معرفی و دانلود کتاب صوتی کاتیا

عکس جلد کتاب صوتی کاتیا
قیمت:
16900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاتیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کاتیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کاتیا

کتاب صوتی کاتیا نوشتهٔ صادق هدایت داستانی کوتاه درمورد مهندسی اتریشی است که بعد از سال‌ها اسارت در روسیه در دوران جنگ جهانی اول اکنون خاطرات خود را مرور می‌کند و عشق قدیمی‌اش را به یاد می‌آورد. این داستان از مجموعه «سگ ولگرد» انتخاب شده است.

درباره کتاب صوتی کاتیا:

صادق هدایت آخرین مجموعه داستان خود به اسم سگ ولگرد (The Stray Dog) را در سال 1321 به چاپ رساند. این مجموعه شامل هشت داستان کوتاه می‌شود که داستان کاتیا نیز یکی از آن‌ها است. آغاز این داستان از زبان مهندسی اتریشی روایت می‌شود که از خاطرات خود در جنگ جهانی اول می‌گوید. او در اردوی اسرای جنگی سیبری با زنی به نام کاتیا آشنا شده بود که تاثیری فراموش‌نشدنی بر روی او گذاشته بود.

کاتیای سحیرانگیز تنها کسی بود که به این مرد نزدیک شده بود و بر او که بیشتر وقت خود را صرف مطالعه و یادگیری زبان می‌کرد، اثر جالب توجهی گذاشت. او مرتب خاطرات خود از دوران جنگ را مرور می‌کند و سختی‌های اسارت را به خاطر می‌آورد که از میدان جنگ بدتر بود. اما در میان این دشواری‌ها لحظاتی هم بودند که خاطرات شیرینی را برایش رقم زدند.

یکی از این لحظات جذاب روزی بود که او تنها در آلونکش نشسته بود که ناگهان کاتیا نزدش آمد. او زنی بیوه بود که مرد مهندس را شیفتهٔ خود کرد. بعد از دیدن این زن دیگر نه خواب به چشمش می‌آمد و می‌توانست کاری کند. اما بعد از رهایی از اسارت دیگر خبری از کاتیا نشد و او در بهت و حیرت فرو رفت. تا روزی که دوباره خبری از او می‌شنود...

برخی از نظرات درباره کتاب صوتی کاتیا:

- داستان کوتاه «کاتیا» از لحاظ مایه (تِم) و طرح و نقشه (پیرنگ) به داستان کوتاه «اسیر فرانسوی» از مجموعهٔ زنده‌به‌گور شباهت دارد. چرا که هردو داستان به شیوهٔ اول شخص مفرد نوشته شده‌اند و مایه‌ای جنگی و فضایی غیرایرانی دارند. (محمد بهارلو)

کتاب صوتی کاتیا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی و سبک نگارشی صادق هدایت باشید، این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده برجسته ایرانی در خانواده‌ای صاحب منصب و اهل‌قلم به دنیا آمد. او در سال 1281 تحصیلات خود را از دارالفنون شروع کرد و بعد از مدتی وقفه، دوباره در مدرسهٔ فرانسوی سن‌لویی آن را ادامه داد. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) از اولین کسانی بود که ادبیات داستانی مدرن ایران را بنیانگذاری کرد. وی در داستان نویسی جایگاهی همچون نیما در شعر فارسی کسب کرده بود.

هر دوی آن‌ها فرزند زمانهٔ خود بودند؛ نگاه و صدایی نو داشتند و ایجاد تحول اساسی در فرم و محتوای ادبیات فارسی را هدف خود قرار دادند. وی آثار متنوعی در سبک‌ها و موضوعات مختلف به انتشار رسانده اما همیشه نامش با رمان «بوف کور» گره خورده است؛ رمانی که آن را یکی از درخشان‌ترین داستان‌های معاصر ایرانی به شمار می‌آورند.

هدایت مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های زیادی نیز نوشته که از طریق آن‌ها توانسته تاثیر عمیقی روی جریان روشنفکری ایرانی‌ها بگذارد؛ افرادی مثل بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، عباس معروفی، غلامحسین ساعدی و... از جمله هنرمندانی بودند که به نوعی از زندگی این نویسنده برجسته تاثیر گرفته‌اند. ازجمله آثار مهم و تأثیرگذار صادق هدایت می‌توان به «سه قطره خون»، «علویه خانم»، «بوف کور» و «سگ ولگرد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی کاتیا می‌شنویم:

خشک شده بودم و مات به سر تا پای دختر نگاه می‌کردم و او به نظرم یک فرشته یا موجود خیالی آمد. سه چهار سال می‌گذشت که با آن وضع کثیف، زندگی مرگ‌بار، ریشی که مثل ریش راسپوتین تا روی سینه‌ام خزیده بود و لباسی که به تنم چسبیده بود، در میان کتاب و کاغذ پاره‌ها به سر می‌بردم. حضور یک دختر زبان آلمانی هم می‌دانست و با من شروع به حرف زدن کرد ولی من به‌طوری ذوق زده شده بودم که نمی‌توانستم جوابش را بدهم. پشت سر او در باز شد و رفیقم عارف وارد شد و خندید من فهمیدم برای متعجب کردن من این کار را کرده بود و مخصوصاً او را آورده بود تا معشوقه‌ی خودش را به من نشان بدهد. این کار را از راه بدجنسی نکرده بود که دل مرا بسوزاند. فقط برای تفریح و شوخی کرده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش یک
57 دقیقه
بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کاتیا
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
16900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کاتیا

آرین نیاسری
۱۴۰۱/۱۲/۱
سه گانه زیبا با قلم نابغه ایرانی که تفاوت رو خلق میکنه فقط یک نکته انتقادی داشت و آن هم خوانش این سه گانه که واقعا باعث گیج شدن بنده شد چون بدون مقدمه به سراغ داستان بعدی میرفتیم بدون آنکه فاصله گذاری انجام شود و روایت‌ها طوری پشت سر هم خوانده می‌شد که شنونده داستان‌ها رو در امتداد هم فرض میکرد
علی
۱۴۰۲/۱/۱۴
هدایت نویسنده‌ای بود که تو حرفه‌اش خیلی از زمان خودش جلوتر بود. فقط برای من که با نیت داستان کاتیا گوش کردم، انتظار نداشتم که بدون اشاره به پایان داستان اول، داستان کوتاه دوم شروع بشه و همچنین در مورد داستان کوتاه سوم این مساله بود.
Mahdi
۱۴۰۱/۷/۱۱
صادق هدایت نویسنده‌ای برجسته که الحق والانصاف افکار و اندیشه‌هایی بسیار فراتر از زمانه خود داشت و نقطه عطفی در تاریخ ادبیات معاصر ایران به شمار می‌آید
شکوفه عوض پور
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
قلم صادق هدایت سحر آمیزه داستان خوبی بووود در مورد مهندس اتریشی و زنی بنام کاتیا که اونو تحت تاثیر خودش قرار داده بوود
الهام Parhizkar
۱۴۰۱/۸/۲۲
تمام داستانهای کوتاه صادق هدایت رو باید حداقل یک بار خوند
مایا بهار
۱۴۰۱/۵/۶
چون قلم صادق هدایت رو دوست دارم من دوست داشتم
ژاله ملایی
۱۴۰۱/۵/۳۱
خیلی خوب مثل همه‌ی نوشته‌های صادق هدایت
محسن نادری
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
هدایت همه اثارش قشنگن بدون استثنا
جواد کاظمی
۱۴۰۱/۶/۲۰
داستان قشنگی بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کاتیا

برای دریافت کتاب صوتی کاتیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.