معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی با روش 80/20: کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر

عکس جلد کتاب صوتی زندگی با روش 80/20: کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر
قیمت:
۲۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی با روش 80/20: کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر

کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 اثری از ریچارد کخ، سرمایه‌گذار، کارآفرینِ موفق و نویسنده‌ی انگلیسی است. راهکارهایی که کخ در این کتاب ارائه کرده است، به شما می‌آموزد چگونه با صرفِ کمترین میزان انرژی و زمان، به بهترین نتایج دست یابید.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی با روش 80/20

ریچارد کخ (Richard Koch) در کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 (Living the 80/20 Way) بر یکی از قدیمی‌ترین باورهای انسانی، «کار بیشتر مساوی است با دستاوردهای بیشتر»، متمرکز بوده است. تقریباً همه‌ی ما باور داریم اگر بیشترین انرژی و زمان را معطوف به کاری کنیم، از بالاترین میزانِ بهره‌وری برخوردار خواهیم شد. اما یافته‌ها و حقایقی وجود دارد که در این اصل کهن تردید ایجاد کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی با روش 80/20

تاریخچه‌ی رایانه‌ها را در نظر بگیرید. حدود 50 سال پیش شاید رایانه‌ها از نظر پردازشی چندان قابلیتِ فوق‌العاده‌ای نداشتند اما در عوض مجموعه‌ای از ماشین‌های عظیم‌الجثه و مرتبط با هم بودند که حتی جابه‌جاییِ آن‌ها هم بدون دردسرِ فراوان امکان‌پذیر نبود. اما ما امروزه رایانه‌های خارق‌العاده‌ای را در جیب‌های خود حمل می‌کنیم که از نظر پردازشِ داده و تبادل اطلاعات بی‌نظیرند. مشابه همین داستان برای صنعت کشاورزی نیز رخ داده است. شاید حدود 200 تا 300 سال پیش، بیش از 80 درصدِ نیروی کار جهان، در مزارع و باغ‌ها مشغول به کار بودند و محصولات غذایی را تولید و برداشت می‌کردند؛ اما امروزه تنها 2 تا 3 درصد از جمعیت جهان به کشاورزی مشغولند و با این وجود، وفور مواد غذایی در جهان، بی‌سابقه است. با نگاهی به این روندهای تاریخی می‌توانیم نتیجه بگیریم که کارِ بیشتر همیشه به دستاوردِ بیشتر منتهی نمی‌شود. همین موضوع، محرک و پایه‌ای برای اصل 80/20 بوده است.

اندیشه‌ی محوری کخ در کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 بر این موضوع قرار دارد که اگر هر روز هفته و تمامِ طول روز را به کار کردن مشغول باشید، بهره‌وری و کارایی شما کاهش می‌یابد. برای آنکه به نتایج بهتر و بیشتری برسید، باید وقت و انرژیِ کمتری را صرف کار کردن کنید. تصور کنید که می‌بایست پروژه‌ای را در یک هفته به اتمام برسانید. اغلب افراد، تمام طول هفته کار را به تعویق می‌اندازند و زمانِ خود را نه صرفِ انجام پروژه که معطوف به حاشیه‌های آن می‌کنند. اما اگر فقط 20 درصد از زمانِ هفته، یعنی چیزی حدود یک تا دو روز بر کار متمرکز شوید، آن‌گاه آن را با پشتکار و جدیت انجام خواهید داد و نتایج بهتری هم کسب خواهید کرد و علاوه بر آن، زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر در اختیار خواهید داشت.

اگر نمی‌دانید چگونه باید اصل 80/20 را در زندگی خود اعمال کنید، نگران نباشید. ریچارد کخ در کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 به روشنی و سادگی، راه‌های آن را به شما معرفی کرده است. کخ به شما کمک می‌کند بهره‌وری خود را افزایش دهید و در عین حال، آنچه را از زندگی می‌خواهید نیز به دست آورید.

کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 توسط نوشین بزرگی نامی به زبان فارسی برگردانده شده و انتشارات اختر آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب به همت انتشارات نارون دانش و با خوانش پوریا عطایی در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زندگی با روش 80/20

  • اصل 80/20 سنگ‌بنای یک زندگی نتیجه‌محور است. این کتاب را بخوانید و آن را به کار گیرید. (تیموتی فریس، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نیویورک تایمز، هفته‌ی کاری 4 ساعته)
  • ترفند کتاب زندگی با روش 80/20 آن است که اصولِ «کمتر بیشتر است» و «بیشتر با کمتر» را برای زندگیِ شخصی، کار و روابط خود به کار ببریم. این کتاب مخاطب را به انجام کارهای بیشتر ترغیب نمی‌کند بلکه او را در مجموع به انجام میزان کاریِ کمتر، با به‌کارگیری شیوه‌ای متفاوت سوق می‌دهد. (Independent on Sunday)
  • کتاب زندگی با روش 80/20 مملو از استراتژی‌های کاربردی و مشاهدات مفید است. اگر در جست‌وجوی راهی برای یک شروع دوباره هستید، این کتاب، یک پیشنهاد عالی برای شماست. (Hot Brands, Cool Places Magazine)
  • کتابی به شدت کاربردی. شنیدنِ کتابِ زندگی با روش 80/20 به هر فردی که در جست‌وجوی موفقیت شخصی و حرفه‌ای است، توصیه می‌شود. (Professional Manager)

کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی که در جست‌وجوی راهی هستند تا با صرفِ میزانِ کمتری از انرژی و زمان، به بالاترین بازدهی و بهترین نتایج دست یابند، از راهکارها و مطالب مفید کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی با روش 80/20: کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر می‌شنویم

هر چند جهان مدرن قانون پیشرفت اصول اقتصادی و علمی «بیشتر با کمتر» را قبول کرده است اما در به‌کارگیری آن بر زندگی شخصی و اجتماعی ما صددرصد موفق نشده است. اصل مدرن برای افراد، بیشتر با بیشتر است. به نظر می‌رسد که برای به‌دست آوردنِ پول بیشتر، موقعیتِ بهتر، یک کار جالب‌تر و زندگی با هیجان لازم است که بیشتر و بیشتر برای حرفه، شغل، شرکت یا مشتریان تلاش کرد تا حدی که بعضاً زمان و انرژی برای خود فرد، خانواده‌اش، دوستانش و تنها شدن برای آرامش و بازیابی باقی نمی‌ماند.

زندگی در خط سیر سریع تبدیل به کار در خط سیر سریع شده است. این امر مسلماً چالش بیشتر، تحرک بیشتر و پول بیشتر است اما به معنی تسلیم بیشتر در برابر کار، فرسودگی شغلی بیشتر و اضطراب بیشتر نیز هست.

چگونه با استفاده از بیشتر با کمتر در علم، تکنولوژی و تجارت موفق می‌شویم درحالی‌که اصرار داریم الگوی زندگی ما بیشتر با بیشتر باشد؟ اگر «بیشتر با کمتر» برای شرکت‌ها و اقتصاد کارایی دارد پس باید در مورد افراد نیز صدق بکند. در واقع من از تجربه‌ی شخصی خود و دیدن بسیاری از دوستان و آشنایانم که از بیشتر با کمتر استفاده کرده‌اند می‌دانم که این روش اثربخش و کاراست: رضایت، دستاورد، پول و شادی بیشتر، روابط بهتر، زندگی متعادل‌تر و آرام‌تر با استفاده از انرژی، رنج، ناراحتی و تلاش کمتر.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
مقدمه: دورنمایی برای اصول 80/20
23 دقیقه
بخش یک: معرفی - فصل یک: بزرگ‌ترین ایده چیست؟
24 دقیقه
فصل دو: کسب بیشتر با کمتر
35 دقیقه
فصل سه: ما کل زمان دنیا را در اختیار داریم
52 دقیقه
بخش دو: ساختن زندگی و زندگی کردن - فصل چهارم: تمرکز بر روی بهترین 20 درصد شما
44 دقیقه
فصل پنج: لذت بردن از کار و موفقیت
11 دقیقه
فصل شش: پرده برداشتن از رمز و راز پول
25 دقیقه
فصل هفت: روابط در روش 80/20
26 دقیقه
فصل هشت: زندگی خوب و ساده
13 دقیقه
بخش سه: کاری کنید تا اتفاق بیفتد - فصل نه: قدرت عمل مثبت و باصرفه
17 دقیقه
فصل ده: برنامه و طرح شادی 80/20 شما: فقط انجامش دهید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی با روش 80/20: کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر
نویسنده
مترجمنوشین بزرگی نامی
راویپوریا عطایی
ناشر چاپیانتشارات اختر
ناشر صوتیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی با روش 80/20

محمد آذری موفق
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
سلام این کتاب بیان کننده ارزش انسان و زندگی اوست که می‌بایست صرف امور ارزشمند شود، انسان نباید خود را به یک برده و یا یک ربات برای ساختن زندگی‌ که عصر مدرن به او تحمیل می‌کند، تبدیل کند.
با حذف حواشی و با تمرکز بر انجام کارهای موثر، می توان از مسیر زندگی لذت برد و پیشرفت و تعالی را تجربه کرد. و
همان طور که در کلام آخر کتاب گفته شده انجام و عمل کردن ما را به نتیجه میرساند. دو صد گفته چون نیم کردار نیست. با آرزوی موفقیت برای همه
morteza bashiyan
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
منظور این کتاب به هیچ وجه کم کاری نیست، بلکه انجام کار مفید و پرهیز از خرده کاری یا افراط‌های مضر و غیر واجب هست، در واقع با آموزش صحیح بینش و تفکر نسبت به عملی که میخواهیم انجامش بدیم به ما یاد میده که چطور کوتاه‌ترین راه و مفیدترین عمل رو انجام بدیم تا بیشترین نتیجه و بهره را از حداقل تلاش بدست بیاریم و با این روش میتونیم به امور بیشتری هم رسیدگی کنیم.
Sara Panahi
۱۴۰۲/۸/۲۸
والا منکه چیزی متوجه نشدم
فقط راجع به ۸۰/۲۰ مثال‌ها و مصداق‌های زیادی بیان کرده که گاها در طبیعت هم وجود دارن اما راهکاری عنوان نشده وفقط یکسری کلمات ردیف شدن که مفهومی ندارن چند بار هم گوش دادم اما محتوای کاربردی پیدا نکردم هم ترجمه و هم محتوا ضعیفه
بهزاد بشارتی
۱۴۰۳/۱/۲
این روش از قبل ترجمه کتب انگلیسی زبان ارائه شد و تا الان توجه کمی بهش شده و واقعا باید در زندگی ما ایرانیها نهادینه بشه چرا که ما دقیقا 80 درصد تلاش میکنیم و 20 درصد عایدی داریم ارزش مطالعه داره ممنون بابت راحتی متن و ارائه صوتی اون ممنون کتابراه
صالح یوسفی
۱۴۰۲/۸/۳۰
نمونه‌های 80بی 20عنوان کردند اما در نیاوردن که چطور و به چه روشی ما بتونیم به هشتاد بیست موفقیت زندگیمون برسیم یا اینکه چگونه هشتاد بیست زندگی مون رو لیجاد کنیم برای برد‌های بزرگ زندگیمون
وحید خان
۱۴۰۲/۹/۸
کتاب صوتی80/20عالی هستش و داره به ما آموزش میده که در زندگی تعادل رو یاد بگیریم و به زندگی خود تسلط داشته باشیم فقط تکرار و تمرین لازمه کار هست، و صدالبته یه راهنمای خوب هم باید باشه.
آرمو آقاجانیان
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
به نوبه خود کتاب متفاوت و جالب توجهی است، کاربرد ۸۰/۲۰ از آنچه بنظر می‌رسد کمی سخت تر است و نیاز به تمرین زیادی برای عادی سازی این دیدگاه دارد. از نوع خوانش راوی هم بسیار ممنونم.
سید علی خوانیکی
۱۴۰۲/۱۲/۷
خود کتاب جذابه اما گوینده عزیز آن قدر یکنواخت و با ریتم ثابت می خونه که بعد ۱۰ دقیقه از شنیدن خسته میشم
احمد متقی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
با مطالعه این کتاب صوتی اطلاعات بیشتری نسبت سبک زندگی خود پیدا می‌کنید
Samad
۱۴۰۲/۱۰/۴
به نظرم من فقط می‌تونم بگم فوق العاده است ممنونم و سپاسگذار
محمدجواد زارعی
۱۴۰۲/۹/۹
آقای کخ در این کتاب خوانده را با اسرار موفقیت و پیشرفت آشنا میکند
سهیلا مجیدی
۱۴۰۳/۱/۱۷
فوق العاده بود کاملا موضوع رو روشن بیان می‌کند
سوفیا پاکدامن
۱۴۰۲/۸/۱۶
خیلی مفهوم نیست یا شاید من متوجه موضوع نمیشدم
ابولفضل
۱۴۰۲/۹/۲۶
عالی به نظرم جواب میده
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی با روش 80/20

برای دریافت کتاب صوتی زندگی با روش 80/20 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.