبت پسری چنین خیال‌پرداز و کنجکاو در طبیعتی نامهربان و خشکی‌زده چیست؟ برای فهمیدنش شما را به شنیدن کتاب صوتی زاهو دعوت می‌کنیم.

کتاب صوتی زاهو مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این داستان عاشقانه و خیال‌انگیز را به تمامی دوستداران رمان‌های فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

با یوسف علیخانی بیشتر آشنا شویم

او یکی از نویسندگان معاصر و خوش‌قریحه‌ی ایرانی است. یوسف علیخانی در روستایی از شهرستان الموت به دنیا آمد و کودکی خود را در قزوین گذراند. به گفته‌ی خودش تجربیات متنوع و دشوار سال‌های ابتدایی زندگی تاثیر بسیاری در خلق کتاب‌هایش داشته و این موضوع را می‌توان رد سرنوشت پرآشوب شخصیت‌های داستانی او مشاهده کرد. جالب است بدانید این نویسنده‌ی پرطرفدار، به‌عنوان مدیر نشر آموت نیز فعالیت می‌کند.

مجموعه داستان «قدم‌به‌خیر مادربزرگ من بود»، «اژدهاکشان» و «عروس بید» و رمان‌های «بیوه‌کشی» و «خاما» آثاری هستند که تا کنون از یوسف علیخانی منتشر شده است. او همچنین تالیف کتاب‌های صوتی «به دنبال حسن صباح»، صائب تبریزی و «ابن بطوطه» را برعهده داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی زاهو می‌شنویم

فقط باغچه‌ی کوچک جلوی چادر ما خشک نشده بود که ننه هر سال تویش سیر و پیازچه و سبزی می‌کاشت. باغچه‌های کوچک جلوی بقیه چادرها هم خشک شده بود. چقدر آب می‌شد مگر آورد از چشمه؟ به‌قول عمو خان علی، اسب‌ها صبح‌الطلوع تا نماز دیگر مگر چندبار می‌توانند بروند چشمه و مشربه مشربه آب بیاورند؟ نگاه کردم به گل سرشوی که روی سر علی آقا سفیدی می‌زد. گفت: «این حمام کردن آدمیزاده؟»

حال و احوال همه همین بود. مناچالان به زردی نشسته بود. اسب‌ها وقتی می‌رسیدند نزدیک چشمه رغبت نداشتند برگردند و سر به خوردن همان علف‌های همان رودخانه می‌ماندند یا سر راه، سر سبز تمام گون‌ها را هم خورده بودند. آقا کمتر دیده می‌شد. گاهی فقط می‌شد با پارس سرش فهمید کجا نشسته. به جمع نمی‌آمد، چه برسد به گپ زدن با اهالی. ننه آمد و گفت: «آقات رو بگویید بیامدند برای خرید اسب و قاطر». علی آقا نگاه من کرد. من نگاه چرخاندم به اطراف...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم
32 دقیقه
قسمت چهارم
31 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
27 دقیقه
قسمت هفتم
23 دقیقه
قسمت هشتم
17 دقیقه
قسمت نهم
30 دقیقه
قسمت دهم
28 دقیقه
قسمت یازدهم
30 دقیقه
قسمت دوازدهم
29 دقیقه
قسمت سیزدهم
28 دقیقه
قسمت چهاردهم
27 دقیقه
قسمت پانزدهم
27 دقیقه
قسمت شانزدهم
28 دقیقه
قسمت هفدهم
27 دقیقه
قسمت هجدهم
25 دقیقه
قسمت نوزدهم
24 دقیقه
قسمت بیستم
30 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
34 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
23 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
30 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
30 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
29 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
28 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
28 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
29 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
33 دقیقه
قسمت سی‌ام
28 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
29 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
30 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
33 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
27 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
30 دقیقه
قسمت سی‌وششم
32 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم
34 دقیقه
قسمت سی‌وهشتم
31 دقیقه
قسمت سی‌ونهم
33 دقیقه
قسمت چهلم
23 دقیقه
قسمت چهل‌ویکم
23 دقیقه
قسمت چهل‌ودوم
30 دقیقه
قسمت چهل‌وسوم
31 دقیقه
قسمت چهل‌وچهارم
35 دقیقه
قسمت چهل‌وپنجم
36 دقیقه
قسمت چهل‌وششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زاهو
نویسنده
راوییوسف علیخانی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۳۰۰۰۰ ۹۱,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زاهو

حمیدرضا منصورآبادی
۱۴۰۲/۷/۵
زیبا، جذاب و بالهای پرواز روح. چند روزی که داستان را میشنیدم همه‌ی کوهها دشتها و باغهای داستان را در بهار و تابستان و پاییز و زمسان درنوردیدم. لازم نیست برایت نوستالژی باشد. لازم نیست روستایی باشی. این داستان برایت خاطره سازی میکند. چقدر عمیق در داستان فرو میروی. وقتی از باران میگوید قطره هایش را و روی سر شانه هایم حس میکردم. لحجه‌ی داستان هم غریب است و هم آشنا. اولش که میشنوی کمی غریبی میکنی زمان که بگذرد دلت میخواهد به زباش سخن بگویی. وقتی نویسنده خودش گوینده شود همینقدر زیبا و عالی میشود
مریم مریم
۱۴۰۳/۱/۲۶
سلام قبل از هر مطلبی باید یگم صدای آقای علیخانی بسیار گرم و دلنشین بود من واقعا لذت بردم گاهی خودم را در همان مکان می دیدم پر از گذشته شیرین و حس خوب خاطرات بچگی. هر چند آقای علیخانی با لهجه کتاب را روایت کردن ولی هیچ جایی نبود که متوجه نشوم حتما گوش کنید و لذت ببرید
فرشته کسری
۱۴۰۲/۸/۳۰
نحوه خوانش بسیار جالب و جذاب بود من اول داستان تداعی کتاب کلیدر رو برام داشت ولی انتهای داستان اصلا به نظر من جالب نبود شنونده گیج وسر در گم میشد وفتی گفت خندان و پسرش وجود خارجی نداشتن بعد هم آخر کتاب بی معنی تمام شد منظور از سالهایی که اعلام کرد اصلا چی بود؟؟؟؟
سارا حمزه لو
۱۴۰۲/۲/۱۷
این کتاب عالیه رمان با صدای آقای علیخانی بسیار دلنشین و جذاب گاهی مخاطب را میبردبهیک مغازله شیرین گاهی به سفر و رسم برادری و گاهی با شخصیت‌های داستان تو گریه میکنی برای از دست دادن عزیزی خواه پدر باشد یا اسبی یا فرزند و همسری تامدتها در خاطرم خواهد ماند.
رویا روضاتیان
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
چقدررررررر زیبا بود. چه قلمی چه خوانشی چه داستانی چه موسیقی متنی. دیوانه کننده بود. طلسم شدم. سالها بود کتابی به این زیبایی نخوانده بودم. و چه صدای گرمی با این لهجه‌ی شیرین. به همه‌ی دوستان توصیه میکنم خواندنش را. ممنون از کتابراه🌺🌺🌺🌺
افسون
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
نثر کتاب عالی بود من با اینکه خیلی از گویش‌های محلی رو متوجه نمیشدم ولی جالب بود. صدای آقای علیخانی هم بسیار دلنشین بود فقط گاهی خیالپردازیها بیش از حد میشد و آخر کتاب خیلی غافلگیر کننده و عالی بود
ژاله
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
من هم کتابش رو خریدم و خوندم و هم صوتی گوش کردم، خیلی زیبا بود، انگار که توی میلک با اونها زندگی می‌کردم، از آقای علیخانی عزیز تشکر میکنم که این اثر زیبا رو خلق کردن.
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۱/۹/۲۷
عالی بود و لذت بردم. زندگی شیرین روستایی با صدا و لهجه شیرین راوی. رسم و رسومات خاص روستا، روایت عشق و عاشقی و استفاده از تجربه‌های بزرگترهای روستا همه و همه دلنشین بود. با تشکر
حامد منیری
۱۴۰۲/۸/۲
در واقع نه تنها این اثر عالی را می‌خواندم و می‌شنیدم بلکه لحظه لحظه آن را زندگی می‌کردم. تجربه بسیار دلنشینی بود. ممنون از یوسف علیخانی عزیز.
نسیم سالم
۱۴۰۱/۱۰/۳
عالی عالی عالی
پرواز خیال این نویسنده بی نظیره،
تمثیل کردن هاش محشره
من چند روزی که این کتاب رو گوش کردم توی فضای اون زندگی کردم... ❤️❤️❤️❤️❤️
عیاری بکتاش
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
بسیار بسیار عالی جذاب مخصوصا که با لهجه وصدای دلنشین خود نویسنده هست. بشما پیشنهاد شنیدن میدم%₰
★★★★★۵ستاره
فاطمه زینالی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتابهای آقای علیخانی پر از رویا و خیاله باعث میشه چند ساعتی از، این دنیا جدا شم خیلی دلنشین بود.
امید جلیل
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
سبک نگارش آقای علیخانی خوبه فقط گاهی رویا گاهی حقیقت موضوع اصلی داستانو کمی به بیراهه میبره
m salimi
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خیلی جالب و قابل تامل بود داستان سراسر سرگرم کننده و دلنشین
ریحانه امینی
۱۴۰۲/۱/۷
قشنگ بود ولی به خاطر لهجه‌ی کتاب بعضی قسمت هارو متوجه نشدم.
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زاهو

برای دریافت کتاب صوتی زاهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.